Την φετινή χρονιά το Νηπιαγωγείο μας είχε την τύχη να επιλεγεί ανάμεσα σε πολλά Νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα για να συμμετέχει στο πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής με θέμα «Πιλοτικές παρεμβάσεις υποστήριξης αξιοποίησης προηγμένων Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών στην Προσχολική Εκπαίδευση».
Στην σχολική μας μονάδα κατά την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος παρασχέθηκε τεχνολογικός εξοπλισμός (1tablet) καθώς και πρόσβαση σε ψηφιακό εκπαιδευτικό λογισμικό που περιείχε ψηφιακές παιγνιώδεις μαθησιακές δραστηριότητες συναφείς με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση.
Μέσω του πιλοτικού προγράμματος οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση αλλά και να αποκτήσουν γνώσεις και δυνατότητες ώστε να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά τις Ψηφιακές Τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι μαθητές από την άλλη πλευρά είχαν την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες μέσω διαδραστικού πίνακα, υπολογιστή και τάμπλετ , να εμπλουτίσουν τις ψηφιακές τους γνώσεις, να πειραματιστούν, να αλληλεπιδράσουν με τους συμμαθητές τους και να μάθουν με έναν διαφορετικό και εναλλακτικό τρόπο.
Για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος αξιοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σενάρια από όλα τα αντικείμενα του Νέου Προγράμματος και συγκεκριμένα από τα :
Παιδί και επικοινωνία
Παιδί, εαυτός και κοινωνία
Παιδί και θετικές επιστήμες
Παιδί, σώμα, δημιουργία και έκφραση
Γράφοντας στον διαδραστικό πίνακα με τον κειμενογράφο του λογισμικού ΕΛΠεΙΔΑ
Την Πέμπτη 1η Ιουνίου είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε στο Νηπιαγωγείο μας την Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής κυρία Γεωργίτσα Σταματοπούλου, η οποία μίλησε σε γονείς και εκπαιδευτικούς για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.
Η επιμόρφωση είχε βιωματικό χαρακτήρα και κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον γονέων και εκπαιδευτικών για περίπου δυόμισι ώρες. Στο εξαιρετικό ενημερωτικό σεμινάριο παρουσιάστηκαν βασικά σημεία των συναισθημάτων των παιδιών κατά τη διάρκεια της κρίσιμης μετάβασης αλλά και πολλές χρήσιμες και πρακτικές συμβουλές για την ομαλή μετάβαση στο νέο και διαφορετικό σχολείο.
Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Σταματοπούλου αλλά και τους γονείς του Νηπιαγωγείου Φυλής για την πολύ εποικοδομητική συνάντηση.
Για τον 4ο Θεματικό Κύκλο για το δίμηνο Απρίλιο – Μάιο επιλέξαμε το εργαστήριο με τίτλο:
“ Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα”
Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποενότητα: “ Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα”
Οι βασικοί στόχοι είναι :
Οι μαθητές να γνωρίσουν τα σύγχρονα και τα παραδοσιακά επαγγέλματα
να καταλάβουν πως η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων οδήγησαν στην εξαφάνιση κάποιων επαγγελμάτων
να γνωρίσουν τα εφόδια και τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για κάθε επαγγελματία
να κατανοήσουν την προσφορά του κάθε επαγγελματία στην κοινωνία
να φανταστούν τον εαυτό τους στο μέλλον
να συμμετάσχουν σε παιχνίδια ρόλων
Η εισαγωγή στην έννοια των επαγγελμάτων έγινε μέσω της ανάγνωσης του χιουμοριστικού παραμυθιού «Οχ, χταπόδι, λάθος πόδι», όπου διαβάσαμε και καταγράψαμε τα πολλά και διαφορετικά επαγγέλματα που κάνουν τα 8 πόδια του ήρωά μας.
Είδαμε μέσα από γενική συζήτηση για τα επαγγέλματα, ότι όλα τα επαγγέλματα είναι απαραίτητα και σημαντικά.
