2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματική ενότητα: ενδιαφέρομαι και ενεργώ -Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη.

Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα.

Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία: Το πρώτο βήμα στη δημοκρατία».

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο με παιχνίδια ενεργοποίησης με στόχο το δέσιμο της ομάδας. Με την συνοδεία κατάλληλης μουσικής τα παιδιά περπατούσαν στο χώρο, έσφιγγαν το δεξί χέρι κάποιου άλλου παιδιού και έλεγαν το όνομά τους. Περπατούσαν στο χώρο με διάφορους τρόπους σύμφωνα με τις οδηγίες της εκπαιδευτικού. Ακόμη, φτιάξαμε ένα λουλούδι όπου στα πέταλά του ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό, χρώμα, παιχνίδι, φίλο, ζώο.

IMG 4975a63ac6efdb2bc1cde53a417543d4 VIMG fc7a2d7ef621d66beed5569efc9341e0 V

IMG 39e8cf38eab693a1bcebc6e1b3f03243 V

IMG acf0f2f4570b1d8f51f11a348386b68e VIMG bd0ebb99ad7d66c867badb601baf4dfc VIMG 3028f7d2a784045cde22d85867b1b359 VIMG 4a039b68412c9be569d9637566e3af8a V

Γνωρίσαμε τη νέα μας φίλη- φιγούρα, την Δώρα η οποία επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας, μας αφηγήθηκε την ιστορία της και το πρόβλημα που αντιμετώπιζε. Ζήτησε από τα παιδιά να της προτείνουν λύσεις. Συζητήσαμε για τα συναισθήματα γενικά και για τα συναισθήματα που βίωνε η νέα μας φίλη και τι θα κάναμε εμείς εάν ήμασταν στη θέση της.

IMG 2d2b313e227537db15a0dd6028ffc43b VIMG fc32512063f89af1ea5c9dc5036937a5 VIMG e3920ef3c8835bb83064ad90d02a0d74 VIMG f22014ad92585431ef435daacbd33f8f V

Φτιάξαμε τα συναισθήματα με πλαστελίνη και συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας  ζωγραφίζοντας κάτι που μας θυμώνει και κάτι που μας ηρεμεί.

IMG 33dbd398d7571fb46739701e95bdfa45 VIMG b66a9851870b70cbc3da6e8781a8e01b VIMG 1a09026016e3045c0c007ac888e07141 V

IMG 8e6d692c1cbb2394e89f016c777a9c81 VIMG 40042d45e0592e27c77c46c4d0af67d8 VIMG f44132c989abd0e1ddbe5b2cd8727f0f V

IMG e3d0af73c08dc96900b6c062b82ec56b VIMG d8bc6432da5d9c43dc8d64dd0de0947c VIMG 0358e90e9e6c93aa428bc4a6410f6c0b VIMG f545e72d6bd003037d54d464fbb80522 V

Διαβάσαμε την κοινωνική ιστορία για την διαχείριση των συναισθημάτων με τίτλο: «Tι κάνω για να νιώσω καλά». Δραματοποιήσαμε τις προτάσεις μας και επιλέξαμε τη λύση που θα μας βοηθήσει να νιώσουμε καλά σε καθημερινές καταστάσεις που μας προξενούν δυσάρεστα συναισθήματα.

IMG 51a0ac3bcf0e839d6376a5495f72adb7 VIMG 403b26460bae2bbaa3dd4f85a444033c VIMG 14da5ebe36f99167b0ba623e5ee3ca15 V

Παίξαμε το ομαδικό παιχνίδι: «O κατάσκοπος». Στο συγκεκριμένο παιχνίδι τα παιδιά περπατούσαν σαν κατάσκοποι με την εφημερίδα με την συνοδεία μουσικής, με στόχο να μην κοιτάνε κανέναν. Στο σταμάτημα της μουσικής, τα παιδιά παρατηρούσαν τον διπλανό τους εντοπίζοντας ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.

IMG b290a7bc9b93866b3a418cc90a6e1a57 VIMG 29e07b30e0a18aac60d03ee796d45980 V

Επίσης, ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας αλλά και εικόνες με τα αγαπημένα μας πράγματα χωρίς να αναφέρουμε το όνομά μας ή άλλα στοιχεία για τον εαυτό μας και προσπαθήσαμε να βρούμε όσο το δυνατόν περισσότερες ομοιότητες με τους συμμαθητές/ συμμαθήτριές μας. Στο τέλος, δημιουργήσαμε κολάζ με τις εικαστικές μας αποτυπώσεις.

IMG 53d1f6f94a9b5532e40e76e2778e1fe1 VIMG 821bf1af4f12c93430dc1f5856cf203c V

Παρακολουθήσαμε το video με τίτλο: «Η εχθρόπιτα», συζητήσαμε για αυτό και το επεξεργαστήκαμε προφορικά.

Δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με τους τρόπους επίλυσης των διαφορών/συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις των παιδιών.

IMG e0dad7d375449ae96f1be38fcc0a8692 VIMG 60e47c2b5766c17b79972d953810eb68 V

Φτιάξαμε ατομικά καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους φίλους μας τις οποίες ενώσαμε και δημιουργήσαμε την “Κουρτίνα της αγάπης”.

IMG bacc1227f3b7d4c1995a721d25190e67 VIMG 82f305170e3fd190cc67b650170e5900 VIMG 647bdfa0cb017ff12875dbc4353501a1 VIMG 0cc8546514ba938b4356d1d061f528b5 VIMG 5fc29365ca57ef5bbabc51eb8f4e5b37 V

Γράψαμε την συνταγή για την “Πίτα της φιλίας” και ζωγραφίσαμε όλοι από ένα κομμάτι της.

IMG f00b8f9a92d5f08e6add326c9f8da24e V

Διαβάσαμε το παραμύθι: “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας” και το συζητήσαμε. Ζωγραφίσαμε από ένα κομμάτι του παζλ του ελέφαντα και τα ενώσαμε σχηματίζοντας τον Έλμερ. Σε φύλλο εργασίας κάναμε τον Έλμερ πάλι παρδαλό για να είναι μοναδικός και διαφορετικός όπως όλοι.

IMG dbcd0fde220000d3f9002d31c51d30ee VIMG 15c4821fbe10f17c902b8b554e44164a VIMG e946d4bfc7bc9007856511b0bea011e1 V

IMG 9cfb76b39d699cd35da7e5529a450606 VIMG 1093698c271d4d32c431344879acfeca VIMG 322cabbb549154cbf878b3e9d7cd0549 VIMG 863bbbc14f01ff7bec175697b1c78875 V

IMG d9c4e660a45d2d2e3d916d559da9fd08 VIMG 1b77033734ba9c0a1bddbd1da736da5c V

Είδαμε φωτογραφίες ανθρώπων διαφορετικής ηλικίας, φύλου, εξωτερικής εμφάνισης, ενδυμασίας, εθνικότητας, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και ομαδοποιήσαμε τις φωτογραφίες με βάση το φύλο.

IMG 54accb832f11382f5d82203562f56e55 VIMG 5e4527f4e8e28e26ffa5bc2b29dba6a2 V

Ακόμη, μιλήσαμε για τα στοιχεία που αναγράφονται στις ταυτότητες και φτιάξαμε τις δικές μας.

IMG e3bd037936e90effd95d4cc1b57504bb V

Τέλος, παίξαμε το παιχνίδι: «Πες μου κάτι για σένα» όπου τα παιδιά απαντούσαν σε διάφορες ερωτήσεις (αγαπημένο φαγητό, παιχνίδι, χρώμα, ζώο.)