Στο πλαίσιο του προγράμματος φιλαναγνωσίας “Βιβλιοπαίζουμε”, τα παιδιά ήρθαν σ’ επαφή με το γνωστό μύθο στα αγγλικά, κι αφού η κυρία Ευαγγελία διηγήθηκε το μύθο, είδαν ένα βίντεο.
Στο επόμενο μάθημα, τα παιδιά χρωμάτισαν το λαγό και τη χελώνα, έκοψαν τις φιγούρες και τις κόλλησαν σε γλωσσοπίεστρα, ώστε να μπορούν να παίξουν το μύθο όσες φορές θέλουν!
Αφού τα παιδιά σκέφτηκαν πως νιώθουν όταν φοβούνται, είπε το καθένα τι φοβάται πιο πολύ:
τα φαντάσματα
τα ποντίκια
τη φωτιά
τις αρκούδες
τους λύκους
τα φίδια
τα τέρατα
τα σκυλιά
Στη συνέχεια, βλέπουν ένα βίντεο για το φόβο και συζητάμε στην ολομέλεια πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους φόβους μας.
Τα παιδιά σχεδιάζουν τις παλάμες τους σε χαρτόνι χρώματος της αρεσκείας τους και τις κόβουν. Προσθέτουν μάτια και στόμα σε όποιο σχέδιο θέλουν, και δημιουργούν μικρά τρομακτικά τερατάκια που όταν τα βλέπει ο φόβος, φοβάται πιο πολύ και φεύγει μακριά.
Τα παιδιά παρατηρούν ορισμένους πίνακες ζωγραφικής συζητούν στην ολομέλεια για τα πρόσωπα που απεικονίζονται, τα χαρακτηριστικά τους, τα χρώματα, πως πιστεύουν ότι νιώθουν.
paul klee-adam and little eve
Νικόλαος Γύζης-Θλιμμένο κορίτσι
Vincent Van Gogh- self-portrait
Pierre-Auguste Renoir – Autoportrait
Picasso- Portrait of Dora Maar
Leonardo Da Vinci- Mona Lisa
Jan Vermeer- Girl with a Pearl Earring
Edvard Munch-The Scream
Caravaggio- Boy Bitten by a Lizard
Στη συνέχεια τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν μία δική τους αυτοπροσωπογραφία ή ενός άλλου προσώπου.
Σε συνέχεια του μαθήματος των αγγλικών, όπου τα παιδιά δημιούργησαν τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, σήμερα έφτιαξαν όμορφες πεταλούδες με χαρτόνια κάνσον,οντουλέ και γλασέ σε διάφορα χρώματα.
Όταν όλα μου φταίνε πως νιώθω; Πως αντιδρώ; Τι κάνω;
Έπειτα από συζήτηση στην ολομέλεια, τα παιδιά απαντούν:
Φωνάζω
Χτυπάω τα πόδια μου κάτω
Σφίγγω τα χέρια μου πολύ δυνατά
Θυμώνω και πάω στο δωμάτιό μου
Μαλώνω με τον αδερφό μου
Πετάω παιχνίδια
Βλέπω παιδικά
Χτυπάω
Ο θυμός είναι ένα από τα συναισθήματα που τα παιδιά εκφράζουν πιο έντονα και ορισμένες φορές δυσκολεύονται να τον διαχειριστούν. Γι’ αυτό και το βιβλίο της Δανάης Δάσκα ” Το μπαλόνι του θυμού” μας δείχνει έναν τρόπο για να αποδεχθούμε το θυμό μας και να καταφέρουμε να απελευθερωθούμε απ’ αυτόν. Αφού το διαβάσαμε, τα παιδιά ζωγράφισαν το μπαλόνι τους!
Στη συνέχεια τα παιδιά είδαν το βίντεο με το τραγούδι “Όλα μου φταίνε”.
Φυσάω αυτά που με θυμώνουν για να φύγουν μακριά!
Τα παιδιά έφτιαξαν ένα φουρφούρι και κάθε φορά που θυμώνουν μπορούν να το φυσούν και να απελευθερώνονται από αυτό το δυσάρεστο και έντονο συναίσθημα του θυμού.
Τα παιδιά δημιούργησαν μία πολύ όμορφη ομαδική κατασκευή του κύκλου ζωής της πεταλούδας, χρησιμοποιώντας διαφόρων σχεδίων ζυμαρικά που μοιάζουν με τις φάσεις της ζωής της πεταλούδας!
Τα παιδιά γεμάτα ενθουσιασμό βγάζουν ξανά τη μελισσούλα bee-bot και θυμούνται τις εντολές με τις κατευθύνσεις που μπορούν να προγραμματίσουν σ’ αυτό. Στη συνέχεια τα παιδιά πραγματοποιούν με το σώμα τους σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας σύμβολα με τις ίδιες εντολές με αυτές του ρομπότ bee-bot.
Τα παιδιά δημιουργούν μία ομαδική εργασία σε χαρτί του μέτρου, στην οποία σχεδιάζουν τον κύκλο του νερού. Στη συνέχεια, χωρίζουν το χαρτί σε νοητά τετράγωνα με γλωσσοπίεστρα ώστε να κατανοήσουν την κίνηση του ρομπότ πάνω στο χαρτί (δεν μπορεί να προχωρήσει σε μία νοητή καμπύλη γραμμή, μόνο σε ευθείες).
Τέλος, τα παιδιά προγραμματίζουν τobee–bot έτσι ώστε να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού πάνω στην ομαδική εργασία που έχουν δημιουργήσει στην προηγούμενη δραστηριότητα.
Πρώτα παρατηρούμε τα παγάκια. Πως γίνονται όταν βγουν από την κατάψυξη; Και πως μπορούμε να φτιάξουμε πάλι πάγο;
Ας δούμε τι βυθίζεται και τι επιπλέει στο νερό.
Τα παιδιά έκοψαν τις εικόνες και κόλλησαν τα αντικείμενα που επιπλέουν στην επιφάνεια του νερού κι αυτά που βυθίζονται τα κολλούν στον πάτο του δοχείου.
Ας δούμε τι μπορεί να διαλυθεί και τι όχι μέσα στο νερό.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή