Θεματική :Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ
Υποθεματική : Ανθρώπινα δικαιώματα, Συμπερίληψη
Τίτλος : Κι αν ήμουν εγώ;
Το δ΄Εργαστήριο Καλλιέργειας Δεξιοτήτων της θεματικής
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ με θέμα << Κι αν ήμουν εγώ;>> ολοκληρώθηκε στις 25 Απριλίου 2024.
Το συγκεκριμένο Εργαστήριο που διήρκησε επτά εβδομάδες, στόχευσε στις Δεξιότητες του 21ου αιώνα (4cs), Ψηφιακές Δεξιότητες και στις Δεξιότητες του Νου.
Όλα τα παραπάνω πλαισιώθηκαν από πλήθος εργαστηριακών δραστηριοτήτων με τίτλους:
Εργαστήριο 1ο –
Τίτλος: Ας γνωριστούμε διαφορετικά….
Στην αρχή του εργαστηρίου όλοι μαζί φτιάξαμε το συμβόλαιο της τάξης.
1η Δραστηριότητα
2η Δραστηριότητα
Φτιάξαμε μια αφίσα , όπου το κάθε παιδί ζωγράφισε και κόλλησε τον κανόνα που πιστεύει ότι θα πρέπει να τηρούμε μέσα στην τάξη.
3η Δραστηριότητα
Αφού επέλεξε ο καθένας μία κάρτα, σε Φύλλο εργασίας
ζωγράφισαν τι «θέλω να έχω»
και ποια νομίζω ότι είναι η «μεγαλύτερη ανάγκη που έχει.»
4η δραστηριότητα
Κατασκευή Συμβόλου/Κονκάρδας
Τα παιδιά αποφασίζουν στην ολομέλεια , ότι το σύμβολο του εργαστηρίου θα είναι μία καρδιά και θα είναι το ίδιο για όλους και θα γράφει<<Αν ήμουν εγώ>>.
Την κονκάρδα θα τη φοράνε κάθε φορά που θα διδάσκεται το εργαστήριο.
Εργαστήριο 2ο –
Tίτλος :Η κάθε ανάγκη έχει ένα όνομα: δικαίωμα
1η Δραστηριότητα
Τα παιδιά ζωγραφίζουν, στο ήδη διαμορφωμένο πλαίσιο (Φύλλο Εργασίας 2), ποια νομίζουν ότι είναι η μεγαλύτερη ανάγκη του «φίλου» τους, που είδαν σε σχετική φωτογραφία.
2η Δραστηριότητα
Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με το ποιες είναι οι ανάγκες των παιδιών που είδαν σε σχετικές φωτογραφίες , αλλά και τις δικές τους.
3η Δραστηριότητα
Μιλήσαμε για τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού της Unicef
Η νηπιαγωγός απευθύνει στα παιδιά την ερώτηση εάν γνωρίζουν τι θα πει «δικαίωμα» (Ενδεικτικός χάρτης 3).
4η Δραστηριότητα
Παρακολουθήσαμε στο διαδραστικό πίνακα βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας, https://video.link/w/J8Ixc όπου περιγράφεται η ζωή ενός παιδιού πρόσφυγα.
Εργαστήριο 3ο –
Τίτλος: Κι αν ήμουν εγώ;
1η Δραστηριότητα
Aφού παρακολουθήσαμε το παραπάνω βίντεο τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις στο ερώτημα ποιες νομίζετε ότι ήταν οι βασικές ανάγκες της και άρα το δικαίωμά της ηρωίδας του βίντεου;»
2η δραστηριότητα
Aφού παρακολουθήσαμε ένα ακόμη βίντεο , όπου αναφέρεται στη σύμβαση της Unicef για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Τα παιδιά κατηγοριοποιούν/ταξινομούν τα δικαιώματα που βρήκαν και δημιούργησαν ένα εννοιολογικό χάρτη.
Εργαστήριο 4ο –
Τίτλος : Οι πίνακες μιλάνε για τα δικαιώματα
1η δραστηριότητα
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής του ζωγράφου Γεώργιο Ιακωβίδη και μετά με βάση τους πίνακες συμπληρώσαμε τα παρακάτω φύλλα εργασίας.
Φύλλο Εργασίας 4 και
Φύλλο Εργασίας 5
Φύλλο Εργασίας 6
Φύλλο Εργασίας 7
Εργαστήριο 5ο –
Τίτλος : Αποφασίζω και δρω για μένα και τους άλλους
1η Δραστηριότητα
Αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε σε μεγάλο χαρτί την αφίσα του
Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων με τίτλο: «Κι αν Ήμουν Εγώ;», Όλες οι
ομάδες μαζί θα φτιάξουν μεγάλη αφίσα που θα περιλαμβάνει
βαρκούλες που ταξιδεύουν στη θάλασσα και κάθε παιδί στη δική
του βάρκα θα φτιάξει το δικό του μήνυμα ένα από τα δικαιώματα.
2η Δραστηριότητα
Ενδεικτικά παιχνίδια συνεργασίας που θα σχεδιαστούν για να παίξουν τα παιδιά στο προαύλιο είναι:
1) Μπαλάκια στις ρόδες. Το κάθε παιδί διαλέγει το ταίρι του , μετά ξεχωριστά το καθένα Θα πρέπει να ρίξει μέσα στη ρόδα( χρώμα κόκκινο- μπλε) τα μπαλάκια του αντίστοιχου χρώματος , χωρίς να του πέσουν (παιχνίδι συνεργασίας).
2) Με 3 κώνους τα παιδιά πρέπει να καταφέρουν να στήσουν και να φτιάξουν πύργους .
Εργαστήριο 6ο –
Tίτλος : Σκέφτομαι για όσα έμαθα!
Αξιολόγηση
1η Δραστηριότητα
Συμπληρώνουν το φύλλο αναστοχασμού.
2η Δραστηριότητα
Στο τέλος δίνεται στα παιδιά αναμνηστικό δίπλωμα για τη συμμετοχή τους στο Εργαστήριο





























