31 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης!

Στο πρωϊνό κύκλο, αφού απαντήσαμε στις ερωτήσεις ρουτίνας, τοποθετήσαμε με τα παιδιά το αριθμό 31 στο ημερολόγιο μας.  Τι ιδιαίτερο άραγε να είχε εκείνη η ημέρα; Παγκόσμια ημέρα ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ! Και ξαφνικά γεννήθηκαν δύο απορίες; α) τι σημαίνει ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ; β) Γιατί υπάρχει παγκόσμια ημέρα για την ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ; Έχοντας ως αφορμή τους παιδικούς κουμπαράδες που έχουν τα μικρά παιδιά στο σπίτι και φυλάνε το χαρτζιλίκι τους, εξηγήσαμε στη παρεούλα μας, τη έννοια της αποταμίευσης και στη συνέχεια συζητήσαμε για την αξία του να αποταμιεύουμε τα χρήματά μας.  Γιατί λοιπόν πρέπει να κάνουμε αποταμίευση; Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν ποικίλες… όπως φυλάμε λεφτά για να αγοράσουμε παιχνίδια, για να ψωνίσουμε, για να δώσουμε στους φτωχούς ανθρώπους… Έπειτα εξηγήσαμε με τα παιδιά ότι τα λεφτά τα λέμε και χρήματα ή νομίσματα, και ότι οι μεγάλοι εφόσον δεν έχουν κουμπαράδες, αποταμιεύουν , φυλάνε δηλαδή τα χρήματά τους στα καταστήματα που λέγονται τράπεζες. Τα περισσότερα παιδιά γνώριζαν το όρο τράπεζα, από διαφημίσεις στη τηλεόραση!

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στο νόμισμα που χρησιμοποιούμε στη Ελλάδα, για να ψωνίζουμε το ΕΥΡΩ, και με τη βοήθεια ψεύτικων πλαστικοποιημένων νομισμάτων του ευρώ, χωρίσαμε τα χρήματα α)  σε κέρματα και χαρτονομίσματα β) σε ευρώ, χαρτονομίσματα του ευρώ και λεπτά.  Στη πορεία έχοντας ως γνώμονα το αριθμό που αναγράφεται πάνω σε κάθε νόμισμα, τοποθετήσαμε τις ομάδες (λεπτά, ευρώ, χαρτονομίσματα) από το μικρότερο σε χρηματική αξία, ως το μεγαλύτερο. φυσικά εξηγήσαμε μέσα από συζήτηση ότι με τα κέρματα μπορούμε να αγοράσουμε πολύ λιγότερα πράγματα, από ότι με τα χαρτονομίσματα, και κάπως έτσι τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη έννοια της  χρηματικής αξίας, δηλαδή με βάση το πόσα και ποια πράγματα μπορούμε να αγοράσουμε με κάθε νόμισμα του ευρώ, αναφερόμενοι σε καθημερινά παραδείγματα, πχ τη αγορά ψωμιού στο φούρνο, γάλακτος από το μπακάλη, παιχνιδιού από τα καταστήματα παιχνιδιών. …

256147766 2048469085302905 2967697130566622402 n 1IMG 20211101 115611256766376 254503179992953 7166078361131559795 n

τα παιδιά φτιάξανε ατομικά κολλάζ, όπου κάθε παιδί κόλλησε νομίσματα ευρώ, στη σωστή σειρά από το μικρότερο σε αξία ως αυτό με τη μεγαλύτερη χρηματική αξία,

256855391 4925907577443102 138679647368624076 n256671571 3044080119185643 7214589133141030191 n 1IMG 20211101 125141

Με τη τεχνική του ντεκουπάζ και από υλικά προς ανακύκλωση τα παιδιά κατασκεύασαν κουμπαράδες “γουρουνάκια” για να κάνουν τη δική τους αποταμίευση. Και φυσικά κάθε παιδί είπε τι θα ήθελε να αγοράσει με τα χρήματα που θα αποταμιεύσει!

257617712 256846346486877 4234161486829946234 n256766381 2543404979136841 2842338889951118050 n256119127 408859970781005 5034030412420247370 n

ΚΑΛΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΛΟΙΠΟΝ!!!!