Ο Χειμώνας έφτασε και μαζί του το κρύο, το χιόνι και η παγωνιά… αλλά και όλες οι ομορφιές του!!!
Ακολουθούν κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε στην τάξη μας!!!
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το χειμώνα…
… και δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής χρησιμοποιώντας τα πινέλα, τις παλάμες και τα δάχτυλά μας.
Διακοσμήσαμε την τάξη μας με….
Το δέντρο του χειμώνα από ψεύτικο χιόνι και βαμβάκι.
Σύννεφα και χιόνι από χαρτί του μέτρου και χιονάνθρωπους από χάρτινα πιάτα και κουμπιά.
Χάρτινες χιονονιφάδες με νερομπογιές και αλάτι.
Χειμωνιάτικο τοπίο από ομαδικό κολάζ.
Επίσης…
Μάθαμε το τραγούδι “Ο Χειμώνας” της Α. Καψάσκη.
Ο Χειμώνας
(Α. Καψάσκη)
Κρύο πολύ (2),
ήρθ’ ο χειμώνας, παιδιά,
με τα γυμνά τα κλαδιά,
(κρύο πολύ.)(2)
Χιόνι ψηλά, εις τα βουνά,
φέρ’ το παλτό μου, μαμά,
να μην με πιάσ’ η χιονιά,
χιόνι ψηλά, εις στα βουνά.
Τραγουδήσαμε το “Τραγούδι του χειμώνα” σε μουσική βασισμένη στο γερμανικό παιδικό τραγούδι A a a der Winter der ist da του Γερμανού εκπαιδευτικού, μουσικού και ποιητή August Heinrich Hoffmann von Fallersleben μέσα από το οποίο μάθαμε τα φωνήεντα.
Το τραγούδι του χειμώνα
Παίξαμε γλωσσικό – κινητικό παιχνίδι αντιστοίχισης των νιφάδων (εικόνες με λέξεις) στο κατάλληλο φωνήεν.
Μιλήσαμε για τις Χώρες του Χειμώνα και της Παγωνιάς και φτιάξαμε τους κατοίκους τους αντιστοιχώντας τις εικόνες με τις λέξεις στην κατάλληλη συλλαβή.
Μιλήσαμε για τα ζώα σε χειμερία νάρκη…
…και φτιάξαμε κάποια από αυτά.
Συζητήσαμε για τα ζώα των πάγων…
… φτιάξαμε πιγκουίνους από χάρτινα ποτήρια…
… και παίξαμε το μαθηματικό παιχνίδι “τάισε τον πιγκουίνο”.
Τοποθετήσαμε κομμάτια πάγου σε διάφορα σημεία της τάξης και κάναμε προβλέψεις για το ποιο θα λιώσει γρηγορότερα (φαινόμενο τήξης). Στη συνέχεια τοποθετήσαμε νερό στην κατάψυξη και στην αυλή και είδαμε τα αποτελέσματα (φαινόμενο πήξης).
Και φυσικά φτιάξαμε τον δικό μας χιονάνθρωπο από πραγματικό χιόνι!!!