Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου.
Η υπό Αξιολόγηση Σχολική μονάδα αφορά το Αυτόνομο Μονοθέσιο Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο «Άσπα και Χριστίνα Καράτζιου» το οποίο βρίσκεται στο 7Ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Λάρισας – Τρικάλων, στη Λάρισα. Στο ξεχωριστή πτέρυγα του ίδιου Σχολικού Συγκροτήματος στεγάζεται ο Παιδικός και ο Βρεφονηπιακός Σταθμός «Άσπα και Χριστίνα Καράτζιου».
Το Σχολικό μας Συγκρότημα στεγάζεται σε υπερσύγχρονες κτηριακές εγκαταστάσεις 1100 τ.μ. με εσωτερικό αίθριο χώρο 120 τμ., αίθουσα εκδηλώσεων, γυμναστήριο, ο εξωτερικό αύλειος χώρος είναι έκτασης 6 στρεμμάτων.
Η μεταφορά των παιδιών προς και από το σχολείο γίνεται με ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία.
Οι εγκαταστάσεις μας περιλαμβάνουν:
Μεγάλη Υπαίθρια Παιδική Χαρά
Κλειστό Γυμναστήριο
Αίθουσα Εκδηλώσεων
Μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας
Ξεχωριστά WC
Τραπεζαρία
Αίθουσες Απασχόλησης και Ύπνου
Ειδικό χώρο ιατρείου αναρρωτηρίου
Το κτίριο του νηπιαγωγείου είναι ισόγειο και περιλαμβάνει μια αίθουσα διδασκαλίας για το νηπιαγωγείο, μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που περιλαμβάνει γυμναστήριο, αίθουσα εκδηλώσεων και θεατρική σκηνή, χώρο κουζίνας, γραφείο της προϊσταμένης και του Συλλόγου Διδασκόντων, WC ειδικό για τα παιδιά του νηπιαγωγείου, WC εκπαιδευτικών και WC κοινού, καθώς και WC ΑΜΕΑ. Στον εξωτερικό χώρο του νηπιαγωγείου, έχει κατασκευαστεί ράμπα για
άτομα με ειδικές ανάγκες.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός είναι η ιδιοκτήτρια η κα Άσπα Καράτζιου, ΠΕ60 Νηπιαγωγός ΑΕΙ, η οποία είναι καταρτισμένη και έχει προϋπηρεσία 24 χρόνια από το 1997 ως σήμερα. Κατά το σχολικό έτος 2020-2021, στο νηπιαγωγείο ήταν εγγεγραμμένα 16 προνήπια-νήπια.
Στον ανεξάρτητο Βρεφονηπιακό – Παιδικό Σταθμό που βρίσκεται στο ίδιο συγκρότημα εργάζονται και άλλα 20 άτομα Νηπιαγωγοί, Βρεφονηπιοκόμοι, Μαγείρισσες, καθαρίστριες, οδηγοί.
Διευθύντρια όλων είναι η κα Άσπα Καράτζιου, η οποία φροντίζει να υπάρχουν άριστες σχέσεις μεταξύ της Διεύθυνσης του Σχολείου και των Εργαζόμενων, της Διεύθυνσης του Σχολείου και των Γονέων και των Εργαζομένων μεταξύ τους. Οι κοινωνικές σχέσεις του Σχολείου ευημερούν διαρκώς λόγω της κοινωνίας που το περιβάλλει στην οποία διαμορφώνονται στενές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων και οι γνωριμίες διαδέχονται η μια την άλλη σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι που συνθέτουν τη Σχολική
Κοινότητα: Διεύθυνση, Γονείς και Εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε συχνή και εποικοδομητική επικοινωνία αναβαθμίζοντας συνεχώς τα επίπεδα αριστείας και ενισχύοντας την ταυτότητα του Νηπιαγωγείου.
Το Συγκεκριμένο Σχολείο είναι μια υπερσύγχρονη Εκπαιδευτική Δομή και προσπαθεί να εκπαιδεύει με άψογο επαγγελματισμό με τα πιο σύγχρονα προγράμματα αγωγής και εκπαίδευσης τους μικρούς Μαθητές.
Διοργανώνονται Γιορτές και Εκδηλώσεις και Αθλητικοί Αγώνες με την παρουσία των Γονέων και πλήθος καλεσμένων στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου ή στο γυμναστήριο, λόγω όμως του κορωνοϊού Covid-19 οι δραστηριότητες αυτές διοργανώνονται μόνον με τους Μαθητές του Σχολείου και οι Γονείς βλέπουν τις δράσεις μέσω DVD ή ζωντανά μέσω τηλεδιάσκεψης.
Πλεονέκτημα της παρούσας Σχολικής Μονάδας είναι οι καινούργιες υπερσύγχρονες κτηριακές εγκαταστάσεις, ο εκπληκτικός αύλειος χώρος έκτασης 6 στρεμμάτων διαμορφωμένος όλος σε παιδική χαρά με φυσικό γκαζόν, ο λουλουδόκηπος, ο τριανταφυλόκηπος, η γωνιά με τα αρωματικά
φυτά και βότανα, ο βιολογικός λαχανόκηπος, οι γωνιές με τα δέντρα και τα φρούτα εποχής και το γεγονός ότι είμαστε στην εξοχή, στον καθαρό αέρα, μακριά από την πόλη στην κορυφή ενός λόφου με υπέροχη θέα.
Υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε μικρούς και μεγάλους και ειδικές εγκαταστάσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες όπως ράμπες AMEA και WC AMEA.
Το Σχολικό Συγκρότημα προστατεύτε από υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας, πυρανίχνευσης και αυτόματης πυρόσβεσης και υπάρχουν κάμερες ασφαλείας οι οποίες λειτουργούν όταν δεν είναι οι Μαθητές στο Σχολείο.
Πρόκειται για μια υπερσύγχρονη Δομή στην οποία επιτελείται μοναδικό έργο και για αυτό το λόγο οι Γονείς μας προτιμούν και μας στηρίζουν χρόνια τώρα.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Συμπερασματικά καταλήγουμε στο γεγονός ότι η κρίση που επέφερε η πανδημία του κορωνοϊού Covid-19 δεν στάθηκε εμπόδιο στην εύρυθμη λειτουργεία της Σχολικής μας Μονάδας λόγω ότι αντιμετωπίστηκε από την αρχή σωστά στα πλαίσια ενός Σχολικού περιβάλλοντος που εξασφαλίζει τα απαραίτητά πνευματικά αγαθά συνδυάζοντας τα παραδοσιακά με τα σύγχρονα στοιχεία των
επιχειρηματικών και εκπαιδευτικών πρακτικών.
Σημεία προς βελτίωση
Σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν παραπάνω δεν σημειώθηκε κάποια σημαντική κατάσταση που να δυσχεραίνει την ομαλή και εύρυθμη λειτουργεία της σχολικής «τάξης» που επικρατεί στη συγκεκριμένη Σχολική Μονάδα.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Πόλος έλξης των ευρύτερων εκπαιδευτικών και διοικητικών μηχανισμών της Σχολικής μας Μονάδας είναι ο πυρήνας της διεύθυνσης που έχει σχηματιστεί με γνώμονα το κοινό συμφέρον, την εξύψωση της αποστολής του Σχολείου και της δημιουργίας ευκαιριών για εμπλοκή.
Άρα το συγκεκριμένο πλεονέκτημα του Νηπιαγωγείου μας είναι ο συνδυασμός αυτών των πολιτικών και μεθόδων οι οποίες προσδίδουν κύρος στη δομή στο Σχολείου το οποία αντανακλά μια παραγωγική νόρμα και επαγγελματική ευφυία πίσω στην κοινωνία.
Επιπλέον θετικά σημεία είναι η:
Συλλογικότητα κατά τη λήψη αποφάσεων
Εφαρμογή Σχολικού Κανονισμού Ενημέρωση εκπαιδευτικών-γονέων
Συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Διάχυση καλών πρακτικών
Προβολή του έργου του σχολείου στην κοινωνία
Σημεία προς βελτίωση
Πεδίο αναγκαίο για εξυγίανση της συγκεκριμένης Σχολικής Μονάδας είναι η δικτύωση με τα υπόλοιπα ιδιωτικά νηπιαγωγεία της περιοχής εν μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων ανταλλαγής μαθητών, διαύλων επικοινωνίας που υποστηρίζουν την εκπαιδευτική δράση και πρωτοβουλία καθώς και σε συναντήσεις που θα υλοποιούνται στα πλαίσια συμμαχιών μεταξύ Σχολικών
οργανισμών με αντίκρισμα την αλληλοϋποστήριξη και τη συνεργασία σε κρίσιμα συμβάντα που αφορούν τη σχολική ζωή.
Περισσότερος χρόνος για τα διοικητικά καθήκοντα της προϊσταμένης της σχολικής μονάδας, μιας και απασχολείται 25 ώρες /εβδομάδα, στην σχολική τάξη.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Ως θετικά γνωρίσματα της συγκεκριμένης λειτουργίας και των αξόνων που προηγήθηκαν θα επέμενα στην εσωτερική επιμόρφωση που λαμβάνει χώρο στο Σχολείο στο σημείο όπου προϋπάρχει ο εποικοδομητικός διάλογος και ο επαγγελματικός συλλογισμός από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των υπευθύνων, γεγονός που οδηγεί στην έρευνα, στην κριτική αναθεώρηση
των πραγμάτων και στην άντληση θετικών στοιχείων από ενέργειες και χειρισμούς προερχόμενους από πεπειραμένους εκπαιδευτικούς.
Επίσης:
Συμμετοχή σε επιμορφώσεις από δημόσιους φορείς
Συμμετοχή σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις από το ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης Ν. Λάρισας και από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κα Αφροδίτη Ξινοπούλου.
Σημεία προς βελτίωση
Προτείνετε η συνεργασία με άλλα Σχολεία και η ανταλλαγή απόψεων με Σχολεία και Ιδρύματα που ειδικεύονται στην εκπαίδευση και τα οποία εφαρμόζουν προγράμματα διασύνδεσης και γνωριμίας του μαθητικούς κοινού με διεθνή σχολεία και οργανισμούς.