Διανύοντας την εποχή του Φθινοπώρου, δεν μπορούσαμε να μην σχολιάσουμε και συζητήσουμε με τους μικρούς μας μαθητές τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου (χρώματα φύλλων, πρωτοβρόχια, φρούτα και λαχανικά εποχής π.χ. μηλαράκια, φθινοπωρινά ζεστά ρουχαλάκια, λιομάζωμα, και άλλα πολλά). Έτσι λοιπόν, ξεκινήσαμε διαθεματικές, παιγνιώδεις κι ενδιαφέρουσες δραστηριότητες για να μας μείνουν στο μυαλουδάκι σαν ευχάριστες γνώσεις!
- Φτιάξαμε το φθινοπωρινό κυκλόδεντρο,
- παρατηρήσαμε τα χρώματα των φύλλων, τα ζωγραφίσαμε,
- τα μαζέψαμε και φτιάξαμε τον Φθινοπωρούλη!
- Με τα φύλλα φτιάξαμε
- επίσης τους φθινοπωρινούς μας εαυτούς!
- Γίναμε κι εμείς φύλλα,
- ταξιδέψαμε και παίξαμε μουσικοκινητικά παιχνίδια!
- Φτιάξαμε ένα τεράστιο φύλλο στα χρώματα του φθινοπώρου
- χρησιμοποιώντας κομμάτια από σφουγγάρι,
- ζωγραφίσαμε τη δική μας νεκρή φύση
- και χορέψαμε στη βροχή δημιουργώντας μια εικαστική αποτύπωση!
- Συνεργαστήκαμε
- και φτιάξαμε το δικό μας φθινοπωράκι,
- τα φθινοπωρινά δεντράκια μας με τέμπερα
- και με πλαστελίνη!
- Βάψαμε κουκουνάρια
- και φτιάξαμε
- το δικό μας φθινοπωρινό μόμπιλε!
- Φτιάξαμε με κουκουνάρια
- κι όχι μόνο
- ταίστρες για τα πουλάκια της αυλής μας!
- Κάναμε ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας
- και γράψαμε την λέξη “φθινόπωρο”
- ενώ παράλληλα είδαμε φθινοπωρινούς καρπούς,
- φτιάξαμε φθινοπωρινά μοτίβα
- και κάναμε μαθηματικές ασκήσεις!
- Παρατηρήσαμε διάφορα
- φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου,
- τα μυρίσαμε,
- τα μετρήσαμε
- και χρησιμοποιώντας φθινοπωρινές στάμπες
- εμπευστήκαμε και φτιάξαμε τη δική μας φρουτοσαλάτα!
- Μιλήσαμε για το σταφύλι, το φτιάξαμε με κομμάτια γκοφρέ,
- το βάψαμε και όλοι μαζί φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή!
- Βρήκαμε τις λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα “Μμ”
- και τις κρεμάσαμε
- στην μηλιά της τάξης μας,
- αναγνωρίσαμε το γράμμα “μ” της μηλιάς στον διαδραστικό μας πίνακα
- και συνθέσαμε σχετικές λέξεις με τα μαγνητικά μας γραμματάκια!
- Μιλήσαμε για την ελιά
- και κάναμε το δικό μας λιομάζωμα σε λιόπανα!
- Βάλαμε στη σειρά τις εικόνες
- και μάθαμε τη διαδικασία
- παραγωγής του λαδιού,
- βάψαμε κορμούς δέντρων,
- καπάκια από μπουκάλια,
- δώσαμε τίτλο στο έργο μας
- και φτιάξαμε το δικό μας λιομάζωμα σε ομαδική
- αλλά και σε ατομική κατασκευή!
- Μαδήσαμε φύλλα ελιάς και με τα χεράκια μας
- φτιάξαμε τον δικό μας ελαιώνα!
- Δοκιμάσαμε λαδόψωμο,
- σκεφτήκαμε λέξεις από το γράμμα Εε της Ελιάς
- και τις συνθέσαμε!
Παρακολουθήσαμε τον μύθο για τον ερχομό της ελιάς στη γη

- Μιλήσαμε για την αρχαιότητα και τους Ολυμπιακούς Αγώνες όπου ο νικητής έπαιρνε ένα στεφάνι ελιάς
- και φτιάξαμε το δικό μας μετάλλιο με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες!
- Σειρά είχαν τα πειράματα με το λάδι κι άλλα υγρά
- (νερό, ξύδι, λεμόνι, οινόπνευμα) καθώς και άλλα συστατικά (ζάχαρη, καφές, αλάτι)
- για να παρατηρήσουμε ποια από αυτά διαλύονται, σε ποια βλέπουμε καθίζηση
- καθώς και ποια από αυτά όταν στεγνώσουν, εξατμίζονται!



























































