Την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε ομιλία-συζήτηση με θέμα “Θέτοντας όρια για μια υγιή προσχολική ηλικία. Ο ρόλος των γονέων στον περιορισμό της χρήσης του διαδικτύου”
Στην συζήτηση αναπτύχθηκαν σημαντικά θέματα σχετικά με την σημασία των ορίων στην προσχολική ηλικία, τις συνέπειες από την έλλειψή τους ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην διαχείριση των ορίων σχετικά με τις οθόνες και τις κινητές συσκευές. Μέσα από μελέτες περίπτωσης οι γονείς μαζί με την κοινωνική λειτουργό του Νηπιαγωγείου αλλά και τις εκπαιδευτικούς ,αντάλλαξαν εμπειρίες, προβληματισμούς καλές πρακτικές αλλά και συναισθήματα ,σχετικά με την διαχείριση των ορίων και τον περιορισμό στην χρήση του διαδικτύου.
Ευχαριστούμε όσους γονείς παρευρέθηκαν στην συνάντηση και ευελπιστούμε και σε άλλες τέτοιες εποικοδομητικές συζητήσεις στο μέλλον!
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας υποδέχθηκαν την νέα χρονιά, το 2025 με χαρά ,ενθουσιασμό και νέους στόχους!
Οι τάξεις μας στολίστηκαν με φωτεινά και αστραφτερά κολάζ, ώστε να καλωσορίζουμε την νέα χρονιά με αισιοδοξία και δημιουργικότητα!
Τα παιδιά έβαλαν τους δικούς τους στόχους για την νέα χρονιά όπως
“Θέλω να ταξιδέψω με αεροπλάνο”
“Θέλω να πάω στο χωριό του Άη Βασίλη”
¨Θέλω να μάθω χορό”
“Θέλω να αποκτήσω ένα σκυλάκι” αλλά και πολλούς άλλους!
Την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου κάθε τμήμα έκοψε την παραδοσιακή βασιλόπιτα η οποία μοιράστηκε σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας ενώ οι τρεις τυχεροί που βρήκαν το φλουρί κέρδισαν και από ένα δώρο, ένα βιβλίο!
Ευχαριστούμε θερμά την οικογένεια μαθητή μας από το τμήμα 3 για την ευγενική προσφορά και των τριών βασιλόπιτων!
Σας προσκαλούμε σε ενημέρωση και συζήτηση στον χώρο του Νηπιαγωγείου Φυλής, την Παρασκευή 17 Ιανουαρίουκαι ώρα 13.15 μ.μ με θέμα ‘‘Θέτοντας όρια για μια υγιή προσχολική ηλικία.Ο ρόλος των γονέων στον περιορισμό τηςχρήσης του διαδικτύου”.
Την συζήτηση θα συντονίσουν η Προϊσταμένη και εκπαιδευτικός Βασιλοπούλου Παναγιώτα, η Κοινωνική λειτουργός Αποστολίδη Στυλιανή και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Φυλής. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί για τους γονείς-κηδεμόνες χωρίς την παρουσία παιδιών. Η συμμετοχή σας είναι πολύ σημαντική.
Με εκτίμηση
Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος διδασκόντων του Νηπιαγωγείου Φυλής
Τώρα που το 2024 μας αποχαιρετά όλοι εδώ στο Νηπιαγωγείο Φυλής, παιδιά και εκπαιδευτικοί σας ευχόμαστε να έχετε μια νέα χρονιά γεμάτη υγεία, αγάπη και ευημερία!
Από τις πρώτες ημέρες του Δεκέμβρη ξεκίνησαν οι προετοιμασίες για την αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων, τα Χριστούγεννα! Η προσμονή και ενθουσιασμός ήταν μεγάλος!
Κατασκευάσαμε ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης
Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης με 25 εκπλήξεις και γρίφους
Ατομικά ημερολόγια για όλους
Στολίσαμε με ενθουσιασμό το δέντρο και το τζάκι του σχολείου μας για να υποδεχθούμε με λαμπερό τρόπο την νέα χρονιά!
Στολίζοντας το
δεντράκι του σχολείου μας
Κατασκευάσαμε χειροποίητα στολίδια με μεράκι και αγάπη
Στολίδια με πηλόμε την φωτογραφία μαςαλλά και στολίδια φυσικά, με κουκουνάρια!
Με έμπνευση και καλλιτεχνική διάθεση δημιουργήσαμε πολλά και ξεχωριστά ελατάκια!
ενώ οι παλάμες μας μετατράπηκαν σε Ρούντολφ και Άγιους Βασίληδες!
