ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Η αφορμή δόθηκε όταν κάποια παιδιά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τους έξω στην αυλή έκοβαν τα κλαδιά, τα φύλλα και τον φλοιό των δέντρων. Έτσι την επόμενη μέρα , μια εικόνα ενός λυπημένου δέντρου περίμενε στη γωνιά της παρεούλας. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις σχετικά με το τι του είχε συμβεί. Το δέντρο μας είπε την ιστορία του και τι συμβαίνει στο σπίτι του, στο δάσος.

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ποιος άλλος μένει εδώ” από το ΚΠΕ Καστοριάς. Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή, παρατηρήσαμε τα δέντρα, τα μετρήσαμε και με τον μεγεθυντικό φακό ψάξαμε ποιοι άλλοι κατοικούν πάνω ή γύρω από αυτά. Κάθε παιδί επέλεξε να ζωγραφίσει ένα δέντρο και ότι άλλο παρατήρησε πάνω σε αυτό.

 

174758296773617475829677521747582967743

παρακολουθήσαμε βίντεο, εικόνες από το διαδίκτυο και διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με την προστασία των δασών, την προσφορά και τα οφέλη τους και από τι και ποιον κινδυνεύουν.

Παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής ” Φοβισμένα ζώα” του  G. W. Backhouse και χρησιμοποιήσαμε τις ρουτίνες σκέψης ” Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι” και την “Αρχή – Μέση – Τέλος”. Τα παιδιά αρχικά ατομικά ζωγράφισαν τι μπορεί να συνέβη πριν και τι μετά και έφτιαξαν τις δικές τους ιστορίες.

1747583363363 1747583363370 17475833633761747583363355

 

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε με βάση τον πίνακα μια ιστορία όλοι μαζί. Τα παιδιά την εικονογράφησαν και την μετατρέψαμε σε ψηφιακό βιβλίο με την εφαρμογή book creator.

https://read.bookcreator.com/DwmIliDknBQfmN4oe47s6KhMoRH2/oVVGQvM_SCS3g65wDLRaig

 

Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και ζωγραφίσαμε πώς είναι το δάσος πριν την πυρκαγιά και πώς μετά. Τις ζωγραφιές μας τις μετατρέψαμε σε παζλ  με την εφαρμογή jigsaw puzzle

17475830693181747583069311

Τα παζλ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=30e6fc2e892f

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=20787a72f72a

Ζωγραφίσαμε πώς προκαλείται μια πυρκαγιά.

174758551697117475855169781747585516986

Σκεφτήκαμε με ποιον τρόπο θα μάθουν και οι υπόλοιποι για τα δάση, την προσφορά τους και πώς μπορούμε να να τα προστατεύσουμε. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε αφίσες, ομαδικά και ατομικά.

1747583003635 1 1747583003643 1

Φτιάξαμε ένα έντυπο ενημέρωσης για την προστασία των δασών και το μοιράσαμε στη γειτονιά του σχολείου , σε περαστικούς, οδηγούς, στους μαθητές και εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου και σε καταστήματα της γειτονιάς.



Λήψη αρχείου

 

 

1747583029493174758302948617475830294771747583029502

Φορέσαμε τα γάντια μας, μαζέψαμε τα σκουπίδια από την αυλή του σχολείου, από την γειτονιά , το κοντινό πάρκο και την παιδική χαρά του χωριού.

17475833406801747583340689174758334070117475833407091747583340719

και απολαύσαμε το παιχνίδι μας στην καθαρή πλέον παιδική χαρά.

1747583340670

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΛΟΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟ. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΑΠΟ ΤΟ https://saferinternet4kids.gr/yliko/nhpiagwgeia/

ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΒΙΝΤΕΟ, ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ, ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ ΚΤΛ.).

ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ, ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΜΙΑ ΑΦΙΣΑ.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΓΚΡΙΝΑΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΣΕ ΧΑΡΤΙ.20250515 08591820250513 11160420250513 11161020250513 11161420250513 11164820250513 11165820250513 11171620250515 09313920250515 09524920250515 093742

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΙΣΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ  ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

https://canvastera.com/s/wmdwTGKXK

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

  • Το νηπιαγωγείο Κοίλων σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων &΄Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κοζάνης «Ορίζοντες» σας προσκαλεί σε ένα βιωματικό εργαστήρι,

με θέμα: «Η αξία μιας ανάμνησης».

