Αυτή η εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στα ονόματα των παιδιών. Διαβάσαμε, συζητήσαμε, παίξαμε, μετρήσαμε, συγκρίναμε, σειροθετήσαμε, αναγνωρίσαμε ,διακοσμήσαμε, γράψαμε τα ονόματά μας. Κάποιες δραστηριότητες ήταν οι εξής:
Αρχικά, διαβάσαμε ένα παραμύθι, το οποίο είναι αγγλικό με τίτλο “Χρυσάνθεμο”, του Kevin Henkes.
Για να διαβάσετε το παραμύθι στα αγγλικά πατήστε εδώ. Χρυσάνθεμο
Η ιστορία με λίγα λόγια: το Χρυσάνθεμο είναι ένα μικρό ποντικάκι, όταν γεννήθηκε οι γονείς του αποφάσισαν να του δώσουν ένα ξεχωριστό όνομα, όπως ξεχωριστό ήταν και το ποντικάκι τους. Το Χρυσάνθεμο μεγαλώνει και νιώθει πολύ χαρούμενο και ξεχωριστό για το όμορφο, λουλουδένιο όνομά του. Όταν μεγάλωσε αρκετά, ήρθε η ώρα να πάει στο νηπιαγωγείο. Ξεκίνησε πολύ χαρούμενο, αλλά όταν η δασκάλα ρώτησε τα ονόματα των μικρών ποντικιών και ήρθε η σειρά του Χρυσάνθεμου να πει το δικό του, τότε τα άλλα ποντικάκια άρχισαν να το κοροϊδεύουν. Το Χρυσάνθεμο στενοχωρήθηκε πολύ και τα πειράγματα συνεχίστηκαν και στο ολοήμερο. Όταν το Χρυσάνθεμο γύρισε σπίτι ήταν στενοχωρημένο, οι γονείς του προσπάθησαν να το κάνουν να νιώσει καλύτερα. Το ίδιο συνεχίστηκε και την επόμενη μέρα. Στο τέλος την λύση τη δίνει η δασκάλα της μουσικής και όλα αλλάζουν για το Χρυσάνθεμο.
Έτσι, δόθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για τα δικά μας ονόματα και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το όνομα είναι δικό μας άσχετα αν είναι μικρό, μεγάλο, συνηθισμένο ή ασυνήθιστο.
Μετρήσαμε τα γράμματα που έχει το όνομά μας και φτιάξαμε τον παρακάτω πίνακα.
Ποιο παιδί έχει τα περισσότερα γράμματα, ποιο τα λιγότερα, πόσα παιδιά έχουν τον ίδιο αριθμό γραμμάτων;
Βρήκαμε πόσα παλαμάκια έχει το όνομά μας (συλλαβές) και παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι με στεφάνια. Τα παιδιά έβαζαν το όνομά τους στο στεφάνι ανάλογα με το πόσες φορές χτυπούσαν τα χέρια τους.
Ο Τσέστερ το ρακούν μπέρδεψε το όνομά του μαζί τα δικά τους.
Τον βοηθήσαμε να το βρει. Τα παιδιά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν το όνομά τους και να το ξεκολλήσουν προκειμένου να βρούμε το όνομα του Τσέστερ
Σ ένα μπολ με νερό τοποθετήσαμε καπάκι με το αρχικό του ονόματος των παιδιών και τα παιδιά “ψάρεψαν” το αρχικό τους γράμμα.(Ξέχασα να βγάλω φώτο).
Στη συνέχεια, το διακοσμήσαμε.
Κολλήσαμε δίπλα στο αρχικό του ονόματος εικόνες που το όνομά τους ξεκινάει από την ίδια φωνούλα(γραμματάκι) και φτιάξαμε τον παρακάτω πίνακα.
και κατασκευάσαμε τους πυραύλους των ονομάτων.