Χρωματιστές και ευφάνταστες χριστουγεννιάτικες μπάλες και στεφάνια στόλισαν την τάξη μας και σκόρπισαν ευχές για να έχουμε όλοι “Καλές γιορτές!”
Δεν παραλείψαμε βέβαια να στείλουμε το καθιερωμένο γράμμα στον Άη Βασίλη ο όποιος δεν μας ξέχασε και μας έβαλε και φέτος όλους στην λίστα του!
ενώ ο σάκος του, μας έφερε και τα πολύτιμα δώρα της αγάπης, της υγείας, της τύχης ,της προσφοράς και πάνω από όλα της καλοσύνης ,θυμίζοντας σε όλους το αληθινό νόημα των Χριστουγέννων!
Για αυτό και εμείς με την βοήθεια της κοινωνικής λειτουργού της κυρίας Στέλλας φτιάξαμε κάρτες και γράψαμε τις δικές μας ευχές που στείλαμε στην διεύθυνση κοινωνικής φροντίδας “Βοήθεια στο σπίτι” του Δήμου Φυλής
Ο Άη Βασίλης μαζί με την Νεράιδα των ευχών επισκέφθηκε το Νηπιαγωγείο μας ,σκορπίζοντας αγάπη και μαγεία με την χριστουγεννιάτικη παράσταση “Ο σάκος με τα δώρα του Άη Βασίλη”
Στο πνεύμα των Χριστουγέννων και του Χειμώνα κατασκευάσαμε ακόμη χιονάνθρωπους και φωτογραφηθήκαμε με τα ζεστά μας ρούχα ,μια κρύα χειμωνιάτικη και χριστουγεννιάτικη νύχτα!
Ομαδική κατασκευή με χιονάνθρωπο!
φτιάξαμε τις δικές μας φάτνες αλλά και τις μπότες του Άγιου Βασίλη
ο οποίος από την Ακαδημία του Βόρειου Πόλου μας έστειλε το δίπλωμα μας για την πολύτιμη βοήθειά μας!
Λίγες ημέρες πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές, αποφασίσαμε να ανταμώσουμε μαζί με έναν τρόπο ξεχωριστό και δημιουργικό. Για αυτό καλέσαμε τους αγαπημένους στο σχολείο μας ,να γίνουν και αυτοί παιδιά, να πειραματιστούμε και να γελάσουμε μαζί σε μια γιορτή ξεχωριστή!
Για την δημιουργία του ημερολογίου μας, φωτογραφηθήκαμε από τις δασκάλες μας “κρυφά” για να κάνουμε έκπληξη στον μπαμπά και στην μαμά!
Την Τετάρτη 18 και την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου το σχολείο και οι τάξεις μας έβαλαν τα καλά τους για να υποδεχθούν τα αγαπημένα μας πρόσωπα
Οι πόρτες του σχολείου άνοιξαν για να υποδεχθούν μαμάδες, μπαμπάδες ,γιαγιάδες και παππούδες και εμείς τους καλωσορίσαμε με κάλαντα, τραγούδια και ένα σωρό καλούδια!
Και αφού κάθε χρόνος που ξεκινά θέλει το ημερολόγιό του, φτιάξαμε μαζί τους μοναδικά χειροποίητα ημερολόγια και κάρτες ξεχωριστές με πολλές ευχές για τις γιορτές!
Ο Άη Βασίλης προσγειώθηκε και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας με το έλκηθρό του, μοιράζοντας σε όλους χαμόγελα, γλυκές λιχουδιές και αγκαλιές!
Στο τέλος των εργαστηρίων φωτογραφηθήκαμε και αποχαιρετιστήκαμε με χορούς και με τραγούδια και ευχηθήκαμε η νέα χρονιά να είναι γεμάτη υγεία, αγάπη τύχη και χαρά
Ο Σύλλογος διδασκόντων του Νηπιαγωγείου Φυλής σας εύχεται
¨Χρόνια πολλά με υγεία, αγάπη και χαρά για εσάς και τις οικογένειές σας”
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς, τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου μας που φέτος κατάφεραν να συγκεντρώσουν το ποσό των 340 ευρώ συμμετέχοντας στην φιλανθρωπική δράση του MAKE A WISH -ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΕΛΛΑΔΟΣ.
Χάρη στην πολύτιμη στήριξη όλων ένα ακόμη παιδί ο μικρός Δημήτρης βρήκε το χαμόγελό του και φέτος η ευχή του θα βγει αληθινή!
Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για την θεματική “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην” τα παιδιά μας για δύο μήνες ασχολήθηκαν με θέματα που αφορούν την κατανόηση και αποδοχή της μοναδικότητας τους (εξωτερικά χαρακτηριστικά, εσωτερικός κόσμος, οικογένεια, φίλοι, σχολείο) αλλά και την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων όπως ενσυναίσθηση, ευαισθησία, αλληλοσεβασμό και αποδοχή προς το διαφορετικό ώστε να μεταβούν ομαλά από το “εγώ” στο “εμείς”και να αναπτύξουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις με τους γύρω τους. Συνειδητοποίησαν αφενός την μοναδικότητα τους και αφετέρου την αξία της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της φιλίας για την αντιμετώπιση και επίλυση δύσκολων καταστάσεων αλλά και την κατάρριψη των κοινωνικών στερεοτύπων που συνδέονται με το διαφορετικό.
Τα παιδιά στο σύνολο τους έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το θέμα. Συμμετείχαν ενεργά στις συζητήσεις στην παρεούλα και σε όλες τις δράσεις του προγράμματος αναπτύσσοντας δεξιότητες συνεργασίας, προσαρμοστικότητας, ανθεκτικότητας, υπευθυνότητας, επικοινωνίας, ενσυναίσθησης, διαμεσολάβησης, επίλυσης προβλημάτων ενώ παράλληλα καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη και ανέπτυξαν την αυτοπεποίθηση τους.
Ανάμεσα στις διάφορες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν εντός της τάξης ήταν και η ανάγνωση ποικίλων σχετικών παραμυθιών όπως το “ο ένας και μοναδικός εαυτός σου” και το “αχ γιατί να είμαι γάτα”. Αφού συζητήσαμε για την μοναδικότητα των χαρακτηριστικών και της ιδιοσυγκρασίας του καθενός αλλά και την αποδοχή των χαρακτηριστικών και του εαυτού μας, επιλέξαμε να φτιάξουμε τα προσωπικά μας βιβλιαράκια μέσα από τα οποία είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε τους εαυτούς μας!
Στη συνέχεια, εστιάσαμε στις ομοιότητες αλλά και στις διαφορές που μπορεί να έχουμε μεταξύ μας και ζωγραφίσαμε το πορτρέτο ενός συμμαθητή μας.
Παράλληλα, μιλήσαμε για πως μπορούμε τα ταιριάξουμε με τους “άλλους” και να τους επιλέξουμε ακόμα και για φίλους μας, ακριβώς για εκείνα τα “μοναδικά” χαρακτηριστικά του εαυτού τους, τα οποία τους κάνουν τόσο σημαντικούς για εμάς. Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους “μοναδικούς” μας φίλους.
Από τις δράσεις μας δεν έλλειψαν και ψυχοκινητικά παιχνίδια αλλά και παιχνίδια δραματοποίησης και φαντασίας δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους μικρούς μας μαθητές να αισθητοποιήσουν τις παραπάνω έννοιες με έναν πιο παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο…
Στα πλαίσια του εργαστηρίου μιλήσαμε και για τα συναισθήματα, τόσο τα δικά μας όσο και των άλλων γύρω μας, έχοντας πάντα υπόψιν τις έννοιες της διαφορετικότητας και των ιδιαιτεροτήτων του καθενός από εμάς. Έτσι δώσαμε την ευκαιρία στα παιδιά να μιλήσουν για τα δικά τους “μοναδικά” συναισθήματα και στη συνέχεια κατασκευάσαμε τον “κύριο συναισθηματούλη” με σκοπό την αναγνώριση αλλά και τη διαχείριση των συναισθημάτων μας.
Τέλος, στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με την ύπαρξη του διαφορετικού και την προσπάθεια κατανόησης και κατ΄ επέκταση αποδοχής των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του, μιλήσαμε για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Διαπιστώσαμε ότι η απώλεια της όρασης έχει οξύνει τις υπόλοιπες αισθήσεις τους, ιδιαιτέρως την ακοή. Αναρωτηθήκαμε για την ικανότητα τους να διαβάζουν και έτσι μάθαμε για τον Braille και το σύστημα ανάγνωσης όπου «διαβάζεις» μέσω της αφής .Μάθαμε για το εξάστιγμο, το οποίο αποτελείται από έξι κουκίδες και δύο στήλες. Κάθε κουκίδα ανάλογα με τη θέση της στο εξάστιγμο αντιστοιχεί σε κάποιο γράμμα.
Ακόμη κλείσαμε τα μάτια και προσπαθήσαμε να αισθανθούμε τα γράμματα και μετά σχηματίσαμε το αρχικό μας γράμμα σύμφωνα με το σύστημα ανάγνωσης BRAILLE.
Ανάγνωση της ιστορίας “Φένια,η αγαπημένη των ήχων”
Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου επισκέφθηκαν το σχολείο μας οι μαριονέτες του θεάτρου Γκότση και μας παρουσίασαν 3 από τους πιο γνωστούς και αγαπημένους μύθους του Αισώπου.
Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας
Ο ψεύτης βοσκός
Το σπουργίτι και η πάπια
Οι μαριονέτες σκόρπισαν χαρά και διασκέδασαν τους μικρούς μας μαθητές αλλά τους έστειλαν και σπουδαία μηνύματα για την σημασία της πίστης της προσπάθειας και την αλήθειας!
Ο Νοέμβριος είναι αναμφίβολα ο μήνας που οι περισσότεροι ξεκινούν το μάζεμα της ελιάς. Με αφορμή τα καθημερινά βιώματα που τα παιδιά εξιστόρησαν στην παρεούλα, κυρίως από την ενασχόληση των οικογενειών τους με τις ελιές, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα.
Συζητήσαμε στη παρεούλα για την διαδικασία του ελαιομαζώματος και της παραγωγής λαδιού. Αναλυτικότερα, μέσα από ποικίλο οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες, βίντεο), παρατηρήσαμε τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται, τις ελιές που πέφτουν πάνω στα λιόπανα, τα σακιά που τις τοποθετούν…
Αποφασίσαμε να δραματοποιήσουμε το λιομάζωμα, αναπαριστώντας τη διαδικασία συγκομιδής της ελιάς όπως το ράβδισμα του δέντρου, το “χτένισμα” των κλαδιών προκειμένου να αποσπαστεί ο καρπός και τέλος το μάζεμα των λιόπανων για την εναπόθεση του σε σακιά.
Έπειτα, πειραματιστήκαμε με το νερό και το λάδι μαθαίνοντας με αυτόν τον τρόπο την έννοια της διαλυτότητας. Πιο συγκεκριμένα, είδαμε με προσοχή το λάδι, σχολιάσαμε το χρώμα του, την υφή του, το μυρίσαμε και αναφέραμε τρόπους χρήσης του. Έπειτα το αναμείξαμε με το νερό και παρατηρήσαμε ότι το λάδι μένει στην επιφάνεια του χωρίς να αναμειγνύεται.
Μάθαμε για τον γνωστό μύθο που αναφέρεται στον αγώνα της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την προστασία και την ονομασία της Αθήνας.
Βασιλιάς της Αθήνας ήταν ο Κέκροπας. Οι αντίπαλοι ανέβηκαν πάνω στο βράχο της Ακρόπολης, όπου ήρθαν και οι άλλοι δέκα θεοί από τον Όλυμπο για να κάνουν τον δικαστή στη διαφωνία των δυο θεών, ενώ ο Κέκροπας παρίστατο ως μάρτυρας. Πρώτος ήρθε ο Ποσειδώνας, στάθηκε στη μέση του βράχου και με την τρίαινά του έδωσε ένα δυνατό χτύπημα στο έδαφος. Αμέσως ξεπήδησε ένα κύμα αλμυρού νερού. Μετά ήρθε η σειρά της Αθηνάς να παρουσιάσει το δώρο της και αφού κάλεσε τον Κέκροπα για μάρτυρα, φύτεψε μια ελιά πάνω στο βράχο, που ξεπετάχτηκε γεμάτη καρπό. Το δέντρο αυτό σωζόταν για πολλά χρόνια αργότερα. Μετά από το δώρα της Αθηνάς ο Δίας κήρυξε το τέλος του αγώνα και είπε στους άλλους θεούς να κρίνουν σε ποιον από τους δυο θεούς να δοθεί η πόλη. Συγχρόνως ζήτησαν τη μαρτυρία και τη γνώμη του Κέκροπα. Αυτός από το βράχο ψηλά έριξε μια ματιά γύρω, αλλά όπου να γύριζε, τα μάτια του αντίκριζαν αλμυρό νερό, τις θάλασσες που από παντού έζωναν τη χώρα. Το δέντρο όμως που είχε κάνει η Αθηνά να φυτρώσει ήταν το πρώτο που φύτρωσε σε όλη τη χώρα και ήταν συνάμα για την πόλη η υπόσχεση για δόξα και ευτυχία. Γι αυτό ο Κέκροπας θεώρησε πως το δώρο της Αθηνάς ήταν πιο χρήσιμο και έτσι της δόθηκε η κυριαρχία της πόλης
Στην συνέχεια αποφασίσαμε να τον δραματοποιήσουμε..
Τέλος φτιάξαμε όμορφες κατασκευές, ατομικές αλλά και ομαδικές και στολίσαμε την τάξη μας…
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή