Η Ελιά.. δέντρο ευλογημένο!

Οι μικροί μας μαθητές μαθαίνουν για το δέντρο της ελιάς, τι παίρνουμε από το καρπό της, τι φτιάχνουμε με τα ξύλα της, και τα κουκούτσια της, τα προϊόντα και τις ευεργετικές ιδιότητες που μας προσφέρει καθώς και για τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού.

Τα παιδιά μέσα από πειράματα γνώρισαν τα χαρακτηριστικά τις ιδιότητες του λαδιού και πως αυτό συμπεριφέρεται σε σχέση με άλλα υγρά στοιχεία όπως το νερό και το οινόπνευμα. Κάναμε επίσης πειράματα σχετικά με τη διαλυτότητα και τι θα συμβεί αν μέσα στο νερό ρίξουμε λάδι.

   101           103   102

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το μύθο της θεάς Αθηνάς και του θεού Ποσειδώνα για την ονομασία της πόλης της Αθήνας.

Ζωγράφισαν το μύθο όπως τον κατανόησαν και το δραματοποίησαν!

Αξιοποιώντας τις ευεργετικές ιδιότητες του λαδιού τα παιδιά δοκιμάσανε να φτιάξουνε ενυδατική κρέμα φτιαγμένη από την ελιά για να τη χαρίσουν στην οικογένειά τους!

92  94  96 97 98 99 100 106

107

Στη συνέχεια, τα παιδιά αναπαράστησαν το λιομάζωμα με το δικό τους τρόπο μέσα από τη χειροτεχνία τους. Ζωγράφισαν για κορμό της ελιάς ένα ρολό από χαρτί και για κλαδιά ελιάς τη παλάμη τους, την οποία γέμισαν με γκοφρέ για καρπό. Κόλλησαν τα λιόπανα και πάνω σε αυτά ελιές και κλαδιά. Έπλασαν κοφίνια από πηλό και το βάψανε. Τέλος, γράψανε ως τίτλο “Το Λιομάζωμα”.

93  95

104 105

Στα πλαίσια της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας επισκεφθήκαμε το ελαιουργείο της περιοχής με σκοπό να έρθουμε από κοντά σε επαφή με τη διαδικασία παραγωγής λαδιού και να δούμε βιωματικά όλα αυτά που μάθαμε μέσα στη τάξη.

108 109 110 111 112 113 114

Αφού, ήρθαν σε επαφή με όλα τα μηχανήματα στο ελαιουργείο, ο υπεύθυνος τους κέρασε ψωμί με λάδι και τα παιδιά για να ευχαριστήσουν για την φιλοξενία τους πρόσφεραν γλυκίσματα!

115 116 117 118

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!!!

Παρουσιάσαμε στα παιδιά πλούσιο εποπτικό, ακουστικό υλικό και βίντεο για να μιλήσουμε για την εξέγερση και τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.

Με τη βοήθεια του παραμυθιού “Η Κυρά Δημοκρατία” μιλήσαμε για την αξία της Δημοκρατίας και του δικαιώματος της ελευθερίας λόγου και ψήφου.90

Με αφορμή το παραμύθι συζητήσαμε σχετικά με τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία και έτσι ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τα συναισθήματα που τους προκαλούν καθεμιά με τη σειρά τους.

89

Μάθαμε το σύνθημα που φώναζαν οι φοιτητές στην εξέγερση του Πολυτεχνείου και τα παιδιά το  γράψανε σε πλακάτ και κάνανε τη δική τους διαμαρτυρία!

Ψωμί – Παιδεία -Ελευθερία

86 88

Με αφορμή το παραμύθι “Τενεκεδούπολη” παρουσιάσαμε κουκλοθέατρο στα παιδιά. Τα ζητήματα που θίγονται στη “Ντενεκεδούπολη” είναι κατά βάση η εξουσία του μεγάλου προς τον μικρό, οι ταξικές διαφορές, η δωρεάν εκπαίδευση και η μετανάστευση, θεματολογία πρωτοποριακή για εκείνη την εποχή.

