Κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο με θέμα τον χειμώνα είναι οι εξής:
Αρχικά, ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη χειμώνα. Κατέγραψα τις ιδέες τους.
Μετά, φτιάξαμε προτάσεις με τις λέξεις αυτές.
Παρακολουθήσαμε βίντεο
https://youtu.be/zKn9OrmVbrM?t=2
Μέσα από μια αυτοσχέδια ιστορία με ήρωα ένα κοριτσάκι, ζήτησα να μου πουν αρχικά τι μπορεί να βλέπει αυτό το κορίτσι από το παράθυρο του σπιτιού της μια χειμωνιάτική μέρα.
και στη συνέχεια τους δόθηκε το παρακάτω φύλλο εργασίας, που βρήκα στο διαδίκτυο.
Κάναμε μια ομαδική. Φορέσαμε τα ζεστά μας ρούχα και βγήκαμε να παίξουμε με το χιόνι.
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”. Μπορείτε να το ακούσετε εδώ.
https://youtu.be/bIdOjQgZ0Xs?t=1
Βάλαμε εικόνες στη σειρά ( χρονική ακολουθία)
Προβληματιστήκαμε πώς γίνεται το χιόνι , από τι είναι φτιαγμένο και κάναμε ένα πείραμα προσεγγίζοντας τις έννοιες τήξη – πήξη.
Τα παιδιά μου είπαν ότι το χιόνι είναι παγωμένο νερό. Πως θα μπορούσαμε να φτιάξουμε παγωμένο νερό;” Να το βάλουμε στην κατάψυξη ” μου είπαν και κάποια άλλα ” Να το βγάλουμε στην αυλή” Την επόμενη μέρα, τα παιδιά παρατήρησαν ότι το νερό στην κατάψυξη πάγωσε γιατί έχει πολύ κρύο εκεί, όπως μου είπαν ενώ το νερό που βγάλαμε έξω όχι, γιατί δεν έκανε κρύο.
Μεταμόρφωσα τα ποτηράκια με το παγωμένο νερό σε χιονάνθρωπους και ζήτησα να μου πουν που θα τους βάζαμε για να λιώσουν. Αποφασίσαμε το ένα να το βάλουμε στο καλοριφέρ, το δεύτερο έξω στην αυλή και το τρίτο απλά μέσα στην τάξη. Κάναμε τις προβλέψεις και παρατηρήσαμε μετά από μια ώρα ποιο έλιωσε πιο γρήγορα. Καταλήξαμε στα συμπεράσματά μας και τα καταγράψαμε σε ένα φύλλο εργασίας.
Φτιάξαμε τους δικούς μας χιονάνθρωπους
φτιάξαμε σύνθετες λέξεις με τη λέξη χιόνι
Ακούσαμε το τραγούδι
https://youtu.be/YBHfceBrvm8?t=2
Ακούσαμε το τραγούδι του χειμώνα
https://youtu.be/7LPzfshI4BE?t=3
και μιλήσαμε για τις φωνούλες που φωνάζουν δυνατά.
Τις βρήκαμε και τις κυκλώσαμε στα ονόματά μας. Μετρήσαμε πόσα φωνήεντα έχουμε. Προσπαθήσαμε να διαβάσουμε τα ονόματά χωρίς αυτά. Μπερδέψαμε τη γλώσσα μας.
Φτιάξαμε το πιάνο των φωνηέντων.
Συζητήσαμε για τη φωνούλα Χ. Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο
https://youtu.be/qFVmhDqzMhc?t=2
https://youtu.be/Av5O7oqQ5kA?t=2
https://youtu.be/DMmKG02CBXA?t=122
Βάλαμε δίπλα στο Χ τα φωνήεντα και κάναμε μια πρώτη προσπάθεια να διαβάσουμε συλλαβούλες.
και φτιάξαμε την παρακάτω κατασκευή.