Συγκεντρωθήκαμε ενδεικτικά σε κάποια από αυτά:
Το επάγγελμα του Μελισσοκόμου:
Μαθαίνω
Δημιουργώ
Γράφω
Παρουσιάζω το επάγγελμα
Το επάγγελμα του Μηχανολόγου Μηχανικού:
Μαθαίνω
Το επάγγελμα του Πυροσβέστη:
Είχαμε την ευκαιρία και την τιμή να μας παρουσιάσουν στην τάξη οι ίδιοι οι επαγγελματίες το δικό τους επάγγελμα, όπως :
ο κύριος Θανάσης, πατέρας μαθήτριάς μας, που είναι πιλότος:
η κυρία Ράνια, η καθαρίστρια του σχολείου μας :
Η συγγραφέας Έλενα Πίνη θεία μαθητή μας , η οποία μας παρουσίασε το βιβλίο της και το επάγγελμα του συγγραφέα
αλλά και να δούμε και στην πράξη το επάγγελμα του ελαιοχρωματιστή:
Επίσης, ανακαλύψαμε παλιά επαγγέλματα, τα οποία δεν υπάρχουν πια, λόγω της τεχνολογικής ανάπτυξης:
Τέλος, με αφορμή το τραγούδι ” Όταν μεγαλώσω” , οι μαθητές ζωγράφισαν τη δική τους επιθυμία για το μελλοντικό τους επάγγελμα:
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας υποδέχτηκαν, γιόρτασαν και τέλος αποχαιρέτησαν την Άνοιξη μέσα από τις δημιουργίες τους!
Τρεις μήνες αφιερωμένοι στην αναγέννηση της φύσης και των λουλουδιών, την επιστροφή των αποδημητικών πουλιών και την πανηγυρική εμφάνιση των ζουζουνιών!
Γλωσσικό παιχνίδι
Κατασκευή ανοιξιάτικου ουρανού
Και πρώτα πρώτα, βέβαια, τιμήσαμε τις Αμυγδαλιές:
Ατομικές Αμυγδαλιές
Έκθεση Αμυγδαλιάς
Αμυγδαλιά Ανεμοδούρι
Σειρά πήραν τα λουλούδια που άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους παντού γύρω μας:
Λουλούδια του κήπου
Αποτυπώματα λουλουδιών με πηρούνι
Αποτυπώματα λουλουδιών με μπαλόνι
Υποδεχτήκαμε και μάθαμε για τα αποδημητικά πουλιά και φτιάξαμε φωλίτσες να γεννήσουν τα αυγουλάκια τους:
Χελιδονοφωλιές από φιδέ
…με αυγουλάκια από πηλό
Ατομικό χελιδόνι
Κατασκευή φωλιάς με κυκλική τεχνική
Ασχοληθήκαμε με τα έντομα της Άνοιξης και διαβάσαμε ιστορίες αφιερωμένες σε αυτά:
Κάμπιες:
Παραμύθι για την κάμπια
κατασκευή κάμπιας 1
κατασκευή κάμπιας 2
Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού στο μάθημα των αγγλικών
Πεταλούδες:
Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας
Κατασκευή πεταλούδων από ρολό χαρτί
Αποτύπωμα πεταλούδας με τεχνική συμμετρίας
Μέλισσες και πασχαλίτσες:
Παραμύθι
κατασκευή μέλισσας με ρολό
Παραμύθι
Κατασκευή πασχαλίτσας
Παιχνίδι μαθηματικών
Τέλος συνθέσαμε ατομικούς κι ομαδικούς ανοιξιάτικους πίνακες, με μεγάλη ευχαρίστηση:
Την φετινή σχολική χρονιά το Νηπιαγωγείο μας εκπονεί το σχέδιο δράσης με τίτλο:
“Βάζω χρώμα στην αυλή μου…και ομορφαίνω την ζωή μου”
Στόχος του σχεδίου δράσης είναι ο καλλωπισμός του αύλειου χώρου και η μετατροπή του σε έναν χώρο έκφρασης και δημιουργίας.
Αφορμή για την έναρξη του σχεδίου δράσης στάθηκε ένα “γράμμα” που ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας από τον δήμαρχο Φυλής ο οποίος μας προσκάλεσε να λάβουμε μέρος σε έναν διαγωνισμό της πόλης μας με θέμα την δημιουργία της πιο όμορφης αυλής!
Ο ενθουσιασμός μας μεγάλος και οι ιδέες των παιδιών αυθόρμητες και εντυπωσιακές!
