Εργαστήρι Δεξιοτήτων
Στο πλαίσιο διεξαγωγής του εργαστηρίου δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη, με τίτλο «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία» μέσα από μια σειρά με εκπαιδευτικά εργαστήρια σχεδιασμένα για μαθητές νηπιαγωγείου, έγινε προσπάθεια ώστε οι μαθητές μας να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης. Παράλληλα να αντιληφθούν τον χαρακτήρα της ταυτότητας τους και να εντοπίσουν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ τους ,αναπτύσσοντας ενσυναίσθηση σε ζητήματα ποικιλομορφίας.
Ακολουθούν ενδεικτικά κάποιες από τις εκπαιδευτικές μας δράσεις μας
Αναζητώντας τρόπους διαχείρισης συγκρουσιακών καταστάσεων, καταγράψαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διευθετούμε τις κρίσεις που προκύπτουν στο περιβάλλον μας δημιουργώντας έναν πίνακα αναφοράς.
Συμβουλευόμαστε τον πίνακα αναφοράς κάθε φορά που προκύπτουν κρίσεις στην τάξη :
Συζητάμε και Παίζουμε ?
Κάνουμε πάρτυ ?
Παραχωρώ τη θέση μου ή το παιχνίδι μου ?
Ή μοιράζομαι ?
Στη συνέχεια προχωρήσαμε σε μια ομαδική κατασκευή την κουρτίνα της αγάπης στην οποία κάθε παιδί λέει ατομικά μηνύματα αγάπης φιλοφρόνησης για το φίλο του με στόχο να καλλιεργηθεί σεβασμός και εκτίμηση στην διαφορετικότητα.
Επεξεργαστήκαμε την έννοια της φιλοφρόνησης ως προς το μου αρέσει στο φίλο μου που είναι… που έχει …ή που κάνει ….
Έπειτα συζητήσαμε για τα υλικά που θα βάζαμε εμείς σε μια πίτα της αγάπης αν φτιάχναμε σε αντίθεση με την εχθρόπιτας που παρακολουθήσαμε.
Σε συνεργασία με τους γονείς εκτελέσαμε και γευτήκαμε την πίτα της αγάπης.