Ξεκινήσαμε αρχικά με τους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου μας, μία συζήτηση για τη χρησιμότητα και τη αναγκαιότητα του νερού στη γη, στα ζώα, στο άνθρωπο…Καταγράψαμε όσα γνωρίζουν τα παιδιά σε αυτοσχέδιες μικρές σταγόνες….
Φτιάξαμε μόμπιλε που έμοιαζε με σύννεφο που στέλνει τη βροχή!
Με τη βοήθεια ενός σχεδιαγράμματος και με κατάλληλες ερωτήσεις από τη νηπιαγωγό προς τα παιδιά , οι μικροί μαθητές προσπάθησαν να εξηγήσουν το “κύκλο του νερού”…
Τις υποθέσεις των παιδιών σχετικά με το “κύκλο του νερού” τις επιβεβαίωσε το πείραμά μας!Γίναμε “μικροί επιστήμονες” και “φτιάξαμε τη Βροχή”! Τα υλικά που χρειαστήκαμε ήταν 1 λεκάνη νερό, 1 μικρός βραστήρας, 1 χάρτινος ήλιος, 1 χάρτινο σύννεφο, 1 πιατάκι του ελληνικού καφέ….
Στη φωτογραφία φαίνονται τα μικρά χεράκια που σε ρόλο σύννεφων δεσμεύουν τους υδρατμούς από το ζεστό νερό στη λεκάνη!
Διαβάσαμε τη παιδική ιστορία “Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”, και συζητήσαμε για το περιεχόμενο της! Με αφορμή τη ιστορία αυτή διευκρινίσαμε με τα παιδιά τις διαφορές ανάμεσα σε θάλασσα, λίμνη, ποτάμι
Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο, παιδικό βίντεο με θέμα το “κύκλο του Νερού”
Στη συνέχεια πειραματιστήκαμε με τις τρεις ιδιότητες του νερού, υγρή, στερεή και αέρια, βάζοντας νερό στη κατάψυξη, λιώνοντας τα παγάκια στη θερμοκρασία δωματίου, βράζοντας το νερό στο φούρνο μικροκυμάτων.
Αποτυπώσαμε ¨το κύκλο του νερού ” στο δικό μας κολλάζ:
Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που είσαι ποταμάκι;”, στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το ποίημα αυτό.
Με τη βοήθεια κατάλληλου φωτογραφικού υλικού γνωρίσαμε τις μεθόδους που χρησιμοποίησαν οι άνθρωποι από τα παλιά χρόνια, για τη ύδρευση των σπιτιών τους.
Δουλέψαμε τις μαθηματικές έννοιες ΜΙΚΡΟ ΜΕΣΑΙΟ ΜΕΓΑΛΟ, τοποθετώντας τα παιδιά εικόνες σύννεφων στη σειρά, από το μικρότερο ως το μεγαλύτερο…
Στη συνέχεια όμως το παιχνίδι μας άρεσε και τοποθετήσαμε από το μικρότερο ως το μεγαλύτερο και τα φρούτα-λαχανικά από το μανάβικο!!!











