ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ: ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες στους μαθητές μας Χρυσαφίδη Γεώργιο και Χρυσαφίδου Καλλιόπη, καθώς και στην οικογένειά τους, για την όμορφη και γενναιόδωρη προσφορά τους προς το σχολείο μας. Με πολλή αγάπη προμήθευσαν διάφορα παιχνίδια για τα παιδιά, προσφέροντάς τους χαρά, ενθουσιασμό και νέες ευκαιρίες για δημιουργικό παιχνίδι και συνεργασία. Τέτοιες πράξεις ενισχύουν σημαντικά το σχολικό περιβάλλον και εμπλουτίζουν την καθημερινότητα των μαθητών, προσφέροντας στιγμές χαράς, κοινωνικοποίησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων μέσα από το παιχνίδι.Με εκτίμηση οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ: ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον μαθητή μας, Σιτσάνη Ιωάννη, καθώς και την οικογένειά του, για την ευγενική τους προσφορά προς το σχολείο μας. Προμήθευσαν ένα πανέμορφο χριστουγεννιάτικο δεντράκι και ποικιλα πολύχρωμα και χαρούμενα στολιδια, το οποίο γέμισε τον χώρο μας με γιορτινή ατμόσφαιρα και ζεστασιά. Η χειρονομία αυτή ήταν πραγματικά αξιεπαινη. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και συμμετείχαν με μεγάλη χαρά στο στόλισμα, κολλώντας τα στολίδια με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα. Η δράση αυτή δεν ομόρφυνε μόνο την τάξη μας, αλλά ενίσχυσε και το κλίμα συνεργασίας, χαράς και ομαδικότητας ανάμεσα στα παιδιά.Με εκτίμηση οι Εκπαιδευτικοί του σχολείου
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Σήμερα τα παιδιά γνώρισαν τα βασικά σχήματα: το τετράγωνο, το τρίγωνο, το ορθογώνιο και τον κύκλο, και είδαν επίσης μερικά ακόμα σχήματα. Στη συνέχεια, έκαναν ένα φύλλο εργασίας όπου έπρεπε να αναγνωρίσουν τα σχήματα και να τα συνδυάσουν με τα αντίστοιχα χρώματα. Υπήρχε ένας πράσινος κύκλος, ένα κίτρινο τρίγωνο, ένα πορτοκαλί ορθογώνιο και ένα κόκκινο τετράγωνο, και τα παιδιά έπρεπε να ταιριάξουν το σχήμα με το χρώμα. Από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά κέρδισαν πολλά: βελτίωσαν την παρατηρητικότητά τους, έμαθαν να αναγνωρίζουν και να ταξινομούν σχήματα και χρώματα, ενώ παράλληλα ενίσχυσαν τη συγκέντρωση και τις δεξιότητες συνδυασμού. Μέσα από το παιχνίδι και την πρακτική άσκηση, τα μαθηματικά έγιναν διασκεδαστικά και κατανοητά, βοηθώντας τα παιδιά να αγαπήσουν τη μάθηση.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΙΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ✨ Με μεγάλη χαρά και περηφάνια το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει για δεύτερη συνεχή χρονιά στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Φυτεύω και Υιοθετώ ένα Δέντρο – Προστατεύω το Κλίμα», που υλοποιείται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Αναδασώσεων Κεντρικής Μακεδονίας και το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης. Το πρόγραμμα αυτό έχει ως στόχο την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης στους μαθητές, την ενίσχυση του ενδιαφέροντος για τη φύση και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στην προστασία του περιβάλλοντος. 🌱 Τα παιδιά μας, με μεγάλο ενθουσιασμό, αναλαμβάνουν να γίνουν μικροί «κηπουροί» και «φύλακες των δέντρων». Στη διάρκεια της δράσης: μαθαίνουν για την αξία των δέντρων και τον ρόλο τους στην προστασία του κλίματος, αναγνωρίζουν τις ανάγκες των φυτών και πώς μπορούν να τα φροντίζουν, συμμετέχουν ενεργά στη φύτευση δέντρων, υιοθετούν το δέντρο τους και αναλαμβάνουν να το παρακολουθούν και να το φροντίζουν. Η διαδικασία της φύτευσης αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία βιωματικής μάθησης. Τα παιδιά νιώθουν τη χαρά της δημιουργίας και την ευθύνη της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, μέσα από πρακτικές δραστηριότητες και ομαδική συνεργασία. 🌳 Η συμμετοχή στο πρόγραμμα ενισχύει σημαντικές αξίες, όπως: η συνεργασία, ο σεβασμός στη φύση, η υπευθυνότητα, η κατανόηση της σημασίας της οικολογικής δράσης για το μέλλον του πλανήτη. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι ακόμη και μια μικρή πράξη, όπως η φύτευση ενός δέντρου, μπορεί να συμβάλει στη μεγάλη προσπάθεια για την προστασία του κλίματος. 