Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας!

 

Η 1η Οκτωβρίου έχει οριστεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας. Σήμερα λοιπόν γιορτάζει η γιαγιά και ο παππούς. Με αφορμή την ημέρα αυτή θα πρέπει όλοι μας να αναλογιστούμε την προσφορά και τη σοφία αυτών των ανθρώπων .Τα νήπια βλέποντας τους πίνακες μίλησαν για τους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες, τα ονόματά τους, αν τα πήραν από αυτούς, πως περνάνε το χρόνο μαζί τους. Αν μένουν κοντά τους ή μακριά από αυτούς, αν τους διαβάζουν ή τους λένε παραμύθια, αν έχουν παρόμοιες εμπειρίες με αυτές που βλέπουν στους πίνακες ζωγραφικής.
Επίσης, περιέγραψαν μια επίσκεψη στη γιαγιά τους και τα συναισθήματα που νιώθουν τα ίδια, αλλά και αυτά που εισπράττουν από τη γιαγιά. Τι χρειάζονται οι ηλικιωμένοι και γιατί έχουν ξεχωριστές ανάγκες από εμάς;

Συζητήσαμε για τις γιαγιάδες και τους παππούδες των παλαιότερων ετών και τους σημερινούς. Είδαμε πίνακες του Γιώργου Ιακωβίδη που απεικονίζει, αυτές τις δύο ακραίες ηλικίες και την ξεχωριστή σχέση που αναπτύσσουν, αλλά και πίνακες από άλλους ζωγράφους.

download 6 Διαφάνεια1

Για να τιμήσουμε ιδιαίτερα την ημέρα αυτή καλέσαμε τη γιαγιά ενός μαθητή της τάξης μας η οποία διάβασε στα παιδιά ένα παραμύθι και αντάλλαξαν απόψεις. Στο τέλος, τα παιδιά ετοίμασαν ένα βιβλίο με ζωγραφιές για να ευχαριστήσουν τη γιαγιά για την επίσκεψη και τη προσφορά της. Τα παιδιά πάντα βρίσκουν τον πιο όμορφο τρόπο να εκφράσουν την αγάπη τους!

46     43

 

4239 1

44

Τραγουδήσαμε και δημιουργήσαμε ωραίες κατασκευές! Πήραμε τα χρώματά μας, βάλαμε μπόλικη αγάπη και φτιάξαμε καρδιές για να τις χαρίσουμε στον παππού και τη γιαγιά μας θέλοντας να δείξουμε την παντοτινή μας αγάπη, προσφορά και σεβασμό στην Τρίτη Ηλικία.

41 40

Χρόνια πολλά παππού!

Χρόνια πολλά γιαγιά!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου!

Το κυριότερο και χαρακτηριστικό γνώρισμα του εαυτού μας είναι το όνομά μας. Στα πλαίσια της γνωριμίας με τον εαυτό μας παίξαμε πολλά παιχνίδια με το αρχικό γράμμα και με το όνομά μας. Το όνομα έχει συναισθηματική αξία γιατί αποτελεί το αναγνωστικό του σημείο, είναι η ταυτότητα του, η υπογραφή του. Είναι η πρώτη λέξη που θέλει να διαβάσει και να γράψει ένα παιδί, αφού νιώθει μία συναισθηματική προσκόλληση με το όνομά του.

Αρχικά, αναγνωρίσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και μάθαμε να το ξεχωρίζουμε. Ομαδοποιήσαμε τα αρχικά της τάξης και είδαμε ποια ονόματα παιδιών  ξεκινάνε από το ίδιο γράμμα και ψάξαμε να βρούμε λέξεις που ξεκινάνε από το ίδιο γράμμα.

Τα παιδιά γίνανε ψαράδες και με ένα καλάμι που έχει στην άκρη μαγνήτη τα παιδιά “ψαρεύουν” το αρχικό τους γράμμα.

 

32       33        35

 

Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε τα αρχικά τους σε στεφάνια και με το ρυθμό που ακούνε στο ταμπουρίνο πηγαίνουν και αναζητούν το αρχικό τους γράμμα. Στέκονται γύρω από το στεφάνι και έτσι αντιλαμβάνονται ποιοι συμμαθητές τους έχουν το ίδιο αρχικό στο όνομά τους.

28       27

 

29   30

Έκοψαν και στόλισαν το αρχικό τους γράμμα!

36     37

Παίξαμε παιχνίδια με τις καρτέλες των ονομάτων. Μια από τις δραστηριότητες  ήταν η αναγνώριση του ονόματος του κάθε παιδιού. Τα παιδιά μάθανε να αναγνωρίζουν ολιστικά το όνομά τους. Αρχικά να εντοπίζουν, να αναγνωρίζουν και να ταυτίζουν την καρτέλα με το όνομά τους.

31 34

Ένωσαν τα γράμματα στη σωστή σειρά και σχημάτισαν το όνομά τους. Στη συνέχεια, κόλλησαν στην ομαδική τους εργασία τα τετραγωνάκια με τα γράμματα που σχηματίζουν το όνομά τους και στο τέλος μέτρησαν από πόσα γράμματα  απαρτίζεται το όνομά τους. Το γράψανε στην άκρη και σύγκριναν μεταξύ τους ποιος έχει περισσότερα, ποιος λιγότερα και ποιοι έχουν ίδιο αριθμό γραμμάτων στο όνομά τους.

38

 

 

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

21 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Σεπτεμβρίου, τα παιδιά  έστειλαν τα δικά τους μηνύματα, μέσα από ζωγραφιές, κατασκευές και δραστηριότητες.

Τα παιδιά μέσα από συζήτηση εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με το τι είναι η ειρήνη, ο πόλεμος, τι συμβαίνει όταν έχουμε ειρήνη και τι συμβαίνει όταν έχουμε πόλεμο, τι χάνουμε, τι κερδίζουμε, πως νιώθουμε. Μίλησαν με ενδιαφέρον σχετικά με την ελευθερία και αν είναι πάντα για το καλό μας, πότε δεν είναι, τι γίνεται όταν δεν τηρούμε τους κανόνες σε μια ομάδα, που έχουμε κανόνες και γιατί κτλ.

Εξάσκησαν τη λεπτή τους κινητικότητα μέσω της εργασίας που στόλισαν το σύμβολο της ειρήνης με λουλούδια. Στο τέλος. γράψανε όπως μπορούσαν τη λέξη “Ειρήνη”!

22 23 24

Αφού έμαθαν το σύμβολο της ειρήνης, το σχημάτισαν με τους μαρκαδόρους και με το σώμα τους.

25 26

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Μουσικοκινητικό παιχνίδι – “Survivor”

Το παιχνίδι κίνησης αποτελεί το μέσο το οποίο γνωρίζει τον
εαυτό του, για τους ανθρώπους και τον κόσμο γύρω του, αντιλαμβάνεται τις
δυνατότητες και τα όριά του. Συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση του παιδιού.
Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να αναλαμβάνουν ευθύνες και
ρόλους, να τηρούν και να σέβονται τους κανόνες.

Τα παιδιά κλήθηκαν να αγωνιστούν σε 4 δοκιμασίες (στεφάνια, κώνους με ζιγκ ζαγκ, εμπόδια και παιχνίδι μνήμης – παζλ) μέσα από τα οποία διασκέδασαν και φυσικά τα κατάφεραν με μεγάλη επιτυχία! Η μουσική συνόδευε τη κίνηση στα αγωνίσματα των παιδιών.

18 19 20 21

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Παιχνίδια Γνωριμίας!!!

Τα παιχνίδια γνωριμίας, κατά τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο, “σπάνε το πάγο” και το αρχικό μούδιασμα των παιδιών, δένουν την ομάδα ευχάριστα και εμμέσως εισάγουν τις βασικές αξίες της ευγενικής συμπεριφοράς, της αμοιβαίας αποδοχής και συνεργασίας. Γίνονται ακόμη η αφορμή για να δημιουργηθούν οι πρώτες φιλίες μεταξύ των παιδιών.

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι γεμάτες από παιχνίδια γνωριμίας των παιδιών μεταξύ, ανάπτυξης σχέσεων  και δημιουργίας μικρών ομάδων.

Αρκετά παιχνίδια γίνονται σε κύκλο. Ο κύκλος βοηθάει στη δημιουργία ισότιμων σχέσεων καθώς τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν ο ένας τον άλλον και να προσέχουν όλοι αυτόν που μιλάει, συντονίζει και εμψυχώνει το παιχνίδι.

Κάποια από τα παιχνίδια που ευχαριστήθηκαν τα παιδιά ήταν το καπέλο που διάλεξαν να φορέσουν και να παρουσιάσουν τον εαυτό τους, τα δώρα που επέλεξαν να προσφέρουν στους φίλους τους και να αναφέρουν το λόγο που διάλεξαν τα συγκεκριμένα για εκείνους.

12 13 14 15

Στη συνέχεια, τα παιδιά γύριζαν μόνα τους στον υπολογιστή τον “τροχό γνωριμίας¨ και απαντούσαν σε όποιες ερωτήσεις τους τύχαιναν. Με τον τρόπο αυτό μπορέσαμε να γνωρίσουμε ακόμη καλύτερα κάποια από τα ενδιαφέροντα των συμμαθητών μας και περισσότερες πληροφορίες για εκείνους.

 

16 17

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Καλωσόρισμα – 1η Μέρα στο Σχολείο!

Η φωτογραφία της 1ης μέρας


Ώρα να ποζάρουν οι μικροί μας φίλοι για μια αναμνηστική φωτογραφία!!!

 

11 1

 

Καλωσορίσαμε τους μαθητές μας στην πρώτη τους ημέρα στο νηπιαγωγείο! Γνωστό το περιβάλλον για τα νηπιάκια μας, αναγνωριστικό για τα προνήπια!

Στο τέλος, κάναμε μια μικρή αφιέρωση στο κάθε μαθητή σχετικά με το πως ήταν η πρώτη μας γνωριμία και το κολλήσαμε σε ένα χαρτάκι σε σχήμα καρδιάς. Το χαρτάκι αυτό το κολλήσαμε επάνω στο σώμα τους στο σημείο της καρδιάς!

 

6

Η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο συνοδεύεται από μικρά δωράκια για τα παιδιά.

Οι μαθητές ετοιμάζονται να πετάξουν και να φτάσουν ψηλά!!!

9

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

Ευχόμαστε σε όλους μικρούς και μεγάλους “Καλή και Δημιουργική Σχολική χρονιά¨!!!

Μια χρονιά με γνώση και νέες εμπειρίες ξεκινάει!!!

 

 

4 1 3 1 2 1 8

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Εκπαιδευτική επίσκεψη

Στα πλαίσια επαφής των παιδιών με τις πρώτες ύλες και την παραγωγή τους, επισκεφθήκαμε έναν εξαιρετικό χώρο όπου τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν τη διαδικασία εκτροφής ζώων που τα προϊόντα τους είναι εξαιρετικά χρήσιμα και απαραίτητα για τον άνθρωπο.
Τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να εκφράσουν τις απορίες τους στους υπεύθυνους προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα όλη τη διαδικασία.

Κατηγορίες: Δράσεις | Γράψτε σχόλιο

Εγγραφές σε Δημοτικά Σχολεία

ΕΞΕ – 15012 – 2023 – `Εγγραφές μαθητών τριών στα Δημοτικά Σχολεί για το σχολικό έτος 2023-24`

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, σας παραθέτουμε την εγκύκλιο εγγραφών στα Δημοτικά Σχολεία.
Προθεσμία εγγραφών 1-20 Μαρτίου.



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Ανακοινωσεις | Γράψτε σχόλιο

Εγγραφές σε Νηπιαγωγεία

ΕΞΕ – 15035 – 2023 – «Εγγραφές μαθητών τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24»

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, σας παραθέτουμε την εγκύκλιο για τις εγγραφές στα Νηπιαγωγεία.
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων 1-20 Μαρτίου.



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Ανακοινωσεις | Γράψτε σχόλιο