Το νηπιαγωγείο Γουρνών, μαζί με το Νηπιαγωγείο Σεισίου, ιδρύει και συντονίζει για πρώτη φορά, έργο στην κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης, στην πλατφόρμα του eTwinning. Σκοπός μας , παιδιά και εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, να ανταλλάξουν ευχές εν όψη των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς
Λίγα λόγια για το έργο μας……..
Το έργο απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου από 4 έως 6 ετών. Η ιδέα είναι τα παιδιά. με την βοήθεια των εκπαιδευτικών, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, να φτιάξουν και να διακοσμήσουν μια χριστουγεννιάτικη κάρτα, όπως αυτά επιθυμούν. Μέσα στην κάρτα θα γράψουν τις ευχές τους «σκαρώνοντας » μια μαντινάδα. Η μαντινάδα θα ηχογραφηθεί. Από το υλικό που θα συγκεντρωθεί από τους εταίρους, θα προκύψει ένα video και ένα e-book, τα οποία θα κοινοποιηθούν πρωτίστως στα παιδιά, ώστε να δουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους , να δεχτούν τις ευχετήριες κάρτες και να ακούσουν τις ευχές των υπόλοιπων ομάδων.
Το προτεινόμενο έργο θέτει ως στόχους του οι μαθητές :
• Να μάθουν την σημασία της ανταλλαγής ευχών εκφράζοντας μια σειρά συναισθημάτων
• Να δουλέψουν ομαδοσυνεργατικά προκειμένου να κατασκευάσουν την χριστουγεννιάτικη κάρτα
• Να αξιοποιήσουν την δημιουργικότητα και φαντασία τους με παιγνιώδη τρόπο σε γλωσσικές ασκήσεις
• Να έρθουν σε επαφή με την μαντινάδα που αποτελεί είδος λαϊκής ποίησης
• Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο απομνημονεύοντας το ποίημα
• Να κατανοήσουν τον έμμετρο λόγο
• Να επικοινωνήσουν μέσω της τεχνολογίας με συνομηλίκους τους σε διάφορα μέρη της Ελλάδας
• Να αντιληφθούν ότι η τεχνολογία μπορεί να προσπελάσει τις αποστάσεις
Πορεία υλοποίησης του έργου από τα παιδιά
Η δράση στηρίχθηκε στην αξιοποίηση του SWAY παρουσίασης, που δημιουργήθηκε από την νηπιαγωγό Γουργιώτη Μαρία και εμπλουτίστηκε από εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων – εταίρων, προκειμένου τα παιδιά να εισαχθούν στο θέμα και να υλοποιήσουν τις δραστηριότητες
Μαζί με τα παιδιά
- γνωρίσαμε το χριστουγεννιάτικο έθιμο της ανταλλαγής καρτών
- είδαμε διάφορα είδη καρτών
- αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην δράση ανταλλαγής καρτών και ευχών
- μιλήσαμε για τις ευχές των Χριστουγέννων
- ακούσαμε και γνωρίσαμε τις μαντινάδες
- χορέψαμε με κρητική μουσική ακούγοντας παράλληλα μαντινάδες
- σκεφτήκαμε και καταγράψαμε τις δικές μας ευχές
- φτιάξαμε ένα χριστουγεννιάτικο λεξικό
- προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μαντινάδες με τις ευχές μας , αξιοποιώντας λέξεις από το λεξικό μας
- συζητήσαμε και αποφασίσαμε το πώς θα κατασκευάσουμε την κάρτα μας
- κάναμε προσχέδιο κατασκευής
- την κατασκευάσαμε
- ηχογραφήσαμε τη μαντινάδα μας
Κλασσικό τμήμα:
Ολοήμερο 1 :
Ολοήμερο 2:
Στο τέλος του προγράμματος, κάναμε τηλεσυνάντηση με τα άλλα νηπιαγωγεία που συμμετείχαν στο έργο, για να γνωριστούμε, να ανταλλάξουμε ευχές και μαντινάδες και να πούμε τα κάλαντα!
Τελικά προϊόντα του έργου
Τα τελικά προϊόντα του έργου, εκτός από το sway που βρίσκεται παραπάνω, είναι ένα video και ένα ebook με συγκεντρωμένο το υλικό από όλα τα σχολεία- εταίρους μας (πατήστε επάνω στις χρωματιστές λέξεις για να τα δείτε..) .
Τα προϊόντα αυτά, είδαν πρώτα τα παιδιά, ώστε να λάβουν τις ευχές και να χαρούν τις δημιουργίες όλων των συμμετεχόντων σχολείων. Σας τα παρουσιάζουμε λοιπόν με μεγάλη χαρά και ευχόμαστε να τα απολαύσετε κι εσείς.
Αξιολόγηση έργου από παιδιά και εκπαιδευτικούς
Τα παιδιά αξιολόγησαν το έργο, αποτυπώνοντας τις απόψεις τους λεκτικά, με γραφή, αλλά κυρίως μέσω του ιχνογραφήματός τους, σε ένα φύλλο που τους δόθηκε. Οι εκπαιδευτικοί κατέγραψαν τα λεγόμενά τους καθώς και τυχόν άλλες παρατηρήσεις των παιδιών.
Κλασσικό τμήμα:
Ολοήμερο 1:
Ολοήμερο 2:
Το έργο αξιολογείται και από τους εκπαιδευτικούς. Σε πρώτη φάση, οι εταίροι καταθέτουν περιγραφικά και ελεύθερα τις εντυπώσεις τους από την συμμετοχή τους στο έργο. Σκοπός μας είναι ο κάθε συμμετέχων εντελώς ανεπηρέαστα και όχι καθοδηγούμενα, να γράψει αυτό που πηγαία αισθάνεται μετά το πέρας του έργου. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε ένα Padlet, όπου συγκεντρώνονται σιγά σιγά οι εντυπώσεις εκπαιδευτικών και μαθητών από όλη την Ελλάδα.
Η αξιολόγηση του έργου θα τελειώσει με ερωτηματολόγιο ανατροφοδότησης από τους εκπαιδευτικούς, που θα γίνει δεύτερο χρόνο και θα ανακοινωθεί και εδώ.