Στο νηπιαγωγείο μας αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τον αέρα μέσα από πειράματα και κατασκευές! Κάθε κατασκευή και κάθε πείραμα ήταν μια ευκαιρία να παρατηρήσουμε, να ρωτήσουμε και να ανακαλύψουμε με φαντασία και ενθουσιασμό!
Μάθαμε πως ο αέρας είναι πολύ σημαντικός, γιατί σε αυτόν εμπεριέχεται το οξυγόνο, που είναι απαραίτητο για να ζήσουμε!
Για να καταλάβουμε πόσο σημαντικός είναι, κλείσαμε για λίγο τις μυτούλες μας! Ακόμα, μάθαμε πως ο αέρας είναι παντού και ας μην τον βλέπουμε και προσπαθήσαμε να μαζέψουμε αέρα στις σακούλες! Ποιος μάζεψε περισσότερο;;;
Άραγε ο αέρας έχει βάρος; Ας τον ζυγίσουμε!!
Ο αέρας καταλαμβάνει χώρο και παίρνει το σχήμα του αντικειμένου μέσα στο οποίο βρίσκεται! Το μπουκάλι έχει μέσα αέρα, γι αυτό και όταν το βυθίσουμε σε μια λεκάνη γεμάτη με νερό, αυτός εξέρχεται και δημιουργούνται φυσαλίδες! Το ίδιο συμβαίνει και όταν φυσήξουμε με το καλαμάκι μέσα στο νερό!
Αν τοποθετήσω ένα μπαλόνι μέσα σε ένα μπουκάλι, αυτό δεν θα μπορέσει να φουσκώσει, διότι δεν θα το επιτρέψει ο αέρας που βρίσκεται μέσα στο μπουκάλι.
Αν βάλουμε σε ένα άδειο ποτήρι βαμβάκι και στη συνέχεια βουτήξουμε το ποτήρι αυτό στο νερό, θα διαπιστώσουμε πως το βαμβάκι θα παραμείνει στεγνό, διότι ο αέρας που βρίσκεται μέσα στο ποτήρι δεν θα επιτρέψει στο νερό να φτάσει στο βαμβάκι!
Ένα εντυπωσιακό πείραμα, όπου η ατμοσφαιρική πίεση στην κάτω επιφάνεια του χαρτιού είναι μεγαλύτερη από την υδροστατική πίεση που οφείλεται στο νερό του ποτηριού στην πάνω επιφάνεια του. Έτσι το νερό παραμένει στο ποτήρι!
Τα ζεστά μόρια αέρα καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο από τα ψυχρά, για αυτό και το μπαλόνι στο μπουκάλι που βρίσκεται μέσα σε καυτό νερό φουσκώνει
Για την καύση είναι απαραίτητο το οξυγόνο! Έτσι όταν καλύψω ένα αναμμένο κερί, που βρίσκεται μέσα σε ένα πιάτο με νερό, με ένα βαζάκι, μετά από λίγα λεπτά το κερί θα σβήσει και το νερό θα εισχωρήσει στο βάζο!
Μάθαμε ότι οι άνεμοι, ανάλογα από το σημείο του ορίζοντα που προέρχονται, φέρουν διαφορετικές ονομασίες!
Γίναμε και εμείς άνεμοι και φυσήξαμε δυνατά!
Κατασκευάσαμε ανεμοδείκτη, ανεμόμετρο και ανεμούριο για να προσδιορίσουμε την κατεύθυνση και την ένταση των ανέμων!
Φτιάξαμε το δικό μας ανεμολόγιο κατά τα πρότυπα του πίνακα του Τσαρούχη.
Ο αέρας που εγκλωίβστηκε μέσα στο χάρτινο καλαμάκι το έκανε πολύ δυνατό και έτσι καταφέραμε να τρυπήσουμε μια πατάτα.
Το μπαλόνι μπορούσε να χωρέσει και άλλο αέρα γι αυτό καταφέραμε να το τρυπήσουμε χωρίς να σκάσει.
Δραματοποίησαμε την ιστορία του Βοριά και του Ήλιου.
Καταγράψαμε ανέμους και διαβάσαμε όμορφες ιστορίες με αυτούς!
Ο αέρας φυσηξε λέξεις από “α” και εμείς πον πον.
Παίξαμε, ζωγραφίσαμε και διασκεδάσαμε με τον αέρα!
Φτιάξαμε ανεμοστρόβυλο.
Tέλος ο αέρας έφερε όμορφες και ευγενικές λέξεις μέσα στις τάξεις μας!