Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1ος Θεματικός κύκλος

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Υγεία – Διατροφή

“Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”.

Στην αρχή μας επισκέφθηκε και γνωρίσαμε έναν καινούριο φίλο, τον Τροφούλη! ο Τροφούλης μας εξήγησε τα καλά που έχει το να τρεφόμαστε υγιεινά και με τη βοήθειά του φτιάξαμε την πυραμίδα της διατροφής.

1707815399320 1707815399332 1707815399348 1707815399359 1707815399368

Χωρίσαμε τα φαγητά σε κατηγορίες όπως φρούτα και λαχανικά… φτιάξαμε τις δικές μας πινακίδες…

1707815526057 170781552604317078155260181707815526028

και ένα πρωινό αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας ατομική φρουτοσαλάτα και να ζωγραφίσουμε τα ποτηράκια μας ανάλογα με το θέμα.  Τα φρούτα που φάγαμε ήταν το ρόδι, το μήλο, το αχλάδι, η μπανάνα, το μανταρίνι και ήταν όλα πεντανόστιμα.

767e8096 1c48 485c 9362 ece322c92ef4 544ebe45 6817 4ed7 a962 716363052762 376a1c77 00cd 4a65 9375 ff4976088357 2487a127 5de6 4f03 a0bf c4742c67bd54 9bc250ce 7b80 49c8 a188 5395b6228f29 6a590bd4 15f9 4ec6 87a1 0562f92891b8

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων μιλήσαμε και για την υγιεινή των δοντιών μας και φτιάξαμε τη δική μας κατασκευή! Μία οδοντοστοιχία και φυσικά δεν έλειπε η οδοντόβουρτσα, η οποία είναι απαραίτητη στην καθημερινότητά μας.

04bd408f 9126 4ed8 abd9 1c33e54bff99 1 b5ac6c9f 10ba 4cc2 86e8 b3a717d5f7a3 1 eb7b14a9 725e 46cd 9d18 d11df34bb805 1

2ος Θεματικός κύκλος

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Κλιματική αλλαγή

” 1, 2, 3… ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”

Μπαίνοντας στη θεματική ενότητα της ανακύκλωσης, αφού μάθαμε τι είναι η ανακύκλωση και τι μπορούμε να ανακυκλώσουμε, η πρώτη μας δουλειά ήταν να συγκεντρώσουμε στην τάξη μας προϊόντα που έχουμε στο σπίτι μας και μπορούν να ανακυκλωθούν. Έπειτα, τα παρατηρήσαμε, διακρίναμε τα σύμβολα της ανακύκλωσης πάνω στις συσκευασίες τους και τα κατηγοριοποιήσαμε ανάλογα με το υλικό τους. Ακολούθησε η δημιουργία του δικού μας κάδου ανακύκλωσης και των δικών μας ομαδικών αφισών με τα αντίστοιχα σύνθήματα…

17091911754728e91d07f cd97 4be8 82b5 db248f3f59e4 1 8f335c7d cdf6 4b18 b7eb 12218b1c3115 1 6113a00f c612 4bd7 bbf2 4f08350d1e22 1 IMG 20240123 091522 IMG 20240207 095804 1

 

Δημιουργήσαμε κατασκευές από ανακυκλώσιμες συσκευασίες όπως σχολικά λεωφορεία από κουτιά γάλακτος…

IMG 20240206 110637 1 IMG 20240209 091625

Μάθαμε να σχηματίζουμε τη λέξη ανακύκλωση και παίξαμε με το beebot φτάνοντας στα γράμματά της..

1709192143231 dbc437f0 aca7 4235 8f66 ba4e8b1fb7fc 1 a414b530 5d3a 409a 9e0f d12e4d19b572 1 1

 

Τέλος, αποφασίσαμε με όσες συσκευασίες μας περίσσευαν να φτιάξουμε ένα ρομπότ που θα συμβολίζει την ανακύκλωση….

1709192712773 IMG 20240207 094122 1 IMG 20240209 091651 IMG 20240209 091710 IMG 20240202 112936 IMG 20240202 113943

Δε θα μπορούσαμε φυσικά να μην παραλάβουμε τα βραβεία μας για τη συμμετοχή μας στην ανακύκλωση του σχολείου και να γίνουμε οι σούπερ ήρωες της ανακύκλωσης!!! Από εδώ και στο εξής πορευόμαστε με το σύνθημά μας

1, 2, 3 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΕ!!!

1709191175439

3ος Θεματικός κύκλος

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία

ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

Μπήκαμε στην ενότητα μικροί μετεωρολόγοι.  Γνωρίσαμε τα φαινόμενα του καιρού, τα παρατηρήσαμε, τα καταγράψαμε και μάθαμε τι εργαλεία χρησιμοποιούν οι επιστήμονες για να κάνουν πρόγνωση  του καιρού.

Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τα 4 σημεία του ορίζοντα. Βορράς, Νότος, Ανατολή και Δύση. Παίξαμε παιχνίδια προσανατολισμού και φτιάξαμε τις δικές μας πυξίδες!!

1709796271835 1709796271821

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε ένα ακόμα εργαλείο που μας δείχνει τη θερμοκρασία, πόσο ζέστη ή κρύο έχει μαθαίνοντας την έννοια του ζεστού, του κρύου και του χλιαρού. Φτιάξαμε και τα δικά μας θερμόμετρα που θα μας δείχνουν κάθε μέρα τη θερμοκρασία που θέλουμε!

1709796309783

Μαθαίνοντας για τον καιρό δημιουργήσαμε τους δικούς μας αρκουδοκαιρούς για να μπορούμε κάθε μέρα να δείχνουμε και να φτιάχνουμε μόνοι μας τον καιρό.

1709796933520

Τέλος, παρατηρήσαμε το φαινόμενο της βροχής φτιάχνοντας ένα βροχόμετρο και μετρώντας τη βροχή τη μέρα που έβρεχε…

1709797316686

 

4ος Θεματικός κύκλος

 

Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική ενσυναίσθηση & ευθύνη

Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα

Νηπίων Παιδεία: “Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία”

Ξεκινήσαμε το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων με το δέσιμο της ομάδας και με διάφορα κινητικά παιχνίδια μέσα στην τάξη. Στη συνέχεια, φτιάξαμε όλοι το λουλούδι μας με τη φωτογραφία μας στο κέντρο και στα πέταλα του λουλουδιού ζωγραφίσαμε ο καθένας το αγαπημένο του παιχνίδι, χρώμα, ζωάκι και φίλο. Έτσι, δημιουργήθηκε ο δικός μας όμορφος κήπος με λουλούδια.

1715673718283 1715673718298

Γνωρίσαμε τα συναισθήματα όπως χαρά, λύπη, θυμό, τρόμο… και τα φτιάξαμε με πλαστελίνες.

1715673650938 1715673650925

Παρουσίαση κοινωνικής ιστορίας με 10 τρόπους διαχείρισης συναισθημάτων. Τι κάνω για να νιώσω καλά;

1715673697852

Δημιουργία ομαδικής εργασίας – πίνακα διπλής εισόδου για την επιλογή τρόπου διαχείρισης συναισθήματος

1715673697826

Ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού “Σοφία, η αγελαδίτσα η τραγουδίστρια”. Συζητάμε το θέμα της αποδοχής, της απόρριψης και της διαφορετικότητας. Τα παιδιά ζωγραφίζουν λύσεις για την αγελαδίτσα και τα συναισθήματα που είχε μέσα στην ιστορία.

1715673650952

Φτιάξαμε το ρολό των συναισθημάτων. Από ρολό χαρτί υγείας ζωγραφίσαμε τα συναισθήματα δημιουργώντας διαφορετικά πρόσωπα κάθε φορά. Για παράδειγμα, θυμωμένα μάτια, χαμόγελο, συνοφρυωμένα φρύδια και άλλα..

1715673697752

Δημιουργήσαμε ένα πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης μας και σε κάθε τουβλάκι γράψαμε και κολλήσαμε χαρτάκι με τα ονόματά μας. Παίξαμε με τον πύργο προσπαθώντας να αφαιρέσουμε κάθε φορά ένα τουβλάκι, χωρίς να πέσει ο πύργος.

1715673718265 1715673718250

Μιλήσαμε για τη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα του καθενός και πως όλοι μαζί φτιάχνουμε μία ομάδα πολύ δυνατή που δεν μπορεί να τη χωρίσει κανείς. Σύνθημά μας ” ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΟΛΑ ΤΑ ΜΠΟΡΕΙ. 

Όλοι μας αποτελούμε κομμάτια ενός παζλ και ενώνοντάς τα σχηματίζεται μία καρδιά.

1715673697805

Ομαδική κατασκευή: Η κουρτίνα της αγάπης.

Φτιάξαμε όλοι μας από μία καρδιά και γράψαμε από ένα μήνυμα αγάπης για τους φίλους μας, για τους γονείς μας και όλο τον κόσμο.

1715673650908

Η ταυτότητά μου!

Με αφορμή την αφήγηση του παραμυθιού “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας” συζητήσαμε φτιάξαμε τους δικούς μας έλμερ

1715673697852

αλλά και τις δικές μας ταυτότητες γιατί όλοι μας είμαστε μοναδικοί και διαφορετικοί και αφήνουμε όλοι στο τέλος το δικό μας αποτύπωμα.

1715673697783