Η γη μας κινδυνεύει!!!

Τα παιδιά είδανε ένα κουκλοθέατρο βασισμένο στο βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου “Παιδιά σε δράση ! Η ώρα να σώσουμε τη γη έχει φτάσει” όπου τα παιδιά εμπιστευθήκαν τη γη στους μεγάλους και οι μεγάλοι κατάφεραν να την αρρωστήσουν. Τότε τα παιδιά ανέλαβαν δράση και γρήγορα την έκαναν καλά.  Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίσανε τη γη όταν είναι υγιής και όταν είναι άρρωστη.

Τι όμως αρρωσταίνει τη γη ; Είδαμε διάφορες εικόνες από τη γη , τις περιγράψαμε και τις δώσαμε από ένα τίτλο . Στη συνέχεια μοιραστήκαμε τις εικόνες , ο καθένας πήρε από δύο, χωρίς να ξέρουμε ποιες εικόνες πήρε ο καθένας παίξαμε το παιχνίδι ποιος έχει τι , ρωτώντας : έχω τη μολυσμένη θάλασσα ποιος έχει τα φουγάρα; Έχω τα φουγάρα ποιος έχει τον καθαρό ουρανό ; Έχω τον καθαρό ουρανό , ποιος έχει τα κομμένα δέντρα; κ.α. Τέλος ταξινομήσαμε τις εικόνες με βάση αυτές που αρρωσταίνουν τη γη κι αυτές που κρατάνε τη γη μας υγιή.

Ακούσαμε το παραμύθι Η κυρά – Φύση και ο κακός ο Ρύπος        . Μέσα από το παραμύθι γνωρίσαμε τα επτά στοιχεία (παιδιά ) της φύσης . Τα ζωγραφίσαμε και τα βάλαμε στην αγκαλιά της μαμάς τους της φύσης.

Μάθαμε για τον κακό τον ρύπο που έχει ως στόχο να βρωμίσει τη φύση και να καταστρέψει τον άνθρωπο . Τα παιδιά φαντάστηκαν τον κακό τον ρύπο και τον ζωγράφισαν .

Τέλος φτιάξαμε ομαδικά την φύση, όπως την  έκανε ο κακός ο ρύπος.

Στο σημείο αυτό ξεκίνησε η έρευνα μας και η συλλογή πληροφοριών σχετικά με το κακό που κάνει ο ρύπος στη γη.

Η ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ :

Γνωρίσαμε την ατμόσφαιρα και τα στρώματα της. Μάθαμε τα ονόματα του κάθε στρώματος και που χρησιμεύει στη ζωή μας στη γη.

   

Αποδώσαμε κινητικά τα στρώματα της ατμόσφαιρας . Με το σταμάτημα της μουσικής και ανάλογα με το όνομα που φορούσαμε στο κεφάλι μπαίναμε στη σωστή σειρά.

Φτιάξαμε μία χειροτεχνία όπου τοποθετήσαμε τα στρώματα της ατμόσφαιρας με χρωματιστά χαρτιά επάνω από τη γη και βάλαμε το όνομα του κάθε στρώματος .

 

   από τον ήλιο κατεβαίνει μία ηλιαχτίδα και μπαίνει μέσα στη γη.

Μάθαμε τι είναι αυτό που μολύνει την ατμόσφαιρα και για την τρύπα του όζοντος 

Φτιάξαμε τη γη και κολλήσαμε επάνω χαρτιά που από τη μία δείχνουν τι μολύνει την ατμόσφαιρα της γης και από την άλλη τι πρέπει να προσέχουμε .      

 

Η ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ : 

Διαβάσαμε το παραμύθι  Το κλάμα της  γοργόνας και το δραματοποιήσαμε : Μία ηλιόλουστη μέρα τα παιδιά αποφασίζουν να πάνε στη θάλασσα για να κολυμπήσουν και να παίξουν   , κάποια στιγμή πείνασαν και άρχισαν να τρώνε το φαγητό τους     τα σκουπίδια τους τα πέταξαν στην θάλασσα και στην παραλία. Μετά από λίγο άκουσαν μία γοργόνα να κλαίει  . Η γοργόνα τους είπε τι παθαίνουν όλα τα ζώα της θάλασσας από τη μόλυνση και τα σκουπίδια. Τα παιδιά αποφάσισαν να βοηθήσουν τη γοργόνα , κατάλαβαν το λάθος τους και άρχισαν να μαζεύουν τα σκουπίδια και να καθαρίζουν τη θάλασσα.

Συζητήσαμε για τη μόλυνση της θάλασσας και ποιοι είναι οι κυριότεροι παράγοντες που μολύνεται η θάλασσα, όπως τα λύματα  από τα εργοστάσια και τα καράβια, τα πετρέλαια, οι αποχετεύσεις είδαμε εικόνες και τις συζητήσαμε   

Φτιάξαμε τη θάλασσα καθαρή και τη θάλασσα μολυσμένη