AΓΓΛΙΚΑ:Pete the cat and his four groovy buttons! Υπέροχη ιστορία με τραγούδι για να κάνουμε επανάληψη χρώματα, αριθμούς και να θυμηθούμε ότι τα πράγματα στη ζωή μας έρχονται και φεύγουν αλλά εμείς δε χάνουμε ποτέ το κέφι μας!
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΚΦΡΑΣΗ: Κατασκευή μακέτας: “Οι λίμνες Κορώνεια και Βόλβη μέσα από τα μάτια των παιδιών”. Με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας προσωπικού από τον Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α. για την παρουσίαση στα παιδιά εγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για το Εθνικό Πάρκο Λιμνών Κορώνειας, Βόλβης και Μακεδονικών Τεμπών , αποφασίσαμε να φτιάξουμε ομαδοσυνεργατικα μία μακέτα με τις δύο λίμνες. Αρχικά ανατρέξαμε στο Google maps και παρατηρήσαμε τις λίμνες και το μέγεθος της καθεμιάς.Κατόπιν, συζητήσαμε για τα υδάτινα οικοσυστήματα και τα ζώα που ζουν κοντά στις λίμνες. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τη δική μας μακέτα, συνδυάζοντας ζωγραφική και χειροτεχνία. Πώς δουλέψαμε Αρχικά παρατηρήσαμε φωτογραφίες και συζητήσαμε για τις δύο λίμνες: πού βρίσκονται, τι ζώα συναντάμε εκεί, πώς μοιάζει το τοπίο και γιατί είναι σημαντικό να προστατεύουμε τέτοια οικοσυστήματα. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε μικρές ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε διαφορετικό κομμάτι της μακέτας: Η πρώτη ομάδα ζωγράφισε τη λίμνη Κορώνεια με τα χαρακτηριστικά της χρώματα. Η δεύτερη ομάδα δημιούργησε τη λίμνη Βόλβη, προσθέτοντας στοιχεία της φύσης που παρατηρήσαμε. Μία ακόμη ομάδα πρόσθεσε στοιχεία του τοπίου γύρω από τις λίμνες: δέντρα, πέτρες, υδρόβια φυτα και παιδάκια με τους γονείς τους που χαίρονται να επισκέπτονται το φυσικό τοπίο. Μέσα από αυτή τη δημιουργική διαδικασία τα παιδιά: γνώρισαν καλύτερα τον τόπο μας και τις φυσικές ομορφιές του, ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας, εξέφρασαν ιδέες, συναισθήματα και γνώσεις μέσα από τη ζωγραφική, καλλιέργησαν την παρατήρηση και την περιβαλλοντική τους ευαισθησία.
ΑΓΓΛΙΚΑ. Σήμερα το μάθημα των Αγγλικών είχε τραγούδια, εργασία στη θεματική της οικογένειας και μουσικό κινητικές δραστηριότητες με άρωμα Χριστουγέννων..
ΓΛΩΣΣΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ Στη σημερινή μας δραστηριότητα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν επίσημα τον χειμώνα και τον πρώτο του μήνα, τον Δεκέμβριο. Συζητήσαμε μαζί ποιοι είναι οι τρεις μήνες της εποχής —ο Δεκέμβριος, ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος— και ανακαλύψαμε τις αλλαγές που φέρνει ο χειμώνας στη φύση αλλά και στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Μιλήσαμε για το πώς οι άνθρωποι ντύνονται πιο ζεστά και χρειάζονται θέρμανση για να προστατευτούν από το κρύο. Παρατηρήσαμε ότι πολλά ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη, τα φύλλα των δέντρων πέφτουν και τα χρώματα της φύσης αλλάζουν. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις δικές τους εμπειρίες και εικόνες από τον χειμώνα, εμπλουτίζοντας τη συζήτηση με παρατηρήσεις και ενδιαφέρουσες ιδέες. Στο τέλος κάναμε ένα φύλλο εργασίας,όπου τα παιδιά κλήθηκαν να γράψουν τη λέξη χειμώνας και να ζωγραφίσουν μια εικόνα που να αποτυπώνει την εποχή. Με αυτόν τον τρόπο συνδύασαν τον γραπτό λόγο με την εικαστική έκφραση, καλλιεργώντας τόσο τις γλωσσικές όσο και τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες. Η σημερινή δραστηριότητα αποτέλεσε μια όμορφη εισαγωγή στη νέα εποχή, γεμάτη μάθηση, παρατήρηση και δημιουργικότητα.
ΜΥΡΙΣΑΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ!!! 🎄 Το Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρησης για τα Χριστούγεννα στην Πόρτα του Νηπιαγωγείου μας! 🎅✨ Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και τα παιδάκια μας ανυπομονούν για τις μικρές καθημερινές εκπλήξεις που φέρνει αυτή η μαγική περίοδος. Για να κάνουμε την αναμονή ακόμη πιο χαρούμενη και δημιουργική, αναρτήσαμε στην πόρτα του σχολείου μας το Χριστουγεννιάτικο Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρησης, το οποίο έχει τη μορφή ενός χαρούμενου ταράνδου! 🦌✨ 🎁 Τι είναι το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης; Πρόκειται για έναν χριστουγεννιάτικο πίνακα με αριθμημένα παραθυράκια από το 1 έως το 24. Κάθε μέρα μέχρι τα Χριστούγεννα, τα παιδιά ανοίγουν τη θήκη της ημέρας και ανακαλύπτουν κάτι ξεχωριστό. 🌟 Τι κρύβει το δικό μας ημερολόγιο; Μέσα σε κάθε θήκη, οι νηπιαγωγοί θα τοποθετούν μια μικρή λιχουδιά ή ένα παιχνιδάκι-έκπληξη. Κάθε ημέρα, ένα διαφορετικό παιδί θα έχει την τιμή να ανοίξει τη θήκη με τον αριθμό της ημέρας και να πάρει το δωράκι–έκπληξη. Η διαδικασία αυτή γεμίζει την τάξη με προσμονή, χαρά και ενθουσιασμό, καθώς όλα τα παιδιά περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά: χαίρονται τις μικρές εκπλήξεις, μαθαίνουν να περιμένουν με υπομονή, ενισχύουν τη συνεργασία και τη συντροφικότητά τους, νιώθουν μέρος μιας γιορτινής, κοινής εμπειρίας. ✨ Με αυτές τις μικρές καθημερινές στιγμές, καλλιεργούμε ένα κλίμα ζεστασιάς, χαράς και γιορτινής μαγείας—όλα όσα κάνουν τα Χριστούγεννα τόσο ξεχωριστά! 🎄😊
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΚΦΡΑΣΗ: ΚΟΛΑΖ ΜΕ ΣΠΟΡΟΥΣ. Από το σπόρο… στο ψωμί: Ένας ανεμόμυλος φτιαγμένος από σπόρους! Στο νηπιαγωγείο μας συνεχίζουμε με ενθουσιασμό το project «Από το σπόρο στο ψωμί», ένα ταξίδι γεμάτο ανακαλύψεις, πειραματισμούς και δημιουργική μάθηση. Στο πλαίσιο αυτής της θεματικής, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά διάφορους σπόρους και να ανακαλύψουν τη διαδρομή που ακολουθεί κάθε σποράκι μέχρι να φτάσει στο πιάτο μας. Με συζήτηση, παρατήρηση και πειραματισμούς, τα παιδιά αναγνώρισαν τρεις βασικούς σπόρους: σιτάρι, φάβα και φασόλια. Τα άγγιξαν, τα ταξινόμησαν και έκαναν υποθέσεις για το πού χρησιμοποιείται ο καθένας και πώς μεταμορφώνεται μέσα στον κύκλο παραγωγής. Αξιοποιώντας την έμπνευση που προέκυψε από το ταξίδι του σπόρου μέχρι την παραγωγή αλευριού, τα παιδιά δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό κολάζ ανεμόμυλου χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τους σπόρους που μελέτησαν. Πάνω στο χαρτόνι κολληθηκε το περίγραμμα ενός ανεμόμυλου – συμβολίζοντας το στάδιο άλεσης του σιταριού – και τα παιδιά γέμισαν κάθε τμήμα του με διαφορετικά είδη σπόρων, δίνοντας χρώμα, υφή και ζωή στο έργο. Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά: Ανέπτυξαν τη λεπτή κινητικότητα και τον συντονισμό χεριού–ματιού Εξοικειώθηκαν με φυσικά υλικά και αισθητηριακές υφές Κατανόησαν τη λειτουργία του ανεμόμυλου και τη σχέση του με την παραγωγή αλευριού Βίωσαν τη μάθηση μέσα από μια δημιουργική και συνεργατική διαδικασία. Το αποτέλεσμα ήταν ένας μοναδικός ανεμόμυλος από σπόρους, γεμάτος χρώματα, αντιθέσεις και φαντασία — μια μικρή καλλιτεχνική υπενθύμιση της πορείας που ακολουθεί το σιτάρι μέχρι να γίνει ψωμί.
ΓΛΩΣΣΑ-ΠΟΙΗΣΗ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ- ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΚΦΡΑΣΗ 🌾 Γνωριμία με το ποίημα «Ο κύκλος του ψωμιού» στο νηπιαγωγείο μας. Στο νηπιαγωγείο μας είχαμε αυτή την εβδομάδα την ευκαιρία να γνωρίσουμε ένα υπέροχο ποίημα του Χάρη Σακελλαρίου, «Ο κύκλος του ψωμιού». Πρόκειται για ένα τρυφερό κείμενο που μιλάει στα παιδιά για το ταξίδι του ψωμιού: από το μικρό σποράκι της γης μέχρι το τραπέζι της οικογένειας. Το ποίημα έγινε αφορμή να συζητήσουμε για τον κόπο, τη συνεργασία και την αξία της καθημερινής τροφής που συχνά θεωρούμε δεδομένη. 🌱 Τι ανακαλύψαμε μαζί. Με την καθοδήγηση του ποιήματος, τα παιδιά: Γνώρισαν τα στάδια παραγωγής του ψωμιού, από τη σπορά, το θέρισμα και το άλεσμα μέχρι το ζύμωμα και το ψήσιμο. Κατανόησαν πως πίσω από κάθε καρβέλι κρύβεται η δουλειά πολλών ανθρώπων: του αγρότη, του μυλωνά, του φούρναρη. Συζήτησαν για τη σημασία της γης και το πώς φροντίζουμε το περιβάλλον που μας τρέφει. Αναγνώρισαν την αξία του σεβασμού προς το φαγητό και τη σημασία του να μην το σπαταλάμε. Κατόπιν δραματοποιησαμε το ποίημα. Τα παιδιά “έγιναν” αγρότες, μυλωνάδες και φουρναρηδες, δραματοποιωντας τον κύκλο του ψωμιού με κίνηση και λόγο. 🎵 Μουσική ολοκλήρωση. Στο τέλος της ημέρας, ακούσαμε και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το ομώνυμο τραγούδι σε μουσική και ερμηνεία του Πάνου Γαληνού, κλείνοντας την εμπειρία με ρυθμό, χαμόγελα και μεγάλη συμμετοχή από τα παιδιά. ❤️ Το ψωμί, κάτι τόσο απλό και καθημερινό, έγινε γέφυρα για να γνωρίσουμε τον κόσμο της γης, της μουσικής και της παράδοσης.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Στη σημερινή μας δραστηριότητα, μέσα από την ενότητα «ψωμί», δουλέψαμε μια άσκηση αντιστοίχισης που βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν βασικές μαθηματικές έννοιες με τρόπο βιωματικό και ευχάριστο. Ζητήθηκε από τα παιδιά να τοποθετήσουν σε κάθε καλαθάκι ένα ψωμάκι και έπειτα να γράψουν στο κουτάκι πόσα ψωμάκια περίσσεψαν. Μέσα από αυτήν την απλή αλλά στοχευμένη διαδικασία, τα παιδιά εξασκήθηκαν στην αντιστοίχιση «ένα προς ένα», κατανόησαν καλύτερα την έννοια της ποσότητας και άρχισαν να συνδέουν αριθμούς με πραγματικά αντικείμενα. Η δραστηριότητα ενίσχυσε επίσης την παρατηρητικότητα, την ικανότητα οργάνωσης, αλλά και την κατανόηση ότι κάθε αντικείμενο έχει τη δική του θέση στον χώρο. Τα παιδιά εργάστηκαν συγκεντρωμένα, έλεγξαν τα αποτελέσματά τους και συζήτησαν τι σημαίνει «περισσεύει» και γιατί. Μέσα από το παιχνίδι με τα καλαθάκια και τα ψωμάκια, καλλιεργήθηκε η λογικομαθηματική σκέψη, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε η αυτοπεποίθησή τους, καθώς κατάφεραν να ολοκληρώσουν με επιτυχία το έργο.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ:”Φυτεύουμε Λαχανικά, Θερίζουμε Αξίες”- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Εμπλουτίζουμε το Έδαφος του Σχολικού μας Λαχανόκηπου με Φυτοχώμα! Στο νηπιαγωγείο μας η ενασχόληση με τη φύση αποτελεί σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Ο σχολικός μας λαχανόκηπος δεν είναι μόνο ένα όμορφο σημείο πρασίνου· είναι ένα ζωντανό εργαστήρι γνώσης, παρατήρησης και φροντίδας. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να μάθουμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το έδαφος να γίνει ακόμα πιο πλούσιο και κατάλληλο για να μεγαλώσουν δυνατά τα φυτά μας. Τι σημαίνει «εμπλουτίζω το έδαφος»; Τα φυτά, όπως και οι άνθρωποι, χρειάζονται «τροφή» για να αναπτυχθούν. Το έδαφος με τον καιρό χάνει μέρος των θρεπτικών του συστατικών, γι’ αυτό προσθέσαμε φυτοχώμα, μια ειδική μίξη πλούσια σε οργανική ύλη που βοηθάει τα φυτά να δυναμώσουν και να αναπτυχθούν σωστά. Ένα απρόσμενο εύρημα: ο μικρός μας γεωσκώληκας! Κατά τη διάρκεια των εργασιών, τα παιδιά βρήκαν έναν γεωσκώληκα ανάμεσα στο χώμα! Η ανακάλυψη αυτή έγινε αφορμή για μια μικρή φυσιογνωστική εξερεύνηση. Τον παρατηρήσαμε προσεκτικά, μιλήσαμε για το σώμα του, τον τρόπο που κινείται και κυρίως για τη μεγάλη χρησιμότητά του για τα φυτά. Τα παιδιά έμαθαν ότι οι γεωσκώληκες βοηθούν το έδαφος να «αναπνέει», το κάνουν πιο αφράτο και πλούσιο, και συμβάλλουν στη διάσπαση της οργανικής ύλης — κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό για την υγιή ανάπτυξη του λαχανόκηπού μας. Πώς εμπλουτίσαμε το έδαφος; Με πολύ ενθουσιασμό! Τα παιδιά παρατήρησαν το έδαφος, άγγιξαν το φυτοχώμα και έμαθαν να το ανακατεύουν απαλά, ώστε να γίνει ένα ομοιόμορφο και γόνιμο υπόστρωμα. Με μικρά φτυαράκια και χαμόγελα, βοήθησαν σε κάθε στάδιο, μετατρέποντας τη δραστηριότητα σε ένα χαρούμενο και βιωματικό μάθημα. Τι μάθαμε μέσα από αυτή τη διαδικασία; Πώς βοηθάμε τη γη να ανανεωθεί. Τον σημαντικό ρόλο των γεωσκωλήκων στο οικοσύστημα. Ποια είναι η αξία της οργανικής ουσίας στο έδαφος. Πώς συνεργαζόμαστε για έναν κοινό στόχο. Πόσο σημαντική είναι η φροντίδα του περιβάλλοντος. Και φυσικά… πόσο συναρπαστικό είναι να βλέπουμε τα φυτά μας να μεγαλώνουν χάρη στη δική μας φροντίδα! Επόμενα βήματα: Τώρα που το έδαφός μας είναι δυνατό και έτοιμο, τα παιδιά θα συνεχίσουν με τη φροντίδα των λαχανικών μας. Ανυπομονούμε να παρακολουθήσουμε όλοι μαζί την ανάπτυξή τους και να απολαύσουμε τους καρπούς της κοινής μας προσπάθειας.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ – ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας ζήσαμε μια από τις πιο όμορφες και γιορτινές στιγμές! Μαζί με τα παιδιά στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δεντράκι μας, γεμίζοντας την τάξη με χρώματα, λάμψη και χαρούμενη διάθεση. Τα στολίδια ήταν εντυπωσιακά και μοναδικά, και κάθε παιδί πρόσθεσε στο δέντρο τη δική του δημιουργική πινελιά. Καθώς στολίζαμε, ακούγαμε τα Τρίγωνα Κάλαντα και άλλα αγαπημένα χριστουγεννιάτικα τραγούδια, κάνοντας την ατμόσφαιρα ακόμη πιο μαγική. Τα παιδιά χάρηκαν, συνεργάστηκαν και απόλαυσαν τη διαδικασία. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μαθητές μας Ιωάννη, Μιχαήλία, Στέλλα,Παρασκευά,Γιώργο, Καλλιόπη και Γιάννη που έφεραν πολλά και όμορφα στολίδια, συμβάλλοντας ώστε το δέντρο μας να γίνει ακόμη πιο λαμπερό και γιορτινό. Το αποτέλεσμα ήταν ένα υπέροχο χριστουγεννιάτικο δέντρο, στολισμένο με αγάπη, ενθουσιασμό και παιδική δημιουργικότητα, που θα φωτίζει την τάξη μας όλη την εορταστική περίοδο. 🎄✨