Μέσω της διερευνητικής μάθησης, τα παιδιά διερευνούν και ανακαλύπτουν πληροφορίες για την ελιά και το λιομάζωμα. Χωρίζονται σε τρεις ομάδες και αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο, δοκιμάζουν ελιές και λάδι, πιάνουν και εξερευνούν κλαδάκια με ελιές, ταυτόχρονα σε τρεις σταθμούς μάθησης. Οι ομάδες εναλλάσσονται και η διερεύνηση συνεχίζεται.
Έπειτα επεξεργάζονται τον πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου “Η συγκομιδή της ελιάς”.
Ευκαιρία και για λίγα μαθηματικά:
Πόσοι άνθρωποι είναι στον πίνακα;
Πόσοι κρατάνε καλάθια;
Πόσοι είναι όρθιοι;
Πόσα δέντρα υπάρχουν;
Αλλά και τι ρούχα φοράνε; Τι συναισθήματα φαίνεται να έχουν; Άραγε τι να σκέφτονται;
Στον διαδραστικό πίνακα ενώνουν το παζλ του πίνακα ζωγραφικής.
Σειρά τους να γίνουν καλλιτέχνες!
Πιάνουν λοιπόν τα πινέλα, χωρίζονται σε ομαδούλες και δημιουργούν το δικό τους πίνακα ζωγραφικής.
Και το αποτέλεσμα πραγματικά υπέροχο!
Λίγα ακόμα μαθηματικά…
Τα παιδιά αναπτύσσουν προμαθηματικές έννοιες χωρίζοντας ελίτσες και φύλλα, γεμίζοντας τα πιάτα με τόσες ελιές όσες λέει ο αριθμός. Έπειτα φύλλα.
Πόσες ελιές πρέπει να μπουν στο πιάτο με τον αριθμό 5;
Ποιο πιάτο έχει τις πιο πολλές ελιές;
Πόσα φύλλα θα μπουν στο πιάτο με τον αριθμό 2;
Ποιο πιάτο έχει τον μεγαλύτερο αριθμό;
Πόσα φύλλα έχει μέσα το πιάτο με τον αριθμό 6;
Τέλος τα παιδιά γίνονται μικροί ερευνητές.
Χωρισμένοι σε σταθμούς μάθησης αναζητούν σε βιβλία και στο διαδίκτυο, μαθαίνουν και κάνουν πειράματα με το λάδι.
Κάνουν υποθέσεις, παρατηρούν και τέλος καταγράφουν τα συμπεράσματά τους.