EUCodeWeek 2025

Το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κοζάνης συμμετέχει στο EU CodeWeek με πολλές δραστηριότητες κωδικοποίησης, αποκωδικοποίησης και προγραμματισμού!

Παιχνίδι και μάθηση μαζί!

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Η δράση συνδυάζει προγραμματισμό και υγιεινή διατροφή. Μέσα από το παιχνίδι “Χάρτης Διατροφής” τα παιδιά μαθαίνουν να σχεδιάζουν ακολουθίες βημάτων, να “προγραμματίζουν” το ρομπότ τους και να ανακαλύπτουν τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής.

757FF3BE A78D 47D9 8A2C E372FD28AF40

Φθινοπωρινή… μηλόπιτα!!!

Η μαγειρική είναι μια από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών στο νηπιαγωγείο! Έτσι φτιάξαμε φθινοπωρινή, αφράτη και μοσχομυριστή μηλόπιτα! Μέσα από τη δημιουργία μιας απλής συνταγής, τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο να φτιάχνουν κάτι νόστιμο, αλλά κατακτούν γνώσεις και δεξιότητες από πολλά γνωστικά πεδία.

🎯 Τα παιδιά εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους, γνώρισαν νέες λέξεις σχετικές με τα υλικά και τα σκεύη της κουζίνας και εξοικειώθηκαν στο να μάθουν να ακολουθούν προφορικές και γραπτές οδηγίες βήμα προς βήμα.

🎯Μέσα από τη μέτρηση των υλικών, γνώρισαν την αρίθμηση, τη σύγκριση ποσοτήτων και την κατανόηση των μεγεθών (π.χ. «περισσότερο – λιγότερο», «ένα φλιτζάνι», «δύο κουταλιές»), και εξάσκησαν βασικές μαθηματικές έννοιες με τρόπο βιωματικό και ευχάριστο.

Η συνταγή γίνεται μια ομαδική εμπειρία! Τα παιδιά συνεργάζονται, περιμένουν τη σειρά τους, μοιράζονται ρόλους και μαθαίνουν τη σημασία της συνεργασίας για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.

IMG 2148IMG 2147IMG 2146IMG 2145

JobShadowing in Greece!

Το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κοζάνης ανταπέδωσε τη φιλοξενία των Λετονών συναδέλφων.

Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας υποδέχτηκε με χαρά τις εκπαιδευτικούς Gunita Dambe, Daiga Caune, Malda Sokolovska και Ērika Kūla Romancāne από το σχολείο Koknese Primary School της πόλης Koknese στη Λετονία, συνοδευόμενες από την Προϊσταμένη του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κοζάνης, κα Σταυρούλα Γουλιού. 🇱🇻🇬🇷

Οι εκπαιδευτικοί από τη Λετονία φιλοξενήθηκαν από το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κοζάνης από τις 20 έως τις 24 Οκτωβρίου 2025, στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας Erasmus+ του σχολείου τους (κωδ. 2025-1-LV01-KA121-SCH-000334677).

💡 Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Μάιο του 2025, δύο εκπαιδευτικοί του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κοζάνης, μέλους της Κοινοπραξίας Erasmus+ της ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας — οι κυρίες Σταυρούλα Γουλιού και Ελένη Σιαλβέρα — πραγματοποίησαν επίσκεψη job shadowing στο σχολείο της Koknese, στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας της ΠΔΕ.

Νωρίτερα την ίδια μέρα, στο Γραφείο του Δημάρχου Κοζάνης, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, κ. Κωνσταντίνος Κουρούς, υποδέχτηκε την υπεύθυνη προώθησης του προγράμματος Erasmus+ στην ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας, κα Ευαγγελία Τριανταφύλλου, τις εκπαιδευτικούς από τη Λετονία και την κα Γουλιού, και συνομίλησε μαζί τους για τα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα, τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρει η ευρωπαϊκή συνεργασία στον χώρο της εκπαίδευσης.

Στο 7ο Δημοτικό Κοζάνης βρεθήκαμε για να γνωρίσουμε πως στην πράξη υλοποιείται η συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία. Οι εκλεκτοί συνάδελφοι μας παρουσίασαν διδασκαλίες μαθηματικών, τα παιδιά με τα ζεστά τους χαμόγελα και μας μίλησαν για το χρέος που έχουμε απέναντι στους προγόνους μας εν όψη της εθνικής μας επετείου. Είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε πρόβα για την παρέλαση που μας γέμισε συγκίνηση. Ο Διευθυντής κ. Αχιλλέας Κούτσιανος και ο σύλλογος διδασκόντων αντάλλαξαν ιδέες και προτάσεις σε έναν γόνιμο και πολύ ευχάριστο διάλογο με τις Λετονές συναδέλφους.🌍✨

🔄 Η πρόσφατη επίσκεψη των Λετονών εκπαιδευτικών αποτελεί ένα όμορφο παράδειγμα αμοιβαιότητας και ανταπόδοσης φιλοξενίας, που αντικατοπτρίζει τις αξίες του προγράμματος Erasmus+ — τη συνεργασία, τη διαπολιτισμική κατανόηση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Την 21 Οκτωβρίου οι Λετονοί συνάδελφοι παρακολούθησαν στο σχολείο μας δράση συνεκπαίδευσης και σχήμα δράσης γονέα παιδιού. Οι συνάδελφοι είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν δραστηριότητες που προάγουν τη συναισθηματική και αισθητηριακή ολοκλήρωση των νηπίων. Ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, παρακολούθησαν το διδακτικό πρόγραμμα και το υποστηρικτικό/ θεραπευτικό.

Την Τετάρτη 22/ 10 /2025 επισκεφθήκαμε το Ειδικό Δημοτικό Κοζάνης. Οι συνάδελφοι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τη λειτουργία του σχολείου και να παρακολουθήσουν θεραπευτικά προγράμματα αλλά και εκπαιδευτικά από τους καταξιωμένους συναδέλφους. Ο διευθυντής κ. Δάλλας ενημέρωσε τις συναδέλφους για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Την Πέμπτη 23/10/ 2025 μας υποδέχτηκε το Ειδικό Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας και το Ειδικό Δημοτικό Πτολεμαΐδας. Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων μας ξενάγησαν στους χώρους και μας έδειξαν κομμάτια διοικητικής λειτουργίας και μας εξήγησαν το πλαίσιο συνεκπαίδευσης των μονάδων. Ο διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Πτολεμαΐδας κ. Παύλος Τσιότσιος αναφέρθηκε σε στοιχεία της διοικητικής λειτουργίας του φορέα, με σαφήνεια παρουσίασε τον τρόπο λειτουργίας του φορέα. Η προϊσταμένη του Ειδικού Νηπιαγωγείου Πτολεμαΐδας κ. Ειρήνη Νόβα εκμεταλλευόμενη τις δύσκολες συνθήκες μας έδειξε σε πραγματικό χρόνο χειρισμούς και αναχαίτιση tantrums. Και με προθυμία και ενδιαφέρον μας μίλησε για το πλαίσιο ένταξης και συνεκπαίδευσης. Με χαρά παρακολουθήσαμε διδασκαλίες και θεραπευτικά προγράμματα.

Το πρόγραμμα είχε πληθώρα πολιτιστικών δραστηριοτήτων όπως επίσκεψη στο μουσείο Αιανής, στη Νεράιδα Κοζάνης, στη λίμνη Πολυφύτου , ξενάγηση στον συνεταιρισμό Κορκοπαραγωγών, επίσκεψη σε χωράφι την ώρα της συγκομιδής, παρακολούθηση του πρώτου σταδίου επεξεργασίας του κρόκου, επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Κοζάνης, ξενάγηση στο αρχοντικό Βούρκα, επίσκεψη στην εφορία αρχαιοτήτων, ιστορικό και εμπορικό κέντρο της Κοζάνης και της Πτολεμαΐδας, περίπατο στον Τετράλοφο Κοζάνης, ξενάγηση στην ιστορική Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης.

#πδεδυτικήςμακεδονίας #ErasmusPlus #ErasmusPlusIKY #jobshadowing

IMG 2144 IMG 2143 IMG 2142 IMG 2141

JobShadowing in Latvia!

Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας

➡️ ΚωδικόςΣχεδίου:2024-1-ΕLΟ1-ΚΑ121-SCH-000235968

➡️ Tομέας:Σχολική Εκπαίδευση

➡️ Τύπος Δραστηριότητας: JobShadowing

➡️ Χρόνος/Τόπος υλοποίησης: 16/06/2025-20/06/2025 ,Koknese, Λετονία

✴️ Oργανισμός υποδοχής : Kokneses pamatskola – attīstības centrs

🔶 Συμμετέχουσες: Σταυρούλα Γουλιού, Προϊσταμένη Ειδικού Νηπιαγωγείου Κοζάνης και Σιαλβέρα Ελένη ΕΒΠ

📝“Το Kokneses pamatskola – attīstības centrs είναι ένα σύγχρονο ειδικό εκπαιδευτικό ίδρυμα. Ένα ειδικό σχολείο και ταυτόχρονα Κέντρο Ανάπτυξης που παρέχει ολοκληρωμένες εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει προσχολικά ειδικά προγράμματα ,βασική εκπαίδευση (τάξεις 1-9) και διετής επαγγελματική κατάρτιση σε ειδικότητες όπως η επεξεργασία ξύλου και οι υπηρεσίες μαγειρικής. Λειτουργεί ακόμη και ως αναπτυξιακό κέντρο παρέχοντας ολοκληρωμένη υποστήριξη όπως λογοθεραπεία, ψυχολογική βοήθεια, φυσικοθεραπεία, δυνατότητα διαμονής σε μαθητές από απομακρυσμένες περιοχές καθώς και διατροφή (τέσσερα γεύματα). Λειτουργεί και ως μεθοδολογικό κέντρο υποστηρίζοντας εκπαιδευτικούς και γονείς με επιμόρφωση κα σεμινάρια. Φιλοξενεί περίπου 120-130 μαθητές. Στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση περιλαμβάνει κατά μέσο όρο 10-15 μαθητές ενώ στα προσχολικά τμήματα οι ομάδες είναι μικρότερες συνήθως 5-7 παιδιά ανά τμήμα.

🟣 Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας πραγματοποιήθηκε: Ξενάγηση στον χώρο του σχολείου, παρουσίαση των βασικών λειτουργιών του ,των δομών υποστήριξης και των ειδικών χώρων (αισθητηριακά δωμάτια, αίθουσες λογοθεραπείας, έργο θεραπείας, φυσικοθεραπείας και δημιουργικών δραστηριοτήτων). Παρουσίαση του εκπαιδευτικού μοντέλου του Σχολείου, το προφίλ των μαθητών και των μεθόδων διδασκαλίας που εφαρμόζονται. Παρακολούθηση μαθημάτων σε μικρές ομάδες μαθητών κατά την οποία είδαμε στην πράξη την οργάνωση της διδασκαλίας και την υποστηρικτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών. Συμμετοχή σε θεραπευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες με τη χρήση φυσικών και απτικών υλικών, όπως κατασκευές με υλικά από τη φύση, αισθητηριακά παιχνίδια και καλλιτεχνικές εργασίες. Συμμετείχαμε ενεργά σε δραστηριότητες ρομποτικής με το το Βee-Bot και σε συνεδρίες θεραπείας με άμμο (Smilsu terapija), μια δημιουργική και βιωματική μέθοδος που βοηθά τα παιδιά να εκφράσουν συναισθήματα και εμπειρίες με μη λεκτικό τρόπο. Μέσα από τη χρήση ειδικής αμμοδόχου και μικρών συμβολικών αντικειμένων τα παιδιά δημιουργούν σκηνές που αντανακλούν τον εσωτερικό τους κόσμο. Η θεραπεία πραγματοποιείται από εξειδικευμένο προσωπικό και αποτελεί σημαντικό εργαλείο υποστήριξης για μαθητές με αναπτυξιακές ή συναισθηματικές δυσκολίες. Πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις με εκπαιδευτικούς, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους και κοινωνικούς παιδαγωγούς ανταλλάζοντας απόψεις και εμπειρίες σχετικά με τις πρακτικές που εφαρμόζονται στο σχολείο καθώς και καλές πρακτικές στο πλαίσιο διεθνών συνεργασιών Erasmus+.

