1η Μέρα εργαστήριων δεξιοτήτων ¨ΜΕ ΤΗ ΦΟΥΛΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΟΥΛΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ

Η έναρξη των δραστηριοτήτων για το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο ¨Με τη Φούλα τη Διατροφούλα Μαθαίνω να τρέφομαι Υγιεινά” βρήκε το Νηπιαγωγείο μας με τηλεκπαίδευση, λόγω αναστολής της δια΄ ζώσης διδασκαλίας, από λόγους κακοκαιρίας. Επομένως οι δραστηριότητες μας έπρεπε να είναι και κατάλληλα προσαρμοσμένες ώστε να μπορούν να διεξαχθούν μέσω του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.

Καθώς λοιπόν η τηλεκπαίδευση έγινε μεσημεριανές ώρες, οι δραστηριότητες μας ξεκίνησαν, μιλώντας κάθε παιδί στους συμμαθητές του και στη Νηπιαγωγό για το αγαπημένο του μεσημεριανό φαγητό, και φυσικά για το μεσημεριανό φαγητό που είχε φάει εκείνη την ημέρα. Καθώς τα παιδιά μιλούσανε για τις αγαπημένες τους λιχουδιές, η νηπιαγωγός επισήμανε τις διατροφικές ομάδες που άνηκε κάθε τρόφιμο.

Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τα αγαπημένα τους φαγητά.

1 2

Τη επόμενη ώρα της τηλεκπαίδευσης, τα παιδιά κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τροφές από διάφορες διατροφικές ομάδες πχ κρεατικά, γαλακτοκομικά, όσπρια, φρούτα, λαχανικά κλπ προβάλλοντας τους η Νηπιαγωγός  φωτογραφίες τροφών. Μερικές από αυτές ήταν:

1200px FasolakiaPrasinaLadera 4169ddf289be2287031bd1fd7d603d28 XL 1 124182 garbanzo beans original edit ANOIGMA GALA 575x638 unnamed 121309 1

Στη συνέχεια οι μαθητές προσπάθησαν να διαχωρίσουν εικόνες υγιεινών τροφών από ανθυγιεινές ΕΡΓΑΣΙΑ ΥΓΙΕΙΝΟ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΟ

Συγκεκριμένα στα παιδιά προβάλλονταν εικονίδια τροφών, κάθε παιδί έπρεπε να αναγνωρίσει ένα εικονίδιο και να κρίνει αν πρόκειται για υγιεινό ή ανθυγιεινό φαγητό. Στη συνέχεια  υποδείκνυε στη Νηπιαγωγό σε ποια λίστα έπρεπε να τοποθετηθεί το εικονίδιο. Στις υγιεινές ή στις ανθυγιεινές τροφές; Για να δούμε τη εργασία των μαθητών κάνουμε κλικ στο παραπάνω μπλε σύνδεσμο.

Σαλιγκάρι…σαλιγκάρι…

Κάποια στιγμή, στη καρδιά του Φθινοπώρου μετά από τις πολλές βροχές στη αυλή μας, οι μικροί μαθητές εντόπισαν πολλά σαλιγκάρια! Γεμάτοι χαρά τα μαζέψανε, τα δείξανε στη Νηπιαγωγό και θέλησαν να τα προστατεύσουν μέσα στο Νηπιαγωγείο τους!

Οι ερωτήσεις του τύπου τι τρώνε τα σαλιγκάρια; που ζούνε τα σαλιγκάρια; πώς να φροντίσουμε τα σαλιγκάρια…πέφτανε βροχή από τους μικρούς μαθητές, οπότε βρήκαμε τη ευκαιρία, να αναζητήσουμε πληροφορίες για το σαλιγκάρι, στο Διαδίκτυο.  Ψάξαμε πληροφορίες στη Βικιπαίδεια, και είδαμε αρκετές φωτογραφίες στη μηχανή αναζήτησης, για τα σαλιγκάρια.

5433f4d1c91cebc0e945589cdb1b8dac XL xshutterstock 207838021 ok.jpgqitokYopKJYc .pagespeed.ic .0kWzLvFt84

Έπειτα τοποθετήσαμε σε ένα ταπεράκι τα σαλιγκαράκια που μαζέψαμε μαζί με μπόλικα βρεγμένα φυλλαράκια, όμως στη συνέχεια αποφασίσαμε ότι το φυσικό περιβάλλον των σαλιγκαριών είναι έξω στη αυλή οπότε τα αφήσαμε ελύθερα στο γρασίδι.