Τα παιδιά εξερεύνησαν την αυλή και ζωγράφισαν τις ιδέες και τις επιθυμίες τους
Εξερευνώντας την αυλή μαςΝα φυτέψουμε λουλούδια και να φτιάξουμε ταΐστρες για τα πουλάκιαΝα φτιάξουμε τέρματα και καρδιές στο πάτωμα
Να βάλουμε πισίνα και σπιτάκι για τα αδέσποτα ζωάκια
Να φτιάξουμε τοιχογραφίες
Αφού συγκεντρώσαμε τις ιδέες μας και μαζέψαμε πολλή θετική ενέργεια και διάθεση, ετοιμάσαμε την απάντησή μας προς τον Δήμαρχο Φυλής και βάλαμε σκοπό να είμαστε νικητές στον διαγωνισμό αυτό!
Οι Δράσεις μας
Φύτευση σε γλάστρες
Με την βοήθεια των γονιών που μας προμήθευσαν με χώμα, φυτά και γλάστρες ξεκινήσαμε εργασίες κηπουρικής
Ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τον κύκλο ζωής των φυτών και να γνωρίσουμε διαφορετικά φυτά και λουλούδια αλλά και να μάθουμε να τα περιποιούμαστε.
Η αυλή μας γέμισε με χρώματα και αρώματα από λεβάντες, μέντα ,δυόσμο, ρίγανη ,θυμάρι και ένα σωρό πανέμορφα λουλούδια!
Ο Δήμος Φυλής τοποθέτησε στην αυλή μας και μια πανέμορφη βρύση “λουλούδι” για να μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε νερό αλλά και για να γίνει η αυλή μας ομορφότερη!
Δημιουργία κήπου
Με την πολύτιμη συνδρομή του δήμου Φυλής που έσκαψε τον κήπο ,κλάδεψε τα ξερόκλαδα αλλά και εκπαιδευτικών και μαθητών ο κήπος μας άλλαξε όψη πρασίνισε και ομόρφυνε!
Εργασίες από τον Δήμο
Τα παιδιά ξεχορταριάζουν και
ο κήπος μας πρασινίζει και ομορφαίνει
Ζωγραφική στην αυλή μας
Παλιές παλέτες μεταμορφώθηκαν σε μαυροπίνακες ζωγραφικής με την πολύτιμη βοήθεια της κυρίας Στέλλας και του μπαμπά της Μυρτώς , για να μπορούν οι μικροί μαθητές να ζωγραφίζουν στην αυλή μας!
Φροντίδα για τα αδέσποτα ζώα και ταΐστρες για τα πουλάκια
Σε συνεργασία με τον Δήμο Φυλής την στήριξη του Φιλοζωικού Συλλόγου ΑΓΑΠΑΖΩ και την κυρία Αικατερίνη Ζερβάκη ,το σχολείο μας προμηθεύτηκε ταΐστρες, ποτίστρες και τροφή για τα αδέσποτα ζωάκια οι οποίες τοποθετήθηκαν στην αυλή του Νηπιαγωγείου για να μην ξεχνάμε ποτέ τα αδεσποτάκια που ψάχνουν για τροφή και νερό!
ενώ δεν θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε και τα πουλάκια της αυλής για τα οποία κατασκευάσαμε ταΐστρες που τοποθετήθηκαν πάνω στα δέντρα.
Ταΐστρες για τα πουλάκια
Δημιουργία τοιχογραφιών περιμετρικά της αυλής μας
Το Σαββατοκύριακο στις 6 και 7 Μαΐου το σχολείο μας άνοιξε για να υποδεχθεί γονείς , μικρούς και μεγάλους φίλους του Νηπιαγωγείου αλλά και τις εκπαιδευτικούς που με πολλή όρεξη ,υπομονή και μεράκι δημιούργησαν πανέμορφες τοιχογραφίες και κυριολεκτικά μεταμόρφωσαν τον σχολείο μας!
Τα λόγια τεσσάρων σπουδαίων πνευματικών ανθρώπων της Ελλάδας, του Οδυσσέα Ελύτη, του Νίκου Καζαντζάκη, του Γιάννη Ρίτσου και του Ανδρέα Εμπειρίκου στολίζουν πλέον το σχολείο μας, μαζί με όμορφες τοιχογραφίες
Φρεσκάρισμα στα επιδαπέδια παιχνίδια
Σειρά είχαν και τα επιδαπέδια παιχνίδια της αυλής που με κόπο και δουλειά πήραν ξανά ζωή!
Συντήρηση και φρεσκάρισμα σε παγκάκια και στην παιδική χαρά της αυλής μας
Σε συνεργασία με την τεχνική υπηρεσία του Δήμου Φυλής πραγματοποιήθηκαν εργασίες στον αύλειο χώρο όπως φρεσκάρισμα σε παγκάκια, ξύλινους κάδους αλλά και συντήρηση και επισκευή στην παιδική χαρά του Νηπιαγωγείου μας.