🟠Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε συνεργαζόμενους φορείς: στον παιδικό σταθμό “Saulite” όπου είδαμε καλές πρακτικές προσχολικής εκπαίδευσης καθώς και στο κέντρο ημερήσιας φροντίδας ηλικιωμένων “Plavinas” όπου μας παρουσιάστηκε το μοντέλο κοινωνικής υποστήριξης ενηλίκων με αναπηρία. Είχαμε τη χαρά να πραγματοποιήσουμε συνάντηση με την κυρία Agrita Vagolina διευθύντρια της Διοίκησης του Δήμου Koknese. Στη συζήτηση ενημερωθήκαμε για τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην υποστήριξη του σχολείου καθώς και για τις δράσεις και τα έργα που υλοποιούνται στον δήμο για την ενίσχυση της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης. Η συνάντηση ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική και ανέδειξε τον θετικό ρόλο της τοπικής κοινότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γνωρίσαμε επίσης την τοπική κοινωνία και τις λετονικές παραδόσεις μέσα από δράσεις στο “Δημιουργικό Σπίτι” (Radošā Māja). Η κινητικότητα περιλάμβανε και ξενάγηση στα ιστορικά και φυσικά αξιοθέατα της Koknese. ενισχύοντας τη διαπολιτισμική διάσταση του προγράμματος.

🔵 Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τη Διεύθυνση (@Anita Scebrinska, το εκπαιδευτικό προσωπικό και όλους τους ειδικούς του Kokneses pamatskola – attīstības centrs @Daiga Caune, @Baiba Avotina, @Elina Zeilane, και φυσικά την καλή μας @Nellija Balina για τη θερμή φιλοξενία, την προθυμία και τη συνεργασία τους καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής μας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν στη συντονίστρια του προγράμματος Gunita Dambe για την αφοσίωση και την πολύτιμη συμβολή της στην οργάνωση και την επιτυχία του προγράμματος. Ευχαριστούμε θερμά την @Inese Svence που ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας και συνέβαλε καθοριστικά στην υλοποίησή του. Η εμπειρία μας στο σχολείο ήταν ιδιαίτερα πλούσια και ουσιαστική καθώς μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τις καινοτόμες πρακτικές, την εξατομικευμένη προσέγγιση και την αγάπη με την οποία υποστηρίζονται καθημερινά τα παιδιά. Ευχαριστούμε επίσης για την ευκαιρία συμμετοχής μας σε βιωματικές δραστηριότητες και για την πολύτιμη ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων και τη συνεργασία που είχαμε με όλους τους συναδέλφους. Θα θέλαμε επίσης να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα την Υπεύθυνη προώθησης Προγραμμάτων Erasmus κ. Ευαγγελία Τριανταφύλλου για την άψογη οργάνωση, την καθοδήγηση και τη συνεχή υποστήριξή της σε κάθε στάδιο της συμμετοχής μας. Η παρουσία και η στήριξή της ήταν καθοριστική τόσο σε πρακτικό όσο και σε ανθρώπινο επίπεδο και της είμαστε βαθιά ευγνώμονες.”

Kείμενα/Φωτογραφίες Γουλιού Σταυρούλα, Σιαλβέρα Ελένη (Ειδικό Νηπιαγωγείο Κοζάνης)

#πδεδυτικήςμακεδονίας #ErasmusPlusIKY #erasmusplusgreece #erasmuspluska1 #jobshadowing

IMG 2140

Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας 2025-2026



Λήψη αρχείου

 

Εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο μας!

Η 28η Οκτωβρίου είναι μια ξεχωριστή ημέρα για όλους τους Έλληνες και στο νηπιαγωγείο μας τη γιορτάσαμε με χαρά, τραγούδια, δημιουργίες και πολλή συγκίνηση!

Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, συζητήσεις και εικόνες, τα παιδιά γνώρισαν την έννοια του “Όχι” που είπε η Ελλάδα, τη σημαία της Ελλάδας  και τη σημασία της ειρήνης, της ελευθερίας και της ενότητας.

