Στο πρωϊνό κύκλο, αφού απαντήσαμε στις ερωτήσεις ρουτίνας, τοποθετήσαμε με τα παιδιά το αριθμό 31 στο ημερολόγιο μας. Τι ιδιαίτερο άραγε να είχε εκείνη η ημέρα; Παγκόσμια ημέρα ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ! Και ξαφνικά γεννήθηκαν δύο απορίες; α) τι σημαίνει ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ; β) Γιατί υπάρχει παγκόσμια ημέρα για την ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ; Έχοντας ως αφορμή τους παιδικούς κουμπαράδες που έχουν τα μικρά παιδιά στο σπίτι και φυλάνε το χαρτζιλίκι τους, εξηγήσαμε στη παρεούλα μας, τη έννοια της αποταμίευσης και στη συνέχεια συζητήσαμε για την αξία του να αποταμιεύουμε τα χρήματά μας. Γιατί λοιπόν πρέπει να κάνουμε αποταμίευση; Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν ποικίλες… όπως φυλάμε λεφτά για να αγοράσουμε παιχνίδια, για να ψωνίσουμε, για να δώσουμε στους φτωχούς ανθρώπους… Έπειτα εξηγήσαμε με τα παιδιά ότι τα λεφτά τα λέμε και χρήματα ή νομίσματα, και ότι οι μεγάλοι εφόσον δεν έχουν κουμπαράδες, αποταμιεύουν , φυλάνε δηλαδή τα χρήματά τους στα καταστήματα που λέγονται τράπεζες. Τα περισσότερα παιδιά γνώριζαν το όρο τράπεζα, από διαφημίσεις στη τηλεόραση!
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στο νόμισμα που χρησιμοποιούμε στη Ελλάδα, για να ψωνίζουμε το ΕΥΡΩ, και με τη βοήθεια ψεύτικων πλαστικοποιημένων νομισμάτων του ευρώ, χωρίσαμε τα χρήματα α) σε κέρματα και χαρτονομίσματα β) σε ευρώ, χαρτονομίσματα του ευρώ και λεπτά. Στη πορεία έχοντας ως γνώμονα το αριθμό που αναγράφεται πάνω σε κάθε νόμισμα, τοποθετήσαμε τις ομάδες (λεπτά, ευρώ, χαρτονομίσματα) από το μικρότερο σε χρηματική αξία, ως το μεγαλύτερο. φυσικά εξηγήσαμε μέσα από συζήτηση ότι με τα κέρματα μπορούμε να αγοράσουμε πολύ λιγότερα πράγματα, από ότι με τα χαρτονομίσματα, και κάπως έτσι τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη έννοια της χρηματικής αξίας, δηλαδή με βάση το πόσα και ποια πράγματα μπορούμε να αγοράσουμε με κάθε νόμισμα του ευρώ, αναφερόμενοι σε καθημερινά παραδείγματα, πχ τη αγορά ψωμιού στο φούρνο, γάλακτος από το μπακάλη, παιχνιδιού από τα καταστήματα παιχνιδιών. …
τα παιδιά φτιάξανε ατομικά κολλάζ, όπου κάθε παιδί κόλλησε νομίσματα ευρώ, στη σωστή σειρά από το μικρότερο σε αξία ως αυτό με τη μεγαλύτερη χρηματική αξία,
Με τη τεχνική του ντεκουπάζ και από υλικά προς ανακύκλωση τα παιδιά κατασκεύασαν κουμπαράδες “γουρουνάκια” για να κάνουν τη δική τους αποταμίευση. Και φυσικά κάθε παιδί είπε τι θα ήθελε να αγοράσει με τα χρήματα που θα αποταμιεύσει!
ΚΑΛΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΛΟΙΠΟΝ!!!!