Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων.

Θεματική Ενότητα:     Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα:    Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος:      Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων.

 

Στα πλαίσια της διεξαγωγής των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2023-2024, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Καλλιράχης συμμετείχαν στις ανάλογες δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών όσον αφορά τα ζώα. Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ,2014).

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων.

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο.
  • Να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα γι΄αυτά που μας προσφέρουν, τα υπέρ εκμεταλλεύεται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωϊκά προϊόντα.
  • Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μία στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

Το πρόγραμμα αξιοποιεί τις αρχές της διερευνητικής μάθησης, τις αρχές διαφοροποιημένης διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης. Επίσης ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα, Δεξιοτήτων του Νου και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.

Στα πλαίσια του προγράμματος οι μαθητές συμμετείχαν στα παρακάτω επιμέρους εργαστήρια:

Δημιουργία συμβολαίου της ομάδας

Άνθρωποι και ζώα μία σχέση αλληλεξάρτησης

Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων

«Σέβομαι τα ζώα-Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι»

Και τα ζώα έχουν δικαιώματα

Αναλαμβάνουμε δράση

Αξιολόγηση- Αναστοχασμός

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ομάδες και διαμόρφωσαν  κανόνες στις ομάδες μέσα από τη θετική αλληλεπίδραση και την ενεργητική συμμετοχή των μελών της ομάδας. Επίσης, κατάφεραν να κατανοήσουν ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα. Ακολούθως, έγινε προσπάθεια ώστε οι μαθητές/τριες να αντιληφθούν τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώου μέσα από το έργο τέχνης του ζωγράφου Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό». Τα παιδιά  γνώρισαν το  κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων, ώστε  να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης. Κλείνοντας δεν θα μπορούσε να παραληφθεί το κομμάτι του αναστοχασμού και της αξιολόγησης ώστε να συνειδητοποιήσουν τι κατάφεραν, τι σκέφτηκαν, τι έμαθαν και τι θα ήθελαν να αλλάξουν.

 

IMG 0849 IMG 0850 IMG 0858 IMG 0943