💚 Ευχαριστίες Ευχαριστούμε θερμά τους φορείς που υποστηρίζουν το πρόγραμμα — τη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, τη Διεύθυνση Αναδασώσεων Κεντρικής Μακεδονίας και το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης — για την καθοδήγηση, τη συνεργασία και τη δυνατότητα να συμμετέχουμε σε αυτήν την τόσο σημαντική δράση. Με αυτές τις μικρές αλλά ουσιαστικές δράσεις, χτίζουμε ένα μέλλον πιο πράσινο, πιο βιώσιμο και πιο ελπιδοφόρο.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ: Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τον μαθητή μας, Κιρκινεζιάδη Απόστολο, καθώς και προς την οικογένειά του, για την ευγενική τους προσφορά. Προμήθευσαν το νηπιαγωγείο μας με τέσσερα πανέμορφα μαξιλάρια, με εξαιρετικά σχέδια και παραστάσεις, που θα συμβάλουν σημαντικά στον εμπλουτισμό της γωνιάς της βιβλιοθήκης, κάνοντάς την ακόμη πιο ζεστή και φιλόξενη για τα παιδιά. Η πράξη αυτή αποτελεί ένα όμορφο παράδειγμα της αρμονικής συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, που ενισχύει το εκπαιδευτικό μας έργο και καλλιεργεί ένα περιβάλλον αγάπης, φροντίδας και προσφοράς. Με εκτίμηση, Οι Νηπιαγωγοί
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ. Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε και φέτος την επέτειο του Πολυτεχνείου με έναν τρόπο προσιτό και ουσιαστικό για τα παιδιά, δίνοντας έμφαση στις έννοιες της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της συνεργασίας. Αρχικα, παρακολουθήσαμε στο YouTube το αγαπημένο παραμύθι «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου. Η ιστορία, μέσα από τον συμβολισμό της και τους συμπαθείς ήρωές της, έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να προσεγγίσουν έννοιες όπως η δικαιοσύνη, η ενότητα και η δύναμη που έχει η ομάδα όταν συνεργάζεται για έναν κοινό σκοπό. Στη συνέχεια, δώσαμε στα παιδιά τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης και εκείνα, με πολύ ενθουσιασμό, ανέλαβαν να αναβιώσουν την ιστορία μέσα από το κουκλοθέατρο. Με φαντασία και δημιουργικότητα, αναπαράστησαν τις σκηνές, εναλλάχθηκαν στους ρόλους και έδωσαν ζωή στους αγαπημένους χαρακτήρες (Λαδενιο, Μηλίτσα, Σαρδέλα, Βουτυρενιο, Σοφό, ΟΚ Μπαμ Μπαμ και Ήλιο). Για να κλείσει η γιορτούλα μας με χαρά, τα παιδιά χόρεψαν όλα μαζί το τραγούδι της Ντενεκεδούπολης, γεμίζοντας την αίθουσα με κέφι και ενθουσιασμό. Τέλος, κάθε παιδί έφυγε κρατώντας την κατασκευή που δημιούργησε για το Πολυτεχνείο, ένα μικρό ενθύμιο της ημέρας και των αξιών που συζητήσαμε. Ήταν μια όμορφη, δημιουργική και γεμάτη νοήματα μέρα για όλους μας.
ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ-ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ! – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ( We4all school championship) 🌸 Φύτευση κυκλάμινου κάτω από το έλατο της αυλής μας. Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας ζήσαμε μια πολύ όμορφη εμπειρία που γέμισε χαρά την αυλή και τις καρδιές μας! Η αυλή μας, ο κήπος των χρωμάτων και των αρωμάτων, έγινε ακόμη πιο μαγική χάρη σε μια ξεχωριστή δράση. Ο Γιώργος και η Καλλιόπη ανέλαβαν μια όμορφη αποστολή: να φυτέψουν ένα κυκλάμινο κάτω από το μεγάλο έλατο της αυλής μας. Με προσοχή και ενθουσιασμό ετοίμασαν το χώμα, άνοιξαν έναν μικρό λάκκο και τοποθέτησαν μέσα το μικρό φυτό. Το φύτεψαν προσεκτικά και υποσχέθηκαν να το φροντίζουν καθημερινά ώστε να μεγαλώσει και να ομορφύνει ακόμα περισσότερο τον χώρο μας. Το κυκλάμινο, με τα τρυφερά ροζ άνθη του, έγινε το νέο «στολίδι» της αυλής μας και μια υπέροχη αφορμή για να συζητήσουμε για τη σημασία της φροντίδας των φυτών, της υπευθυνότητας και της αγάπης για τη φύση. 🌱💖
