Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών
Ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού!
Βόρειος και Νότιος Πόλος!
Πριν γνωρίσουμε την ζωή και τα ζώα του Βόρειου και του Νότιου Πόλου…Μάθαμε για το Βόρειο Σέλας! Αφού εντυπωσιαστήκαμε με το φωτογραφικό υλικό, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας Βόρειο Σέλας με μια πολική αρκούδα.
Έπειτα, γνωρίσαμε την Ζωή στους πόλους και μάθαμε για τα ζώα που ζουν στο Βόρειο πόλο και για αυτά που ζουν στον Νότιο Πόλο. Μαντέψτε που επικεντρωθήκαμε? Στα αγαπημένα μας Πιγκουινάκια φυσικά! Αφού μάθαμε πάρα πολλά σχετικά με αυτά, αποφασίσαμε να παίξουμε μαθηματικά παρέα τους.
Στη συνέχεια, φτιάξαμε τους δικούς μας πιγκουίνους, οι οποίοι μάλιστα δεν είναι απλοί πιγκουίνοι…. Είναι Πιγκουίνοι- Σκιέρ!
Τέλος, φτιάξαμε και τα χρωματιστά ιγκλού των πιγκουίνων!
Χριστούγεννα!
1 Δεκέμβρη και το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης έτοιμο!!! Το κάθε πακετάκι κρύβει μέσα από ένα μικρό δωράκι!
Καθώς μπήκαμε στον Δεκέμβρη, τον πιο χαρούμενο μήνα του χρόνου! Ξεκινήσαμε και τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας!
Ο Άγιος Βασίλης αλλιώς!
Ανάψαμε τα “λαμπάκια” του Ρούντολφ!
Χριστουγεννιάτικες κάρτες!
Χριστουγεννιάτικα Γλειφιτζουράκια!
Χριστουγεννιάτικη Ατομική Κατασκευή!
Φάτνη!
Μπισκοτούληδες! Όλοι μαζί παιδιά, φτάνουμε ψηλά!
Γούρια για το 2024!
3ος θεματικός Κύκλος “Όλα τα παιδιά μια αγκαλιά με Δικαιώματα πολλά”
Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Δικαιωμάτων του παιδιού, μιλήσαμε για τα δικαιώματα που πρέπει να έχουν τα παιδιά και φτιάξαμε την παρακάτω ατομική εργασία “φωνάζοντας τα δικαιώματά τους”.
Έπειτα, διαβάσαμε το παραμύθι “ο Δικαιωματούλης και το μαγικό φίλτρο της αγάπης” και φτιάξαμε με ομαδική κατασκευή με τον Δράκο “Αγαπούλα” και κρατώντας το κάθε παιδί ένα αστέρι που γράφει ένα δικαίωμα.
Επίσης, με αφορμή την Παγκόσμια μέρα Αναπηρίας, μιλήσαμε για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και μάθαμε πόσα πολλά μπορούν να κάνουν αυτά τα άτομα. Και φτιάξαμε την παρακάτω αφίσα την οποία χαρίσαμε στο Ειδικό Σχολείο Ιεράπετρας.
Με την σειρά του το Ειδικό Νηπιαγωγείο Ιεράπετρας έκανε μια χριστουγεννιάτικη κατασκευή και μας την χάρισε, η οποία είναι κρεμασμένη σε εμφανές σημείο στην τάξη μας.
Επιπλέον, κάποια στιγμή αναφέραμε πως τα άτομα που δεν έχουν όραση, μπορούν να διαβάσουν με μια γραφή που ονομάζεται Braille. Εξηγήσαμε στα παιδιά όσο μπορούσαμε για το πως λειτουργεί η γραφή αλλά οι απορίες τους ήταν πολλές. Αποφασίσαμε λοιπόν να κάνουμε μια ατομική κατασκευή με τα ονόματά τους και φακές για καλύτερη κατανόηση.
Καθώς οι συζητήσεις μας αυτό το διάστημα περιλαμβάνουν την διαφορετικότητα, διαβάσαμε και τον “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας” κάνοντας μια ομαδική εργασία με πολλούς διαφορετικούς ελέφαντες, φίλους του λατρεμένου Έλμερ.
1ος θεματικός Κύκλος “Για δοντάκια αστραφτερά τρέφομαι υγιεινά”
Αφού συζητήσαμε για τις τροφές που πρέπει να τρώμε περισσότερο και για αυτές που πρέπει να τρώμε λιγότερο δείχνοντας και αντίστοιχο εποπτικό υλικό, μας είπαν οι μαθητές τα φαγητά που τρώνε συνήθως. Έπειτα αποφασίσαμε να φτιάξουμε με τα χεράκια μας ένα πιάτο το οποίο θα έχει μέσα τρόφιμα που τρώμε συχνά.
Στην συνέχεια, για να εξασκήσουμε λίγο και την λεπτή κινητικότητά μας παίξαμε με τους φαγανομακαρονάδες. Σας πληροφορώ πως άρεσε τόσο στα παιδιά που δεν έμεινε ίχνος μακαρονιού στα πιάτα 🙂
Και αφού μιλήσαμε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, ήρθε η ώρα να πούμε με ποιες από αυτές τα δοντάκια πονάει και με ποιες τα δοντάκια είναι φίλοι. Αφού συζητήσαμε φτιάξαμε και την παρακάτω ομαδική εργασία.
Έπειτα, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη από το 7ο ΥΠΕ ΚΡΗΤΗΣ στα πλαίσια του προγράμματος. Η δράση αυτή βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία της στοματικής υγιεινής και να τους μάθει το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών. Αφού μάθαμε πως πρέπει να βουρτσίζουμε σωστά τα δόντια μας, κάναμε κάποιες δραστηριότητες σχετικά με αυτό.
Φτιάξαμε και τα δικά μας μασελάκια! Δείτε ένα δείγμα από τα αστραφτερά χαμόγελα της τάξης μας 🙂
Εδώ Πολυτεχνείο!
Αφού συζητήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου δείχνοντας και το αντίστοιχο εποπτικό υλικό, αποφασίσαμε οι φετινές μας κατασκευές για το Πολυτεχνείο να είναι εμπνευσμένες από τα τραγούδια που μας αρέσουν πιο πολύ! Ξεκινήσαμε με μια ατομική κατασκευή από το τραγούδι “ένα το χελιδόνι”.
Από τον Keith Haring… στο Πολυτεχνείο! O Keith Haring είναι ένας ζωγράφος που ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τοιχογραφίες που εκφράζουν πολιτικό και κοινωνικό προβληματισμό. Το κάθε παιδί σε συνεργασία με την πρώτη Δημοτικού ζωγράφισε το δικό του ανθρωπάκι του Keith Haring και όλοι μαζί φτιάξαμε τον τοίχο πάνω στον οποίο τα παιδιά ζωγραφίζουν τον ήλιο και 2 καρδιές στην μέση εμπνευσμένο από το αντίστοιχο τραγούδι.
28η Οκτωβρίου!
Αφού μιλήσαμε για τα γεγονότα και τους ήρωες του 1940, παρατηρήσαμε την Guernica του Picasso και αποφασίσαμε να φτιάξουμε την δική μας! Πριν φτιάξουμε την Guernica πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το τι είναι Ειρήνη και τι Πόλεμος. Έπειτα ζητήθηκε από τους μαθητές να εκφράσουν τις απόψεις τους για το πως θα ήταν η Ειρήνη ή ο Πόλεμος αν ήταν 1) συναίσθημα, 2) μουσική, 3) χρώμα ή 4) φαγητό.