ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΟΥΒΩΝ

ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ….ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ!

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Έχοντας διαβάσει ξανά το βιβλίο που έχουμε δανειστεί  από το Νηπιαγωγείο μας μπορώ……. 

  • να ζωγραφίσω όποια σελίδα του ,μου έκανε εντύπωση ΜΟΝΟ με το αγαπημένο μου χρώμα!
  • να σκεφτώ ένα άλλο εξώφυλλο και να το ζωγραφίσω όπως θέλω
  •  να φτιάξω τον δικό μου σελιδοδείκτη με απλά υλικά όπως χαρτόνι και καλαμάκι ή ξυλάκι(γλωσσοπίεστρο) και την δική μου παλάμη

 

{Πηγή εικόνας : mothersblog.gr }

 

  • Η σπουδαιότητα της  Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο

 

H δανειστική βιβλιοθήκη είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Προγράμματος Σπουδών  στο νηπιαγωγείο και αποτελεί κύριο μέρος της διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος εγγραμματισμού.Γνωρίζοντας ότι αναπτύσσεται η ανάγνωση και η γραφή από την νηπιακή ακόμα  ηλικία, το οποίο κατά τους ειδικούς παίζει σημαντικότατο ρόλο στην μελλοντική εξέλιξη του μαθητή η δημιουργία βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο  είναι καθοριστική.Μεγάλη η συμβολή και των γονέων στη διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς βοηθούν και υποστηρίζουν το έργο του νηπιαγωγείου. Η ανάγνωση των βιβλίων από τους γονείς βοηθά στη δημιουργία προτύπων συμπεριφοράς και είναι μέγιστης σπουδαιότητας στην κατάκτηση του εγγραμματισμού. Όλα τα παραπάνω όμως δεν θα μπορούσαν να είναι εφικτά αν δεν οργανωθεί η βιβλιοθήκη της τάξης σωστά και ιδιαίτερα αν δεν οργανωθεί από τα ίδια τα παιδιά.Ρόλος της νηπιαγωγού είναι να δημιουργήσει εκείνες τις καταστάσεις οι οποίες θα προβληματίσουν και θα αποδώσουν νόημα στην όλη διαδικασία καθώς θα ενθαρρύνει τα νήπια να σκεφτούν να προβληματιστούν και να οργανώσουν τη βιβλιοθήκη τους.

Πηγές:

-Γκλιάου, Γουργιώτου. ([χ.χ.]). Η αξιοποίηση της βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο ως μέσο για την εκπλήρωση στόχων του προγράμματος σπουδών της Γλώσσας

-Οδηγός Νηπιαγωγού ΠΙ & ΥΠΕΠΘ, ΟΕΔΒ, 2006.

-Χλαπανά, Ε. (2011). Η οργάνωση της γωνιάς της βιβλιοθήκης στην προσχολική τάξη και. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ.4, 123-143.

 

  • Προτάσεις για την ανάγνωση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας

 

 Πριν την ανάγνωση

  • Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο. (Για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
  • Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει…..;)

 

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης

  • Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
  • Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
  • Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
  • Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα. (τι λέτε ότι θα γίνει;)

Μετά την ανάγνωση

  • Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :-Πού διαδραματίστηκε η ιστορία; Στόχο: -Τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
  • Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα της δικής τους ζωής.
  • Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
  • Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις .
  • Να συνθέσουν μια παρόμοια δική τους ιστορία.

