nipgazser's blog

Παρέχεται από το Blogs.sch.gr

Δανειστική βιβλιοθήκη

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ξεκινήσαμε (λίγο αργά βέβαια ) τη δανειστική μας βιβλιοθήκη.Η καθυστέρηση αυτή οφείλεται στο ότι φέτος θα δανειστούμε βιβλία από μια συγκεκριμένη σειρά που έχει σχέση με τα συναισθήματα.Η θεματική προσέγγιση που ξεκινήσαμε έχει αυτό το αντικείμενο και έτσι το συνδυάσαμε.z9 z10

Ο δανεισμός λοιπόν είναι για μας μια ολόκληρη τελετουργία που ξεκινάει με την σύναψη και υπογραφή της «συμφωνίας».Είναι ένα έγγραφο που το συντάσουμε μαζί με τα παιδιά και περιλαμβάνει τη διαδικασία του δανεισμού και το πώς πρέπει να χρησιμοποιούμε τα βιβλία στο σπίτι.z8 z7

Αφού υπογράψουν το έγγραφο τα παιδιά στο σπίτι,τους παρουσιάζουμε το έντυπο που είναι ένας πίνακας διπλής εισόδου, στο οποίο υπογράφουν όταν παίρνουν και όταν επιστρέφουν το βιβλίο.Μ’ αυτό τον τρόπο εξοικειώνονται με τη χρήση του πίνακα και προάγουν τη μαθηματική τους σκέψη.z6z5

Στη συνέχεια παίρνουν το βιβλίο στο σπίτι και αφού το διαβάσουν ζωγραφίζουν ότι τους έκανε εντύπωση .Τη Δευτέρα το επιστρέφουν και όλοι μαζί συζητάμε για αυτό. Τοποθετούν το βιβλίο στη θέση του και περιμένουν την Παρασκευή για να πάρουν το επόμενο.z1 z4       z3

Κατηγορία Διατροφή

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου ,και στο νηπιαγωγείο αναφερθήκαμε στο μεγάλο Δανό παραμυθά Χανς Κρίστιανς Άντερσεν ,ο οποίος γεννήθηκε σαν σήμερα.Διαβάσαμε με τα παιδιά κάποια από τα παραμύθια του και είδαμε εικόνες σχετικές με τη ζωή του και το έργο του.images (1)

Αναφερθήκαμε και σε άλλους γνωστούς συγγραφείς όπως ο Αίσωπος ,ο αγαπημένος μας Ευγένιος Τριβιζάς, η Σοφία Ζαραμπούκα και άλλοι, τα βιβλία των οποίων κοσμούν την βιβλιοθήκη μας.

Στη συνέχεια με τα παιδιά της Α΄και Β΄τάξης του Δημοτικού σχολείου επισκεφθήκαμε τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του χωριού.Εκεί τα παιδιά είδαν το χώρο, ξεφύλλισαν τα βιβλία και εξέφρασαν τις απορίες τους σχετικά με το πως γίνεται ο δανεισμός των βιβλίων.Διαπίστωσαν ότι υπήρχαν κάποιες ομοιότητες αλλά και διαφορές με το δανεισμό που κάνουμε στο Νηπιαγωγείο μας.b2 b3 b4 b5

Επιστρέφοντας στο σχολείο φτιάξαμε σελιδοδείκτες για να βάζουμε στα βιβλία που δανειζόμαστε στο σπίτι όταν τα διαβάζουμε.b b1

Στο επόμενο άρθρο μας θα σας  δείξουμε πώς γίνεται ο δανεισμός των βιβλίων στο σχολείο μας.

Κατηγορία Διατροφή

25η Μαρτίου

Η 25η Μαρτίου πλησιάζει και μαζί με τα παιδιά διαβάσαμε την ιστορία της ελληνικής επανάστασης, είδαμε τις εικόνες ,συζητήσαμε για την ελευθερία και την σκλαβιά ,θαυμάσαμε τον ηρωισμό των Ελλήνων.

Στα κορίτσια έκανε εντύπωση ο χορός του Ζαλόγγου που χόρεψαν οι γυναίκες στο Σούλι και έτσι αποφασίσαμε να τον χορέψουμε και εμείς.

Και για τα παλικάρια μας όμως που ήταν ντυμένοι τσολιάδες τα «Σαράντα Παλικάρια» ήταν ο χορός που προτίμησαν να χορέψουν στη γιορτή.

Και τα κατάφεραν όλοι τους πάρα πολύ ωραία!!!!!!

Όπως ήταν φυσικό αποτυπώσαμε και στο χαρτί τους χορούς των προγόνων μας, που με τον ηρωισμό τους συνεχίζουν να κάνουν περήφανες τις γενιές των Ελλήνων που μεγαλώνουν στα χέρια μας.

25 1 25 2 25 3 25 5 25 4 256

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!

Κατηγορία Διατροφή

«Χελιδόνα έρχεται….»

Ο Φεβρουάριος φεύγει και μαζί του παίρνει το Χειμώνα.Έρχεται η αγαπημένη μας Άνοιξη και μαζί με τα παιδιά αποφασίσαμε να την υποδεχτούμε αναβιώνοντας το παλιό αυτό έθιμο! «Χελιδόνα έρχεται από Μαύρη Θάλασσα» και η πρώτη μας κατασκευή είναι το χελιδόνι.x2x3x4

Τα λουλούδια είναι κι αυτά απαραίτητα για να μπούμε στο Ανοιξιάτικο κλίμα και τα στεφανάκια μας είναι έτοιμα!!

x5x9x7x8

Φτιάξαμε και το «Μάρτη» για τα χεράκια μας, τα καλαθάκια και τη Χελιδόνα που θα κρατάμε.

x19x22x30

 

Πριν ξεκινήσουμε όμως είδαμε ένα ενδιαφέρον video από την ορνιθολογική εταιρία για τις φωλιές των πουλιών

Μετά απ’ αυτό αποφασίσαμε με τα παιδιά να κατασκευάσουμε τη φωλιά του χελιδονιού (με λάσπη όπως πρότειναν, που υπήρχε αρκετή έξω, λόγω βροχής).Ο πηλός όμως ήταν μια καλή εναλλακτική λύση και ιδού το αποτέλεσμα:

x15 x13 x12  x10 x11

Όπως καταλάβατε είμαστε έτοιμοι, μαζί με την Α’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου,για την εξόρμησή μας στα σπίτια του χωριού για να τραγουδήσουμε τα «Χελιδονίσματα» ή αλλιώς «τα Κάλαντα της Άνοιξης».

Το πρώτο τραγούδι της Χελιδόνας το τραγουδήσαμε στο Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου με το οποίο συστεγαζόμαστε και στα παιδιά των τάξεων.

x28x29

 

Μαζί μας και οι μητέρες των παιδιών που κι αυτές έμαθαν το τραγούδι.

x35x26x24x38x27x36

 

Δευτέρα 2 Μαρτίου και η Άνοιξη είναι εδώ : στα προσωπάκια των παιδιών που δυστυχώς δεν μπορούμε να σας δείξουμε…..

Χελιδόνα έρχεται από Μαύρη Θάλασσα

θάλασσα επέρασε, έκατσε και λάλησε

λάλησε τα γράμματα,γράμματα Ελληνικά

που μαθαίνουν τα παιδιά,τα παιδιά του δάσκαλου.

Μάρτης μας ήρθε,καλώς μας ήρθε

τα λουλούδια άνθισαν,τόπος μυρίζει

κι η Αγία Πασχαλιά με τα κόκκινα τ’ αυγά.

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!!!

 

Κατηγορία Διατροφή

Καρναβάλι-Σαρακοστή

3 Σχόλια »

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΖΩΡΟΥ ΦΥΛΛΙΔΑΣ | 20 Φεβρουαρίου 2015 στις 10:57

Τελευταίες μέρες της Αποκριάς και τα παιδιά έφτιαξαν μάσκες-ζωάκια.Τις φορέσαμε και βγήκαμε στην αυλή.

e12 c

Όμως δεν θα έλειπε από την παρέα μας και ο αγαπημένος μας κλόουν. Σε φυσικό μέγεθος βέβαια!!!!!!

k4 k2

Τέλος η Κυρά Σαρακοστή μας θύμισε ότι το καρναβάλι τελειώνει και αρχίζει η περίοδος της νηστείας και της προσμονής για τη μεγάλη γιορτή του Πάσχα.Τα 7 της πόδια που συμβολίζουν τις επτά εβδομάδες της Σαρακοστής μας έδωσαν την αφορμή να εξασκηθούμε στον αριθμό επτά(7).k6 k5

 

Καλό τριήμερο και  ΚΑΛΗ  ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ σε όλους!!!!!

Κατηγορία Διατροφή

«H τροφή μου η δύναμή μου»

3 Σχόλια »

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΖΩΡΟΥ ΦΥΛΛΙΔΑΣ | 19 Φεβρουαρίου 2015 στις 08:17

Σήμερα Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με την Α’,Β’ και Γ’ τάξη του Δημοτικού σχολείου παρουσίασαν στους γονείς κάποιες δραστηριότητες στα πλαίσια του προγράμματος Διατροφής που πραγματοποιήθηκε στην ευέλικτη ζώνη.Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου συνεχίζοντας τη θεματική προσέγγιση με θέμα τη διατροφή παρουσίασαν ένα κουκλοθέατρο βασισμένο στο έργο «Λαχανοφρουτοθεραπεία»του Γ. Τζήκα.

