Στο πλαίσιο διεξαγωγής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ολοκληρώσαμε από την θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία το εργαστήριο με τίτλο STEAM και η γη γυρίζει. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο για μαθητές νηπιαγωγείου. Το παρόν εργαστήριο βασίζεται στην μέθοδο steam,όπου με μεθόδους διερευνητικής μάθησης τα παιδιά προσπάθησαν να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα.
Πειραματιστήκαμε, αξιοποιήσαμε τεχνολογικά μέσα αλλά και παραδοσιακά όπως επιτραπέζια παιχνίδια, βιβλία,
συνθέσαμε τα επιτραπέζια πλανητάρια μας
Τα επιτραπέζια μας ενέπνευσαν να ζωγραφίσουμε τους πλανήτες και να προσπαθήσουμε να γράψουμε τα ονόματά τους και να παίξουμε παιχνίδια μνήμης και αντιστοίχισης
Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο με τις κινήσεις της γης γύρω από τον ήλιο και την σελήνη,
φτιάξαμε τα δικά μας καπέλα με τον ήλιο, την γη και την σελήνη και φορώντας τα δραματοποιήσαμε τις κινήσεις των πλανητών ,
ταξιδέψαμε γυρίζοντας από τον ήλιο περνώντας από τη ημέρα στην νύχτα μας δόθηκε η αφορμή να παίξαμε με τις σκιές μας.
Κατασκευάσαμε τον δικό μας διαστημόπλοιο και βρεθήκαμε ανάμεσα στους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος.
Μετατρέψαμε το ταμπλό της τάξης μας σε ηλιακό χωριό
Με την έμπρακτη υποστήριξη ενός γονέα, σε συνεργασία με τους μαθητές του δημοτικού ζωγραφίσαμε τους πλανήτες γύρω από τον ήλιο στο προαύλιο χώρο του σχολείου μας.
Μια δράση που μας έδωσε την ευκαιρία να αλληλοεπιδράσουμε με μαθητές άλλων τάξεων, να γίνουμε ομάδα και με αρωγό την τέχνη να δημιουργήσουμε παρέα όμορφες αναμνήσεις ταξιδεύοντας με τα πινέλα και τα σφουγγάρια μας ανάμεσα στους πλανήτες και κοσμώντας έναν τοίχο στην αυλή μας.
Ήρθαμε σε επαφή με διαφορετικά τεχνολογικά μέσα.
Δημιουργήσαμε το δικό μας ψηφιακό παζλ και συνθέτοντας το συνεργατικά καλλιεργήσαμε όχι μόνο τεχνολογικές δεξιότητες αλλά και κοινωνικές, όπως της συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, κριτικής σκέψης.
Σειρά είχε η μελισσούλα που μέσα από τις οδηγίες των παιδιών άλλαζε κατευθύνσεις με σκοπό να ξεπεράσει εμπόδια και να φτάσει στον προορισμό της. Μια εκπαιδευτική δράση που πετυχαίνει την καλλιέργεια πολλαπλών δεξιοτήτων ταυτόχρονα με παιγνιώδη τρόπο.
Με τα παιδιά να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, να θέτουν ερωτήσεις ή προσπαθούν να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάζουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέγουν δεδομένα και να μοιράζονται με τους συμμαθητές τις σκέψεις τους ανταλλάσσοντας απόψεις ταξιδέψαμε στο ηλιακό μας σύστημα. Μέσα από μια σειρά εκπαιδευτικών δράσεων προσπαθήσαμε να αντιληφθούμε το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Έχοντας ως προσδοκία ότι τα παιδιά με βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες αλλά και άλλα εκπαιδευτικά μέσα, να νιώθουν ασφαλείς να εκφραστούν, να ενισχύεται η συνεργασία και η ομαδικότητα ,να έρθουν σε επαφή με την τέχνη.
Καλύτερος επίλογος της παρούσας θεματικής δεν θα μπορούσε να ήταν άλλος από την θεατρική παράσταση του Μικρού Πρίγκιπα, που οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σε σκηνοθεσία Φώτη Σπύρου.
Οι μαθητές μας ευχαριστήθηκαν την παράσταση και δεν λησμόνησαν να εκφράσουν το ευχαριστώ τους στους ηθοποιούς για το θέαμα που μας χάρισαν μέσα από ζωγραφιές τους.