Σας ενημερώνουμε ότι με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά και κατόπιν εκτεταμένης διαβούλευσης με την Πολιτική Προστασία και την ΕΜΥ, την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου θα παραμείνουν κλειστά όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Λεκανοπεδίου, ενόψει του κύματος κακοκαιρίας Byron.
Το φθινόπωρο αποτελεί κάθε χρόνο μια υπέροχη αφορμή για να γνωρίσουμε μαζί με τα παιδιά τις αλλαγές της φύσης, τα δώρα της εποχής και τα φυσικά φαινόμενα που μας περιβάλλουν. Φέτος, μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων, εξερευνήσαμε το φθινόπωρο με τρόπο βιωματικό, δημιουργικό και χαρούμενο.
Ξεκινήσαμε με την αισθητική καλλιέργεια, όπου τα παιδιά ψήφισαν τον αγαπημένο τους φθινοπωρινό πίνακα, παρατηρώντας χρώματα, σχήματα, συναισθήματα και μιλώντας για το τι τους κάνει κάθε έργο να ξεχωρίζει. Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τα αγαθά του φθινοπώρου – φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς – τα αγγίξαμε, τα μυρίσαμε και μάθαμε για τις διατροφικές τους αξίες.
Ψηφίζω τον αγαπημένο μου φθινοπωρινό πίνακα
Τα αγαθά του φθινοπώρου
Παίξαμε δημιουργικά με τη φύση, κάνοντας παιχνίδια με φθινοπωρινά φύλλα: ταξινομήσεις, μοτίβα, αποτυπώματα και ομαδικές συνθέσεις. Συζητήσαμε για τη βροχή και τον κύκλο του νερού, παρακολουθώντας απλά πειράματα και εποπτικό υλικό που μας βοήθησε να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί αυτό το εντυπωσιακό φυσικό φαινόμενο.
Παιχνίδια με φθινοπωρινά φύλλα
Βροχή – Ο κύκλος του νερού
Εστιάσαμε επίσης σε δύο εμβληματικά αγαθά της ελληνικής γης: την ελιά, το ευλογημένο δέντρο, μαθαίνοντας για τον καρπό, το λάδι και την προσφορά της στον άνθρωπο ανά τους αιώνες· και το σιτάρι, όπου μιλήσαμε για τη σπορά, το άλεσμα και το ψωμί. Τα παιδιά συμμετείχαν σε μικρές βιωματικές δράσεις και παρακολούθησαν σχετικά βίντεο.
Ελιά: Το ευλογημένο δέντρο
Σιτάρι – σπορά
Η μαθησιακή μας πορεία εμπλουτίστηκε με ρομποτική,φθινοπωρινά μαθηματικά (σειραθετήσεις, μετρήσεις, γεωμετρικά σχήματα από στοιχεία της φύσης), καθώς και με δραστηριότητες στις Φυσικές Επιστήμες, όπου παρατηρήσαμε αλλαγές στο περιβάλλον, συγκρίναμε φυσικά υλικά και κάναμε απλά πειράματα.
Φθινοπωρινά μαθηματικά
Φυσικές Επιστήμες
Τέλος, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι φθινοπωρινές κατασκευές: δέντρα, στεφάνια, κολάζ και μικρά έργα τέχνης με υλικά της εποχής, που στόλισαν τον χώρο μας και έδωσαν χρώμα στην τάξη.
Το φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτο ανακαλύψεις, εμπειρίες και χαμόγελα – μια εποχή που μας δίδαξε τη δύναμη της αλλαγής και την ομορφιά της φύσης γύρω μας.
Με αφορμή την 17η Νοεμβρίου και την επέτειο του Πολυτεχνείου, μιλήσαμε με τα παιδιά για τα γεγονότα του 1973 με τρόπο απλό, τρυφερό και προσαρμοσμένο στην ηλικία τους. Εστιάσαμε στις αξίες που αναδεικνύει η ημέρα: ελευθερία, δημοκρατία και υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
Μέσα από εποπτικό υλικό, εικόνες και σύντομα βίντεο, γνωρίσαμε την έννοια της δημοκρατίας και καταλάβαμε γιατί οι φοιτητές ενώθηκαν και φώναξαν «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία». Συζητήσαμε για τη σημασία του να εκφράζουμε τη γνώμη μας, να συνεργαζόμαστε και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον.
Μαθαίνοντας την ιστορία του Πολυτεχνείου μέσα από πραγματικές φωτογραφίες της εποχής.
Δραματοποίηση των γεγονότων του Πολυτεχνείου
Ασχοληθήκαμε επίσης με ένα αγαπημένο βιβλίο που βοήθησε πολύ τα παιδιά να κατανοήσουν το νόημα της ημέρας, «Η Κυρά Δημοκρατία» . Μέσα από την ιστορία γνωρίσαμε τις έννοιες της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης και της αντίστασης στο άδικο. Κάναμε εκλογές, αναλαμβάνοντας ρόλους από το βιβλίο, συζητήσαμε το μήνυμα της ιστορίας και συνδέσαμε τις αξίες αυτές με την καθημερινότητά μας.