Τραγουδήσαμε το σαλιγκάρι σαλιγκάρι από το Λάχανα και Χάχανα

Γνωρίσαμε τη φωνούλα Σσ

IMG 20211014 103947

Εντοπίσαμε και κυκλώσαμε τη φωνούλα Σσ μέσα στο κείμενο του τραγουδιού

 

IMG 20211014 103941 1 IMG 20211014 105309

Τα παιδιά υπαγόρευσαν στη Νηπιαγωγό και άλλες λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα Σσ, εκτός από το σαλιγκάρι

IMG 20211014 103945

Στη συνέχεια τα παιδιά φτιάξανε και τα δικά τους σαλιγκάρια

IMG 20211014 124909 1

 

Ο κύκλος του Νερού!

Ξεκινήσαμε αρχικά με τους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου μας, μία συζήτηση για τη χρησιμότητα και τη αναγκαιότητα του νερού στη γη, στα ζώα, στο άνθρωπο…Καταγράψαμε όσα γνωρίζουν τα παιδιά σε αυτοσχέδιες μικρές σταγόνες….

Φτιάξαμε μόμπιλε που έμοιαζε με σύννεφο που στέλνει τη βροχή!

Με τη βοήθεια ενός σχεδιαγράμματος και με κατάλληλες ερωτήσεις από τη νηπιαγωγό προς τα παιδιά , οι μικροί μαθητές προσπάθησαν να εξηγήσουν το “κύκλο του νερού”…

Τις υποθέσεις των παιδιών σχετικά με το “κύκλο του νερού” τις επιβεβαίωσε το πείραμά μας!Γίναμε “μικροί επιστήμονες” και “φτιάξαμε τη Βροχή”! Τα υλικά που χρειαστήκαμε ήταν 1 λεκάνη νερό, 1 μικρός βραστήρας, 1 χάρτινος ήλιος, 1 χάρτινο σύννεφο, 1 πιατάκι του ελληνικού καφέ….

Στη φωτογραφία φαίνονται τα μικρά χεράκια που σε ρόλο σύννεφων δεσμεύουν τους υδρατμούς από το ζεστό νερό στη λεκάνη!

Διαβάσαμε τη παιδική ιστορία “Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”, και συζητήσαμε για το περιεχόμενο της! Με αφορμή τη ιστορία αυτή διευκρινίσαμε με τα παιδιά τις διαφορές ανάμεσα σε θάλασσα, λίμνη, ποτάμι

Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο, παιδικό βίντεο με θέμα το “κύκλο του Νερού”

Στη συνέχεια πειραματιστήκαμε με τις τρεις ιδιότητες του νερού, υγρή, στερεή και αέρια, βάζοντας νερό στη κατάψυξη, λιώνοντας τα παγάκια στη θερμοκρασία δωματίου, βράζοντας το νερό στο φούρνο μικροκυμάτων.

Αποτυπώσαμε ¨το κύκλο του νερού ” στο δικό μας κολλάζ:

Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που είσαι ποταμάκι;”, στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το ποίημα αυτό.

Με τη βοήθεια κατάλληλου φωτογραφικού υλικού γνωρίσαμε τις μεθόδους που χρησιμοποίησαν οι άνθρωποι από τα παλιά χρόνια, για τη ύδρευση των σπιτιών τους.

Δουλέψαμε τις μαθηματικές έννοιες ΜΙΚΡΟ ΜΕΣΑΙΟ ΜΕΓΑΛΟ, τοποθετώντας τα παιδιά εικόνες σύννεφων στη σειρά, από το μικρότερο ως το μεγαλύτερο…

Στη συνέχεια όμως το παιχνίδι μας άρεσε και τοποθετήσαμε από το μικρότερο ως το μεγαλύτερο και τα φρούτα-λαχανικά από το μανάβικο!!!

 

 

Ήρθε το Φθινόπωρο!

Αρχές Οκτώβρη…στη καρδιά του Φθινοπώρου. Οι μικροί μαθητές εντόπισαν το νέο μήνα στο Πίνακα της παρεούλας και ξεκινήσαμε να συζητάμε για τις αλλαγές που παρατηρούν στη φύση το Φθινόπωρο. Σαν αφορμή λειτούργησαν εικόνες από Φθινοπωρινά ελληνικά τοπία που αναζητήσαμε με τα παιδιά στο Διαδίκτυο.

Στη συνέχεια τα παιδιά δραματοποίησαν με εκφραστική κίνηση τα δέντρα που τα φυσάει το φθινοπωρινό αεράκια και πέφτουν από τα κλαδιά, σε μορφή ηχοϊστορίας

Το ταμπλό της παρεούλας ντύθηκε φθινοπωρινά

Δημιουργήσαμε φθινοπωρινά τοπία με τη τεχνική του σφουγγαριού

Με τη βοήθεια τυπωμάτων, των αμπελόφυλλων, από τη προηγούμενη εβδομάδα, που μιλήσαμε για το σταφύλι, δημιουργήσαμε το δικό μας δεντράκι ντυμένο στα χρώματα του Φθινοπώρου

Στη συνέχεια τα παιδιά τοποθέτησαν στη σωστή σειρά τις φωνούλες του Οκτώβρη συνθέτοντας τη λέξη ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

Τα παιδιά εντόπισαν τα γράμματα του ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ μέσα σε φθινοπωρινά φύλλα και τα χρωμάτισαν με τα χρώματα του Φθινοπώρου κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί, καφέ (Φύλλο εργασίας)!

Και φυσικά μας επισκέφτηκε η Φωνούλα Οο του Οκτώβρη!

Τα παιδιά αναγνώρισαν τη φωνούλα Οο , σε λεξούλες, στο πίνακα της παρεούλας, σε καρτελάκια, σκέφτηκαν και υπαγόρευσαν στη Νηπιαγωγό τους λέξεις που αρχίζουν από τη φωνούλα Οο.

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι του Οο από το ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ, και τα παιδιά εντόπισαν και κύκλωσαν τη φωνούλα, μέσα στο τραγουδάκι. Στη συνέχεια τραγουδήσαμε το τραγούδι με διάφορους αστείους τρόπους, για παράδειγμα χαρούμενα, λυπημένα, δυνατά, σιγά, με παλαμάκια, και οι μαθητές διασκέδασαν αρκετά. Ακολούθησε φύλλο εργασίας για εξάσκηση στη φωνούλα Οο.

Ακούσαμε και τη ιστορία του Οο στο Ένα γράμμα μία ιστορία

Τα παιδιά εξασκήθηκαν στις προμαθηματικές έννοιες ΠΑΝΩ-ΚΑΤΩ, αρχικά φτιάχνοντας προτάσεις του τύπου είναι πάνω στο ταβάνι το…. είναι κάτω στο πάτωμα το…., για παράδειγμα είναι πάνω στο ταβάνι το φως ή είναι κάτω στο πάτωμα το χαλί ή με τη φράση είναι κάτω από…πχ είναι κάτω από τη καρέκλα το τουβλάκι. Στη συνέχεια κάθε παιδί τοποθετούσε μα τη σειρά του ένα τουβλάκι πάνω σε κάτι πχ πάνω στο τραπέζι ή κάτω από κάτι άλλο πχ κάτω από το χαλί, κάτω από τη καρέκλα κάτω από το τραπέζι. Τέλος η εξάσκηση έγινε με τα ίδια τα παιδιά να τοποθετούνται στο χώρο πχ πάνω στο χαλί, κάτω από το τραπέζι …Ακολούθησε φύλλο εργασίας στο οποίο κάθε παιδί έπρεπε να κολλήσει φύλλα με τα κατάλληλα χρώματα, πάνω ή κάτω από το φθινοπωρινό δέντρο.

 

ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ ΚΑΙ Ο ΤΡΥΓΟΣ

Μερικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μας με θέμα το σταφύλι και το τρύγο ήταν οι εξής:

Με αφορμή τις εικόνες για το σταφύλι και τα προϊόντα του ξεκινήσαμε συζήτηση για το σταφύλι, και τα παιδιά μίλησαν για όσα γνωρίζουν για το φρούτο αυτό και τα προϊόντα που δίνει στο άνθρωπο

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το τρύγο και τη παραγωγή του κρασιού

-Τα παιδιά Δραματοποίησαν τη διαδικασία του τρύγου και της παραγωγής κρασιού και τσίπουρου

-Τα παιδιά τοποθέτησαν σε σωστή χρονική σειρά εικονίδια που αναπαριστούν τη διαδικασία παραγωγής του Κρασιού

Τα παιδιά δημιούργησαν μία γωνιά για το σταφύλι και τα προϊόντα του, μέσα στη τάξη τους. Επίσης γεύτηκαν σταφύλια και σταφίδες τη ώρα του πρωϊνού φαγητού

πριν όμως δημιουργήσουμε τη γωνιά του σταφυλιού, κάθε παιδί παρουσίασε τα προϊόντα που έφερε στο Νηπιαγωγείο! Μανούλες σας ευχαριστούμε για τη ανταπόκριση!

Γνωρίσαμε το Πίνακα Ζωγραφικής που απεικονίζει το Θεό Διόνυσο, και αναλύσαμε-επεξεργαστήκαμε όλα τα στοιχεία του πίνακα (Φρούτα, ρούχα, αντικείμενα)

 

Τα παιδιά αναπαρήγαγαν εικαστικά το θέμα του πίνακα, φέρνοντας το εαυτό τους στη θέση του Διόνυσου

Παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια, κάθε παιδί κόλλησε στο τσαμπί του, τόσες ρώγες-χαρτάκια όσες υποδείκνυε το ζάρι

Ένα ακόμη μαθηματικό παιχνίδι ήταν το κόλλησε τα καπάκια στη σωστή θέση

Απαγγείλαμε, συζητήσαμε, τραγουδήσαμε, δραματοποιήσαμε το παιδικό ποίημα “Σε μια ρώγα από σταφύλι”