Τα παιδιά ζωγράφισαν ελληνικές σημαίες και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη μικρή μας γιορτή, τραγουδώντας πατριωτικά τραγούδια και παρελαύνοντας.
Η αίθουσα γέμισε γαλάζιο και λευκό, παιδικά χαμόγελα και περηφάνια!

Μέσα από τη γιορτή αυτή, τα παιδιά έμαθαν πως η ελευθερία και η ειρήνη δεν είναι αυτονόητες, αλλά πολύτιμες αξίες που πρέπει να αγαπάμε και να προστατεύουμε κάθε μέρα.

Χρόνια πολλά σε όλους! Ζήτω η Ελλάδα! 🇬🇷

IMG 2068 IMG 2067 IMG 2066 IMG 2065 IMG 2064 IMG 2063 IMG 2062 IMG 2061 IMG 2060

Το Halloween έφτασε νωρίς!

Την Τρίτη οργανώσαμε μία δράση με θέμα το Halloween στο νηπιαγωγείο, παρέα με τους  γονείς και τις εκπαιδευτικούς από τη Λετονία που μας επισκέφθηκαν στο πλαίσιο του Erasmus και έφεραν και λιχουδιές για τα παιδιά. Η δράση αφορούσε σε δραστηριότητες αισθητηριακής ολοκλήρωσης σε σχήμα γονέα-παιδιού και αποτέλεσε και ένα παράδειγμα καλής πρακτικής για τις Λετονές συναδέλφους.

Αν και το Halloween αποτελεί ξενόφερτη γιορτή έχει ενταχθεί σε ένα πλαίσιο εορταστικών εκδηλώσεων που απολαμβάνουν μικροί και μεγάλοι.  ‘Εχει άλλωστε μια παράδοση 2.000 ετών και την ημέρα αυτή γιορτάζεται η παραμονή της γιορτής των Αγίων Πάντων (1η Νοεμβρίου) για τη Δυτική εκκλησία με ρίζες όμως που ανάγονται στην ιστορία των αρχαίων Κελτών. Το αναφέρουμε αυτό ως ιστορικό στοιχείο καθώς η δράση στο σχολείο δεν είχε θρησκευτικές αναφορές.

🎃 Τι προσφέρουν θεματικές δράσεις όπως η γιορτή του Halloween στα παιδιά και στους γονείς 👻

Η δράση με θέμα το Halloween δεν είναι απλώς μια χαρούμενη μέρα με τις θεματικές στολές αλλά και τα ευφάνταστα γλυκίσματα που έφτιαξαν οι γονείς και τα παιδιά υπό τις οδηγίες του σεφ Γιάννη Ματούλα. Αποτελεί μια εκπαιδευτική και βιωματική εμπειρία, μέσα από την οποία τα παιδιά μαθαίνουν, εξερευνούν και εκφράζονται δημιουργικά.

Για τα παιδιά, η συμμετοχή στη δράση προσφέρει:

  • 🧩 Ανάπτυξη φαντασίας και δημιουργικότητας: Μέσα από την προετοιμασία, τις κατασκευές και τα παιχνίδια, τα παιδιά πειραματίζονται και εκφράζουν τα συναισθήματα τους με τρόπο ασφαλή και χαρούμενο.
  • 🤝 Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων: Συμμετέχοντας σε ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να μοιράζονται, να περιμένουν τη σειρά τους και να χαίρονται με τις επιτυχίες τους.
  • 💬 Ενίσχυση της γλωσσικής ανάπτυξης: Οι ιστορίες, τα τραγούδια και οι διάλογοι βοηθούν τα παιδιά να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους και να επικοινωνούν με ευχάριστο τρόπο.
  • 💗 Ενδυνάμωση συναισθηματικής ασφάλειας: Μέσα από τα «τρομακτικά» στοιχεία του Halloween, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το άγνωστο ή το διαφορετικό μέσα σε ένα ασφαλές και παιχνιδιάρικο πλαίσιο, μαθαίνοντας να διαχειρίζονται τον φόβο με χιούμορ και φαντασία.