Δημοκρατία ή Δικτατορία;
Παιχνίδι στον διαδραστικό πινακα με θέμα το βιβλίο της κυρά Δημοκρατίας.
Εκλογές στην τάξη
Την ημέρα του εορτασμού της 17ης Νοεμβρίου παρουσιάσαμε μια μικρή, ζεστή γιορτή για το Πολυτεχνείο, παίζοντας κουκλοθέατρο βασισμένο στο βιβλίο “Η Ντενεκεδούπολη” και ζωγραφίζοντας τους ήρωες. Η ιστορία αυτή αποτυπώνει με τρόπο κατανοητό και παιδικό τις αξίες του Πολυτεχνείου. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με τραγούδια και συζητήσεις για το πώς μπορούμε κι εμείς —ακόμη και μικροί— να συμβάλλουμε σε έναν κόσμο χωρίς βία και φόβο.
Παράσταση Κουκλοθέατρου
Αντιστοίχιση ονομάτων και ηρώων της Ντενεκεδουπολης
Για την περίοδο Οκτώβρη – Νοέμβρη 2025 για τη θεματική ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον” στον τομέα “Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία” επιλέξαμε το εργαστήρι “Σεισμός – Και τώρα τι κάνω;”. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Oι μαθήτριες και οι μαθητές ζωγράφισαν, τραγούδησαν, είδαν εκπαιδευτικά και χρήσιμα βίντεο, άκουσαν μύθους γύρω από τον σεισμό, ενημερώθηκαν οι ίδιοι αλλά ενημέρωσαν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και συμμετείχαν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο.
Βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης. Τι έχει μέσα; Κατασκευή και παιχνίδι αφής
Τα σεισμοσπιτάκια μας
Τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε όταν γίνει σεισμός
Η γη και το εσωτερικό της. Ζωγραφική και κατασκευή με πλαστελίνη
Ο σεισμογράφος
Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση για τον σεισμό “Σεισμόλαδος, ο Μέγας”, από την θεατρική ομάδα “Θέατρο Αερόπλοιο -Τόπος Αλλού”, όπου μέσα από το παιχνίδι και τη δράση μάθαμε τι πρέπει να κάνουμε για να προστατευτούμε. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά αναπαριστώντας τις σωστές ενέργειες σε περίπτωση σεισμού — μια εμπειρία εκπαιδευτική αλλά και διασκεδαστική!
Ο Οκτώβριος ήταν ένας μήνας γεμάτος γνώση, δημιουργία και υπέροχες εμπειρίες!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, μιλήσαμε για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας, για τη σοφία και την αγάπη που προσφέρουν καθημερινά. Τα παιδιά μοιράστηκαν ιστορίες, ζωγράφισαν τα αγαπημένα τους πρόσωπα και έφτιαξαν μικρές κατασκευές για να τους δείξουν την αγάπη και την ευγνωμοσύνη τους.
Ατομική κατασκευή “Ο παππούς κι η γιαγιά μου”
Ζωγραφική
Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων! Μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας ζώα, για το πώς μπορούμε να τα φροντίζουμε και να τα προστατεύουμε. Διαβάσαμε όμορφα βιβλία, παίξαμε παιχνίδια ρόλων, δημιουργήσαμε ζωγραφιές και κατασκευές και καταλάβαμε πως όλα τα ζώα έχουν δικαίωμα στη φροντίδα και την αγάπη.
Ατομική κατασκευή με γλωσσοπίεστρο
κολάζ
Χαρτοκοπτική και κολάζ
Νερομπογιές κι εξάσκηση με το ψαλίδι
Κανόνες σωστής συμπεριφοράς προς τα ζώα
Συμβολικό παιχνίδι
Κατηγοριοποίηση
Επιπλέον, συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα Κώδικα. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με βασικές έννοιες αλγοριθμικής σκέψης, ομαδικότητας και επίλυσης προβλημάτων, μέσα από δραστηριότητες προσαρμοσμένες στην ηλικία τους. Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
Το παιδί – προγραμματιστής κατευθύνει το παιδί – ρομπότ
Προγραμματίζουμε την bee bot να φτάσει στο αρχικό μας γράμμα
Η bee bot βοηθάει τις γυναίκες της Ηπείρου να μεταφέρουν πολεμοφόδια στους αγωνιστές
Με αφορμή την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, μιλήσαμε με τα παιδιά για το ιστορικό γεγονός του 1940 και την αξία της ειρήνης και της ελευθερίας. Μέσα από κατάλληλο εποπτικό υλικό, εικόνες και μικρά βίντεο, γνωρίσαμε τα γεγονότα της εποχής και μάθαμε με απλό και κατανοητό τρόπο τι σημαίνει το «ΟΧΙ».
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε δραστηριότητες δραματοποίησης, παρουσιάζοντας με θεατρικό και βιωματικό τρόπο τα γεγονότα της εποχής, αναπαριστώντας τους γενναίους Έλληνες στρατιώτες και τις θαρραλέες γυναίκες της Πίνδου .
Δραματοποίηση
Επίσης μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες γλώσσας, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και ανέπτυξαν τη φωνολογική τους επίγνωση παίζοντας με τις λέξεις και τα γράμματα του λεξιλογίου της επετείου — όπως «ειρήνη», «Ελλάδα», «σημαία».
Δραστηριότητες
Δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές: ελληνικές σημαίες, στεφάνια και έργα με το «ΟΧΙ», που στόλισαν την τάξη μας και γέμισαν περηφάνια τα παιδιά.
Κατασκευές
Παράλληλα, μιλήσαμε για την ειρήνη και τη σημασία της στη ζωή όλων μας — πώς μπορούμε κι εμείς να συμβάλλουμε σε έναν κόσμο γεμάτο αγάπη, συνεργασία και σεβασμό.
Η ενασχόλησή μας με την 28η Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε τον εορτασμό της Επετείου, με τραγούδια και αφηγήσεις που βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν τα μηνύματα της ημέρας: θάρρος, ενότητα, αγάπη για την πατρίδα και πίστη στα ιδανικά της ειρήνης.
Σας ενημερώνουμε ότι την φετινή σχολική χρονιά οι ατομικές συναντήσεις-ενημερώσεις με τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων θα πραγματοποιούνται ως εξής:
Την πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα Βασιλοπούλου Παναγιώτα: 12.30 μ.μ έως 13.30 μ.μ Σωφρονά Κατερίνα : 13.00 μ.μ έως 13.45 μ.μ
Βασιλάκου Ανδρονίκη (Τμήμα ένταξης):13.00 μ.μ έως 13.45 μ.μ
Την πρώτη Πέμπτη κάθε μήνα
Σιαμάντη Βαρβάρα : 13.00 μ.μ έως 13.45 μ.μ Σπανούδη Ελπίδα : 13.00 μ. μ έως 13.45μ.μ Δαμβακάκη Χαρίκλεια :11.15 π .μ έως 12.00 μ.μ
Οι ενημερώσεις θα πραγματοποιούνται είτε δια ζώσης είτε τηλεφωνικά. Για τον σωστό προγραμματισμό παρακαλούμε όπως ενημερώνονται εγκαίρως οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων .
Ο Σεπτέμβριος ήταν ένας μήνας γεμάτος ενθουσιασμό, χαμόγελα και όμορφες στιγμές γνωριμίας! Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα παιδιά γνώρισαν τη νηπιαγωγό και τους νέους τους φίλους, εξερεύνησαν τις γωνιές της τάξης και άρχισαν να εξοικειώνονται με το σχολείο τους. Με παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας, χτίσαμε τις πρώτες φιλίες και βάλαμε γερά θεμέλια για μια χρονιά γεμάτη χαρά, αγάπη, δημιουργία και ανακαλύψεις!
Παιχνίδι συνεργασίας με μπαλόνι
παιχνίδι συνεργασίας με μπάλες
ομαδικό παιχνίδι με μανταλάκια
Παιχνίδι γνωριμίας “Μάντεψε ποιος κρύφτηκε”
Μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες, μάθαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας, αναγνωρίσαμε και παίξαμε με τα ονόματά μας, φτιάξαμε πίνακες και μικρές δημιουργίες που μας βοήθησαν να συνδέσουμε το γράμμα με τον εαυτό μας.
Το αρχικο μου κι ο εαυτός μου
Το αρχικό μου με πλαστελίνη
Παιχνίδι ομαδικό “Βρίσκω το αρχικό μου”
Παίζω με το όνομά μου
1. Παιχνίδι μέτρησης: Πόσες συλλαβές έχει το όνομά μου;
2. Κατηγοριοποίηση: Πόσες συλλαβές έχει το όνομά μου;
Γράμματα κι αριθμοί: Πόσα γράμματα έχει το όνομά μου;
Διαβάσαμε όμορφα βιβλία και παραμύθια που μας έδειξαν πώς φερόμαστε στο σχολείο — πώς μοιραζόμαστε, συνεργαζόμαστε, περιμένουμε τη σειρά μας και σεβόμαστε τους φίλους μας. Γνωρίσαμε τους κανόνες της τάξης μας, μέσα από συζήτηση και παιχνίδι, μαθαίνοντας τρόπους σωστής συμπεριφοράς και συνύπαρξης.
Κανόνες συμπεριφοράς
Τα γλυκά λόγια μας
Κανόνες συνύπαρξης
Πείραμα για τα μικρόβια και την καθαριότητα
Ομαδική κατασκευή “Με τα χέρια μας”
Ομαδική κατασκευή “οι καλοί φίλοι”
Υπογράφω το συμβόλαιο της τάξης μας
Συμβόλαιο τάξης
Ιδιαίτερη στιγμή του μήνα ήταν η συμμετοχή μας στις δράσεις για την Πανευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού! Παίξαμε, κινηθήκαμε, γελάσαμε και θυμηθήκαμε πως η άσκηση και η ομαδικότητα φέρνουν χαρά και δύναμη σε όλους μας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή