Το όνομα των παιδιών αποτελεί την πρώτη λέξη που μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να διαβάζουν. Έτσι, στο νηπιαγωγείο, η πρώτη επαφή με το γραπτό λόγο γίνεται με κίνητρο το ενδιαφέρον των παιδιών για το δικό τους όνομα και στη συνέχεια για το όνομα των φίλων τους. Το όνομα αποτελεί την υπογραφή τους, το κείμενο που τους επιτρέπει να δώσουν το στίγμα τους, να προσδιορίσουν τον προσωπικό τους χώρο και την ιδιοκτησία τους.
Οι δραστηριότητές μας για την εξοικείωση με τα ονόματα πολλές.
Αναγνώριση, σύνθεση και ανασύνθεση του ονόματος, αντιγραφή του, ταύτιση. Αποτύπωσή του σε ελεύθερες ζωγραφιές και σε πίνακες.
-
-
- Αναγνώριση του αρχικού του ονόματός τους και φτιάξιμο με πλαστελίνη.
Μετράμε πόσα γράμματα έχει το όνομά μας.
“Παίζω με το αρχικό γράμμα μου”
Ζωγραφίζω με μαύρο χρώμα το αρχικό γράμμα του ονόματός μου και γίνεται δρόμος να οδηγεί ένα μεταφορικό μέσο.