Το δάσος είναι πηγή ζωής

Τη φετινή χρονιά ασχολούμαστε στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τη σημασία του δάσους στη ζωή μας και τις πυρκαγιές , με αφορμή την πρόσφατη καταστροφή μεγάλου μέρους δάσους της περιοχής μας, λόγω πυρκαγιάς.

Έτσι, καλέσαμε για ακόμη μια φορά τις υπόλοιπες τρεις τάξεις του δημοτικού σχολείου, συνεχίζοντας το σχέδιο δράσης μας για την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό. Αφού κάναμε μια συζήτηση για την προσφορά του δάσους στον άνθρωπο και πως μπορούμε να το προστατέψουμε, είδαμε εικόνες και βίντεο από δάση πράσινα και καμένα.

Τέλος ,τα παιδιά αποτύπωσαν σε ομαδικές εργασίες σε χαρτί Α3 την αντίθεση της ομορφιάς ενός υγιούς δάσους και ενός καμένου και μίλησαν για τα συναισθήματά τους! Ήταν μια ακόμη πετυχημένη συνάντηση που εμπλούτισε τις γνώσεις των μαθητών και τους έφερε πιο κοντά!

65432987

 

Ο πόλεμος και η ειρήνη στη ζωή μας

Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης στο δημοτικό σχολείο, με βάση το σχέδιο δράσης για την αυτοαξιολόγηση του σχολείου μας, δεχτήκαμε επίσκεψη από τις τρεις τάξεις του δημοτικού ,κατόπιν πρόσκλησής μας, για να συζητήσουμε το φλέγον ζήτημα του πολέμου και της ειρήνης στον κόσμο. Αφορμή στάθηκε ο πόλεμος μεταξύ Παλαιστίνης και Ισραήλ. Έτσι, αφού είδαμε σχετικές εικόνες και μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν, οι μαθητές, μικροί και μεγάλοι σε ομάδες, ζωγράφισαν πως βλέπουν τις δύο αυτές καταστάσεις

που προκαλούν δυστυχία και ευτυχία αντίστοιχα, στη ζωή μας! Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό στο να

αποτυπώσουν τις εικόνες αυτές στο χαρτί ,σε ομαδικές εργασίες!

161514131211

Επίσκεψη Πυροσβεστικής υπηρεσίας στο σχολείο μας

Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής μας εκπαίδευσης  με θέμα <το δάσος είναι πηγή ζωής>, σε συνεργασία με το Μειονοτικό Δημοτικό σχολείο, πραγματοποιήθηκε  ενημερωτική επίσκεψη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ιάσμου

για την ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών σε σχέση με την πρόληψη των πυρκαγιών στα δάση και τις απαραίτητες ενέργειες  που οφείλουμε να κάνουμε σε τέτοια περίπτωση. Έγινε επίδειξη του ειδικού οχήματος για τις δασικές πυρκαγιές και την χρήση πυροσβεστήρα. Τέλος μας έδειξαν τον εξοπλισμό του πυροσβέστη. Το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν αξιοσημείωτα!

IMG 20231114 100333IMG 20231114 095727IMG 20231114 095635IMG 20231114 095540IMG 20231114 095001IMG 20231114 094431IMG 20231114 093451IMG 20231114 092909IMG 20231114 092700

3 Δεκεμβρίου! Παγκόσμια ημέρα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες!

Μιλήσαμε για τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αυτοί και πως μπορούμε εμείς να τους βοηθήσουμε κάνοντας απλά πράγματα, όπως να τους κάνουμε παρέα και να ζητήσουμε από τους γονείς να μην παρκάρουν σε διαβάσεις για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και στους ειδικούς χώρους για παρκάρισμα ! Έπειτα,

είδαμε έργα τέχνης που έγιναν από ζωγράφους με το στόμα και το πόδι τους αφού δεν μπορούσαν να ζωγραφίσουν αλλιώς. Προσπαθήσαμε να το κάνουμε κι εμείς με το στόμα και είδαμε πόσο δύσκολο είναι. Έτσι μιλήσαμε για το

δημιουργικό πείσμα και την επιμονή του ανθρώπου που κάνει θαύματα!

Τέλος, κάναμε μια κατασκευή αφιερωμένη στα άτομα αυτά!

ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ1

 

Γνωριμία με τα σχήματα

Αφού είδαμε τα χαρακτηριστικά του κάθε σχήματος σε σχέση με το όνομά του, τα συγκρίναμε μεταξύ τους, τα αναγνωρίσαμε γύρω μας  και

παίξαμε παιχνίδια ταξινόμησης , αντιστοίχησης και σειροθέτησης. Έπειτα, κόψαμε τα αντίστοιχα σχήματα και επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά τι θα σχηματίσουν με αυτά. Το αποτέλεσμα είναι αυτό:

ΣΧΗΜΑΤΑ

 

 

 

Η χελωνίτσα της ηρεμίας

Στην επίσκεψη μιας ψυχολόγου στο σχολείο μας ,μετά από πρόσκλησή μας, ασχοληθήκαμε με την διαχείριση του θυμού! Έτσι, αυτή τους παρουσίασε τα βασικά συναισθήματα της χαράς,της λύπης και του θυμού. Έπειτα,

τους ανέφερε την ιστορία της μικρής χελωνίτσας που θύμωνε εύκολα , κλωτσούσε και χτυπούσε τους άλλους και δεν μπορούσε να παίξει με τους φίλους της, οπότε ήταν λυπημένη . Τελικά βρήκε τρόπο να λύσει το πρόβλημά της!<Τα χεράκια στα πόδια,κλείνω το στόμα…stop.Σκέφτομαι, παίρνω αναπνοές, βρίσκω τη λύση, ζητάω συγνώμη. Αφού μας έδειξε τις κινήσεις που έκανε και την βοηθούσαν να

ξεπεράσει τον θυμό, ζωγράφισαν το βραβείο της ηρεμίας με τον εαυτό τους και την χελωνίτσα μέσα σε αυτό! Τέλος,

σε άλλο χρόνο, φτιάξαμε τις δικές μας χελωνίτσες της ηρεμίας και τις βάλαμε στην γωνιά της ηρεμίας και

συμφωνήσαμε ,κάθε φορά που θα θυμώνει κάποιος, να πηγαίνει εκεί  σκεφτεί και να βρίσκει τη λύση στο πρόβλημά του. Η δράση αυτή τους ενθουσίασε!

ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ 1ΘΥΜΟΣ1ΘΥΜΟΣΒΡΑΒΕΙΑΧΕΛΩΝΑΚΙΑΧΕΛ

 

Το μάζεμα της ελιάς στην αυλή μας!

Στη διάρκεια του διαλείμματος στην αυλή ,τα παιδιά παρατήρησαν το δέντρο της ελιάς και θέλησαν να μαζέψουν κάποιες! Έτσι, με αυτή την αφορμή, δοκιμάσαμε μια ελιά για να δούμε αν μπορούμε να τη φάμε,κι αφού διαπίστωσαν ότι είναι πικρή, τους πρότεινα τις βάλουμε στο νερό για λίγες ημέρες . Αφού λοιπόν τις μαζέψαμε,

τις πλύναμε και τις βάλαμε σε βάζο με αλάτι , αλλάζοντας το νερό. Έτσι μετά από αρκετές ημέρες ,είδαμε ότι ήταν έτοιμες ! Σε επόμενη δραστηριότητα κάναμε μια αναπαράσταση του μαζέματος της ελιάς σε ομαδική εργασία!

Ακόμη,μιλήσαμε για την ιστορία της ελιάς και τη σημασία της στη ζωή μας, από την αρχαιότητα. Έτσι,ζωγραφίσαμε και αμφορείς! Τέλος, κάναμε σειροθέτηση των φάσεων του μαζέματος της ελιάς.

ΒΑΖΟ ΜΕ ΕΛΙΕΣΜΑΖΕΜΑ ΕΛΙΑΣAMFOREISΦΑΣΕΙΣ ΕΛΙΑΣ

Το Πολυτεχνείο στο σχολείο μας!

Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την επέτειο του Πολυτεχνείου με αφορμή κάποιες εικόνες από το διαδίκτυο.

Επικεντρωθήκαμε στην έννοια της ελευθερίας ,που είναι πιο εύκολα κατανοητή από τα νήπια.

Έπειτα , φτιάξαμε μια ατομική εργασία για να τιμήσουμε τους ήρωες του Πολυτεχνείου!

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ2 KAΡΔΙΕΣ

Ακόμη, ζωγραφίσαμε στίχους από το τραγούδι <τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο, δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση>, το οποίο και μαθαίνουμε τελευταία!