Στο εργαστήριο θα αναφερθούμε στον σπουδαίο ρόλο που παίζουν οι όμορφες αναμνήσεις, αφού αποτελούν την σπουδαιότερη επένδυση στη ζωή μας, ενώ μας επηρεάζουν και στον γονεϊκό μας ρόλο.

Το εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 12 Μαίου2025, στις 17:00 μ.μ., στο χώρο του σχολείου.

Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ

Η απεργία των λουλουδιών”

Τα πιο όμορφα στολίδια

τα λουλούδια του αγρού,

απεργία αποφασίσαν

και τα πέταλα τους κλείσαν,

πρώτη μέρα του Μαγιού!

Μα τι είναι η απεργία

και εχάθη των χρωμάτων η μαγεία;

Τούτη η Πρωτομαγιά,

δεν θα χει της άνοιξης την ευωδιά;

Απαιτούν πολύ φροντίδα,

καλό χώμα και νερό,

το περιβάλλον να αγαπάμε,

όλοι και μαζί και εγώ!

Τότε η απεργία θα λήξει,

όταν ο κόσμος θα ξυπνήσει

και αρχίσει να φροντίζει,

ότι η φύση του χαρίζει!

Όλα τα παιδιά μπορούμε,

στους μεγάλους να το πούμε,

πως χωρίς χρώμα δε ζούμε,

τα λουλούδια αγαπούμε!

Και με την οικολογία,

θα λυθεί και η απεργία,

όλη η γη θα λουλουδίσει,

πίνακας θα μοιάζει η φύση!

Τα λουλούδια και τα δέντρα,

ομορφαίνουν τη ζωή,

χρωματίζουν τη ματιά μας,

γαληνεύουν την ψυχή!

Ελένη Τσούση

1746021272694 1746021299311

25η Μαρτίου

Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή. Γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στην Οθωμανική κυριαρχία.

Τα παιδιά γνώρισαν τα γεγονότα μέσα από εικόνες, βίντεο και πίνακες ζωγραφικής.

Διαβάσαμε την ιστορία του Ευαγγελισμού, παρατηρήσαμε πίνακες μεγάλων ζωγράφων και προσπαθήσαμε να αποδώσουμε εικαστικά αυτό το μεγάλο θρησκευτικό γεγονός.

1742683512483174268351246617426835124761742683512488

Φτιάξαμε την παρακάτω κατασκευή

1742683512499 11742683512511

Με τη χρήση εποπτικού υλικού γνωρίσαμε τα δύσκολα χρόνια που έζησαν οι Έλληνες την περίοδο της Τουρκοκρατίας και την γενναία απόφαση να πολεμήσουν για την πολυπόθητη Ελευθερία.

Μέσα από τον πίνακα του Νικόλαου Γύζη , μιλήσαμε για το κρυφό σχολειό. Ζωγραφίσαμε τη δική μας εκδοχή του πίνακα. Συγκρίναμε το δικό μας σχολείο με το σχολείο εκείνης της εποχής.

1742683678267 1742683678237 17426836782441742683678261 117426836782541742683678249

Διαβάσαμε το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου ¨Τα Ελληνάκια”. Συζητήσαμε για τη ζωή των Ελλήνων που ζούσαν με τον φόβο, τις ασχολίες των γυναικών και των αντρών της εποχής εκείνης, για τα ρούχα τους και για τα έθιμα που έχουμε σήμερα και κρατούν τις ρίζες τους από τότε, όπως το έθιμο του γάμου που αναφέρεται στην ιστορία.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες της ιστορίας και φτιάξαμε το ψηφιακό μας βιβλίο με την εφαρμογή bookcreator.

https://read.bookcreator.com/DwmIliDknBQfmN4oe47s6KhMoRH2/5C7Z9pFWQz6YS_MRl5gdJQ/-poo9qYHRLqpVdDLvZchbQ

Ζωγραφίσαμε τα δικά μας Ελληνόπουλα με τις παραδοσιακές τους φορεσιές.

17426845083491742684508338

Συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας ” Αν υπήρχε μια χρονομηχανή που θα σε πήγαινε στην εποχή του 1821 τι θα φωτογράφιζες από εκείνη;”.

 

17426846422481742684642232174268464224317426846422261742684642237

 

Γνωρίσαμε έναν ακόμη πίνακα ζωγραφικής, ” Έλληνες διωκόμενοι μετά την καταστροφή της Χίου” του Sir Charles Lock Eastlake και επικεντρωθήκαμε στα συναισθήματα των προσώπων του πίνακα αλλά και στα δικά μας.

Μέσα στον πίνακα συναντάμε τη μορφή ενός μικρού κλεφτόπουλου που έχει αποκοιμηθεί στα πόδια της μητέρας του, συζητήσαμε για το τι μπορεί να ονειρεύεται και ζωγραφίσαμε τα όνειρά του.

 

1742684685149 17426846851371742684685143

 

 

 

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Σήμερα Τρίτη 18 Μαρτίου το Νηπιαγωγείο μας φιλοξενήθηκε στον χώρο του Πόλου Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΤΠΕ Κοζάνης και οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στο εργαστήριο: “Ρομποτική με τα mTiny”. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν το εκπαιδευτικό ρομπότ “Τάκη το Ρομποτάκη“, συνεργάστηκαν, σχεδίασαν σενάρια με καρτέλες ενεργειών, προγραμμάτισαν και σε έναν διαδραστικό χάρτη το έθεσαν σε κίνηση , στο τέλος προγραμμάτισαν το ρομποτάκη να ζωγραφίσει βασικά σχήματα.

20250318 104232 20250318 11282720250318 11221820250318 104542 1 9 7 768x512 120250318 105829

Μια τρίχα μια γραμμή

Διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο ” Μια τρίχα μια γραμμή”, του Χρήστου Δασκαλάκη.. Πρόκειται για ένα βιβλίο με δυο εξώφυλλα και δυο πολύ όμορφες ιστορίες.

Αρχικά, διαβάσαμε την ιστορία της τρίχας, της Τερέζας, μιας όμορφης και ατίθασης τρίχας που βρισκόταν στο κεφάλι του Νικόλα. Την ενοχλούσε η πολυκοσμία, η φασαρία, ο συνωστισμός, η βούρτσα δεν ήταν ποτέ τόσο μαλακή όσο θα ήθελε, οι γονείς της δεν ήταν τόσο εκλεπτυσμένοι όσο θα περίμενε. ‘Ήταν σίγουρη ότι άξιζε κάτι καλύτερο! Μα οι γρήγορες ευχές φέρνουν και πολλούς μπελάδες! Κι έτσι από το κεφάλι του Νικόλα και την ασφάλεια της οικογένειάς της, βρέθηκε στη σακούλα μιας ηλεκτρικής σκούπας,

Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι, απαντήσαμε σε ερωτήσεις κατανόησης και ζητήθηκε από τα παιδιά να σκεφτούν ότι αν αυτή η σκούπα ρουφούσε όλα τα άσχημα που υπάρχουν στον κόσμο, ποια θα θέλαμε να ήταν και τα ζωγραφίσαμε.

17417926512031741792651216 1741792651210 1741792651230 1741792651224

Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να εκτιμούμε όσα έχουμε και ποιες είναι οι στιγμές στη δική μας καθημερινότητα , που μας κάνουν να νιώθουμε τυχεροί και ευγνώμονες!

17417937667231741793766704 17417937667091741793766716

Διαβάσαμε την δεύτερη  ιστορία του βιβλίου, την ιστορία της γραμμής, που αν και μικρή ονειρευόταν να κάνει όλα εκείνα που θα μεταμόρφωναν τον κόσμο μας σε ένα πιο όμορφο και ασφαλές μέρος για όλους!

Ζωγραφίσαμε πώς ονειρευόμαστε εμείς τον κόσμο, τι θα θέλαμε να βλέπουμε, να υπάρχει γύρω μας.

1741794113519

Με αφορμή την ιστορία της γραμμής, αναφερθήκαμε στα είδη των γραμμών. Διαβάσαμε ένα ποίημα και προσπαθήσαμε να τις εντοπίσουμε  και να τις σχεδιάσουμε.

1741792206517

Τις εντοπίσαμε στις ζωγραφιές μας και γύρω μας. Προσπαθήσαμε να τις σχεδιάσουμε με το σώμα μας αλλά και πάνω στο χαρτί.

Και όπως η μικρή γραμμή της ιστορίας ονειρευόταν να φτιάξει έργα αφηρημένης τέχνης, έτσι και εμείς προσπαθήσαμε και φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες αφηρημένης τέχνης με θέμα τις γραμμές.

 

174179220647017417922064791741792206511174179220649217417922064851741792206498