ΑΓΓΛΙΚΑ:Το σημερινό μάθημα των αγγλικών επικεντρώθηκε στα ζώα της θάλασσας! Παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης και εξερευνησαμε το βυθό της θάλασσας!! Κλείσαμε με τα αγαπημένα μας παιχνίδια και τραγούδια από όλη τη χρονιά. Happy summer, everyone!!!
ΓΛΩΣΣΑ: Σημερα τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δημιουργική εργασία που είχε στόχο την αναγνώριση και τον εντοπισμό γραμμάτων. Συγκεκριμένα, ασχοληθήκαμε με τη λέξη «καλοκαίρι», η οποία αποτέλεσε την αφορμή για ένα διασκεδαστικό φύλλο εργασίας. Οι μαθητές μας κλήθηκαν να παρατηρήσουν έναν πίνακα γεμάτο με ανακατεμένα γράμματα και να κυκλώσουν μόνο εκείνα που σχηματίζουν τη λέξη «καλοκαίρι». Με ενθουσιασμό και συγκέντρωση, τα παιδιά εντόπισαν ένα προς ένα τα γράμματα: κ – α – λ – ο – κ – α – ί – ρ – ι. Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τα παιδιά να εξασκήσουν την οπτική διάκριση, τη φωνολογική επίγνωση και την αναγνώριση γραμμάτων, μέσα από ένα ευχάριστο και παιγνιώδες περιβάλλον. Παράλληλα, μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε για την εποχή του καλοκαιριού, τις εμπειρίες και τις εικόνες που φέρνει μαζί της.
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Στο νηπιαγωγείο μας, αφεθήκαμε στη μαγεία της μουσικής ακούγοντας το μελωδικό κομμάτι “Τα κύματα” του Σταμάτη Σπανουδάκη. Κάθε παιδί, με οδηγό τη φαντασία του, ταξίδεψε σε ένα δικό του φανταστικό προορισμό. Άλλοι επέλεξαν να ταξιδέψουν με καράβι, άλλοι με δελφίνι, άλλοι με αερόστατο ή ακόμα και με ένα τεράστιο κοχύλι που επέπλεε στα κύματα. Μέσα από τις διηγήσεις τους, πλάστηκαν μοναδικές ιστορίες γεμάτες χρώμα, ήχους της φύσης και θαλασσινή αύρα. Στη συνέχεια, ενώσαμε τις φαντασίες μας και δημιουργήσαμε μια ομαδική ιστορία. Φανταστήκαμε ότι ανακαλύψαμε ένα παλιό μπαούλο ξεβρασμένο στην ακροθαλασσιά. Το ανοίξαμε γεμάτοι προσμονή και μέσα του βρήκαμε πολύτιμους θησαυρούς της θάλασσας: κοχύλια, πετραδάκια, αστερίες . Τα παιδιά τα παρατήρησαν με θαυμασμό, τα μύρισαν, τα άγγιξαν απαλά και, βάζοντας τα κοχύλια στα αυτιά τους, άκουσαν τους ήχους των κυμάτων, αφήνοντας τη φαντασία τους να ταξιδέψει ξανά στον κόσμο του βυθού.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ : “Καλοκαιρινά Μαγιό” Σήμερα τα παιδιά ζωγράφισαν καλοκαιρινα μαγιό προσθέτοντας μοναδικά σχέδια και ζωηρά χρώματα, αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη. Με μαρκαδόρους, νερομπογιές και πολλή δημιουργική διάθεση, στόλισαν τα μαγιό με διάφορα μοτίβα, δημιουργώντας πρωτότυπες και χαρούμενες συνθέσεις που αντανακλούν τον ενθουσιασμό τους για το καλοκαίρι και τα παιχνίδια στη θάλασσα.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ – ΟΜΑΔΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ : “ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΣΤΕΦΑΝΙ” Για να καλωσορίσουμε το καλοκαίρι με δημιουργικότητα και χαρά, συνεργαστήκαμε με τα παιδιά του νηπιαγωγείου και φτιάξαμε ένα όμορφο καλοκαιρινό στεφάνι στολισμένο με κοχύλια. Η διαδικασία ήταν ομαδική και διασκεδαστική, καθώς τα παιδιά επέλεξαν τα κοχύλια, τα τοποθέτησαν στο στεφάνι και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη διακόσμηση. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα ενισχύθηκε η συνεργασία, η φαντασία και η λεπτή κινητικότητα των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα συζητήσαμε για το καλοκαίρι, τη θάλασσα και τα φυσικά υλικά. Το στεφάνι μας θα κρεμαστεί στην εξώπορτα του σχολείου, προσθέτοντας μια καλοκαιρινή πινελιά στον χώρο. Είναι ένα δημιούργημα που αντικατοπτρίζει τη χαρά, την ομαδική δουλειά και τη δημιουργικότητα των παιδιών, και θα υποδέχεται με χαμόγελο όσους μπαίνουν στο σχολείο. Μέσα από τέτοιες δράσεις, τα παιδιά εκφράζονται, νιώθουν περήφανα για το έργο τους και καλλιεργούν το αίσθημα του ανήκειν στην ομάδα.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΙΟΥ: Κατά την είσοδό μας στη λαογραφική έκθεση του Πολιτιστικού Συλλόγου Καβαλαρίου, μεταφερθήκαμε αμέσως σε μια άλλη εποχή, τότε που η καθημερινότητα ήταν γεμάτη απλότητα, κόπο και αυθεντικότητα. Η έκθεση περιλάμβανε ποικιλία από οικιακά σκεύη και γεωργικά εργαλεία, που χρησιμοποιούνταν στις δουλειές του σπιτιού και των χωραφιών. Ξεχωριστή εντύπωση προκάλεσε η αναπαράσταση παλιάς κρεβατοκάμαρας, πλήρως εξοπλισμένης με την τεχνική σκευή της εποχής, καθώς και ο πλούσιος τοίχος με φωτογραφικό υλικό από τα παλιά χρόνια, όπου απεικονίζονταν οι πρόγονοι του χωριού και τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούσαν: κάρα, άμαξες και παλιά οχήματα. Η ξενάγηση έγινε με εξαιρετική φροντίδα και αγάπη από τις κυρίες του Πολιτιστικού Συλλόγου, την κυρία Χριστίνα και την κυρία Αναστασία. Με ζωντάνια και συγκίνηση, μας περιέγραψαν την ιστορία κάθε αντικειμένου, δίνοντάς του “φωνή” και συναισθηματικό βάθος. Το κύριο σαλόνι του παραδοσιακού σπιτιού συμπλήρωνε ιδανικά την εμπειρία, ενώ λίγο πριν φύγουμε, οι κυρίες του Συλλόγου κέρασαν με χαρά όλα τα παιδάκια, προσφέροντας μια γλυκιά ανάμνηση αυτής της μοναδικής επίσκεψης.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ Η ΕΚΦΡΑΣΗ:Σήμερα ήταν μια μέρα γεμάτη φαντασία, χρώμα και δημιουργική διάθεση! Δώσαμε στα παιδάκια πατρόν από ψαράκια και τα παροτρύναμε να τα ζωγραφίσουν όπως εκείνα φαντάζονται. Άλλοι προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν πινέλα και τέμπερες, άλλοι νερομπογιές και άλλοι μαρκαδόρους, δημιουργώντας μοναδικά σχέδια με τα δικά τους χρώματα και στυλ. Η ποικιλία των αποτελεσμάτων ήταν εντυπωσιακή! Κάθε ψαράκι είχε τη δική του προσωπικότητα, τις δικές του αποχρώσεις και τη δική του «ιστορία». Μετά τη ζωγραφική, τα παιδιά έκοψαν προσεκτικά τα ψαράκια τους και τα στολίσαμε όλα μαζί στα παράθυρα του σχολείου μας. Τώρα, με αφορμή το καλοκαίρι, τα παράθυρά μας έχουν γεμίσει ζωή, θάλασσα και παιδική έκφραση. Η αίσθηση χαράς και περηφάνιας των παιδιών για τις δημιουργίες τους ήταν η πιο όμορφη ανταμοιβή. Μια μικρή καλλιτεχνική πινελιά που έφερε το καλοκαίρι… μέσα στην τάξη μας!
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ: Στο σχολείο μας δίνουμε έμφαση στη δημιουργική ενασχόληση των παιδιών, πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον και με υλικά φιλικά προς αυτό. Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα χρησιμοποιήσαμε πέτρες, ένα φυσικό και οικολογικό υλικό, το οποίο μεταμορφώθηκε μέσα από τη φαντασία και το μεράκι των παιδιών. Οι πέτρες βάφτηκαν γαλάζιες και πάνω τους γράφτηκαν ευχές για το καλοκαίρι, συνοδευόμενες από το όνομα κάθε παιδιού. Ήταν μια τρυφερή χειρονομία αποχαιρετισμού και προσμονής για τις διακοπές που έρχονται. Στην πίσω πλευρά κάθε πέτρας, τα παιδιά ζωγράφισαν έναν ήλιο, σύμβολο του καλοκαιριού, της φωτεινότητας και της ανεμελιάς. Μια όμορφη δραστηριότητα που συνδύασε την προσωπική έκφραση, την αγάπη για τη φύση και το δημιουργικό πνεύμα της τάξης μας.
ΓΛΩΣΣΑ : Σήμερα τα παιδιά ασχολήθηκαν με ένα δημιουργικό φύλλο εργασίας που είχε στόχο να εξασκήσουν τη γραφή και τη φωνολογική επίγνωση μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες. Στο πρώτο μέρος, έπρεπε να γράψουν σε κάθε κουβαδάκι το σωστό γράμμα και για να σχηματίσουν τη λέξη Ιούνιος. Μέσα από αυτή την άσκηση, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τη σωστή σειρά των γραμμάτων και τη δομή της λέξης. Στο δεύτερο μέρος, απάντησαν στην ερώτηση: «Πόσα γράμματα έχει ο μήνας Ιούνιος;» και συμπλήρωσαν τον σωστό αριθμό μέσα στο τετράγωνο. Η δραστηριότητα ενίσχυσε την παρατηρητικότητα, τη γραφή και τη σωστή καταμέτρηση των γραμμάτων, μέσα από μια απλή και ευχάριστη διαδικασία.
ΓΛΩΣΣΑ, ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Σήμερα διαβάσαμε το βιβλίο της Άννα Ράσελμαν «Οι δερματούληδες στο ταψί του ήλιου». Ένα υπέροχο και διασκεδαστικό παραμύθι που μας μίλησε με χιούμορ και ευαισθησία για την αξία της προστασίας από τον ήλιο. Αφού το διαβάσαμε, το συζητήσαμε όλοι μαζί. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και μοιράστηκαν σκέψεις, εμπειρίες και απορίες. Μιλήσαμε για το καλοκαίρι, για τις ηλιόλουστες μέρες και όλα όσα χρειαζόμαστε για να προστατευτούμε όταν βγαίνουμε έξω: ένα καπέλο που να καλύπτει καλά το πρόσωπο, ένα μπλουζάκι που να μας σκεπάζει, το απαραίτητο αντηλιακό, και φυσικά, νερό για να μένουμε δροσεροί και ενυδατωμένοι. Μέσα από ερωτήσεις και απαντήσεις διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά κατανόησαν το μήνυμα του βιβλίου: ο ήλιος είναι φίλος μας, αλλά χρειάζεται να ξέρουμε πώς να τον απολαμβάνουμε με ασφάλεια. Στο τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν τη δική τους εκδοχή από «τους δερματούληδες στο ταψί του ήλιου». Στις ζωγραφιές τους, οι μικροί ήρωες φορούσαν τα σωστά ρούχα, είχαν βάλει αντηλιακό και κρατούσαν μαζί τους όλα όσα χρειάζεται ένα παιδί για να περάσει όμορφα και με ασφάλεια στη θάλασσα και στον ήλιο!