Στόχοι του έργου και σύνδεση με αναλυτικό πρόγραμμα:
- Να μάθουν και να βιώσουν τα τέσσερα κύρια στοιχεία της φύσης: γη, νερό, αέρας και φωτιά.
- Να κατανοήσουν το ρόλο αυτών των στοιχείων στη φύση και να παρατηρήσουν τις αλληλεπιδράσεις τους.
- Να δημιουργήσουν άτομα που είναι πιο ευαίσθητα στη φύση αυξάνοντας την περιβαλλοντική συνείδηση.
Μέθοδος: Κατά τη διάρκεια του έργου πραγματοποιήθηκαν διάφορα πειράματα και δραστηριότητες με επίκεντρο τα στοιχεία της γης, του νερού, του αέρα και της φωτιάς.
Στοιχείο Γης:
- Εξετάστηκαν διαφορετικοί τύποι εδάφους (αμμώδες, αργιλώδες, κ.λπ.) σε διαφορετικά σημεία της αυλής και έγιναν παρατηρήσεις για τις ιδιότητές τους.
- Πραγματοποιήθηκε ένα πείραμα που έδειξε ότι υπάρχει αέρας στο έδαφος. Ο σχηματισμός φυσαλίδων αέρα παρατηρήθηκε τοποθετώντας χώμα σε κλειστό βάζο.
- Κατασκευάστηκαν γλυπτά με χρήση πηλού και στολίστηκαν από τα παιδιά.Οι συμμετέχοντες ανακάλυψαν τις ιδιότητες διαμόρφωσης του εδάφους φτιάχνοντας γλυπτά με πηλό.
Στοιχείο νερού:
- Στο πλαίσιο των εορτασμών της Παγκόσμιας Ημέρας Νερού, δημιουργήθηκε μια ενημερωτική αφίσα για τη σημασία και την προστασία του νερού (στο πρωϊνό πρόγραμμα) ενώ στο ολοήμερο δόθηκε αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
- Πραγματοποιήθηκε ένα πείραμα σχετικά με τον κύκλο του νερού. Με τη θέρμανση του νερού παρατηρήθηκαν οι διαδικασίες εξάτμισης και συμπύκνωσης του ατμού.
- Παρακολουθήσαμε βίντεο για να δείξουμε πώς το νερό έρχεται στα σπίτια και τα σχολεία μας μέσω σωλήνων και ένα βίντεο της ΕΥΔΑΠ για το πως έρχεται το νερό στο σπίτι μας. Έτσι, ενημερωθήκαμε για τα υδραυλικά και ακολουθήθηκε η διαδρομή του νερού.
- Έγινε συζήτηση για το τι πρέπει να κάνουμε για να προστατεύσουμε το νερό αλλά και να εξοικονομήσουμε νερό.
- Πραγματοποιήθηκε φύλλο εργασίας «σπάσε τον κώδικα» μιας σταγόνας νερού.
Στοιχείο αέρα και φωτιάς:
- Δόθηκαν εξηγήσεις για τον αέρα και τη φωτιά και πώς εμφανίζεται η φωτιά.
- Διεξήχθη ένα πείραμα με κερί που έδειξε ότι η φωτιά σβήνει όταν τελειώνει το οξυγόνο.
- Οι πληροφορίες για τη φωτιά ενισχύθηκαν μέσω ενός διαδικτυακού παιχνιδιού αντιστοίχισης.
Συνεργατικά αποτελέσματα έργου:
- Συνεργατικό έργο για εορτασμό της ημέρα e-Twinning στις 9/5/24 : https://youtu.be/C7qaTlbXQso
- Συνεργατικό έργο για την Παγκόσμια ημέρα νερού:https://youtu.be/mcrgIXr9DKs
- Συνεργατικό e-book https://pubhtml5.com/ajwpa/vacr/
Απολαύστε τα!