Η σπορά

Οι καλλιτέχνες μας μαθαίνουν για τη σπορά!

Τα παιδιά παρατηρούν τους πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη σπορά και βγάζουν τα συμπεράσματά τους.

Από το όργωμα ως το ψωμί!

1730398845839

Ύστερα τα παιδιά καταπιάνονται με τον πίνακα του Vincent Van Gogh “Ο σπορέας” και καλούνται να συμπληρώσουν και αυτά στον δικό τους πίνακα το δικό τους χωράφι.

 

1730398775729

 

Τα παιδιά εμβαθύνουν στον πίνακα του Θεόφιλου “Μέγα αρτοποιείον”, αυτοσχεδιάζουν τους διαλόγους που θα έλεγαν οι άνθρωποι του πίνακα και τον ζωντανεύουν με μεγάλη χαρά και φαντασία!

 

1730398845811

 

 

Δημιουργείται πίνακας αναφοράς με τη σπορά και τα παιδιά περιγράφουν τις εικόνες και έπειτα τις σειροθετούν.

 

1730398775760

 

 

Ακόμη παρατηρούμε τα σποράκια στην τάξη μας, τα πιάνουμε, τα μυρίζουμε, τα ονοματίζουμε, τα διαχωρίζουμε, τα ομαδοποιούμε.

 

1730398775744

 

Μετά φτιάχνουμε μια κατασκευούλα με την τεχνική κολάζ.

 

1730398775775

Αυτές είναι οι δημιουργίες μας!

 

1730398775790

 

Βρίσκουμε σύνθετες λέξεις με το ψωμί και ενθουσιαζόμαστε!

1730398845827

Και φυσικά μας έρχεται η ιδέα να φτιάξουμε κι εμείς σταφιδόψωμα!

 

1730398775714

 

Να γράψουμε τη συνταγή και….

….το αποτέλεσμα πεντανοστιμο!!!

 

 

1730398775697

 

 

Τέλος παρακολουθήσαμε ένα ενημερωτικό βίντεο για τη θεά Δήμητρα, τη θεά της γεωργίας και μάθαμε για το μύθο με την Περσεφόνη.

 

 

1730472118980

 

Τέλος, τα παιδιά ζωγραφίσανε ένα αγγείο με ό,τι τους έκανε εντύπωση από το μύθο.

 

1730472118969

 

 

28η Οκτωβρίου 1940

Ένα κουτί στην παρεούλα, γεμάτο πληροφορίες για την 28η Οκτωβρίου 1940.

Φωτογραφίες

Αποσπάσματα από εφημερίδες

Σημαίες

Τραγούδια

Και πολύ πληροφοριακό υλικό με μοναδικό σκοπό να το ανακαλύψουν τα παιδιά.

 

Διαβάσαμε τις ερωτήσεις ενός παιδιού προς τον παππού του που ήταν μικρό παιδί στον πόλεμο του ’40.

Βρήκαμε στον χάρτη την Ελλάδα, την Ιταλία και τη Γερμανία, καθώς και τις σημαίες τους.

Ακούσαμε τι έγινε, διαβάσαμε για τα γεγονότα και τα συσχετίσαμε με τις φωτογραφίες.

Μάθαμε τραγούδια όπως το “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του”, “τα ραφτικά της γιαγιάς”, αλλά και τον Εθνικό μας ύμνο.

Φτιάξαμε τα σημαιάκια μας, αλλά και μια ομαδική μεγάλη σημαία.

Φτιάξαμε ένα κολάζ από τις φωτογραφίες που σχετίζονται άμεσα με τον πόλεμο και γράψανε τα παιδιά διάφορες σχετικές λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό.

 

1729880844808

 

 

 

1729786585275

 

1729786585264

 

Στη συνέχεια, τα παιδιά χωριστήκανε σε δύο ομάδες και με αφορμή δύο εικόνες σχετικές με την 28η Οκτωβρίου 1940 πιάσανε τα πινέλα, δημιουργήσανε το φόντο και κατασκευάσανε δυο πανέμορφους πίνακες με τη μορφή κολάζ.

 

1729786585255

 

1729786558617

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Με μπατονέτες αντί για πινέλα κατασκευάσανε τα παιδιά το περιστέρι της ειρήνης.

 

1729786558607

 

Τέλος συζητήσαμε για το ρόλο των γυναικών στον πόλεμο και προς τιμήν τους κάναμε μια σχετική κατασκευή.

 

1729786558597

 

1729786558587

 

Το θέμα κλείνει με τον πιο όμορφο τρόπο….τη γιορτούλα μας, όπου τα παιδιά θα πούνε τα ποιήματά τους, τα τραγούδια που μάθαμε και τον Εθνικό μας ύμνο.

Ζήτω η Ελευθερία!

 

 

1729880844820

 

Σε μια ρώγα από σταφύλι…

Μαθαίνουμε για το σταφύλι.