Για τους γονείς, η θεματική δράση προσφέρει:

  • 🌼 Μια ευκαιρία σύνδεσης με το παιδί: Μέσα από τη συμμετοχή, την προετοιμασία ή την παρουσία στη γιορτή, οι γονείς μοιράζονται χρόνο, χαρά και δημιουργικότητα με το παιδί τους.
  • 🧠 Κατανόηση της παιδαγωγικής διαδικασίας: Οι γιορτές αποτελούν ζωντανό παράδειγμα του πώς η μάθηση στο νηπιαγωγείο συνδυάζει το παιχνίδι, τη φαντασία και τη συνεργασία.
  • 💞 Ενίσχυση της σχέσης σχολείου–οικογένειας: Η θεματική δράση λειτουργεί ως γέφυρα ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς, δημιουργώντας ένα κοινό πλαίσιο χαράς, εμπιστοσύνης και επικοινωνίας.

Το σχολείο επισκέφθηκαν και τα παιδιά του 19ου Νηπιαγωγείου μαζί με τις δασκάλες τους και συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια. Έτσι, μια θεματική δράση όπως το Halloween γίνεται κάτι περισσότερο από μια απλή διασκέδαση, γίνεται μια εμπειρία μάθησης, σχέσης και συναισθηματικής ανάπτυξης για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. 🎈

Σοφία- The School Psychologist

 

IMG 2048 IMG 2047 IMG 2046 IMG 2045 IMG 2044 IMG 2043 IMG 2042 IMG 2041 IMG 2040IMG 5161IMG 5160IMG 5158IMG 5159

 

IMG 5157 IMG 5156IMG 5155 IMG 5154 IMG 5153IMG 5152 IMG 5148IMG 5112IMG 5109IMG 5073

IMG 5071 IMG 5103 IMG 5068 IMG 5096 IMG 5120 IMG 5129 IMG 5141 IMG 5139 IMG 5137 IMG 5142 IMG 5143 IMG 5144 IMG 5150

IMG 5045

Εκπαιδευτική κουζίνα

Η επίσκεψη μας στο αμπέλι είχε και άλλο σκοπό όπως θα καταλάβατε από τα μουστοκούλουρα που βρήκατε τη Δευτέρα στις τσάντες των παιδιών!

Οι κ. Σέμη και Μαρία φρόντισαν εντατικά από την Παρασκευή για την προετοιμασία του μούστου στραγγίζοντας όλο το χυμό από τα σταφύλια και τη Δευτέρα ο μούστος ήταν έτοιμος. Η συνταγή για τα κουλουράκια ήταν της κ. Γουλιού που ετοίμασε και τα λοιπά υλικά.

Το πρωί της Δευτέρας έγινε η εκπαιδευτική κουζίνα και όλα τα παιδιά συμμετείχαν στην προετοιμασία και το πλάσιμο της ζύμης μέχρι που βγήκαν από το φούρνο και τα μοσχομυριστά κουλουράκια. Τα παιδιά δοκίμασαν τα κουλουράκια στο σχολείο απολαμβάνοντας όσα έφτιαξαν με τη δική τους προσπάθεια και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών.

Ενθαρρύνουμε τις ομαδικές βιωματικές δραστηριότητες γιατί ενισχύουν τη μάθηση και το αίσθημα σύνδεσης με την ομάδα.

Σοφία

IMG 4968 IMG 4969

Εβδομάδα ψυχικής υγείας

 

Σήμερα στο σχολείο οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο για την εκμάθηση και έκφραση των συναισθημάτων.
Η δράση ξεκίνησε με τον πίνακα βασικών συναισθημάτων, ακολούθησε η ανάγνωση και  εκδραμάτιση του βιβλίου “Αυτό που νοιώθω” της Janan Cain. Τα παιδιά παρακολούθησαν και συμμετείχαν με ενδιαφέρον και ενθουσιασμό. Στη συνέχεια ζωγράφισαν αυτό που αισθανόταν στο χρωματιστό χαρτί ολοκληρώνοντας ένα κολλάζ συναισθημάτων.

