Παγκόσμια ημέρα των Μουσείων (18 Μαΐου)

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΜΠΟΤΙΟΥ-ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των μουσείων (18 Μαΐου) μια καλλιτεχνική δραστηριότητα μέσα από την οποία θα προσπαθήσουμε να φτάσουμε σε μια μουσειακή εμπειρία!!

Εμπνευστεί τε!!! Τι και αν τα μουσεία κ οι εκθέσεις είναι κλειστές; Ευκαιρία για βόλτα! Σε κάθε πλατεία η πάρκο υπάρχουν προτομές τις οποίες δεν παρατηρεί κανείς. Προτρέψτε τα παιδιά να πλησιάσουν. Να δουν αν αναγνωρίζουν τα υλικά και τα χρώματα. Διαβάστε τους την επιγραφή κ εξηγήστε τους τι βλέπουν και ποιος είναι ο γλύπτης.

Διαδίκτυο

Άπειρες φωτογραφίες και βίντεο από μουσεία και εκθέσεις για να δείτε. Επιλέξτε εικόνες που μπορούν τα παιδιά να συνδέσουν με τις γνώσεις τους π.χ Αγγεία γεωμετρικής περιόδου. Τι χρώματα βλέπετε; αναγνωρίζετε τα σχήματα; ποια η χρήση τους; σας θυμίζουν αντικείμενα που υπάρχουν μέσα στο σπίτι;

Πάμε να παίξουμε!

Μια συνταγή για εύκολο πηλό με τρία υλικά.Θα χρειαστούμε:

  • 3/4 της κούπας νερό
  • 1 κούπα σόδα
  • 1/2 της κούπας κορνφλάουρ

Εκτέλεση: βάζουμε το μάτι σε μεσαία φωτιά, σε μια κατσαρόλα ρίχνουμε όλα μας τα υλικά κ ανακατεύουμε συνεχώς με ξύλινη κουτάλα.

Όταν το μείγμα έρθει σε μορφή πουρέ το μαζεύουμε με την κουτάλα κ το βάζουμε πάνω σε λίγο κορνφλάουρ που έχουμε απλώσει στον πάγκο. Προσοχή. Τώρα το μίγμα έχει αρκετή θερμοκρασία. Περιμένουμε λίγα λεπτά κ το ζυμώνουμε ελαφρώς. Αφήνουμε να κρυώσει κ έτοιμο για χρήση!!

Στεγνώνει με τον αέρα

Αποθηκεύεται σε αεροστεγώς κλειστό σακουλάκι

Αφού το υλικό μας είναι έτοιμο το δίνουμε στα παιδιά να δημιουργήσουν με τη φαντασία τους

Αφήνουμε τουλάχιστον όλο το βράδυ για να στεγνώσει

Όταν τα έργα μας στεγνώσουν μπορούμε να τα ζωγραφίσουμε με υπέροχα χρώματα! Σας προτείνω τέμπερες και νερομπογιές για ευκολία κ απόδοση χρωμάτων αλλά και παλιά βερνίκια νυχιών!!!

Ρωτήστε τα παιδιά πως θέλουν να ονομάσουν το έργο τους. Δείξτε τους πως γράφεται μαζί με το όνομα τους κ γράψτε τα σε ένα χαρτονάκι

Σε έναν χώρο του σπιτιού που θα επιλέξετε μαζί τοποθετήστε τα έργα σας σε περίοπτη θέση. Καλέστε τα μέλη της υπόλοιπης οικογένειας που βρίσκονται σπίτι και αφήστε τα παιδιά να κάνουν την ξενάγηση. Πως τα έφτιαξαν; από που εμπνεύστηκαν; τι χρώματα χρησιμοποίησαν; γιατί τα ονόμασαν έτσι;

Ένα παιδί σε αυτήν την ηλικία μπορεί να μην έχει επισκεφθεί ποτέ έναν εκθεσιακό χώρο ή ένα μουσείο. Μόλις του δείξατε πως δημιουργούνται κ εκτίθενται ένα μέρος όλων αυτών των εκθεμάτων που θα συναντήσουν στο μέλλον.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΤΟΙΜΑΣΕ ΓΙΑ ΜΑΣ:

Λειβαδίτη Κωνσταντίνα

Μουσειολόγος – Μουσειοπαιδαγωγός

Η νηπιαγωγός

Αφροδίτη Κατσαούνου