Χωρίς οικογένεια

Επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας ένας ακόμη ήρωας του παραμυθιού “Η μονα-δική μου οικογένεια”, ένα χελωνάκι! Τα παιδιά έκαναν ερωτήσεις στο χελωνάκι: “Πως σε λένε;” “Από που ήρθες;” “Που είναι η οικογένειά σου;”

20230427 085659

Το χελωνάκι απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών με προθυμία, πρότεινε όμως για να πάρουν περισσότερες πληροφορίες να δουν ένα βίντεο για τη ζωή του.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τη ζωή της χελώνας.

20230427 115534

Στη συνέχεια τα παιδιά είδαν εικόνες και καρτέλες που αντλήθηκαν από το εκπαιδευτικό υλικό της Διεθνούς Αμνηστίας. Μιλήσαμε για τους πρόσφυγες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι οικογένειές τους. Κάποιες φορές πρέπει να χωριστούν οι οικογένειες, αλλά κι αρκετές φορές δυστυχώς τα παιδιά μένουν χωρίς οικογένεια.

Εγώ κι Εσύ Μαζί Οδηγός για Μαθητές και Μαθήτριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης page 0035 Εγώ κι Εσύ Μαζί Οδηγός για Μαθητές και Μαθήτριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης page 0036 Εγώ κι Εσύ Μαζί Οδηγός για Μαθητές και Μαθήτριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης page 0037

Τα παιδιά παρακολούθησαν μία ταινία μικρού μήκους με τίτλο “Umbrella”.

Ακολούθησε μία συζήτηση στην ολομέλεια, σχετικά με τα συναισθήματα που βιώνει ένα παιδί χωρίς γονείς. Οι απαντήσεις των παιδιών σε ένα γράφτηκαν σε ένα συννεφόλεξο (word cloud) στο wordart.com, στο παιδάκι που είναι πρωταγωνιστής της ταινίας που παρακολουθήσαμε. Τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί πλέον με τη δημιουργία word cloud και τη χρήση της σελίδας και το έφτιαξαν μόνα τους με πολύ λίγη βοήθεια.

ek02 ls4oeBiHZ.jpeg

Τα παιδιά με την τεχνική της ιδεοθύελλας (brainstorming), πρότειναν λύσεις για να βοηθήσουν το μικρό αγόρι με την κίτρινη ομπρέλα. Σ’ ένα μεγάλο χαρτόνι, κόλλησαν στη μέση το παιδάκι και γύρω γύρω κόλλησαν αυτά που πιστεύουν ότι θα το κάνουν να νιώθει ευτυχισμένο. Δημιούργησαν ένα ομαδικό κολάζ με εικόνες που αναζήτησαν στο διαδίκτυο. Τα παιδιά σκέφτηκαν λέξεις, η εκπαιδευτικός τις πληκτρολόγησε κι εκείνα επέλεξαν κάποιες εικόνες, που εκτυπώθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν στο κολάζ.

CamScanner 2023 04 27 13.09