91

82 83 84 85

  87

Μετά το κουκλοθέατρο, παρουσιάσαμε στους μαθητές τους ήρωες της παράστασης και μέσω της διαδικασίας της ψηφοφορίας  ανέδειξαν τον αγαπημένο τους ήρωα από το ομώνυμο παραμύθι.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην (Διατροφή)!

Ο Ρούλης ο Τροφούλης εμφανίστηκε την ώρα του φαγητού μας στο νηπιαγωγείο, αρχικά με άδειο πιάτο, προβληματισμένος σχετικά με τη διατροφή και ζήτησε τις συμβουλές των παιδιών σχετικά με το τι πρέπει να τρώει και ο ίδιος ώστε να τρέφεται σωστά. Τα παιδιά αμέσως βοήθησαν τον Ρούλη και ζωγράφισαν στο πιάτο τροφές που θεωρούν εκείνα σημαντικές και υγιεινές. Ακολούθησε συζήτηση για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και ποιες είναι αυτές που πρέπει να τρώμε πιο συχνά κι αυτές που πρέπει να αποφεύγουμε!

Στη συνέχεια, τα παιδιά έφτιαξαν “¨Το φανάρι της υγιεινής Διατροφής”.

70 81

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι “Τα Δώρα της Φύσης”,  τα παιδιά δραματοποιήσαν την ιστορία και πραγματικά διασκέδασαν πάρα πολύ!

79 77

80 76

78 75

74

 

 

Στη συνέχεια τα παιδιά αφού έφεραν διάφορα τρόφιμα από το σπίτι, τα χώρισαν στις ομάδες τροφών και τα τοποθέτησαν πάνω σε μια μεγάλη πυραμίδα. Έτσι, έφτιαξαν μια τρισδιάστατη διατροφική πυραμίδα.

71 73

72

Σειρά έχει η δημιουργία της ατομικής διατροφικής πυραμίδας τους.

69

Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι, όπου ένας μαθητής κάθε φορά αναλάμβανε να συντονίζει την ομάδα με το να χτυπάει το ταμπουρίνο και ένας ακόμη να αναφέρει διάφορες τροφές. Αν οι τροφές αυτές είναι υγιεινές τα παιδιά περπατάνε χαρούμενα, αν όμως οι τροφές αυτές είναι ανθυγιεινές τα παιδιά δυσκολεύονται να κουνηθούν και να περπατήσουν  και αισθάνονται άρρωστα.

63 62

Τέλος, το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε ο κ. Κωνσταντίνος Μαλαχάς, Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ο οποίος συζήτησε μαζί με τα παιδιά τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να είναι γερός. Ενέργεια, μυς και γερά κόκκαλα ήταν οι λέξεις κλειδιά που κράτησαν τα παιδιά στο μυαλό τους για να θυμούνται καθώς και από ποιες τροφές μπορεί ο οργανισμός μας να αποκτήσει αυτά τα τρία πράγματα.

61

Στη συνέχεια, μέσα από διάφορα παιχνίδια και με τροφές που έφερε ο κ. Μαλαχάς τα παιδιά κατανόησαν καλύτερα όλα αυτά που είπαν πριν στη θεωρία. Επίσης, τα παιδιά φτιάξανε πιθανά γεύματα και συνδυασμούς αυτών για να τρώνε ως πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό.

64 65

67 68

Τέλος, για να ευχαριστήσουμε τον κ. Μαλαχά για την επίσκεψή του και για όλα όσα μάθαμε από εκείνον τα παιδιά του πρόσφεραν ένα βιβλιαράκι με δικές τους ζωγραφιές!

66  Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 11 13 στις 00.02.40 d7e99891

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

31 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης!

 

Με αφορμή τη παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης τα παιδιά ασχολήθηκαν με την έννοια της αποταμίευσης.  Συζητήσαμε σχετικά με το τι σημαίνει αποταμίευση, πως αποκτούμε χρήματα; πως θα ήταν η ζωή μας χωρίς χρήματα; πως γίνονταν οι συναλλαγές τα παλιά χρόνια, ποιο είναι το νόμισμά μας, γνωρίσαμε τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα καθώς και τις κάρτες, τα λογότυπα των τραπεζών και τα ATM.

Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και κατέγραψαν τα πράγματα που χρειάζονται χρήματα για να τα αγοράσεις και πράγματα που δεν μπορείς να τα αγοράσεις με χρήματα!

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 11 12 στις 15.56.07 eb34d5ff      Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 11 12 στις 16.11.31 e0e3bafe 

Διαβάσαμε ένα εξαιρετικό παραμύθι για την αποταμίευση ” Αν κάθε μέρα.

Συζητήσαμε και αντιληφθήκαμε και μια άλλη όψη της αποταμίευσης.

Γιατί αποταμίευση δεν είναι νομίσματα που κάνουν κλίνκγι κλίνγκι σε έναν κουμπαρά. Είναι η δύναμη που μας δίνει ο χρόνος να πετύχουμε πράγματα μεγαλύτερα από εμάς που φαντάζουν ακατόρθωτα, κάνοντας κάθε μέρα κι από κάτι μικρό.

images

 

Τέλος, κατασκευάσαμε και το κουμπαρά μας, ένα όμορφο σκυλάκι για να ξεκινήσουν οι μαθητές μας την αποταμίευσή τους!

 

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 11 12 στις 15.56.07 57fa32ae

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Επέτειος 28ης Οκτωβρίου!!!

images

Μέσα από φωτογραφίες και εποπτικό υλικό μιλήσαμε για τα γεγονότα της εποχής.

Συζητήσαμε για τα οφέλη που προσφέρει η Ειρήνη, για τα προβλήματα που δημιουργεί ο πόλεμος και μοιραστήκαμε τα συναισθήματα που μας προκαλεί καθένα από αυτά.

52  51

50

Γράψαμε το ΟΧΙ και δημιουργήσαμε τις προσκλήσεις της γιορτής με τη λέξη αυτή και αφού γνωρίσαμε την ιστορία της “Έλλης”, ο καθένας έφτιαξε το δικό του πλοίο.

60 59 58

Ετοιμάσαμε το σκηνικό της γιορτής, καθώς και τις κονκάρδες και τα καπέλα που θα φορέσουν τα παιδιά την ημέρα αυτή.

 

53

55 54

Την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, μια ένδοξη σελίδα της ελληνικής ιστορίας, τη γιορτάσαμε στο σχολείο, αποδίδοντας την τιμή που ταιριάζει στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Η γιορτή που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του νηπιαγωγείου ήταν ξεχωριστή και έδωσε την ευκαιρία στους γονείς να θαυμάσουν τους μαθητές μας.

 

56  57

Με κάθε επισημότητα πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου στο χώρο της εκκλησίας απέναντι από το νηπιαγωγείο. Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας εψάλη η επίσημος Δοξολογία για την επέτειο του ιστορικού «ΟΧΙ». Στη συνέχεια, οι μαθητές του νηπιαγωγείου έκαναν τη καθιερωμένη παρέλαση και τέλος, ακολούθως τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση στο Ηρώο και κατάθεση Στεφάνων στην μνήμη όλων όσων θυσιάστηκαν για την ελευθερία μας.

Χρόνια πολλά Ελλάδα!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας!

 

Η 1η Οκτωβρίου έχει οριστεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας. Σήμερα λοιπόν γιορτάζει η γιαγιά και ο παππούς. Με αφορμή την ημέρα αυτή θα πρέπει όλοι μας να αναλογιστούμε την προσφορά και τη σοφία αυτών των ανθρώπων .Τα νήπια βλέποντας τους πίνακες μίλησαν για τους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες, τα ονόματά τους, αν τα πήραν από αυτούς, πως περνάνε το χρόνο μαζί τους. Αν μένουν κοντά τους ή μακριά από αυτούς, αν τους διαβάζουν ή τους λένε παραμύθια, αν έχουν παρόμοιες εμπειρίες με αυτές που βλέπουν στους πίνακες ζωγραφικής.
Επίσης, περιέγραψαν μια επίσκεψη στη γιαγιά τους και τα συναισθήματα που νιώθουν τα ίδια, αλλά και αυτά που εισπράττουν από τη γιαγιά. Τι χρειάζονται οι ηλικιωμένοι και γιατί έχουν ξεχωριστές ανάγκες από εμάς;

Συζητήσαμε για τις γιαγιάδες και τους παππούδες των παλαιότερων ετών και τους σημερινούς. Είδαμε πίνακες του Γιώργου Ιακωβίδη που απεικονίζει, αυτές τις δύο ακραίες ηλικίες και την ξεχωριστή σχέση που αναπτύσσουν, αλλά και πίνακες από άλλους ζωγράφους.

download 6 Διαφάνεια1

Για να τιμήσουμε ιδιαίτερα την ημέρα αυτή καλέσαμε τη γιαγιά ενός μαθητή της τάξης μας η οποία διάβασε στα παιδιά ένα παραμύθι και αντάλλαξαν απόψεις. Στο τέλος, τα παιδιά ετοίμασαν ένα βιβλίο με ζωγραφιές για να ευχαριστήσουν τη γιαγιά για την επίσκεψη και τη προσφορά της. Τα παιδιά πάντα βρίσκουν τον πιο όμορφο τρόπο να εκφράσουν την αγάπη τους!

46     43

 

4239 1

44

Τραγουδήσαμε και δημιουργήσαμε ωραίες κατασκευές! Πήραμε τα χρώματά μας, βάλαμε μπόλικη αγάπη και φτιάξαμε καρδιές για να τις χαρίσουμε στον παππού και τη γιαγιά μας θέλοντας να δείξουμε την παντοτινή μας αγάπη, προσφορά και σεβασμό στην Τρίτη Ηλικία.

41 40

Χρόνια πολλά παππού!

Χρόνια πολλά γιαγιά!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου!

Το κυριότερο και χαρακτηριστικό γνώρισμα του εαυτού μας είναι το όνομά μας. Στα πλαίσια της γνωριμίας με τον εαυτό μας παίξαμε πολλά παιχνίδια με το αρχικό γράμμα και με το όνομά μας. Το όνομα έχει συναισθηματική αξία γιατί αποτελεί το αναγνωστικό του σημείο, είναι η ταυτότητα του, η υπογραφή του. Είναι η πρώτη λέξη που θέλει να διαβάσει και να γράψει ένα παιδί, αφού νιώθει μία συναισθηματική προσκόλληση με το όνομά του.

Αρχικά, αναγνωρίσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και μάθαμε να το ξεχωρίζουμε. Ομαδοποιήσαμε τα αρχικά της τάξης και είδαμε ποια ονόματα παιδιών  ξεκινάνε από το ίδιο γράμμα και ψάξαμε να βρούμε λέξεις που ξεκινάνε από το ίδιο γράμμα.

Τα παιδιά γίνανε ψαράδες και με ένα καλάμι που έχει στην άκρη μαγνήτη τα παιδιά “ψαρεύουν” το αρχικό τους γράμμα.

 

32       33        35

 

Στη συνέχεια, τοποθετήσαμε τα αρχικά τους σε στεφάνια και με το ρυθμό που ακούνε στο ταμπουρίνο πηγαίνουν και αναζητούν το αρχικό τους γράμμα. Στέκονται γύρω από το στεφάνι και έτσι αντιλαμβάνονται ποιοι συμμαθητές τους έχουν το ίδιο αρχικό στο όνομά τους.

28       27

 

29   30

Έκοψαν και στόλισαν το αρχικό τους γράμμα!

36     37

Παίξαμε παιχνίδια με τις καρτέλες των ονομάτων. Μια από τις δραστηριότητες  ήταν η αναγνώριση του ονόματος του κάθε παιδιού. Τα παιδιά μάθανε να αναγνωρίζουν ολιστικά το όνομά τους. Αρχικά να εντοπίζουν, να αναγνωρίζουν και να ταυτίζουν την καρτέλα με το όνομά τους.

31 34

Ένωσαν τα γράμματα στη σωστή σειρά και σχημάτισαν το όνομά τους. Στη συνέχεια, κόλλησαν στην ομαδική τους εργασία τα τετραγωνάκια με τα γράμματα που σχηματίζουν το όνομά τους και στο τέλος μέτρησαν από πόσα γράμματα  απαρτίζεται το όνομά τους. Το γράψανε στην άκρη και σύγκριναν μεταξύ τους ποιος έχει περισσότερα, ποιος λιγότερα και ποιοι έχουν ίδιο αριθμό γραμμάτων στο όνομά τους.

38

 

 

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

21 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Σεπτεμβρίου, τα παιδιά  έστειλαν τα δικά τους μηνύματα, μέσα από ζωγραφιές, κατασκευές και δραστηριότητες.

Τα παιδιά μέσα από συζήτηση εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με το τι είναι η ειρήνη, ο πόλεμος, τι συμβαίνει όταν έχουμε ειρήνη και τι συμβαίνει όταν έχουμε πόλεμο, τι χάνουμε, τι κερδίζουμε, πως νιώθουμε. Μίλησαν με ενδιαφέρον σχετικά με την ελευθερία και αν είναι πάντα για το καλό μας, πότε δεν είναι, τι γίνεται όταν δεν τηρούμε τους κανόνες σε μια ομάδα, που έχουμε κανόνες και γιατί κτλ.

Εξάσκησαν τη λεπτή τους κινητικότητα μέσω της εργασίας που στόλισαν το σύμβολο της ειρήνης με λουλούδια. Στο τέλος. γράψανε όπως μπορούσαν τη λέξη “Ειρήνη”!

22 23 24

Αφού έμαθαν το σύμβολο της ειρήνης, το σχημάτισαν με τους μαρκαδόρους και με το σώμα τους.

25 26

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Μουσικοκινητικό παιχνίδι – “Survivor”

Το παιχνίδι κίνησης αποτελεί το μέσο το οποίο γνωρίζει τον
εαυτό του, για τους ανθρώπους και τον κόσμο γύρω του, αντιλαμβάνεται τις
δυνατότητες και τα όριά του. Συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση του παιδιού.
Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να αναλαμβάνουν ευθύνες και
ρόλους, να τηρούν και να σέβονται τους κανόνες.

Τα παιδιά κλήθηκαν να αγωνιστούν σε 4 δοκιμασίες (στεφάνια, κώνους με ζιγκ ζαγκ, εμπόδια και παιχνίδι μνήμης – παζλ) μέσα από τα οποία διασκέδασαν και φυσικά τα κατάφεραν με μεγάλη επιτυχία! Η μουσική συνόδευε τη κίνηση στα αγωνίσματα των παιδιών.

18 19 20 21

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Παιχνίδια Γνωριμίας!!!

Τα παιχνίδια γνωριμίας, κατά τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο, “σπάνε το πάγο” και το αρχικό μούδιασμα των παιδιών, δένουν την ομάδα ευχάριστα και εμμέσως εισάγουν τις βασικές αξίες της ευγενικής συμπεριφοράς, της αμοιβαίας αποδοχής και συνεργασίας. Γίνονται ακόμη η αφορμή για να δημιουργηθούν οι πρώτες φιλίες μεταξύ των παιδιών.

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι γεμάτες από παιχνίδια γνωριμίας των παιδιών μεταξύ, ανάπτυξης σχέσεων  και δημιουργίας μικρών ομάδων.

Αρκετά παιχνίδια γίνονται σε κύκλο. Ο κύκλος βοηθάει στη δημιουργία ισότιμων σχέσεων καθώς τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν ο ένας τον άλλον και να προσέχουν όλοι αυτόν που μιλάει, συντονίζει και εμψυχώνει το παιχνίδι.

Κάποια από τα παιχνίδια που ευχαριστήθηκαν τα παιδιά ήταν το καπέλο που διάλεξαν να φορέσουν και να παρουσιάσουν τον εαυτό τους, τα δώρα που επέλεξαν να προσφέρουν στους φίλους τους και να αναφέρουν το λόγο που διάλεξαν τα συγκεκριμένα για εκείνους.

12 13 14 15

Στη συνέχεια, τα παιδιά γύριζαν μόνα τους στον υπολογιστή τον “τροχό γνωριμίας¨ και απαντούσαν σε όποιες ερωτήσεις τους τύχαιναν. Με τον τρόπο αυτό μπορέσαμε να γνωρίσουμε ακόμη καλύτερα κάποια από τα ενδιαφέροντα των συμμαθητών μας και περισσότερες πληροφορίες για εκείνους.

 

16 17

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο