“Η Οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”

1ο Εργαστήριο: “Η μοναδική μου οικογένεια”

Η ολομέλεια της τάξης συζήτησε για την οικογένεια και κατέγραψε με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού μια θύελλα ιδεών σχετικά με το θέμα.

Ιστόγραμμα Οικογένεια

Στη συνέχεια, τα νήπια ζωγράφισαν την οικογένειά τους σε ένα χαρτί Α4 και την παρουσίασαν στην τάξη.

Εργ.1Εργ.2

Αφού καταμετρήσαμε τα μέλη της οικογένειάς μας, ψάξαμε στην τάξη τον αριθμό που αντιστοιχεί στο πλήθος των μελών της οικογένειας του καθενός και αναρτήσαμε τη ζωγραφιά κάτω από το αντίστοιχο καρτελάκι. Οι μαθητές/τριες παρατήρησαν ότι τα περισσότερα παιδιά έχουν τετραμελή οικογένεια.

IMG 1202 IMG 1207 IMG 1204 IMG 1205 IMG 1200 IMG 1201

Τα παιδιά σκέφτηκαν να φτιάξουν σπιτάκια με το οικοδομικό υλικό του σχολείου. Χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!

4AC3365F 4762 4853 9E1F ABD5C7F8667AEEB6D05A 4D88 4B6A A186 8E37E47F447C

Τα παιδιά είχαν μια καταπληκτική ιδέα! Τα μέλη της τάξης μας αποτελούν κι αυτά μια οικογένεια! 

IMG 1240IMG 1241

Τέλος, η εκπαιδευτικός προβάλλει στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι, “Η μονα-δική μου οικογένεια” της Ι. Μανάφη (Άδεια Creative Commons). Όλοι μαζί συζητήσαμε για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούσαν στο παραμύθι. 

 

2ο Εργαστήριο: “«Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)”

Στο παραμύθι του προηγούμενου εργαστηρίου γνωρίσαμε τους πιγκουίνους! Σήμερα μας επισκέφθηκε ο ταχυδρόμος και μας έφερε μια κάρτα από την Ανταρκτική! 

penguinsIMG 1244

Η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας και η εκπαιδευτικός παρουσίασε ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον πιγκουίνο και αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009). Ta παιδιά ζωγράφισαν πως αισθάνονται οι μικροί πιγκουίνοι με την οικογένεια τους και τις παρουσίασαν στην ολομέλεια.

Scan 20231010 2 Scan 20231010 3 Scan 20231010 4 Scan 20231010

 

3ο Εργαστήριο: “Πες μας λύκε!” – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)

Πρωταγωνιστής της σημερινής ημέρας είναι ο λύκος και η πολυπληθής οικογένειά του με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. 

Αφού παρακολουθήσαμε το βίντεο “οι λύκοι” από το μαγικό κόσμο της Diney, συζητήσαμε στην ολομέλεια τον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας, τα προβλήματα που μπορεί να έχει και τις λύσεις που μπορούμε να δώσουμε ως ομάδα. 

Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα τρία μικρά λυκάκια” του Ευγένιου Τριβιζά

τρια μικρά λυκάκια

Και ζωγραφίσαμε πως νιώθει ο λύκος μέσα στην οικογένειά του.

λυκοι

4ο Εργαστήριο: “Πες μας καγκουρό!” Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια

Η οικογένεια του καγκουρό ήρθε στην τάξη μας μέσα από το βίντεο “το καγκουρό” από το μαγικό κόσμο των ζώων της Disney.

Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της μονογονεϊκής οικογένειας!

Καταγραφή

Τέλος, σε ατομικό εικαστικό έργο αποτυπώσαμε πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του.

καγκουρό1  καγκουρό2

καγκουρό3

5ο Εργαστήριο: “Πες μας κούκε!” – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια (1+1=3)

Ο κούκος μας έστειλε μια αναμνηστική κάρτα για την παγκόσμια ημέρα υιοθεσίας, στην οποία φωτογραφίζεται με την οικογένειά του. Παρακολουθήσαμε το βίντεο του BBC Earth με τίτλο “Cuckoo Hijacks Warbler Nest”, που παρουσιάζει τον θηλυκό κούκο να αφήνει το αυγό του σε ξένη φωλιά.

Ο καταιγισμός ιδεών των παιδιών μας κατέδειξε δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια θετή οικογένεια στη λειτουργία της αλλά και τις όμορφες στιγμές της.

Τέλος, τα παιδιά πρότειναν να διαβάσουμε το βιβλίο “Σώστε τον κ. Κου” της Hellen Stephens.

kou