Θεματική: «Δημιουργώ Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία» –
Υποθεματική: «Ψηφιακές δεξιότητες στη θεματική ενότητα του Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία»
Εργαστήριο 1ο : «Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις»
Διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των μαθητών.
Παρακολούθηση βίντεο του National Geographic για το Ηλιακό Σύστημα και συζήτηση για τον Ήλιο και τους πλανήτες.
Δημιουργία ψηφιακού puzzle με τους πλανήτες, τον Ήλιο, τη Γη και τη Σελήνη.
Εργαστήριο 2ο: «Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά…Υπάρχει ζωή εκεί έξω;»
Παρακολουθήσαμε τους πλανήτες…από κοντά με την ψηφιακή εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA.
Με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας μπαλόνια διαφορετικού χρώματος για κάθε πλανήτη, κινηθήκαμε γύρω από τον ήλιο αναπαριστώντας την τροχιά των πλανητών.
Παρακολούθηση βίντεο της NASA και φτιάξαμε τον δικό μας πύραυλο με απλά υλικά.
Ακολούθως, ολοκληρώσαμε Φύλα εργασίας με τα ονόματα των πλανητών.
Εργαστήριο 3ο : «Ο ήλιος μας , η πηγή της ζωής μας…»
Παρατηρήσαμε βίντεο με τον ήλιο, πώς κινείται, την επιφάνειά του…και τον είδαμε να φλέγεται!
Είδαμε τον Μύθο του Φαέθωνα…και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από αυτόν.
Ενώ συζητήσαμε για το φως και τη θερμότητα του Ήλιου, τα οφέλη και τις συνέπειές του.
Εργαστήριο 4ο: «Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;»
Παρατήρηση βίντεο με την κίνηση της Γης γύρω από το άξονά της.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Γυρίζει, γυρίζει η Γη» και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από αυτό.
Πείραμα για την εναλλαγή μέρας νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.
Συζήτηση για το πώς περνάμε τη μέρα μας και τη νύχτα και ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας συνήθεια…
Την ημέρα…
Τη νύχτα…
Ενώ παίξαμε με τις σκιές του Ήλιου-φακού στα αντικείμενα
Εργαστήριο 5ο «Όμορφες κόρες του Χρόνου»
Παρακολούθηση βίντεο για τις εποχές του χρόνου – κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο.
Ανίχνευση των γνώσεων των παιδιών για τις εποχές του Χρόνου.
Ζωγραφίζουμε την αγαπημένη μας εποχή.
Εργαστήριο 6ο «Ταξίδι στη Σελήνη»
Διαβάσαμε το παραμύθι : «Το ταξίδι του ΜΑ-ΒΗ στο γαλαξία» και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε.
…ζωγραφίσαμε και τον δικό μας πύραυλο που θα καταφθάσει στη σελήνη και του δώσαμε ένα δικό μας όνομα.
Τον κατασκευάσαμε…
και μετρώντας αντίστροφα από το 10 ως το ένα 1.
Παρακολουθήσαμε βίντεο και Δημιουργήσαμε τις φάσεις της Σελήνης.
Ενώ ακούσαμε το παραμύθι : «ο Φεγγαροσκεπαστής» και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε.
Εργαστήριο 7ο : «Τι γνωρίζαμε και τι μάθαμε;»
Παίξαμε διαδραστικό παιχνίδι ερωτήσεων Αξιολόγησης για να δούμε τί καταφέραμε να μάθουμε.
Ολοκληρώνοντας το Εργαστήριο κατασκευάσαμε και το ηλιακό μας σύστημα αποτυπώνοντας περίτεχνα όλα όσα μάθαμε!