Καλοκαιρινή γιορτή αφιερωμένη στην αυλή του σχολείου μας
Και αφού γιορτάσαμε όλοι μαζί την λήξη της σχολικής χρονιάς στην αυλή του σχολείου μας ,κερδίσαμε και το βραβείο της ομορφότερης αυλής για την συμμετοχή,την φαντασία και την εργατικότητα που επιδείξαμε μικροί και μεγάλοι,υπογεγραμμένο από τον Δήμαρχο της πόλης μας!
“Το όραμα των εκπαιδευτικών και το όνειρο των παιδιών έγινε πραγματικότητα και η αυλή μας μεταμορφώθηκε σε έναν χώρο χαράς, έκφρασης και δημιουργίας! “
Οι δράσεις μας θα συνεχιστούν τον μήνα Μάιο και Ιούνιο!
Ευχαριστούμε θερμά:
Τον Δήμο Φυλής και την τεχνική υπηρεσία για την πολύτιμη βοήθειά τους. Ιδιαίτερα την Αντιδήμαρχο κυρία Ελένη Λιάκου για την προσφορά όλων των υλικών που χρειάστηκαν για το βάψιμο της αυλής.
Την Σχολική Επιτροπή του Δήμου Φυλής
Τον Φιλοζωικό σύλλογο ΑΓΑΠΑΖΩ και την κυρία Ζερβάκη για την άμεση ανταπόκριση και προμήθεια ταΐστρας ,ποτίστρας αλλά και τροφής για τα αδέσποτα ζωάκια.
Την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής κυρία Αλεξάνδρα Τσίγκου για την επιμόρφωση που πραγματοποίησε με τις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με θέμα την διαμόρφωση του αύλειου χώρου και για όλη την βοήθεια και καθοδήγησή της.
Τους γονείς του Νηπιαγωγείου Φυλής που πρόσφεραν γλάστρες, χώμα, φυτά και λουλούδια για την φύτευση. Ιδιαιτέρως τους Δρόσο Γάσπαρη, Σταμάτη Βερούτη , Χριστίνα Καμπόλη και Σοφία Σαββόγλου .
Τους φίλους του Νηπιαγωγείου που δούλεψαν με αγάπη, Δραμουντάνη Μαρία, Κολιού Ανδριανή, ‘Αρη Φαλέγγο, Αλέξανδρο Κολιό και τον Γιάννη Κουκόρα για την βοήθεια και τις υπέροχες φωτογραφίες του.
Τους μικρούς φίλους του Νηπιαγωγείου που δούλεψαν με χαρά και πραγματικά το απόλαυσαν.
Την καθαρίστρια του Νηπιαγωγείου Ουρανία Μπουμπουλίδου για την πολύτιμη βοήθεια της.
Τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ στις ακούραστες και υπέροχες εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου Φυλής που δούλεψαν με αγάπη, υπομονή και θέληση .
Χωρίς αυτές το όνειρο των παιδιών δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα!
Λίγο πριν αποχαιρετίσουμε τον Μάιο οργανώσαμε δραστηριότητες που θα διευκολύνουν την ομαλή μετάβαση των μικρών μας μαθητών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο.
Με την βοήθεια του διαδραστικού πίνακα συζητήσαμε για το πως μπορεί να είναι ένα Δημοτικό σχολείο και τι διαφορές μπορεί να έχει με το δικό μας σχολείο, το Νηπιαγωγείο.
Τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά και την ανυπομονησία για το νέο τους ξεκίνημα και όλοι μαζί αποφασίσαμε να επισκεφθούμε το σχολείο που θα φιλοξενήσει τα νηπιάκια μας τον επόμενο Σεπτέμβριο, το Δημοτικό σχολείο Φυλής
Κατασκευή καλοκαιρινών καρτών για τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου
Στο Δημοτικό σχολείο δάσκαλοι και μαθητές, μας υποδέχθηκαν με πολύ ενθουσιασμό και χαρά!
Η διευθύντρια κυρία Μαρία Παπαναστασίου, μας ξενάγησε στο Δημοτικό στο σχολείο σε κάποιες τάξεις αλλά και την αίθουσα της πληροφορικής ,της μουσικής, και των εκδηλώσεων ενώ με μεγάλη προθυμία και χαρά απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών .
Ευχαριστούμε το Δημοτικό Σχολείο Φυλής για την ζεστή φιλοξενία!
Ευχόμαστε μια καλή και ομαλή μετάβαση των μικρών μας μαθητών στο νέο τους σχολείο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο!
Έφτασε λοιπόν παιδιά και ο Μάης, ο πιο ζεστός, μυρωδάτος και πολύχρωμος μήνας της άνοιξης. Εμείς τον υποδεχτήκαμε μαζί με παραμύθια, τραγούδια, παιχνίδια και κατασκευές.
Η Πρωτομαγιά, εκτός από εργατική γιορτή, σε ανάμνηση του ξεσηκωμού των εργατών του Σικάγου την 1η Μαΐου 1886, που διεκδικούσαν καλύτερες συνθήκες εργασίας, είναι και γιορτή της άνοιξης και της φύσης που συνδέεται με πολλά ήθη κι έθιμα που έχουν πανάρχαιες ρίζες.
Ένα από τα πιο γνωστά έθιμα, που κρατάει από την Αρχαία Ελλάδα και σώζεται μέχρι και σήμερα, είναι το μαγιάτικο στεφάνι, μια κατασκευή με λουλούδια που γίνεται για τον ερχομό της άνοιξης. Το λουλούδινο στεφάνι που φτιάχνεται την πρωτομαγιά κρεμιέται έξω από τα σπίτια. Συμβολίζει την αναγέννηση της φύσης με την άνοιξη, γεγονός που θέλουμε να φέρουμε και στο σπίτι μας.
Δείτε παρακάτω τα δικά μας πρωτομαγιάτικα στεφάνια, για να υποδεχτούμε την άνοιξη στο σχολείο μας.
Πρωτομαγιάτικο στεφάνι με αποτυπώματα:
Πρωτομαγιάτικο στεφάνι με κολάζ:
Πρωτομαγιάτικο στεφάνι με άνθη :
Κατασκευή πρωτομαγιάτικων βραχιολιών:
Καλή Πρωτομαγιά και Καλό μήνα σε μικρούς και μεγάλους!
Βασικοί στόχοι του θεματικού κύκλου είναι οι μαθητές:
να αποκτήσουν οδική συνείδηση,
να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, την τήρηση και την αναγκαιότητα των κανόνων κυκλοφορίας,
να μάθουν για τη σωστή συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών.
Με αφορμή την επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο μας από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς¨ και την παρουσίαση του βιωματικού προγράμματος οδικής κυκλοφορίας “Κυκλοφορώ με ασφάλεια”, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε δραστηριότητες που αφορούν την οδική ασφάλεια.
Ξεκινήσαμε με μια συζήτηση σχετικά με το τι είναι ο ΚΟΚ και γιατί είναι σημαντικός. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζουν την κίνηση και τη συμπεριφορά πεζών, οδηγών και ποδηλατών. Οι μαθητές πρέπει να τον γνωρίζουν προκειμένου να κυκλοφορούν με ασφάλεια στο δρόμο, είτε ως πεζοί, είτε ως επιβάτες, είτε ως χειριστές κάποιου οχήματος στο μέλλον.
Γνωρίσαμε τους φωτεινούς σηματοδότες, κατανοήσαμε το ρόλο αυτών, τους αναγνωρίσαμε ως επιβάτες οχήματος και ως πεζοί χρησιμοποιώντας τους ως σωστά στη χρήστη του δρόμου, με τη βοήθεια πάντα κάποιου ενήλικα (γονέα, εκπαιδευτικού).
Ερμηνεύσαμε σήματα και πινακίδες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα μας δόθηκε η ευκαιρία για εκμάθηση σχημάτων:
Μέσω του διαδραστικού πίνακα προβληματιστήκαμε πάνω σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και βρήκαμε λύσεις μέσα από την ομαδική συζήτηση:
Κόψαμε, γράψαμε και κατασκευάσαμε τον σχολικό τροχονόμο και το σχολικό λεωφορείο:
Εφόσον μάθαμε πώς να κυκλοφορούμε με ασφάλεια είτε ως οδηγοί είτε πεζοί, αποκτήσαμε και το δικό μας δίπλωμα οδήγησης:
ενώ μέσα από θεατρικό παιχνίδι εφαρμόσαμε βιωματικά όλα όσα μάθαμε:
Παίξαμε, κατασκευάσαμε και μάθαμε πολλά και στο δρόμο μπορούμε να βγούμε με σιγουριά!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή