ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ που προσεγγίσαμε
- Μέσα μεταφοράς
- Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και η χρησιμότητά του
- Κανόνες συμπεριφοράς πεζών, επιβατών αλλά και οδηγών – Τι πρέπει να προσέχω
- Είδη σήμανσης και κατηγορίες πινακίδων -Κόκκινο και πράσινο φανάρι
- Η σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων – κύριες αιτίες
- Είδη δρόμων και είδη διασταυρώσεων
- Ρόλος του τροχονόμου
- Δημιουργία πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές :
- Να γνωρίσουν τα διάφορα μέσα μεταφοράς.
- Να μάθουν να κυκλοφορούν σωστά στο δρόμο γνωρίζοντας τους κινδύνους που διατρέχουν και υπερασπίζοντας τον εαυτό τους.
- Να συμπεριφέρονται σωστά ως πεζοί, ως συνοδηγοί μεταφορικών μέσων και ως ποδηλάτες.
- Να γνωρίσουν τα είδη σήμανσης και τις κατηγορίες πινακίδων.
- Να εξετάσουν, να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν γνωστές τους πινακίδες από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.).
- Να έρθουν σε επαφή με θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και ασφάλειας που απορρέουν από τα μηνύματα που στέλνουν οι πινακίδες.
- Να αναπτύξουν το αίσθημα προσωπικής και συλλογικής ευθύνης.
- Να αναπτύξουν την ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Παρατηρήσαμε εικόνες από διάφορα μέσα μεταφοράς και συζητήσαμε για αυτά (ποια από αυτά έχουμε δει, με ποια έχουμε ταξιδέψει).
Χρωματίσαμε τα μέσα μεταφοράς και γράψαμε το όνομα τους.
Φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ με διάφορα μέσα μεταφοράς.
Διαβάσαμε διάφορα αινίγματα και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε σε ποιο μέσο μεταφοράς αναφέρονται.
Ήλιος δεν είναι, ακτίνες έχει,
πόδια δεν έχει, κι όμως τρέχει.
Τι είναι; (Το ποδήλατο)
Στις ράγες πάνω προχωρά,
τουτ τουτ όλο σφυρίζει,
βαγόνια σέρνει στη σειρά
και το ταξίδι αρχίζει!
Τι είναι; (Το τρένο)
Χωρίσαμε τα μέσα μεταφοράς σε 3 κατηγορίες: της ΘΑΛΑΣΣΑΣ, του ΑΕΡΑ και της ΣΤΕΡΙΑΣ.
Φτιάξαμε διάφορα μέσα μεταφοράς χρησιμοποιώντας άχρηστα υλικά.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» της Ελένης Πιτσιδοπούλου.
Παρατηρήσαμε εικόνες και συζητήσαμε για το τι πρέπει να προσέχει ο οδηγός ενός αυτοκινήτου.
Συζητήσαμε για τους κανόνες συμπεριφοράς μας στο αυτοκίνητο ως επιβάτες.
Μιλήσαμε για τους κανόνες συμπεριφοράς μας στο δρόμο ως πεζοί.
Παρατηρήσαμε εικόνες από διάφορα είδη σήμανσης και μιλήσαμε για τη σημασία τους.
Ταξινομήσαμε τα είδη σήμανσης με βάση το σχήμα τους και μιλήσαμε για την έννοια του κάθε σχήματος (τετράγωνο: πληροφορίες, τρίγωνο: κίνδυνος, κύκλος: υποχρέωση).
Σχεδιάσαμε διάφορες πινακίδες.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Πρασίδας και η Ροδούλα μαθαίνουν να κυκλοφορούν» και συζητήσαμε για τη χρησιμότητα των φωτεινών σηματοδοτών.
Μιλήσαμε για την έννοια του κόκκινου, του πράσινου και του πορτοκαλί χρώματος ενός φωτεινού σηματοδότη.
Παρακολουθήσαμε βίντεο στο Διαδίκτυο σχετικά με τον Κ.Ο.Κ. και τα είδη σήμανσης μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου.
Χρωματίσαμε, κολλήσαμε, κόψαμε και φτιάξαμε πινακίδες και φωτεινούς σηματοδότες.
Δημιουργήσαμε το δικό μας πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής σε συνεργασία με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου.
Πήραμε τα ποδήλατα μας και μάθαμε να κυκλοφορούμε στο πάρκο ακολουθώντας τις πινακίδες.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στο τέλος της χρονιάς πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στην οποία οι μαθητές παρουσίασαν όλα όσα έμαθαν για την οδική ασφάλεια και κέρδισαν το δίπλωμα του καλού οδηγού.