Η ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ!

Κάπου το Μήνα Νοέμβριο ασχοληθήκαμε με τη ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ! Εφόσον ο Νοέμβριος είναι ο Μήνας της Ελιάς και το χωριό μας  η Καλλιράχη και γενικά το νησί μας η Θάσος είναι πλούσια στους Ελαιώνες και στη παραγωγή του Ελαιόλαδου, δε ήταν δύσκολο στους μικρούς μαθητές να φέρουν στο Νηπιαγωγείο Καλλιράχης, προϊόντα της ελιάς!

IMG 20211111 104630 1 IMG 20211111 104635 1

Η ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΠΟΥ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΣΤΗ ΤΑΞΗ ΜΑΣ!

IMG 20211111 103805 1IMG 20211111 104116IMG 20211111 104213 1ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ. ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΑΥΤΟΥ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ , ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ, ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΕΙΓΜΑ Η ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ Ή ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΗ ΚΗΡΑΛΟΙΦΗ ΜΕ ΛΑΔΙ!

 

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΜΑΖΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ!

IMG 20211111 105233IMG 20211111 105553IMG 20211111 105557

ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ  ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΕΛΑΙΩΝΑ!

ΕΠΙΣΗΣ ΣΥΓΚΡΙΝΑΜΕ ΤΟ ΑΛΛΟΤΕ ΜΕ ΤΟ ΤΩΡΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΜΑΖΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ!

IMG 20211110 130922  IMG 20211210 103114

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΑΙΟΜΑΖΩΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΕΛΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ!

IMG 20211111 110843 1IMG 20211111 110839ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΕΥΤΗΚΑΝΕ ΦΡΕΣΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΣΕ ΦΡΥΓΑΝΙΕΣ ΚΑΙ ΕΛΙΕΣ ΠΟΥ ΦΕΡΑΝΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΣΑΝ ΚΟΛΛΑΤΣΙΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΜΑΖΩΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΑΜΕ ΣΤΗ ΤΑΞΗ ΜΑΣ!

IMG 20211115 080255 1IMG 20211115 080246ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΟ ΜΥΘΟ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ ,ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ , ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ!

IMG 20211112 120354 1IMG 20211112 120611 1IMG 20211112 121127 1IMG 20211112 121150 1IMG 20211112 122103 1 IMG 20211112 123814 IMG 20211112 123819 1ΤΡΙΨΑΜΕ ΤΑ ΣΑΠΟΥΝΙΑ ΕΛΙΑΣ ΠΟΥ ΕΦΕΡΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΠΡΟΣΘΕΣΑΜΕ ΚΑΙ ΦΥΛΛΑΡΑΚΙΑ ΕΛΙΑΣ, ΑΝΑΚΑΤΕΨΑΜΕ ΚΑΙ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΠΟΤΠΟΥΡΙ ΕΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΡΤΑΡΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ!

IMG 20211112 131826 IMG 20211210 103923ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΔΕΝΤΡΑΚΙΑ ΕΛΙΑΣ ΑΠΟ ΡΟΛΟ ΧΑΡΤΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΛΑΔΙΑ ΕΛΙΑΣ. ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΣΤΟ ΧΑΡΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΣΑΝ ΜΠΟΓΙΑ ΤΟ ΚΑΡΠΟ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ!

IMG 20211115 165126IMG 20211115 165310IMG 20211115 164043 1ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΣΚΑΛΑ ΚΑΛΛΙΡΑΧΗΣ , ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΞΕΝΑΓΗΣΑΝ, ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΑΝ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΑΝ ΜΠΟΥΚΙΤΣΕΣ ΨΩΜΑΚΙ ΜΕ ΦΡΕΣΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ ΧΥΜΟ!!!!

 

 

ο Μήνας Νοέμβριος& Η γιορτή των Αρχαγγέλων και της Πολεμικής Αεροπορίας

Οι πρώτες μέρες του Νοέμβριου, τελευταίου Μήνα του Φθινοπώρου, είχαν ήδη φτάσει, και στο Νηπιαγωγείο μας οφείλουμε να καλοσωρίσουμε το καινούργιο Μήνα…!!! Αφού τοποθετήσαμε το καρτελάκι του τρίτου παιδιού του Φθινοπώρου, στο πρωϊνό μας ημερολόγιο, ξεκινήσαμε μία όμορφη συζήτηση για τις πολλές δουλειές που έχουμε να κάνουμε οι άνθρωποι το Μήνα Νοέμβριο, δουλειές που οι άνθρωποι συνηθίζουν να κάνουν από τα παλιά χρόνια! Με αφορμή τις διάφορες λαϊκές ονομασίες “παρατσούκλια” που έχουν δώσει οι άνθρωποι στο μήνα Νοέμβριο, εξηγήσαμε με τα παιδιά τους λόγους που έχουν δοθεί τα συγκεκριμένα ονόματα, και πώς ταιριάζουν με τις ανθρώπινες εργασίες το Μήνα Νοέμβριο.