Ξεκινάμε με τις προγενέστερες γνώσεις των παιδιών και ανακαλύπτουμε τι ξέρουν ήδη για το σταφύλι.

 

1729058301835

 

Παρακολουθούμε το μύθο του Αισώπου “η αλεπού και τα σταφύλια”.

 

1728995184556

 

Κατασκευάζουμε κόβοντας και κολλώντας τις δικές μας αλεπούδες.

 

1728995184543

 

 

 

1728995184533

 

Με αποτυπώματα από τα χεράκια τους, τα παιδιά δημιουργούν τσαμπιά από σταφύλια.

 

1728995184523

 

Δραματοποιούμε το μύθο της αλεπούς με τα σταφύλια. Τα παιδιά εναλλάξ παίρνουν το ρόλο της αλεπούς, της κληματαριάς, του κόρακα και των σκυλιών, ώστε να δραματοποιήσουν το μύθο.

 

1728995184513

 

1728995184503

 

 

 

 

 

 

Μάθαμε το τραγούδι “Τσιριτίρι Τσιριτρό” με τη βοήθεια εικονόλεξου και το εμπλουτίσαμε παίζοντας τα μουσικά όργανα της τάξης μας.

 

1728995184494

 

 

 

 

 

 

 

Στην τάξη παρακολουθήσαμε ενημερωτικά βίντεο για τον τρύγο.

1729143954847

 

Ακολουθεί η γνωριμία και κατανόηση του τρύγου βιωματικά. Σε αυτό βοήθησε η επίσκεψη που πήγαμε στο πατητήρι του κ. Πιπεράκη.

1729171570098

Μάθαμε για όλη την διαδικασία του τρύγου και γνωρίσαμε όλα αυτά που χρειάζονται για τη δημιουργία του κρασιού.

 

1729250608679

 

1729250608689 1729250608698

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο τέλος δώσαμε και το δώρο που κάναμε στον κ. Πιπεράκη για την υπέροχη φιλοξενία και ξενάγηση που μας χάρισε!

 

 

1729171570087

 

1729250858270

 

Ευχαριστούμε πολύ κ. Πιπεράκη!

 

 

Τέλος ασχοληθήκαμε με την τέχνη.

Συγκεκριμένα ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε πίνακες ζωγραφικής γνωστών ζωγράφων με θέμα τον τρύγο.

Ζωντανέψαμε του αγαπημένους μας πίνακες.

 

 

1729250858256

Πολύτιμο αγαθό είναι το νερό!

Συζητάμε για τη βροχή και αναρωτιόμαστε τι την προκαλεί.

Μέσα από την αναζήτηση σε βιβλία και στο internet οι πληροφορίες που αντλούμε μας οδηγούν στον κύκλο του νερού.

1728560875273 1

 

 

 

1728655738817

 

Κολάζ ο κύκλος του νερού

1728655738831

 

 

 

 

Το μικρό μας ρομποτάκι πηγαίνει τη σταγόνα της βροχούλας από το σύννεφο στο ποταμάκι.

Τα παιδιά δοκιμάζουν τις διαδρομές.

1728560875247 1

 

 

 

Αναγνωρίζουμε τα στάδια του κύκλου του νερού στον διαδραστικό μας πίνακα.

1728560949976 1

 

 

Κάνουμε πειράματα με το νερό…

1728655738806

 

 

Κάνουμε υποθέσεις, παρατηρούμε και καταγράφουμε τα συμπεράσματά μας, σαν σωστοί ερευνητές!

1728646926224 1

 

 

1728646926212 1

 

1728646926202 1

 

 

Το επόμενο πείραμα που δοκιμάσαμε αφορά στις ιδιότητες του νερού.

Δοκιμάσαμε και επιβεβαιωθήκαμε ότι το νερό είναι άγευστο και άχρωμο.

Τι γίνεται όμως αν προσθέσουμε μέσα ζάχαρη, αλάτι ή λεμόνι;

Τι θα γίνει αν προσθέσουμε χρώματα ζαχαροπλαστικής;

Υποθέσεις, παρατήρηση, δοκιμές και συμπεράσματα…

1728647573145

 

1728647573155

 

1728647573173

 

1728647573165

Τις ιδέες για τα πειράματα τις πήραμε από αυτό το πολύ ενδιαφέρον βιβλίο!

Το φθινόπωρο είναι εδώ!

Μπήκε ο Οκτώβριος και αρχίσαμε να μιλάμε για το φθινόπωρο.

Παρατηρούμε τα φθινοπωρινά φύλλα, τα ομαδοποιούμε με βάση το χρώμα τους, τα ταξινομούμε ανάλογα με το μέγεθός τους, βρίσκουμε τα κοινά και τις διαφορές τους.

17279653675051727965367495

 

1727965367485

 

Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια με φθινοπωρινά φρούτα στον πίνακα της τάξης μας,

παζλ, memory, κρεμάλα κ.α.

