Ενημέρωση-Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο.

Παρουσίαση του Microsoft PowerPoint

Αγαπητοί γονείς,

τη φετινή σχολική χρονιά έχουν εισαχθεί στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων».

Τι είναι τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» ;

Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» αποτελούν μια καινοτόμο, διδακτική, εκπαιδευτική δράση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής – ΙΕΠ, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.

Σκοπός των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.

Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας.

Κύκλοι Δεξιοτήτων που επιδιώκεται να αναπτυχθούν  μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων είναι:

Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική Σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα).
  • Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον)(ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή δημιουργικότητα, ψηφιακή κριτική σκέψη, συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.
  • Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας

 Β) Δεξιότητες ζωής.

  • Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα).
  • Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας(Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα).
  • Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης(Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα).
  • Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (entrepreneurship)(Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

  • Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών).
  • Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (media) (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο).
  • Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη)

Δ) Δεξιότητες του νου 

  • Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων).
  • Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές).
  • Ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμός.
  • Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές.
  • Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

500

Οι Θεματικές ενότητες που θα αξιοποιηθούν, προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης:

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

011 0

Υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης και υλοποιούνται κατά την λειτουργία των πρωινών υποχρεωτικών τμημάτων στις οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.

Το σχέδιο δράσης του σχολείου στα εργαστήρια δεξιοτήτων περιλαμβάνει την υλοποίηση προγραμμάτων και από τις τέσσερις (4) Θεματικές  Ενότητες  διάρκειας 5- 7 εβδομάδων ο καθένας. Κάθε ενότητα θα ολοκληρώνεται σε  5 ως 7 εργαστήρια και κάθε εργαστήριο θα πραγματοποιείται σε 2 ως 3 διδακτικές ώρες.

Για το σχολικό έτος 2021-2022 ο Σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε ομόφωνα  τα δύο  τμήματα του σχολείου να ακολουθήσουν κοινή δομή του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και επέλεξε τα παρακάτω ανά θεματική ενότητα:

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ:

 Διατροφή: «Μια πυραμίδα στο σχολείο μας» Οκτώβριος – Νοέμβριος 2021 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ:

Ανθρώπινα Δικαιώματα: «Αν όλα τα παιδιά της γης….»   Δεκέμβριος 2021 – Φεβρουάριος 2022

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ:

STEM: «Πέφτει, πέφτει η σταγόνα»  Φεβρουάριος  –  Μαρτίος 2022

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ :

Οικολογία: «Τίποτα δεν πετώ όλα τα χρησιμοποιώ» Απρίλιος – Μάιος