ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝΤΟΣ-ΚΑΛΑΝΤΑ ΛΑΖΑΡΟΥ:Σήμερα, το Πρώτο Νηπιαγωγείο Καβαλαρίου γέμισε το χωριό με παιδικές φωνές και χαμόγελα, καθώς οι μικροί μαθητές ξεχύθηκαν στους δρόμους για να πουν τα κάλαντα του Λαζάρου, ζωντανεύοντας ένα πατροπαράδοτο έθιμο με βαθιές ρίζες στην ελληνική παράδοση.Κρατωντας καλαθάκια στολισμένα, τα παιδιά σκόρπισαν χαρά και συγκίνηση, θυμίζοντας σε όλους την αξία της παράδοσης και της συλλογικότητας. Με τραγούδια και χαρές, αναβίωσαν ένα κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, γεφυρώνοντας το παρελθόν με το παρόν μέσα από τη ματιά και την ενέργεια της νέας γενιάς.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Το Νηπιαγωγείο μας εκφράζει τις θερμότερες ευχαριστίες του προς τον κύριο Δημήτρη Γραικό, πατέρα του μαθητή μας Θανάση, για την ευγενική του προσφορά και την έμπρακτη στήριξη του. Με δικές του ενέργειες εξασφαλίστηκε η χορηγία δύο μεγάλων δέντρων, τα οποία φύτεψε ο ίδιος στην αυλή του σχολείου μας. Οι πλατανομουριες αυτές θα προσφέρουν ομορφιά, δροσιά και σκιά στους μικρούς μας μαθητές για πολλά χρόνια. Η συμβολή του είναι πολύτιμη και μας γεμίζει αισιοδοξία, καθώς δείχνει πως όταν η σχολική κοινότητα ενώνεται, μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο χώρο για τα παιδιά μας. Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!
ΑΓΓΛΙΚΑ:Το μάθημα των αγγλικών ήταν αφιερωμένο στα αυγά! Παίξαμε με τις κάρτες μας ένα παιχνίδι μνήμης με τα σχέδια που βρίσκουμε επάνω τους (carrots, bunnies, flowers, colours) και στη συνέχεια ετοιμάσαμε τη πασχαλιατικη κάρτα μας. Κλείσαμε με ένα παιχνίδι κυνηγιού αυγών στην αυλή μας! Happy Easter, everyone!!
ΠΑΣΧΑ:ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-Στο πλαίσιο των πασχαλινών μας δραστηριοτήτων, τα παιδιά του νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε τρία δημιουργικά και παιγνιώδη φύλλα εργασίας, τα οποία συνδύαζαν τη μάθηση με τη διασκέδαση. Μαθηματικά: Τα παιδιά εξάσκησαν την αριθμητική τους ικανότητα, μετρώντας πασχαλινά αυγά που ήταν ζωγραφισμένα στο φύλλο εργασίας. Αφού τα μέτρησαν προσεκτικά, έγραψαν τον σωστό αριθμό μέσα στον κύκλο που υπήρχε δίπλα σε κάθε εικόνα. Ήταν μια όμορφη ευκαιρία να εξασκηθούν στην αναγνώριση και γραφή των αριθμών. Γλώσσα: Στη δραστηριότητα της γλώσσας, τα παιδιά αναγνώρισαν και κύκλωσαν τις λέξεις που ήταν ίδιες με τη λέξη «Πάσχα» μέσα σε ένα σύνολο λέξεων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ενίσχυσαν την παρατηρητικότητα και τη φωνολογική τους επίγνωση, ενώ παράλληλα εξοικειώθηκαν με τη γραπτή μορφή της λέξης. Μελέτη Περιβάλλοντος: Τέλος, στη μελέτη του περιβάλλοντος, τα παιδιά κλήθηκαν να βοηθήσουν ένα λαγουδάκι να φτάσει στα πασχαλινά αυγά, λύνοντας έναν λαβύρινθο σε σχήμα αυγού. Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε τον χωρικό προσανατολισμό, τη συγκέντρωση και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ – ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΑΛΑΘΙΑ. Στο νηπιαγωγείο, αξιοποιήσαμε τα “άχρηστα”, άδεια κουτιά από γιαούρτια και, μέσα από τη διαδικασία της ανακύκλωσης, τα μετατρέψαμε σε πασχαλινά καλαθακια για τα αβγά του Πάσχα. Τα παιδιά διακόσμησαν τα καλαθάκια με ανοιξιάτικες φιγούρες, τις οποίες κόλλησαν με ατλακολ, δίνοντας χρώμα και χαρά στις δημιουργίες τους. Στη συνέχεια, τοποθέτησαν μέσα τα αβγά που έβαψαν στο σχολείο, ενώ προσθέσαμε και σοκολατένιες λιχουδιές για ένα γλυκό και χαρούμενο Πάσχα. Ήταν μια δημιουργική και διασκεδαστικη δραστηριότητα που ενίσχυσε τη φαντασία των παιδιών και τους έδωσε την ευκαιρία να μάθουν – για μια ακόμη φορά – την αξία της ανακύκλωσης.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ – ΒΑΨΙΜΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΩΝ ΑΒΓΩΝ Στο νηπιαγωγείο μας, τηρήσαμε και φέτος το πατροπαραδοτο έθιμο του βαψίματος των πασχαλινων αβγών, δίνοντας του όμως μια ξεχωριστή και καλαίσθητη νότα. Πριν τα βάψουμε κόκκινα, τα διακοσμησαμε με λεπτές δαντέλες, προσθέτοντας έτσι μια ρετρό και ρομαντική πινελιά στη συνολική τους εμφάνιση. Τα αβγά μας απέκτησαν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, που συνδυάζει την παράδοση με την αισθητική, χαρίζοντας στα παιδιά τη χαρά της δημιουργίας μέσα από μια ξεχωριστή πασχαλινή δραστηριότητα.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ – ΓΛΩΣΣΑ – ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΡΤΕΣ. Στο νηπιαγωγείο, ενόψει της γιορτής του Πάσχα, δημιουργησαμε πασχαλινές κάρτες με πρωταγωνιστή ένα χαριτωμένο λαγουδάκι. Τα παιδιά χρωμάτισαν με προσοχή και φαντασία το λαγουδάκι, αναπτύσσοντας τις δεξιότητες τους στη δημιουργική έκφραση. Παράλληλα, ενισχύσαμε τη γλωσσική τους ανάπτυξη, γράφοντας όλοι μαζί την ευχή “Καλό Πάσχα” πάνω στην κάρτα. Μέσα από αυτή την δραστηριότητα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά αλλά και να εξασκηθούν στον γραπτό λόγο, βιώνοντας το πνεύμα της γιορτής μέσα από τη συνεργασία και την δημιουργία.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ- ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΛΑΜΠΑΔΕΣ: Στο νηπιαγωγείο μας, με πολλή χαρά και δημιουργική διάθεση, φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά τις δικές μας πασχαλινές λαμπάδες. Χρησιμοποιήσαμε άσπρες λαμπάδες ως βάση και τις διακοσμήσαμε με χρωματιστές φυτικές κηρομπογιές. Τα παιδιά έλιωναν προσεκτικά τις κηρομπογιές με τη βοήθεια της φωτιάς, δημιουργώντας πολύχρωμες βουλίτσες πάνω στην επιφάνεια της λαμπάδας – μια μοναδική και μαγική διαδικασία για εκείνα. Στη συνέχεια, κόψαμε σχήματα αυγών από χαρτόνι, τα οποία τα παιδιά ζωγράφισαν με έντονα χρώματα. Κάθε αυγουλάκι κολλήθηκε σε σκληρό χαρτονάκι για στήριξη και, με τη βοήθεια μιας κορδέλας, στερεώθηκε επάνω στη λαμπάδα. Για να ολοκληρωθεί η σύνθεση, κάθε παιδί ετοίμασε και το δικό του καρτελάκι με το όνομά του, ώστε η λαμπάδα του να είναι μοναδική και προσωπική. Ήταν μια όμορφη εμπειρία έκφρασης και συνεργασίας, που γέμισε την τάξη μας με χρώματα και πασχαλινή χαρά!
ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ – ΦΙΛΟΖΩΙΑ – ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ Στο νηπιαγωγείο μας είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, κ. Μιχάλη Σκορδά, σε μια ιδιαίτερη εκδήλωση αφιερωμένη στα αδέσποτα ζώα. Ο κ. Σκορδάς συζήτησε με τα παιδιά για τη σημασία της φροντίδας και της προστασίας των αδέσποτων ζώων, τα έκανε ερωτήσεις και άκουσε με ενδιαφέρον τις απόψεις και τις εμπειρίες τους. Στο τέλος της συνάντησης, επιβράβευσε τη φιλοζωική τους στάση απονέμοντας τους τα Βραβεία Φιλοζωίας, ενισχύοντας έτσι το αίσθημα ευθύνης και αγάπης προς τα ζώα. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με έναν όμορφο και συγκινητικό τρόπο, καθώς τα παιδιά τραγούδησαν ένα τραγούδι αφιερωμένο στα αδέσποτα ζώα, εκφράζοντας μέσα από την μουσική την αγάπη και την ευαισθησία τους γι αυτά. Για να ευχαριστησουν οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου Νηπιαγωγείου Καβαλαριου τον Αντιδήμαρχο για την επίσκεψη του, του προσέφεραν γλυκίσματα, σοκολατενια αβγά και ελιές φτιαγμένα από τα ίδια τα παιδιά με πολλή αγάπη. Η συνάντηση αυτή άφησε σε όλους τις καλύτερες εντυπώσεις και έδωσε στα παιδιά ένα πολύτιμο μάθημα για την αξία της Φιλοζωίας και της κοινωνικής ευθύνης.