 Πηγή: {http://dim-voupert.europe.sch.gr, http://mikromikronip.blogspot.com }

  • Και επειδή τα παραμύθια και τα βιβλία είναι και οικογενειακή υπόθεση…Σας προτείνω…

1. «Το Σπίτι με τις Γάτες»  αφήγηση Ξένια Καλογεροπούλου

Πηγή: {https://www.infokids.gr }

 

2. Ο ΜΑΥΡΟΣ ΚΟΤΣΥΦΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΣΠΡΟΣ ΓΛΑΡΟΣ

 

  Πηγή: {www.mikrosanagnostis.gr}

3. Στο σπίτι μπορείτε να… 

 

  • Δημιουργήσετε ευνοϊκό κλίμα για ανάγνωση με μια χαριτωμένη γωνιά. Διαμορφώστε τον χώρο σας διακοσμώντας τον με εικόνες, αφίσες, ζωγραφιές των παιδιών, χνουδωτά κουκλάκια, μια υδρόγειο σφαίρα κ.α. Τοποθετήστε αναπαυτικά μαξιλάρια για να απολαύσετε τις αναγνώσεις σας.
  • Φτιάξετε διασκεδαστικές αφίσες για τη γωνιά ανάγνωσης με ήρωες που αγαπούν τα βιβλία.
  • Διαβάσετε τα αγαπημένα σας βιβλία δυνατά. Διασκεδάστε μαζί με τα παιδιά διαβάζοντάς τους την αγαπημένη τους ιστορία με ύφος χαρούμενο, θυμωμένο, φοβισμένο, δραματικό κτλ.
  • Διαβάσετε με το χώρο. Ανάλογα με το περιεχόμενο της ιστορίας, να αφηγηθείτε σε διάφορα δωμάτια του σπιτιού και όχι μόνο. Στο μπάνιο, στην κουζίνα, στον κήπο.
  • Αφηγηθείτε τις ιστορίες παίρνοντας πόζες και μιμούμενοι συμπεριφορές και κινήσεις των ηρώων. Μεταμφιεστείτε χρησιμοποιώντας αντικείμενα για να παραστήσετε έναν ήρωα. Σαν να παίζετε θέατρο.
  • Μαντέψετε το περιεχόμενο ενός βιβλίου με βάση το εξώφυλλό του. Διεγείρετε έτσι την περιέργεια των παιδιών και τη διάθεσή τους να ανακαλύψουν την ιστορία. Διατυπώστε υποθέσεις και συμπεράσματα και ελέγξτε τα στο τέλος της αφήγησης.
  • Αλλάξετε τον τόπο, τον χρόνο και άλλα στοιχεία των ηρώων στα παραδοσιακά παραμύθια και να αφήσετε τη φαντασία σας να σας οδηγήσει σε νέες διασκεδαστικές ιστορίες. Τι θα συνέβαινε στην ιστορία αν η κοκκινοσκουφίτσα πήγαινε να αγοράσει τα φρούτα από το σουπερμάρκετ της γειτονιάς της; Αν τα τρία γουρουνάκια ζούσαν στον Βόρειο Πόλο, τι σπίτια θα έφτιαχναν; Αν η Χιονάτη συναντούσε τη φίλη της την Ωραία Κοιμωμένη;
  • Επιλέξετε εικονοβιβλία που δεν περιέχουν κείμενο και να γράψετε εσείς την ιστορία που πιστεύετε ότι κρύβει η εικονογράφηση.
  • Παίξετε ντόμινο βιβλίων και βρείτε κοινά στοιχεία μεταξύ τους. (χρώμα εξωφύλλου, θέμα, μέγεθος , εικονιζόμενα στοιχεία στο εξώφυλλο κτλ.)
  • Συγκεντρώσετε λέξεις αστείες, γλυκές, τρομακτικές, αηδιαστικές από διάφορες αναγνώσεις σας μέσα σε κουτάκια.
  • Φτιάξετε την ταυτότητα του αγαπημένου σας ήρωα.

 

“Τι ευτυχία να ανοίγεις ένα βιβλίο, να το απολαμβάνεις, να βυθίζεσαι, να χάνεσαι μέσα του, να το πιστεύεις!”  (Βίκτωρ Ουγκώ) 

 

Πηγή: {https://www.talcmag.gr}

 

 

Πρόσφατα σχόλια

    Σκακιστική άσκηση

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  

    ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ…

    ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων