ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ

SAM 4686

Αυτή η εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στα ονόματα των παιδιών. Διαβάσαμε, συζητήσαμε, παίξαμε, μετρήσαμε, συγκρίναμε, σειροθετήσαμε, αναγνωρίσαμε ,διακοσμήσαμε, γράψαμε τα ονόματά μας. Κάποιες δραστηριότητες ήταν οι εξής:

Αρχικά, διαβάσαμε ένα παραμύθι, το οποίο είναι αγγλικό με τίτλο “Χρυσάνθεμο”, του Kevin Henkes.

Για να διαβάσετε το παραμύθι στα αγγλικά πατήστε εδώ. Χρυσάνθεμο

Η ιστορία με λίγα λόγια: το Χρυσάνθεμο είναι ένα μικρό ποντικάκι, όταν γεννήθηκε οι γονείς του αποφάσισαν να του δώσουν ένα ξεχωριστό όνομα, όπως ξεχωριστό ήταν και το ποντικάκι τους. Το Χρυσάνθεμο μεγαλώνει και νιώθει πολύ χαρούμενο και ξεχωριστό για το όμορφο, λουλουδένιο όνομά του. Όταν μεγάλωσε αρκετά, ήρθε η ώρα να πάει στο νηπιαγωγείο. Ξεκίνησε πολύ χαρούμενο, αλλά όταν η δασκάλα ρώτησε τα ονόματα των μικρών ποντικιών και ήρθε η σειρά του Χρυσάνθεμου να πει το δικό του, τότε τα άλλα ποντικάκια άρχισαν να το κοροϊδεύουν. Το Χρυσάνθεμο στενοχωρήθηκε πολύ και τα πειράγματα συνεχίστηκαν και στο ολοήμερο. Όταν το Χρυσάνθεμο γύρισε σπίτι ήταν στενοχωρημένο, οι γονείς του προσπάθησαν να το κάνουν να νιώσει καλύτερα. Το ίδιο συνεχίστηκε και την επόμενη μέρα. Στο τέλος την λύση τη δίνει η δασκάλα της μουσικής και όλα αλλάζουν για το Χρυσάνθεμο.

Έτσι, δόθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για τα δικά μας ονόματα και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το όνομα είναι δικό μας άσχετα αν είναι μικρό, μεγάλο, συνηθισμένο ή ασυνήθιστο.

Μετρήσαμε τα γράμματα που έχει το όνομά μας και φτιάξαμε τον παρακάτω πίνακα.

SAM 4680

Ποιο παιδί έχει τα περισσότερα γράμματα, ποιο τα λιγότερα, πόσα παιδιά έχουν τον ίδιο αριθμό γραμμάτων;

Βρήκαμε πόσα παλαμάκια έχει το όνομά μας (συλλαβές) και παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι με στεφάνια. Τα παιδιά έβαζαν το όνομά  τους στο στεφάνι ανάλογα με το πόσες φορές χτυπούσαν τα χέρια τους.

SAM 4674

 

 

 

SAM 4675

SAM 4677

SAM 4678

Ο Τσέστερ το ρακούν μπέρδεψε το όνομά του μαζί τα δικά τους.

SAM 4668

Τον βοηθήσαμε να το βρει. Τα παιδιά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν το όνομά τους και να το ξεκολλήσουν προκειμένου να βρούμε το όνομα του Τσέστερ

 

 

 

SAM 4683

Σ ένα μπολ με νερό τοποθετήσαμε καπάκι με το αρχικό του ονόματος των παιδιών και τα παιδιά “ψάρεψαν” το αρχικό τους γράμμα.(Ξέχασα να βγάλω φώτο).

Στη συνέχεια, το διακοσμήσαμε.

 

SAM 4670

 

SAM 4673

SAM 4672

SAM 4694

Κολλήσαμε δίπλα στο αρχικό του ονόματος εικόνες που το όνομά τους ξεκινάει από την ίδια φωνούλα(γραμματάκι) και φτιάξαμε τον παρακάτω πίνακα.

SAM 4669

και κατασκευάσαμε τους πυραύλους των ονομάτων.

 

SAM 4687

SAM 4684

 

SAM 4685

SAM 4686