256273940 230144289073091 4839343485289594731 n Στη συνέχεια οι μικροί μαθητές δραματοποίησαν τις εργασίες των ανθρώπων από τα παλιά χρόνια: 1) προσποιήθηκαν ότι μαζεύουν ξύλα, 2) ότι τινάζουν τις ελιές 3) πώς στρώνουν τα χαλιά 4) ότι νύχτωσε νωρίς και πρέπει να κοιμηθούν 5) ότι ανοίγουν να δοκιμάσουν το βαρέλι με το κρασί που είναι ήδη έτοιμο από περσινή σοδειά….

 

Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν σε μικρά χαρτάκια τις εργασίες που δραματοποίησαν και οι μικρές ζωγραφιές συνέθεσαν ένα μεγάλο ομαδικό κολλάζ!

256812221 986205398600325 4929949661001002464 n256811912 280236027368693 1109832663187928544 n256676842 297900812185767 2270618408893116068 nIMG 20211115 081040

Οι πρώτες μέρες του Νοέμβριου κύλησαν και έφτασε 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ!  Η Γιορτή των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ αλλά και της Πολεμικής μας Αεροπορίας! Α) Συζητήσαμε με τα παιδιά για τη θρησκευτική εορτή! Παρατηρήσαμε τις θρησκευτικές εικόνες των δύο αρχαγγέλων και τις περιγράψαμε, θυμηθήκαμε ποια ονόματα άραγε γιορτάζουν σήμερα για να μην ξεχάσουμε να τους ευχηθούμε!

ΠΕΛΛΑΙΟΣ: Οι Αρχάγγελοι Γαβριήλ και ΜιχαήλΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ, ΟΛΟΣΩΜΟΣ | ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΕΙΚΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΗΣ - ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΙΔΗ - ΑΠΕΡΓΗΣ & ΣΙΑ ΟΕΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ, ΟΛΟΣΩΜΟΣ | ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΕΙΚΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΗΣ - ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΙΔΗ - ΑΠΕΡΓΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Β) Σκεφτήκαμε κι άλλες λεξούλες που αρχίζουν από τη φωνούλα Μ του Μιχαήλ και το Γ του Γαβριήλ…!

Γ) Τα παιδιά χρωμάτισαν τις δύο εικόνες των Αρχαγγέλων και προσπάθησαν να αντιγράψουν τα ονόματά τους ΜΙΧΑΗΛ και ΓΑΒΡΙΗΛ

IMG 20211108 112020IMG 20211108 112023IMG 20211108 112053

Μαζί όμως με τους Αγγέλους στις 8 Νοεμβρίου γιορτάζει και η Πολεμική μας Αεροπορία! Είδαμε φωτογραφίες ελληνικών πολεμικών αεροπλάνων και αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε κι εμείς αεροπλανάκια! Όμως πολεμικά αεροπλάνακια είχαμε ήδη φτιάξει τη 28η Οκτωβρίου….Ευκαιρία λοιπόν να γνωρίσουμε και τη πολιτική αεροπορία ! Τα αεροπλάνα που οι άνθρωποι ταξιδεύουν σε διάφορα μέρη πάνω στη γη! Παρακολουθήσαμε βίντεο προσγείωσης και απογείωσης αεροπλάνων που ταξιδεύουν το κόσμο, συζητήσαμε για το πλήρωμα των πολιτικών αεροπλάνων (κυβρνήτης, συγκυβερνήτης, αεροσυνοδοί), για τα αεροδρόμια, το διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, για το εισιτήριο που βγάζουμε για να ταξιδέψουμε με το αεροπλάνο, και για τις οδηγίες που οφείλουμε να ακολουθήσουμε σαν επιβάτες, για ένα ασφαλές ταξίδι με το αεροπλάνο!

Κύπρος – Πολεμική Αεροπορία: Είναι μακριά για τα ελληνικά μαχητικά; Οι προϋποθέσεις… | Defence-point.grΠολεμικά αεροπλάνα θα περάσουν πάνω από την Αθήνα - NewsbeastΠολεμική αεροπορία! Έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στους μικρούς μαθητές!

Βίντεο προσγείωσης και απογείωσης αεροπλάνου πολιτικής αεροπορίας

Βίντεο που παρακολουθήσαμε, προσγείωσης μέσα από το αεροπλάνο!

dreamskindergarten Το νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι !: Πίνακες αναφοράς για  τα αεροπλάνα110 Karteles ideas | εκπαίδευση, σχολείο, προσχολικές δραστηριότητες

dreamskindergarten Το νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι !: Πίνακες αναφοράς για  τα αεροπλάνα

Πίνακες αναφοράς που χρησιμοποιήσαμε στο φανταστικό μας ταξίδι με το αεροπλάνο!

IMG 20211108 125654IMG 20211110 114348 1 Παρακολουθώντας τα βίντεο και τα αεροπλανάκια που κατασκευάσαμε!

Τα παιδιά μιμήθηκαν με το σώμα τους το αεροπλάνο που προσγειώνεται και απογειώνεται, επίσης χρησιμοποιώντας σαν πίστα προσγείωσης και απογείωσης, αεροδρομίου, το χαλί της παρεούλας μας, χόρτασαν παιχνίδι με τα αεροπλανάκια τους!

IMG 20211110 115923

Τραγουδήσαμε το ¨αεροπλάνο¨του Κώστα Χατζή

Γνωρίσαμε τη Φωνούλα Αα του Αεροπλάνου!

IMG 20211109 095210IMG 20211109 095223IMG 20211109 095246

Η φωνούλα μεταμορφώθηκε σε Αεροπλάνο!

IMG 20211109 131212 Και κάπως έτσι το ταξίδι μας με το αεροπλάνο τελείωσε!

31 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης!

Στο πρωϊνό κύκλο, αφού απαντήσαμε στις ερωτήσεις ρουτίνας, τοποθετήσαμε με τα παιδιά το αριθμό 31 στο ημερολόγιο μας.  Τι ιδιαίτερο άραγε να είχε εκείνη η ημέρα; Παγκόσμια ημέρα ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ! Και ξαφνικά γεννήθηκαν δύο απορίες; α) τι σημαίνει ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ; β) Γιατί υπάρχει παγκόσμια ημέρα για την ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ; Έχοντας ως αφορμή τους παιδικούς κουμπαράδες που έχουν τα μικρά παιδιά στο σπίτι και φυλάνε το χαρτζιλίκι τους, εξηγήσαμε στη παρεούλα μας, τη έννοια της αποταμίευσης και στη συνέχεια συζητήσαμε για την αξία του να αποταμιεύουμε τα χρήματά μας.  Γιατί λοιπόν πρέπει να κάνουμε αποταμίευση; Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν ποικίλες… όπως φυλάμε λεφτά για να αγοράσουμε παιχνίδια, για να ψωνίσουμε, για να δώσουμε στους φτωχούς ανθρώπους… Έπειτα εξηγήσαμε με τα παιδιά ότι τα λεφτά τα λέμε και χρήματα ή νομίσματα, και ότι οι μεγάλοι εφόσον δεν έχουν κουμπαράδες, αποταμιεύουν , φυλάνε δηλαδή τα χρήματά τους στα καταστήματα που λέγονται τράπεζες. Τα περισσότερα παιδιά γνώριζαν το όρο τράπεζα, από διαφημίσεις στη τηλεόραση!

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στο νόμισμα που χρησιμοποιούμε στη Ελλάδα, για να ψωνίζουμε το ΕΥΡΩ, και με τη βοήθεια ψεύτικων πλαστικοποιημένων νομισμάτων του ευρώ, χωρίσαμε τα χρήματα α)  σε κέρματα και χαρτονομίσματα β) σε ευρώ, χαρτονομίσματα του ευρώ και λεπτά.  Στη πορεία έχοντας ως γνώμονα το αριθμό που αναγράφεται πάνω σε κάθε νόμισμα, τοποθετήσαμε τις ομάδες (λεπτά, ευρώ, χαρτονομίσματα) από το μικρότερο σε χρηματική αξία, ως το μεγαλύτερο. φυσικά εξηγήσαμε μέσα από συζήτηση ότι με τα κέρματα μπορούμε να αγοράσουμε πολύ λιγότερα πράγματα, από ότι με τα χαρτονομίσματα, και κάπως έτσι τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη έννοια της  χρηματικής αξίας, δηλαδή με βάση το πόσα και ποια πράγματα μπορούμε να αγοράσουμε με κάθε νόμισμα του ευρώ, αναφερόμενοι σε καθημερινά παραδείγματα, πχ τη αγορά ψωμιού στο φούρνο, γάλακτος από το μπακάλη, παιχνιδιού από τα καταστήματα παιχνιδιών. …

256147766 2048469085302905 2967697130566622402 n 1IMG 20211101 115611256766376 254503179992953 7166078361131559795 n

τα παιδιά φτιάξανε ατομικά κολλάζ, όπου κάθε παιδί κόλλησε νομίσματα ευρώ, στη σωστή σειρά από το μικρότερο σε αξία ως αυτό με τη μεγαλύτερη χρηματική αξία,

256855391 4925907577443102 138679647368624076 n256671571 3044080119185643 7214589133141030191 n 1IMG 20211101 125141

Με τη τεχνική του ντεκουπάζ και από υλικά προς ανακύκλωση τα παιδιά κατασκεύασαν κουμπαράδες “γουρουνάκια” για να κάνουν τη δική τους αποταμίευση. Και φυσικά κάθε παιδί είπε τι θα ήθελε να αγοράσει με τα χρήματα που θα αποταμιεύσει!

257617712 256846346486877 4234161486829946234 n256766381 2543404979136841 2842338889951118050 n256119127 408859970781005 5034030412420247370 n

ΚΑΛΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΛΟΙΠΟΝ!!!!

Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Το περασμένο Οκτώβριο ασχοληθήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας με τη “ΘΕΜΑΤΙΚΉ ΕΝΟΤΗΤΑ Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940”.  Αφορμή για τη θεματική αυτή προσέγγιση ήταν η Εθνική Επέτειος της χώρας μας που πλησίαζε.

Σαν εφόρμηση για να προσεγγίσουμε στο Νηπιαγωγείο μας το Έπος του 40΄στάθηκε φωτογραφικό υλικό εκείνης της εποχής, το οποίο αργότερα χρησιμοποιήθηκε και σαν ντεκόρ του σκηνικού, της σχολικής μας γιορτής.  Διατυπώθηκαν ερωτήματα στα παιδιά, για την ανίχνευση των γνώσεων που ήδη ίσως είχαν για τη Εθνική Επέτειο, και στη συνέχεια λίγο λίγο με τη βοήθεια του φωτογραφικού υλικού ξεδιπλώσαμε στη τάξη μας, τα ιστορικά  γεγονότα εκείνης της εποχής.

256567582 898033574242839 5888061152995634402 nΤο σκηνικό μας…

Στη συνέχεια ανοίξαμε το χάρτη της Ελλάδος και αφού πρώτα εντοπίσαμε το Νησί μας τη Θάσο, και εξηγήσαμε πώς διαβάζουμε και χρησιμοποιούμε το χάρτη, στη πορεία βρήκαμε τις τοποθεσίες πάνω του στις οποίες διαδραματίστηκε το Έπος του 40΄.

256404987 422619089512770 2297737787155336754 nΗ Θάσος μας, το νησί μας…

256306844 591316048748756 8995463817717150125 nΗ Αθήνα που ζούσε ο Ιωάννης Μεταξάς όπου είπε το ιστορικό ΟΧΙ!

257302832 561853738247660 499906088452198817 n Τα βουνά της Πίνδου που πολέμησαν γενναία τα φανταράκια μας…

256668144 209161501273046 6852198508781960935 n256476742 411692373906913 6170408200950150293 nΕτοιμάζοντας τα καρτελάκια με τα ονόματα των ιστορικών περιοχών ώστε να τοποθετηθούν στο χάρτη της Ελλάδος

256723880 247886113983335 1987249867245062285 n

Διαβάσαμε τη παιδική ιστορία “Ο Γίγαντας και ο Νάνος ” από το παιδικό ανθολόγιο για το Νηπιαγωγείο, και αφού συζητήσαμε για τη δράση , τη συμπεριφορά, τις στάσεις των ηρώων, του παραμυθιού, στη συνέχεια προσπαθήσαμε να ταυτίσουμε τη πλοκή της ιστορίας με τα ιστορικά γεγονότα του 1940.

Δραματοποιήσαμε τις γυναίκες της Ηπείρου, ακούγοντας το επετειακό τραγούδι “Γυναίκες Ηπειρώτισσες¨” . Τα κορίτσια ήταν οι γυναίκες που στα χιονισμένα βουνά της Πίνδου κουβαλήσανε τα πυρομαχικά και τα αγόρια οι φαντάροι του ελληνικού στρατού που παρέλαβαν τα πολεμοφόδια.

Τραγουδήσαμε τα Επετειακά τραγούδια “Κορόϊδο Μουσολίνι” και “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του”.

Με αφορμή αποκόμματα εφημερίδων της εποχής, που εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο, μιλήσαμε για το τύπο ως μέσω ενημέρωσης εκείνης της εποχής, όπως επίσης και το ραδιόφωνο, ακούγοντας απόσπασμα από το ραδιοφωνικό ανακοινωθέν της 28ης Οκτωβρίου 1940. Μία αφορμή για να συνειδητοποιήσουμε ότι τα παλιά χρόνια δεν υπήρχαν τα σύγχρονα ΜΜΕ.

Γίναμε μικροί τυπογράφοι και “τυπώσαμε ” τη δική μας εφημερίδα του 40΄. Στη συνέχεια παίξαμε το “εφημεριδοπώλη”.

256148061 585087809372504 472574151533450075 n 1256209986 583754419577946 8577518143301325646 nIMG 20211025 122906

Φτιάξαμε ψηφιδωτές ελληνικές σημαίες

249060872 304447007895373 8608012224174455566 n 1249204998 468821937781090 2371675189455423943 n 1

καθώς και ατομικά σημαιάκια που κρατήσαμε και στη γιορτούλα μας…

IMG 20211021 115915

Παίξαμε μαθηματικό παιχνίδι, όπου τα αγόρια έπρεπε να φορέσουν τη στολή στο φανταράκι τους, και τα κορίτσια τη παραδοσιακή φορεσιά στη γυναίκα της Ηπείρου. Ανάλογα με το αριθμό που έφερνε το ζάρι, κάθε παιδί έπρεπε να εντοπίσει το αριθμό πάνω στο κουκλάκι του και να κολλήσει το σωστό κομμάτι στολής, πάνω στο κουκλάκι.

256412630 971578713485484 7790097882800908455 n256412630 971578713485484 7790097882800908455 n 1256821500 621135372405812 2800626887041513105 n

Χρωματίσαμε τα κουκλάκια και διακόσμησαν το σκηνικό της γιορτούλας μας…

256163308 931944227416115 6367672541924999683 n256567582 898033574242839 5888061152995634402 n 1

IMG 20211108 125429Φτιάξαμε και πολεμικά αεροπλανάκια!

Τη ημέρα της Σχολικής μας Γιορτής για τη Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, η οποία έγινε χωρίς γονείς , τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από το covid19, τραγουδήσαμε τα επετειακά τραγούδια που μάθαμε και οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου Καλλιράχης, απάγγειλαν τα ποιήματα που μάθανε για τη Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

 

 

 

Όγδοη μέρα εργαστηρίου δεξιοτήτων “ΜΕ ΤΗ ΦΟΥΛΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΟΥΛΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ”

Τη τελευταία ημέρα του εργαστηρίου δεξιοτήτων, η κούκλα μασκότ του προγράμματος, εμφανίστηκε με ανθυγιεινά τρόφιμα στα ρούχα της…με σενάριο ότι ξεχάστηκε και έχασε όλα τα υγιεινά της τρόφιμα, τρώγοντας ανθυγιεινές λιχουδιές,τα παιδιά κλήθηκαν να της ετοιμάσουν υγιεινά γεύματα και να την ταΐσουν, έτσι ώστε να δυναμώσει ξανά με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

263173684 481173276655343 1873830741854226748 n263819530 1714026878801012 7485821333965885925 nτα παιδιά πέταξαν τα ανθυγιεινα τροφιμα της Φούλας

262892618 331821878769834 1652239897840654154 n263374233 434883034743163 9044580294040360712 n

263337452 4412767552105342 1966817863657904698 n263890098 426157599003003 3473220726487941908 n ετοίμασαν υγιεινά γεύματα για τη κούκλα τους!

263659127 592982361791657 4593763805626484601 n263285504 1046060222840489 2148419784202065587 nτάισαν τη κούκλα με υγιεινά γεύματα

Ήρθε η στιγμή που η Φούλα Διατροφούλα ολοκλήρωσε τη αποστολή της, να μάθει στους μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου Καλλιράχης τη υγιεινή διατροφή! Ετοίμασε λοιπόν ένα μικρό τεστάκι με τα κουκλίσια χεράκια της, για να δει αν τα κατάφερε!

263475154 442403523964586 4158574978507317074 n263152652 443482377127415 2108815916294727035 n263035022 979257462624301 4297147676751771437 nη Φούλα Διατροφούλα έκοψε τρόφιμα από περιοδικά και τα κόλλησε στα τεστάκια, τα παιδιά έπρεπε να ελέγξουν αν τα τρόφιμα ήταν υγιεινά ή ανθυγιεινά και αναλόγως να τσεκάρουν ή να γράψουν χ

Η ΦΟΥΛΑ ΔΙΑΤΡΟΦΟΥΛΑ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΗΣΕ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΞΕΧΑΣΕΙ ΠΟΤΕ!ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΆΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΟΣΑ ΕΜΑΘΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!!!!!

ΕΒΔΟΜΗ ΜΕΡΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “ΜΕ ΤΗ ΦΟΥΛΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΟΥΛΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ”

Διαβάσαμε  στη τάξη μας τη ιστορία ¨Το δέντρο που έδινε ¨, από το παιδικό ανθολόγιο για το Νηπιαγωγείο, Και συζητήσαμε με τα  παιδιά το νόημα της ιστορίας.

Φτιάξαμε κολλάζ ατομικά με μήλο και μηλιά, καθώς το δέντρο που παρουσίαζε η ιστορία που διαβάσαμε ήταν μία μηλιά!

256132707 1074345096658557 4068736741121074913 n256400177 956448965222811 6166744837244723996 n

και λίγα μαθηματικά….με τη βοήθεια ενός ζαριού, κάθε παιδί τοποθέτησε στη σωστή αριθμητική σειρά χάρτινα μήλα, που είχαν απάνω τους αριθμούς από 1-6! Ποιος είναι άραγε ο τυχερός που θα συμπληρώσει πρώτος τη σειρά από τα μήλα;;; 256212357 1042421136544444 85449987453717034 n256117077 639709823869611 902612348792347240 n256147116 213531400897358 4948955562323584197 n256366622 1314761455627804 640912833356831137 n

ΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ ΕΚΤΗ ΗΜΕΡΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “ΜΕ ΤΗ ΦΟΥΛΑ ΔΙΑΤΡΟΦΟΥΛΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ”

Συνδυάζοντας τη θεματική ενότητα το Φθινόπωρο με το εργαστήριο δεξιοτήτων που δούλευε παράλληλα το Νηπιαγωγείο μας, ζητήθηκε από τους γονείς των μαθητών να μας προμηθεύσουν με φρούτα και καρπούς του Φθινοπώρου!Στόχος των δραστηριοτήτων ήταν τα παιδιά να  αντιληφθούν τη θρεπτική αξία των φρούτων και των καρπών, και να προσπαθήσουμε να τα εντάξουμε στη καθημερινή μας διατροφή, μέσα από τη παρασκευή υγιεινών λιχουδιών!Η ανταπόκρισή τους και η χαρά τους ήταν αρκετά μεγάλη! Το Νηπιαγωγείο μας μεταμορφώθηκε σε λαϊκή αγορά!!!

256117077 874286749943180 2846988054328512884 n

Κάθε παιδί παρουσίασε στους συμμαθητές του τα προϊόντα που έφερε στο Νηπιαγωγείο, και αναγνωρίσαμε τα φρούτα και τους καρπούς ως προς το όνομα, χρώμα, σχήμα, είδος. Οι μικροί μαθητές δημιούργησαν ομάδες με τα φρούτα και τους καρπούς .

256148025 479129133381939 7482065334131862331 n256212147 498732224479543 2572403277966184491 n256322616 3102993423309026 9013162348984624808 nΗ ομαδοποίηση που έκαναν τα παιδιά

256230422 207131588128469 1397113126053457723 n256244724 214739470735954 7936140539458452863 n256353426 311038390615762 846589710223846653 nΔημιουργήσαμε ένα πίνακα αναφοράς των φρούτων και των καρπών

256117077 3070548726567846 1412025126914224029 n256324093 317788713206349 5235850984722052016 nΤα παιδιά δημιούργησαν καρτελάκια με τις ονομασίες των φρούτων και των καρπών, αντιγράφοντας τα ονόματα των προϊόντων με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς.

256244724 3151919885042404 6694631491238647665 n256257414 2845771949048368 663845891913492362 n256382371 1068699163892803 1492511320214021990 nΠαιχνίδι αφης, με κλειστα ματάκια προσπαθούμε να καταλάβουμε το φρούτο ή το καρπό που έχουμε στα χεράκια

257349750 4834736773204118 5595704246234491516 n 1το ταμπλό της παρεούλας μας

256629073 203219585291168 7215625259351608934 nφύλλο εργασίας για τα φρούτα του Φθινοπώρου, αντιστοίχηση ονόματος με φρούτο.

256754988 955201295076115 1435300087707621924 n Διαβάσαμε συνταγή για υγιεινό μηλόζουμο

256194165 344754910745494 833542377063263726 n256164139 300051715343036 8539196848022377318 n256196603 689716461999917 4829375093631399305 n256280047 1869212129930229 1221507605080465461 nΣτη πορεία παρασκευάσαμε το μηλόζουμο ακολουθώντας τη συνταγή

256402542 1530794277253638 5700584895897561862 nκαι το δοκιμάσαμε και μας άρεσε πολύ!

257531309 294420722559080 6565747281639160145 n256405273 472152640903659 2001885768380074089 nΠαρασκευάσαμε smoothies από ρόδι

256069800 470845274364813 6064665700050139431 n256212132 615471792987609 3762792082344729598 n Γευτήκαμε μήλο με καρυδάκια και δημητριακά.

Για τη διεξαγωγή των παραπάνω δραστηριοτήτων υπήρξε συνεχή επίβλεψη και βοήθεια από τη νηπιαγωγό για τη παρασκευή των υγιεινών λιχουδιών, τηρήθηκαν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από τα μικρόβια (πλύσιμο χεριών, φρούτων, οικιακών σκευών, απολύμανση επιφανειών, χρήση μάσκας προστασίας). Τέλος μούλτι χρησιμοποιήθηκε μόνο από τη νηπιαγωγό.

 

 

 

Τέταρτη ημέρα εργαστήριων δεξιοτήτων “ΜΕ ΤΗ ΦΟΥΛΑ ΔΙΑΤΡΟΦΟΥΛΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ”

Τη 4η μέρα διεξαγωγής του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα ¨Με τη Φούλα τη Διατροφούλα μαθαίνω να τρέφομαι υγιεινά¨η αγαπημένη των παιδιών, κούκλα-μασκότ του προγράμματος, ¨αποφάσισε¨να μας γνωρίσει τη πυραμίδα της υγιεινής διατροφής. Τη παρουσίασε στους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου, και μέσα από συζήτηση-παιχνίδι με τη κούκλα Φούλα, παρατήρησαν τη πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και διαπίστωσαν ποιες τροφές μπορούμε να τρώμε πολλές φορές τη εβδομάδα, ποιες λίγες φορές τη εβδομάδα ή μέσα στο μήνα.  Στη συνέχεια κάθε παιδί συμπλήρωσε το ατομικό του puzzle, με τη πυραμίδα της υγιεινής διατροφής (φύλλο εργασίας)  και έπειτα φτιάξαμε σε κολλάζ και τη δική μας πυραμίδα!

256362925 977858769435886 7167325120497747305 nΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

257176820 606581053800655 8829391267982723466 nΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (PUZZLE)

263304842 1048348352374455 8069890076232593984 nΚΑΙ Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΚΟΛΛΑΖ

ΤΡΙΤΗ ΜΕΡΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “ΜΕ ΤΗ ΦΟΥΛΑ ΔΙΑΤΡΟΦΟΥΛΑ ΜΑΙΘΑΙΝΩ ΝΑ ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ”

Για τις δραστηριότητες της τρίτης μέρας του εργαστηρίου, ζητήθηκε από τους γονείς να φέρουν στο Νηπιαγωγείο άδεια καθαρά κουτιά τροφών πχ γάλακτος, γιαουρτιών, δημητριακών, χυμών κλπ. Με σενάριο ότι η κούκλα Φούλα Διατροφούλα, πήγε για ψώνια, αλλά μπερδεύτηκε και αγόρασε υγιεινά αλλά και ανθυγιεινά τρόφιμα, οι μαθητές κλήθηκαν αρχικά να συλλέξουν από το μανάβικο και το κουκλόσπιτο όλα τα άδεια κουτιά και τα ψεύτικα τρόφιμα και πλαστικά φρούτα και λαχανικά. Υποτίθεται ότι η Φούλα Διατροφούλα τα έκρυψε σε αυτά τα σημεία! Τα παιδιά αφού, συνέλεξαν όλα τα τρόφιμα, στη συνέχεια κλήθηκαν να βοηθήσουν τη κούκλα, κάνοντας διαχωρισμό τα υγιεινά από τα ανθυγιεινά.

256252862 430790861893637 2896784880789572196 n IMG 20211022 084752

IMG 20211022 113521 ΑντιγραφήIMG 20211022 114418 Αντιγραφή

IMG 20211022 114030 ΑντιγραφήΗ περισυλλογή των κρυμμένων τροφίμων που ψώνισε η Φούλα και ο διαχωρισμός σε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές!

Στη συνέχεια οι μαθητές κλήθηκαν να τοποθετήσουν σε ομάδες, τα υγιεινά ψώνια της Φούλας Διατροφούλας στα ράφια ενός αυτοσχέδιου ψυγείου. Σαν ψυγείο χρησιμοποιήθηκαν τα ράφια μίας ξύλινης βιβλιοθήκης κι ένα παγκάκι.

IMG 20211022 113948 ΑντιγραφήIMG 20211022 113917 1Τοποθέτηση υγεινών τροφίμων στα ράφια του αυτοσχέδιου ψυγείου

257318385 329758395625662 6352869543339590156 nIMG 20211022 130505 1Έτοιμο το ψυγείο των υγιεινών τροφών!

Τα ανθυγιεινά τρόφιμα τα τοποθετήσαμε μέσα σε μία μεγάλη σακούλα και έφυγαν από τη τάξη μας !

IMG 20211022 115330

Στη συνέχεια τα παιδιά διαχώρισαν εικονίδια υγιεινών τροφών από ανθυγιεινές και τα κόλλησαν στα ατομικά τους ψυγεία (φύλλο εργασίας)

IMG 20211022 131107IMG 20211022 123428 Αντιγραφήφυλλο εργασιας ¨το ψυγείο των υγεινων τροφών”

 

Δεύτερη μέρα εργαστήριου δεξιοτήτων “Με τη φούλα τη Διατροφούλα Μαθαίνω να τρέφομαι υγιεινά”

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων διεξάγονται στη Νηπιαγωγείο Καλλιράχης, μία ή δύο μέρες τη εβδομάδα, δύο ή τρις ώρες τη κάθε φορά. Το εργαστήριο δεξιοτήτων που επιλέχθηκε να διεξαχθεί το τρέχον δίμηνο Οκτώβριος-Νοέμβριος 2021, έχει τίτλο “Με τη Φούλα τη Διατροφούλα Μαθαίνω να τρέφομαι υγιεινά”. Η πρώτη μέρα διεξαγωγής του εργαστηρίου, διεξήχθη μέσω τηλεκπαίδευσης καθώς, το σχολείο είχε κλείσει λόγω κακοκαιρίας. Ωστόσο τις υπόλοιπες μέρες διεξάγονται κανονικά με δια΄ ζώσης διδασκαλία.

Τη δεύτερη μέρα του εργαστηρίου δεξιοτήτων, εμφανίστηκε στα παιδιά η Φούλα η Διατροφούλα, η κούκλα που έμελλε να δώσει το όνομά της στο τίτλο του εργαστηρίου. Η Φούλα είναι μία κούκλα κουκλοθέατρου,  που έχει κολλημένα στο φόρεμα και στα μαλλιά της εικονίδια θρεπτικών-υγιεινών τροφών, και έχει τη ικανότητα να “μιλά¨και να “επικοινωνεί¨με τους μικρούς μαθητές. Ο ρόλος της Φουλας είναι να γίνει φίλη με τα παιδιά, να τη εμπιστευτούν, και να συμμετέχουν μαζί στις δραστηριότητες-αποστολές που η ίδια υποδεικνύει, έτσι ώστε τα παιδιά να μάθουν και να αγαπήσουν τις υγιεινές τροφές, να γνωρίσουν τις ομάδες των τροφών, να μπορούν να ξεχωρίζουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές και να γνωρίσουν τη πυραμίδα της υγιεινής διατροφής.

Η Φούλα εμφανίστηκε με παιγνιώδη τρόπο στη τάξη και λιγάκι ντροπαλή. Συστήθηκε στα παιδιά και μίλησε για το λόγο που επισκέφτηκε και θα επισκέπτεται το Νηπιαγωγείο της Καλλιράχης. Οι μικροί μαθητές τη υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό και περιέργεια, καθώς της έκαναν ένα σωρό ερωτήσεις, όπως “Πώς σε λένε;¨. ¨που μένεις;”, ¨Γιατί ήρθες στο σχολείο;¨, “γιατί έχεις φαγητά στα ρούχα και στα μαλλιά; όλα αυτά τα έφαγες;”

Η Φούλα απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών και στη συνέχεια αφού παίξανε μερικά παιχνίδια γνωριμίας, τάχα για να γνωρίσει η κούκλα τα ονόματα των παιδιών, ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες της ημέρας.

257425008 297665055558281 8052760711708354843 nIMG 20211022 120244 Η ΦΟΥΛΑ ΔΙΑΤΡΟΦΟΥΛΑ

Με τη ¨βοήθεια¨ της Φούλας Διατροφούλας, συζητήσαμε για τις κατηγορίες των τροφών, κάτι που ήδη είχαμε αρχίσει και τη πρώτη μέρα της της διεξαγωγής του εργαστηρίου δεξιοτήτων, καθώς και για τα θρεπτικά συστατικά που προσφέρει κάθε κατηγορία, όπως και για το τι είναι υγιεινό να τρώμε από τις κατηγορίες αυτές και τι όχι. Στη πορεία οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, ανάλογα με τις κατηγορίες των τροφών, δηλαδή α) ομάδα κρεατικών και ψαριών β) ομάδα γαλακτοκομικών γ) ομάδα δημητριακών δ) ομάδα φρούτων και λαχανικών ε) ομάδα οσπρίων στ) ομάδα ελαίων, και διαχώρισαν φωτογραφίες τροφών σε ομάδες. Κάθε ομάδα δηλαδή αναζήτησε τις εικόνες της δικιάς της κατηγορίας, και τις έκανε ομάδα.

256244724 503874980589225 9173795150726109437 n256257672 886751852205817 7174011505159019137 n256352831 326860065436965 1848168686391182308 n256476536 304584654661936 4799991105174902457 n256629053 429037912151071 2015429862892912237 n257442256 395598155604577 5574162561985769343 n

257596428 2863124717260095 2886091863606136728 nIMG 20211022 110400 Αντιγραφή

Στη συνέχεια με τα παιδιά, κολλήσαμε τις ομάδες που φτιάξαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι, και δημιουργήσαμε ένα τεράστιο πίνακα αναφοράς των τροφών

247885417 224781419760211 4188773155725238252 n 1

Η Φούλα η Διατροφούλα έλαχε μεγάλη αποδοχή από τους μικρούς μαθητές! Άρχισαν να της συμπεριφέρονται σαν πραγματικό πρόσωπο, μίλησαν μαζί της, θέλησαν να την πιάσουν στα χέρια τους, να παίξουν κουκλοθέατρο μαζί της, και υπάκουσαν με προθυμία στις ¨αποστολές¨που τους ανέθεσε!

257434404 2703363096636976 8418519558235864343 n Αντιγραφή257434404 2703363096636976 8418519558235864343 n Αντιγραφή 2