Θεματική ενότητα: ενδιαφέρομαι και ενεργώ -Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη.
Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα.
Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία».
Ξεκινήσαμε το εργαστήριο με παιχνίδια ενεργοποίησης με στόχο το δέσιμο της ομάδας. Με την συνοδεία κατάλληλης μουσικής τα παιδιά περπατούσαν στο χώρο, έσφιγγαν το δεξί χέρι κάποιου άλλου παιδιού και έλεγαν το όνομά τους. Περπατούσαν στο χώρο με διάφορους τρόπους σύμφωνα με τις οδηγίες της εκπαιδευτικού. Ακόμη, φτιάξαμε ένα λουλούδι όπου στα πέταλά του ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό, χρώμα, παιχνίδι, φίλο, ζώο.
Γνωρίσαμε τη νέα μας φίλη- φιγούρα, την Δώρα η οποία επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας, μας αφηγήθηκε την ιστορία της και το πρόβλημα που αντιμετώπιζε. Ζήτησε από τα παιδιά να της προτείνουν λύσεις. Συζητήσαμε για τα συναισθήματα γενικά και για τα συναισθήματα που βίωνε η νέα μας φίλη και τι θα κάναμε εμείς εάν ήμασταν στη θέση της.
Φτιάξαμε τα συναισθήματα με πλαστελίνη και συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας ζωγραφίζοντας κάτι που μας θυμώνει και κάτι που μας ηρεμεί.
Διαβάσαμε την κοινωνική ιστορία για την διαχείριση των συναισθημάτων με τίτλο: «Tι κάνω για να νιώσω καλά». Δραματοποιήσαμε τις προτάσεις μας και επιλέξαμε τη λύση που θα μας βοηθήσει να νιώσουμε καλά σε καθημερινές καταστάσεις που μας προξενούν δυσάρεστα συναισθήματα.
Παίξαμε το ομαδικό παιχνίδι: «O κατάσκοπος». Στο συγκεκριμένο παιχνίδι τα παιδιά περπατούσαν σαν κατάσκοποι με την εφημερίδα με την συνοδεία μουσικής, με στόχο να μην κοιτάνε κανέναν. Στο σταμάτημα της μουσικής, τα παιδιά παρατηρούσαν τον διπλανό τους εντοπίζοντας ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.
Επίσης, ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας αλλά και εικόνες με τα αγαπημένα μας πράγματα χωρίς να αναφέρουμε το όνομά μας ή άλλα στοιχεία για τον εαυτό μας και προσπαθήσαμε να βρούμε όσο το δυνατόν περισσότερες ομοιότητες με τους συμμαθητές/ συμμαθήτριές μας. Στο τέλος, δημιουργήσαμε κολάζ με τις εικαστικές μας αποτυπώσεις.
Παρακολουθήσαμε το video με τίτλο: «Η εχθρόπιτα», συζητήσαμε για αυτό και το επεξεργαστήκαμε προφορικά.
Δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με τους τρόπους επίλυσης των διαφορών/συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις των παιδιών.
Φτιάξαμε ατομικά καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους φίλους μας τις οποίες ενώσαμε και δημιουργήσαμε την “Κουρτίνα της αγάπης”.
Γράψαμε την συνταγή για την “Πίτα της φιλίας” και ζωγραφίσαμε όλοι από ένα κομμάτι της.
Διαβάσαμε το παραμύθι: “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας” και το συζητήσαμε. Ζωγραφίσαμε από ένα κομμάτι του παζλ του ελέφαντα και τα ενώσαμε σχηματίζοντας τον Έλμερ. Σε φύλλο εργασίας κάναμε τον Έλμερ πάλι παρδαλό για να είναι μοναδικός και διαφορετικός όπως όλοι.
Είδαμε φωτογραφίες ανθρώπων διαφορετικής ηλικίας, φύλου, εξωτερικής εμφάνισης, ενδυμασίας, εθνικότητας, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και ομαδοποιήσαμε τις φωτογραφίες με βάση το φύλο.
Ακόμη, μιλήσαμε για τα στοιχεία που αναγράφονται στις ταυτότητες και φτιάξαμε τις δικές μας.
Τέλος, παίξαμε το παιχνίδι: «Πες μου κάτι για σένα» όπου τα παιδιά απαντούσαν σε διάφορες ερωτήσεις (αγαπημένο φαγητό, παιχνίδι, χρώμα, ζώο.)















