Φτιάξαμε λοιπόν τις κούκλες μας από φρέσκα λαχανικά και φρούτα που έφεραν τα παιδιά στην τάξη,και αφού έμαθαν τα λόγια τους ,ήμασταν έτοιμοι για το κουκλοθέατρο! f2f6 f3

 

Να σας συστήσουμε λοιπόν τους πρωταγωνιστές μας:

f15

Ο Αρχέλαος το Λάχανο,

f11

Η πριγκίπισσα Μπανάνα,

f10

Το Λεμονάκι το μυρωδάτο,

f7

Ο Αιμίλιος το Μήλο,

f9

Το Κολοκύθι,

f12

Η Μάτα η στρουμπουλή Ντομάτα,

f14

Το Μανταρίνι,

f13

Ο Βρασίδας το Κρεμμύδι,

f8

Η Πιπεριά,

f17

Το Σπανάκι,

f16

Ο Κάρολος το καρότο.

a

Το Αχλάδι.

Αυτοί λοιπόν ήταν οι πρωταγωνιστές μας !!!Τα παιδιά  χάρηκαν τόσο πολύ τη διαδικασία κατασκευής  των «λαχανοφρουτόκουκλων» και το κουκλοθέατρο που παρουσίασαν ,που θα το θυμούνται για πολύ καιρό. Ελπίζουμε ότι θα τα εντάξουν  στην καθημερινή τους διατροφή αφού κατάλαβαν πόσο πολύτιμα είναι για την υγεία μας.        (Θα ακολουθήσει το video από το κουκλοθέατρο των παιδιών.)

Κατηγορία Διατροφή

«Ήρθε ξανά το καρναβάλι»

3 Σχόλια »

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΖΩΡΟΥ ΦΥΛΛΙΔΑΣ | 13 Φεβρουαρίου 2015 στις 07:14

Απόκριες και στο Νηπιαγωγείο κυριαρχεί το κέφι και η χαρά! Μάσκες,στολές ,τραγούδι, χορός, παιχνίδια,κλόουν,αρλεκίνοι και κολομπίνες συνθέτουν το σκηνικό.Ξεκινήσαμε με το Γαϊτανάκι που το θυμήθηκαν τα παιδιά που ήταν και πέρυσι Μιλήσαμε γι’αυτό και αποφασίσαμε να το χορέψουμε και φέτος.k
Στη συνέχεια το αποτυπώσαμε στο χαρτί προσθέτοντας κομφετί14
Διαβάσαμε το αστείο ποίημα»Η Ζημιά» της Ειρήνης Γενειατάκη-Αρβανιτίδη και γελάσαμε με την ψυχή μας.
Ακούσαμε το τραγούδι»Ένας παλιάτσος είμαι εγώ»και το δραματοποιήσαμε.

Στη συνέχεια ενώσαμε τους κλόουν που ήταν χωρισμένοι στη μέση

d

 

b

 

a

 

Μάθαμε το «Α»της Αποκριάς και το ζωγραφίσαμε

z

 

Είδαμε το video : «Η Αχτένιστη Αγελάδα»,(Ένα γράμμα μια ιστορία), και ανακαλύψαμε τις λεξούλες που αρχίζουν από «Α»

Κατηγορία Διατροφή

«Μια άσπρη μέρα»

3 Σχόλια »

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΖΩΡΟΥ ΦΥΛΛΙΔΑΣ | 10 Φεβρουαρίου 2015 στις 06:58

Δευτέρα πρωί στο Νηπιαγωγείο είδαμε «μια άσπρη μέρα»…και είπαμε να το χαρούμε!                                                                                            Αφού παίξαμε με το χιόνι,σκεφτήκαμε να αφιερώσουμε τη μέρα μας σ’αυτό. ‘Ετσι κατασκευάσαμε χιονονιφάδες πασπαλισμένες με ζάχαρη  και χιονάνθρωπους με πλαστικά κουταλάκια .Διαβάσαμε την ιστορία: «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει » (συγγραφέας:Μάνος Κοντολέων) και συναρμολογήσαμε χιονάνθρωπους.                                                                                                                                                                                                  eik;ona3            81057και κάποιοι από τα παλιά……             4

Κατηγορία Διατροφή

«Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω»

3 Σχόλια »

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΖΩΡΟΥ ΦΥΛΛΙΔΑΣ | 10 Φεβρουαρίου 2015 στις 06:05

 

Αυτό το τραγούδι έγινε το αγαπημένο μας.

Αφού το μάθαμε ,αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους πρωταγωνιστές :τον πρίγκιπα Λεμόνη και την όμορφη Κρεμμύδω……Πως αλλιώς ; με τα φρέσκα λαχανικά που φέραμε στο Νηπιαγωγείο!

Εικόνα1

Κατηγορία Διατροφή

Τραγούδι : «Τόσο λάθος διατροφή»

3 Σχόλια »

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΖΩΡΟΥ ΦΥΛΛΙΔΑΣ | 6 Φεβρουαρίου 2015 στις 21:45

Ακούσαμε με τα παιδιά το τραγούδι και είδαμε το video στο yουtube.Σας το αφιερώνουμε!

Κατηγορία Διατροφή

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων