H κυκλοφοριακή αγωγή είναι ένα θέμα, που μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητας, ότι αγαπήθηκε πολύ από τα παιδιά! Αυτό φάνηκε, κυρίως, διότι την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων, το παιχνίδι τους, περιστρεφόταν γύρω από τον ΚΟΚ και τα όσα μαθαίναμε! Με τα τουβλάκια έφτιαχναν, καθημερινά, διάφορα οχήματα μεγαλουργώντας, όπως αυτοκίνητα, ποδήλατα, φορτηγά, κρουαζιερόπλοια, τρένα, περιπολικά, ‘παγωτατζίδικο’, αεροπλάνα, καράβια, καμπριολέ, τρακτέρ, μπουλντόζες!
Επιπλέον, παίξαμε στον υπολογιστή παιχνίδια γλώσσας και μαθηματικών στο liveworksheets και στο wordwall. Επίσης, παίξαμε παιχνίδι ομαδοποίησης και αρίθμησης ανά χρώμα και μεταφορικό μέσο, μέσα σε στεφάνια. Επεκταθήκαμε σε δραστηριότητα ρομποτικής, με την μελισσούλα Beebot, η οποία “μεταμορφώθηκε” σε όχημα έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρο/ σχολικό λεωφορείο) το οποίο προγραμμάτιζαν τα παιδιά ανάλογα με την αφετηρία και τον προορισμό, π.χ. ασθενής από τα Κεραμειά στο Βοστάνειο Νοσοκομείο ή σχολικό μετέφερε μαθητές από τη Λάρσο στο Νηπιαγωγείο μας και πολλά άλλα σενάρια που δημιουργούσαν τα παιδιά.
Εν συνεχεία, μάθαμε τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ένας πεζός πριν διασχίσει τη διάβαση πεζών με τα 5 δάχτυλα της παλάμης μας (1. Στοπ, σταματώ και περιμένω, 2. Κοιτάω αριστερά, 3. Κοιτάω δεξιά, 4. Ξανακοιτάω αριστερά και 5. Αν ο δρόμος είναι ελεύθερος ή έχουν σταματήσει τα αυτοκίνητα, περνώ απέναντι) και δημιουργούμε κατασκευή με το χεράκι μας ζωγραφίζοντάς το με τέμπερα σε χαρτόνι. Γράφουμε πάνω σε κάθε δαχτυλάκι τα παραπάνω στάδια.
Κατόπιν, μάθαμε τα σχήματα μέσα από τους «σχηματόδρομους» (τετράγωνο, κύκλος, τρίγωνο, ορθογώνιο, πολύγωνο, ρόμβο) όπου με το αυτοκινητάκι οδηγήσαμε και ακολουθήσαμε τις εντολές που μας έδειχνε η κάθε εικόνα/σχηματόδρομος. Επίσης, με τους «σχηματόδρομους», δημιουργήσαμε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής τοποθετώντας πινακίδες και μέσα μεταφοράς ώστε να μάθουμε να οδηγούμε σωστά! Σε επόμενη φάση, τα παιδιά έχοντας μπροστά τους πλαστικοποιημένη εικόνα σε Α3 ενός αυτοκινήτου, προσπαθούσαν διαλέγοντας τα κατάλληλα σχήματα και χρώματα να το φτιάξουν ίδιο.
Την επόμενη μέρα, απλώσαμε «αριθμόδρομους» από το 0 έως το 10, στη μοκέτα της παρεούλας, οδηγώντας το αντίστοιχο αυτοκινητάκι. Το κάθε παιδί αφού διάλεγε με ποιο αυτοκινητάκι ήθελε να παίξει (π.χ. με το 5) έβρισκε τον αντίστοιχο «αριθμόδρομο» και ακολουθούσε τους κανόνες του κ. ΚΟΚ.
Βέβαια, δεν παραλείπουμε ποτέ τα φύλλα εργασίας σε πολλά θεματικά πεδία και ενότητες (Γλώσσα, Μαθηματικά, Τέχνες). Συμπληρώσαμε πίνακα διπλής εισόδου με σχήμα και πινακίδα και ολοκληρώσαμε ζωγραφίζοντας τις πινακίδες με τα κατάλληλα χρώματα. Επιπλέον, σε επόμενο φύλλο εργασίας μαθηματικών, αφού μετρήσαμε τα αντικείμενα, ζωγραφίσαμε τον σωστό αριθμό καθώς και τις εικόνες.
Οδεύοντας προς το τέλος του εργαστηρίου μας, κατασκευάσαμε αεροπλάνα με ρολά χαρτιού κουζίνας και χαρτόνια και ποδήλατα με χαρτοκοπτική σε κολλάζ.
Επί προσθέτως, οφείλουμε να επισημάνουμε την εξαιρετική συμμετοχή της δασκάλας των αγγλικών μας, κ. Μελανθίας Χατζηράλλη, με τραγουδάκια και παιχνίδια κυκλοφοριακής αγωγής. Τα παιδιά τραγούδησαν και χόρεψαν το «Traffic light song» , έμαθαν τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη και τί κάνουμε σε κάθε περίπτωση (RED IS STOP,YELLOW IS SLOW AND GREEN IS GO). https://www.youtube.com/watch?v=I2guwOzXDIM&t=76s
Επιπλέον, μάθαμε το τραγουδάκι «The wheels on the bus» και αντίστοιχα τις εντολές στα αγγλικά «γύρω- γύρω», «ανοιγοκλείνω» «πέρα- δώθε», «πατάω κόρνα», «πάνω- κάτω» (round and round, open and shut, swish swish, goes beep beep, up and down). https://www.youtube.com/watch?v=yWirdnSDsV4
Εν τέλει, μετά από επικοινωνία με την Τροχαία Μυτιλήνης, είμαστε σε αναμονή της επισκέψεως δύο αστυνομικών που θα μας κάνουν την τιμή τη Δευτέρα 4 Μαρτίου να έρθουν στο Νηπιαγωγείο μας και να μιλήσουν στα παιδιά για τη ασφάλεια στους δρόμους και την κυκλοφοριακή αγωγή.