Η αφορμή δόθηκε όταν κάποια παιδιά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τους έξω στην αυλή έκοβαν τα κλαδιά, τα φύλλα και τον φλοιό των δέντρων. Έτσι την επόμενη μέρα , μια εικόνα ενός λυπημένου δέντρου περίμενε στη γωνιά της παρεούλας. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις σχετικά με το τι του είχε συμβεί. Το δέντρο μας είπε την ιστορία του και τι συμβαίνει στο σπίτι του, στο δάσος.
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ποιος άλλος μένει εδώ” από το ΚΠΕ Καστοριάς. Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή, παρατηρήσαμε τα δέντρα, τα μετρήσαμε και με τον μεγεθυντικό φακό ψάξαμε ποιοι άλλοι κατοικούν πάνω ή γύρω από αυτά. Κάθε παιδί επέλεξε να ζωγραφίσει ένα δέντρο και ότι άλλο παρατήρησε πάνω σε αυτό.
παρακολουθήσαμε βίντεο, εικόνες από το διαδίκτυο και διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με την προστασία των δασών, την προσφορά και τα οφέλη τους και από τι και ποιον κινδυνεύουν.
Παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής ” Φοβισμένα ζώα” του G. W. Backhouse και χρησιμοποιήσαμε τις ρουτίνες σκέψης ” Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι” και την “Αρχή – Μέση – Τέλος”. Τα παιδιά αρχικά ατομικά ζωγράφισαν τι μπορεί να συνέβη πριν και τι μετά και έφτιαξαν τις δικές τους ιστορίες.
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε με βάση τον πίνακα μια ιστορία όλοι μαζί. Τα παιδιά την εικονογράφησαν και την μετατρέψαμε σε ψηφιακό βιβλίο με την εφαρμογή book creator.
https://read.bookcreator.com/DwmIliDknBQfmN4oe47s6KhMoRH2/oVVGQvM_SCS3g65wDLRaig
Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και ζωγραφίσαμε πώς είναι το δάσος πριν την πυρκαγιά και πώς μετά. Τις ζωγραφιές μας τις μετατρέψαμε σε παζλ με την εφαρμογή jigsaw puzzle
Τα παζλ
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=30e6fc2e892f
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=20787a72f72a
Ζωγραφίσαμε πώς προκαλείται μια πυρκαγιά.
Σκεφτήκαμε με ποιον τρόπο θα μάθουν και οι υπόλοιποι για τα δάση, την προσφορά τους και πώς μπορούμε να να τα προστατεύσουμε. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε αφίσες, ομαδικά και ατομικά.
Φτιάξαμε ένα έντυπο ενημέρωσης για την προστασία των δασών και το μοιράσαμε στη γειτονιά του σχολείου , σε περαστικούς, οδηγούς, στους μαθητές και εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου και σε καταστήματα της γειτονιάς.
Φορέσαμε τα γάντια μας, μαζέψαμε τα σκουπίδια από την αυλή του σχολείου, από την γειτονιά , το κοντινό πάρκο και την παιδική χαρά του χωριού.
και απολαύσαμε το παιχνίδι μας στην καθαρή πλέον παιδική χαρά.