 

17279654730081727965472998

 

 

 

 

 

Ασχολούμαστε με έναν πίνακα διπλής εισόδου με χρωματιστά φθινοπωρινά φύλλα σε διαφορετικά σχέδια.

1728560875292

 

 

Αφιερώσαμε λίγο παραπάνω χρόνο για να μάθουμε για το μήλο.

Τα παρατηρήσαμε, ανακαλύψαμε τα πολλά χρώματα που έχουν τα μήλα.

Θυμηθήκαμε την παροιμία “Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα”

Χορέψαμε το “Μήλο μου κόκκινο”!

Φτιάξαμε μια κατασκευή “βάζο με μαρμελάδα μήλο”, με αποτυπώματα από μήλα.

 

1728452288618

 

Δημιουργούμε και εκφραζόμαστε παρέα!

  • Χρησιμοποιώντας ρολά υγείας φτιάχνουμε αποτυπώματα από τα φθινοπωρινά φύλλα στο χαρτί.
  • Βάζοντας τη φαντασία μας να δουλέψει δημιουργούμε το “φυλλαράκι- φιλαράκι” μας.
  • Βάψαμε τις παλάμες μας στα χρώματα των φθινοπωρινών φύλλων και κάναμε τα αποτυπώματά μας, δημιουργώντας ένα ομαδικό φθινοπωρινό δέντρο!

 

1727965404355 1727965404334

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι δημιουργίες μας!


1727965404344

 

1728932043456

1728452288581

Μαθαίνω το όνομά μου

Μια από τις πρώτες και βασικές δεξιότητες που μαθαίνουμε στο νηπιαγωγείο είναι η αναγνώριση του ονόματος των παιδιών. Πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι η εκμάθηση του αρχικού τους γράμματος.

1727243683172

 

Έτσι λοιπόν:

  • φτιάξαμε ένα ρολόι με το αρχικό τους γράμμα για να το συμβουλεύονται όποτε χρειάζεται
  • ψάξαμε το αρχικό τους γράμμα και το ξεχωρίσαμε ανάμεσα στα υπόλοιπα
  • το ψαρέψαμε μέσα από μια λίμνη γραμμάτων
  • το βρήκαμε και με την τσιμπίδα το κολλήσαμε στον μαγνητικό πίνακα
  • το ζωγραφίσαμε με πολλά χρώματα
  • κόψαμε χαρτάκια και δημιουργήσαμε το αρχικό μας

 

 

 

 

17272434640051727243464028

Αυτά είναι τα αρχικά μας!

1727243464016

 

Επόμενος σταθμός η εκμάθηση του ονόματος των παιδιών. Αρχικά παρακολουθούμε στον διαδραστικό πίνακα  ένα παραμύθι για τη σημασία των ονομάτων. Έπειτα τα παιδιά:

 

  • αναπτύσσουν γλωσσικές ικανότητες  αναγνωρίζοντας το όνομά τους
  • καλλιεργούν προμαθηματικές έννοιες βρίσκοντας πόσα γράμματα έχει το κάθε όνομα
  • εκφράζονται δημιουργικά χρωματίζοντας το όνομά τους
  • τέλος, δοκιμάζουν να το γράψουν με μολύβι.

 

1727772400355

 

17277724003641727935753937 1

1727772400375

1727935753927 1

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο!

Τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο κάναμε προσαρμογή, παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας, ζωγραφίσαμε, διαβάσαμε παραμύθια, χορέψαμε και πολλά άλλα.

 

1727243683158

Εδώ τα παιδιά κάνουν την πρώτη τους ζωγραφιά!

 

17272434640371727243464046

Μετά τις κρεμάμε στους πίνακες για να στολίσουμε την τάξη μας με τα έργα μας.

 

Από την πρώτη κιόλας εβδομάδα συζητήσαμε την αναγκαιότητα των κανόνων στην τάξη μας.

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Η τάξη μας μια οικογένεια” στον διαδραστικό μας πίνακα.

1727243683196

Μετά από συζήτηση, αποφασίσαμε και τους δικούς μας κανόνες για την τάξη μας.

Τα παιδιά σε ζευγαράκια ζωγράφισαν από έναν κανόνα και τα κολλήσαμε όλα μαζί δημιουργώντας τον

κύριο Κανονάκη 


1727243683210 1

Τον κρεμάσαμε και ψηλά σε ένα σημείο της τάξης για να τον συμβουλευόμαστε και να θυμόμαστε όποτε χρειάζεται τους κανόνες μας.

Αγιασμός

Ο αγιασμός του νηπιαγωγείου Κουρνά θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στο προαύλιο μαζί με το συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο στις 08:30π.μ.. Έπειτα θα ακολουθήσει ενημέρωση γονέων στην αίθουσα του νηπιαγωγείου.