ΠΟΙΗΣΗ – ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ – ΤΡΑΓΟΥΔΙ. Γνωριμία με τον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη και το ποίημα «Ένα το χελιδόνι». Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας για την επέτειο του Πολυτεχνείου, τα παιδιά του νηπιαγωγείου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν σπουδαίο Έλληνα ποιητή, τον Οδυσσέα Ελύτη, και να έρθουν σε επαφή με το ποίημά του «Ένα το χελιδόνι». ✨ Ποιος ήταν ο Οδυσσέας Ελύτης; Ο Οδυσσέας Ελύτης υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές του 20ού αιώνα. Αγάπησε βαθιά την Ελλάδα, τη φύση, το φως και τη θάλασσα, στοιχεία που αποτυπώνονται σε όλο του το έργο. Το 1979 τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, καθώς η ποίησή του μιλά για την ελευθερία, την ελπίδα, την αγάπη και τον άνθρωπο. 🎶 Το ποίημα «Ένα το χελιδόνι». Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, ακούσαμε στην τάξη το τραγούδι “Ένα το χελιδόνι”, σε μουσική του Μίκη Θεοδωράκη και στίχους του Οδυσσέα Ελύτη, από το έργο «Άξιον Εστί». Μέσα από τους στίχους και τη μελωδία, τα παιδιά γνώρισαν τον συμβολισμό του χελιδονιού, που φέρνει την άνοιξη, την ελπίδα και την αναγέννηση — αξίες που συνδέονται με τα μηνύματα του Πολυτεχνείου: ελευθερία, δημοκρατία και πίστη στη δύναμη του ανθρώπου. Συζητήσαμε για το πώς ο καθένας μας μπορεί, όπως το χελιδόνι, να φέρνει «άνοιξη» γύρω του — με τις πράξεις, τη φιλία και την καλοσύνη του. 🌿 Συμπέρασμα Η γνωριμία με το έργο του Οδυσσέα Ελύτη αποτέλεσε μια όμορφη αφορμή για να μιλήσουμε στα παιδιά για την ελευθερία, τη δημιουργία και την ελπίδα. Μέσα από τη μουσική, την ποίηση και την τέχνη, τα παιδιά βιώνουν τα ιδανικά του Πολυτεχνείου με τρόπο βιωματικό, γεμάτο φως και αισιοδοξία.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΚΦΡΑΣΗ Η κατασκευή που δημιουργήσαμε μαζί με τα παιδιά για την επέτειο της 17ης Νοέμβρη αποτέλεσε μια πολύτιμη μαθησιακή εμπειρία. Τα παιδιά έκοψαν το κτίριο του Πολυτεχνείου, το τανκ και τις πόρτες του Πολυτεχνείου και στη συνέχεια τα κόλλησαν για να δημιουργήσουν τη δική τους ομαδική σύνθεση. Η κατασκευή είχε επάνω το σύνθημα «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία» και τη λέξη «Πολυτεχνείο», ολοκληρώνοντας το έργο με τρόπο δημιουργικό και συμβολικό. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με το ιστορικό γεγονός σε επίπεδο κατάλληλο για την ηλικία τους, κατανοώντας ότι κάποιοι άνθρωποι αγωνίστηκαν για δικαιώματα που σήμερα θεωρούμε δεδομένα. Παράλληλα, ανέπτυξαν λεπτή κινητικότητα μέσα από το κόψιμο και το κόλλημα, συνεργάστηκαν ομαδικά και συμμετείχαν ενεργά στην κατασκευή, νιώθοντας περήφανα για το αποτέλεσμα. Επιπλέον, η δραστηριότητα τους έδωσε την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, να χρησιμοποιήσουν υλικά, να συνδυάσουν χρώματα και σχήματα και να δουν πώς μια ατομική προσπάθεια μπορεί να γίνει μέρος ενός μεγαλύτερου ομαδικού έργου. Η σύνδεση της δημιουργικής διαδικασίας με μια σημαντική ιστορική επέτειο βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια της ελευθερίας και της παιδείας μέσα από βιωματική μάθηση.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 🇬🇷 Μιλάμε στο νηπιαγωγείο για την Επέτειο του Πολυτεχνείου μέσα από εικόνες και βίντεο Στο νηπιαγωγείο μας, με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου (17 Νοεμβρίου 1973), πραγματοποιήσαμε μια σειρά δραστηριοτήτων προσαρμοσμένων στην ηλικία των παιδιών, με στόχο να γνωρίσουν τα γεγονότα της εποχής με τρόπο κατανοητό και βιωματικό. Μέσα από εικόνες, βίντεο, συζητήσεις και αφηγήσεις, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την έννοια της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ειρήνης. Παρακολούθησαν οπτικοακουστικό υλικό από το Πολυτεχνείο, παρατήρησαν φωτογραφίες της εποχής και εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους μέσα από τον διάλογο και την τέχνη. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασία των αξιών της ελευθερίας, της συνεργασίας και του σεβασμού, αξίες που καλλιεργούνται καθημερινά στο σχολικό περιβάλλον. Τα παιδιά κατανόησαν πως οι άνθρωποι τότε αγωνίστηκαν για να μπορούν όλοι να ζουν ελεύθερα, να εκφράζονται και να μαθαίνουν. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν ότι το Πολυτεχνείο δεν είναι μόνο μια ιστορική επέτειος, αλλά και μια αφορμή να μιλάμε για την ελευθερία, τη δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη — αξίες που παραμένουν ζωντανές και επίκαιρες. 🇬🇷✨