Library4all

Library4all – Εμπλουτισμός της δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου μας

Νιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε θερμά τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Library4all για την ανταπόκριση στο αίτημα του σχολείου μας και τη δωρεά 21 ολοκαίνουριων  βιβλίων στο Νηπιαγωγείο μας.  21 υπέροχα βιβλία θα αποτελέσουν εργαλεία και πηγή έμπνευσης για όλους μας, εκπαιδευτικούς και παιδιά, για έναν κόσμο γεμάτο εικόνες, ήχους, ταξίδια και ιστορίες!

library4all       Ευχαριστούμε Library4all !!!

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο

 

 

  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Αγαπητοί γονείς,

για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.
Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

             ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ  ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ

  • Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
  • Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία και στα σπίτια των μη προνομιούχων παιδιών
  • Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν.
  • Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό. Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν με το βιβλίο, να το     πιάσουν, να ξεχαστούν μαζί του, να ονειρευτούν, να το αγαπήσουν.
  • Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου.
  • Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά  στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή και η επιστροφή κάθε Δευτέρα.
Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε, δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.
Κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε και θα πρέπει να προσέχει, ώστε το βιβλίο να μη λερωθεί, να μη σχιστεί, να μη μουντζουρωθεί.
Σε περίπτωση καταστροφής του βιβλίου, ο γονέας είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει.
Τέλος μαζί με το βιβλίο που έχει επιλέξει κάθε παιδί μόνο του, σας δίνουμε κι ένα έντυπο, το οποίο πρέπει να συμπληρώσει το παιδί στο σπίτι με τη δική σας βέβαια καθοδήγηση. Επίσης, ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει στο ίδιο έντυπο, ότι του άρεσε περισσότερο από το βιβλίο που διαβάσατε μαζί. Έτσι μπορούμε κι εμείς να καταλάβουμε κατά πόσο το παιδί ασχολήθηκε και κατά πόσο κατανόησε το περιεχόμενο του βιβλίου.
Ελπίζουμε ότι σ’ αυτή μας την προσπάθεια θα σας έχουμε βοηθούς. Σας παρακαλούμε να επιστρέφετε κάθε Δευτέρα τα βιβλία, στην ίδια κατάσταση στην οποία τα πήρατε, και μέσα στο φάκελο που έχει το κάθε παιδί, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει η βιβλιοθήκη μας ομαλά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.Βοηθήστε τα παιδιά σας να αγαπήσουν το βιβλίο.
Φροντίστε ώστε στο σπίτι να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη
Φροντίζετε ώστε τα παιδιά σας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό.
Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού.
Καλλιεργείτε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας οι ίδιοι βιβλία.
Να διαβάζετε συχνά βιβλία στα παιδιά σας και με τα παιδιά σας.
Να δείχνετε με το δάχτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζετε.
Να επιβραβεύετε συχνά τα παιδιά.

 

20240131 155304 20240131 155428 20240131 154842 20240131 154804

 

 

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Τον Ιανουάριο ασχοληθήκαμε με τον Χειμώνα. Φτιάξαμε χιονάνθρωπους, γνωρίσαμε τα χειμωνιάτικα ρούχα και παίξαμε παιχνίδια.

Μιλήσαμε για τα ζώα που ζουν στους πάγους.

Κάναμε ταξίδι στην Ανταρκτική και την Αρκτική και φτιάξαμε πολικές αρκούδες και πιγκουίνους.

 

20240201 162245 20240202 100003 20240201 162155 20240201 150720 20240201 150054 20240131 170043 20240131 170009 20240131 161746 20240131 154937 20240131 155007 20240131 155113 20240131 155145 20240131 154914 20240131 151953 20240129 163019 20240117 145923 IMG 1014 20240112 151534 IMG 1004 IMG 1001 IMG 0862

Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων.

Θεματική Ενότητα:     Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα:    Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος:      Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων.

 

Στα πλαίσια της διεξαγωγής των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2023-2024, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Καλλιράχης συμμετείχαν στις ανάλογες δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών όσον αφορά τα ζώα. Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ,2014).

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων.

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο.
  • Να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα γι΄αυτά που μας προσφέρουν, τα υπέρ εκμεταλλεύεται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωϊκά προϊόντα.
  • Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μία στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

Το πρόγραμμα αξιοποιεί τις αρχές της διερευνητικής μάθησης, τις αρχές διαφοροποιημένης διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης. Επίσης ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα, Δεξιοτήτων του Νου και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.

Στα πλαίσια του προγράμματος οι μαθητές συμμετείχαν στα παρακάτω επιμέρους εργαστήρια:

Δημιουργία συμβολαίου της ομάδας

Άνθρωποι και ζώα μία σχέση αλληλεξάρτησης

Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων

«Σέβομαι τα ζώα-Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι»

Και τα ζώα έχουν δικαιώματα

Αναλαμβάνουμε δράση

Αξιολόγηση- Αναστοχασμός

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ομάδες και διαμόρφωσαν  κανόνες στις ομάδες μέσα από τη θετική αλληλεπίδραση και την ενεργητική συμμετοχή των μελών της ομάδας. Επίσης, κατάφεραν να κατανοήσουν ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα. Ακολούθως, έγινε προσπάθεια ώστε οι μαθητές/τριες να αντιληφθούν τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώου μέσα από το έργο τέχνης του ζωγράφου Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό». Τα παιδιά  γνώρισαν το  κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων, ώστε  να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης. Κλείνοντας δεν θα μπορούσε να παραληφθεί το κομμάτι του αναστοχασμού και της αξιολόγησης ώστε να συνειδητοποιήσουν τι κατάφεραν, τι σκέφτηκαν, τι έμαθαν και τι θα ήθελαν να αλλάξουν.

 

IMG 0849 IMG 0850 IMG 0858 IMG 0943

Χριστούγεννα

Τον Δεκέμβριο το σχολείο μας μπήκε σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς.

Αρχικά όλοι μαζί στολίσαμε την τάξη μας,

Φτιάξαμε πολύ όμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές.

Παρακολουθήσαμε την παράσταση της θεατρικής ομάδας art attack με τίτλο “Τα τέλεια Χριστούγεννα”.

Φτιάξαμε με την κ.Μαρία την δασκάλα των αγγλικών χριστουγεννιάτικα γλυκά. Κάναμε  πολλές πρόβες για την δική μας γιορτούλα “Τα τραγούδια των Χριστουγέννων”.

Τέλος βγήκαμε στο χωριό να πούμε τα κάλαντα.

 

20231212 130254 20231212 170202 20231214 154446 20231214 162104 20231215 102807 20231215 111711 20231215 130325 20231215 152336 20231215 152348 20231215 153649 IMG 0400 IMG 0402 IMG 0404 IMG 0406 IMG 0408 IMG 0410 IMG 0412 IMG 0497 IMG 0592 IMG 0615 IMG 0621 IMG 0635

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Η Οικογένεια δεν έχει αριθμητική. Είναι απλώς μοναδική…

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 1ος Θεματικός Άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: Η Οικογένεια δεν έχει αριθμητική. Είναι απλώς μοναδική…

Αρχικά, τα παιδιά αφού ζωγράφισαν την οικογένεια τους, μας την παρουσίασαν στην ολομέλεια και μας μίλησαν για αυτήν…

Ανιχνεύσαμε τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών απαντώντας στο ερώτημα: “Τι είναι οικογένεια” και δημιουργήσαμε το αρχικό ιστόγραμμα της οικογένειας με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών (brainstorming).

Παρακολουθήσαμε το διαδραστικό παραμύθι της Ι. Μανάκη “ Η μονα…δική μου οικογένεια ” και ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή με τους διαφορετικούς τύπους οικογενειών (πυρηνική οικογένεια-πιγκουίνοι, εκτεταμένη οικογένεια- λύκοι, μονογονεϊκή οικογένεια – καγκουρό, θετή οικογένεια – κούκος και τέλος παιδιά χωρίς οικογένεια – χελωνάκια)..

Είπαμε πόσα μέλη έχει η οικογένεια και σε ποια κατηγορία ανήκει η δική μας οικογένεια.

Κάθε οικογένεια έχει τα δικά της προβλήματα , τα οποία  συζητούσαμε με τα παιδιά και πρότειναν λύσεις.

Κάναμε ομαδικό κολάζ-με λέξεις κλειδιά που χρειάζεται ο καθένας να έχει στην οικογένεια για ένα ευτυχισμένο σπίτι.

 

IMG 0015 IMG 0017 IMG 0018 IMG 0019 IMG 0021 IMG 0023 IMG 0024 IMG 0028 IMG 0029 IMG 0031 IMG 0033 IMG 0041 IMG 0042 IMG 0044 IMG 0045 IMG 0047 IMG 0048 IMG 0049 IMG 0050 IMG 0051 IMG 0052 IMG 0053 IMG 0150 IMG 0151 IMG 0173 IMG 0174 IMG 0175 IMG 0176 IMG 0177

 

“Κατασκευές”

Σας παρουσιάζουμε μερικές από τις κατασκευές που φτιάξαμε τους πρώτους μήνες λειτουργίας του σχολείου.

Μιλήσαμε για θέματα όπως τα σχήματα, το φθινόπωρο, την παγκόσμια ημέρα ειρήνης, την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, το Πολυτεχνείο, την γιορτή του Αρχάγγελου Μιχαήλ κ.α.

 

 

20231025 154243IMG 947520231207 09161920231207 09041120231207 09025520231207 09044120231123 14462520231108 15464520231102 125438