Η αναγνώριση των συναισθημάτων είναι ένα από τα πιο βασικά βήματα για τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Όταν ένα παιδί μαθαίνει να αναγνωρίζει και να ονομάζει αυτό που νιώθει, αρχίζει να κατανοεί καλύτερα τον εαυτό του και τον κόσμο γύρω του.

Η ικανότητα αυτή το βοηθά:

  • 🌱 Να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του με πιο υγιή τρόπο, χωρίς ξεσπάσματα ή απόσυρση.
  • 💬 Να επικοινωνεί πιο εύκολα αυτό που βιώνει, ζητώντας βοήθεια ή υποστήριξη όταν τη χρειάζεται.
  • ❤️ Να αναπτύσσει ενσυναίσθηση, κατανοώντας ότι και οι άλλοι άνθρωποι νιώθουν παρόμοια συναισθήματα.
  • 🧠 Να χτίζει αυτοπεποίθηση και αυτογνωσία, γιατί μαθαίνει ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά και μπορούν να εκφράζονται με ασφάλεια.

Η αναγνώριση των συναισθημάτων αποτελεί το θεμέλιο για την ψυχική ανθεκτικότητα, την καλή επικοινωνία και τις υγιείς σχέσεις. Γι’ αυτό, μέσα από δραστηριότητες, όπως η δράση μας στο νηπιαγωγείο, βοηθάμε τα παιδιά να βάζουν «λέξεις» σε αυτό που νιώθουν και να μεγαλώνουν με μεγαλύτερη συναισθηματική επίγνωση και ισορροπία.

Το βιωματικό εργαστήριο οργάνωσαν και συντόνισαν η Ψυχολόγος και η Κοινωνική Λειτουργός του σχολείου.

IMG 4959 IMG 4960 IMG 4964 IMG 4955 IMG 4956 IMG 4951 IMG 4944 IMG 4939 IMG 4941

 

 

Μια μέρα στο αμπέλι και στον τρύγο

Την Πέμπτη το πρωί πήγαμε όλοι μαζί στο αμπέλι! Ο ήλιος έλαμπε πάνω στα τσαμπιά, και ο αέρας μύριζε σταφύλια και φθινόπωρο μαζί. Τα φύλλα των κλημάτων θρόιζαν απαλά κι εμείς αρχίσαμε να κόβουμε τα ζουμερά τσαμπιά. Τα χέρια μας κολλούσαν από τον χυμό κι όλοι γελούσαμε καθώς βλέπαμε τα σταφύλια μέσα στα μεγάλα καλάθια.

Ύστερα δοκιμάσαμε τα σταφύλια, τόσο γλυκά που σχεδόν έλιωναν στο στόμα! Μυρίσαμε το μούστο που έφτιαχναν οι μεγάλοι, ακούσαμε τον ήχο των σταφυλιών που έσπαζαν και είδαμε τον χυμό να κυλά σαν μικρό ποτάμι στο βαρέλι.

Την επόμενη μέρα στο σχολείο, βάλαμε τα χέρια μας στα φύλλα, τα τρίψαμε και νιώσαμε τη δροσιά τους. Πατήσαμε λίγο στα σταφύλια και γελάσαμε δυνατά καθώς ο μούστος μας γαργαλούσε τα πόδια.

Ήταν δύο μέρες γεμάτες με ήχους, μυρωδιές, χρώματα και γέλια, μια μέρα που θα θυμόμαστε κάθε φθινόπωρο όταν θα βλέπουμε τα πρώτα σταφύλια να ωριμάζουν ξανά!

Ευχαριστούμε πολύ τις μαμάδες και τους μπαμπάδες που μας συντρόφευσαν σε αυτή την εκδρομή, τον κύριο Δουβεντζίδη Φώτη για τη φιλοξενία του στο κτήμα και τον αμπελώνα του, καθώς και τα Ταξί Κοζάνης για τη δωρεάν μετακίνησή μας!

IMG 4704
IMG 4771 IMG 4785 IMG 4793 IMG 4799 IMG 4761 IMG 4740 IMG 4732 IMG 4662 IMG 4666IMG 4766IMG 4745IMG 4735IMG 4720IMG 4812IMG 4815IMG 4818IMG 4813IMG 4819IMG 4816