Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα-ευ ζην
1. Ασφάλεια και πρόληψη
Tίτλος: Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω
Ξεκινήσαμε διερευνώντας τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών για το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας. Χρησιμοποιήσαμε εποπτικό υλικό με εικόνες από τις 3 μορφές βίας (λεκτική, σωματική, ηλεκτρονική).
Στην συνέχεια ακόμα διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο: “Ο νταής του σχολικού”, σχολιάσαμε τη συμπεριφορά του, συζητήσαμε για τα συναισθήματα που προκαλεί η συμπεριφορά του «νταή», ποιοι την έχουν προκαλέσει και ποιος φταίει.
Συμβουλέψαμε τον ήρωα του παραμυθιού και του προτείναμε τρόπους για να αντιμετωπίσει τον συμμαθητή του που δεν τους συμπεριφερόταν σωστά.
Συμπληρώσουμε φύλλο εργασίας χρησιμοποιώντας χαρούμενα χρώματα στις εικόνες που όλα τα παιδιά είναι χαρούμενα.
Ταξινομήσαμε εικόνες σε 2 στήλες. Στην πρώτη στήλη βάλαμε τις συμπεριφορές που όταν βλέπουμε αισθανόμαστε καλά ενώ στη δεύτερη στήλη συμπεριφορές που όταν βλέπουμε δεν αισθανόμαστε καλά.
Δημιουργήσαμε ένα ομαδικό κολλάζ με σύνθημα τη φιλία, με το οποίο ενημερώνουμε τα άλλα παιδιά για το φαινόμενο του εκφοβισμού.
Φτιάξαμε ατομικές κατασκευές με σύνθημα= ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ
Διαβάσαμε το παραμύθι: “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε”.
Συζητήσαμε το παραμύθι και κάναμε το περίγραμμα του χεριού μας, το ζωγραφίσαμε, το κόψαμε και το κολλήσαμε σε ένα χαρτόνι.
Ακόμη, αναφέραμε πράγματα που κάνουμε με τα χέρια μας.
Τέλος, ακούσαμε το τραγούδι των Locomondo “Χέρια σαν κι αυτά”. Κάθε παιδί ζωγράφισε όμορφες πράξεις που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια.























