1ος Θεματικός κύκλος
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υγεία – Διατροφή
“Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”.
Στην αρχή μας επισκέφθηκε και γνωρίσαμε έναν καινούριο φίλο, τον Τροφούλη! ο Τροφούλης μας εξήγησε τα καλά που έχει το να τρεφόμαστε υγιεινά και με τη βοήθειά του φτιάξαμε την πυραμίδα της διατροφής.
Χωρίσαμε τα φαγητά σε κατηγορίες όπως φρούτα και λαχανικά… φτιάξαμε τις δικές μας πινακίδες…
και ένα πρωινό αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας ατομική φρουτοσαλάτα και να ζωγραφίσουμε τα ποτηράκια μας ανάλογα με το θέμα. Τα φρούτα που φάγαμε ήταν το ρόδι, το μήλο, το αχλάδι, η μπανάνα, το μανταρίνι και ήταν όλα πεντανόστιμα.
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων μιλήσαμε και για την υγιεινή των δοντιών μας και φτιάξαμε τη δική μας κατασκευή! Μία οδοντοστοιχία και φυσικά δεν έλειπε η οδοντόβουρτσα, η οποία είναι απαραίτητη στην καθημερινότητά μας.
2ος Θεματικός κύκλος
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κλιματική αλλαγή
” 1, 2, 3… ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”
Μπαίνοντας στη θεματική ενότητα της ανακύκλωσης, αφού μάθαμε τι είναι η ανακύκλωση και τι μπορούμε να ανακυκλώσουμε, η πρώτη μας δουλειά ήταν να συγκεντρώσουμε στην τάξη μας προϊόντα που έχουμε στο σπίτι μας και μπορούν να ανακυκλωθούν. Έπειτα, τα παρατηρήσαμε, διακρίναμε τα σύμβολα της ανακύκλωσης πάνω στις συσκευασίες τους και τα κατηγοριοποιήσαμε ανάλογα με το υλικό τους. Ακολούθησε η δημιουργία του δικού μας κάδου ανακύκλωσης και των δικών μας ομαδικών αφισών με τα αντίστοιχα σύνθήματα…
Δημιουργήσαμε κατασκευές από ανακυκλώσιμες συσκευασίες όπως σχολικά λεωφορεία από κουτιά γάλακτος…
Μάθαμε να σχηματίζουμε τη λέξη ανακύκλωση και παίξαμε με το beebot φτάνοντας στα γράμματά της..
Τέλος, αποφασίσαμε με όσες συσκευασίες μας περίσσευαν να φτιάξουμε ένα ρομπότ που θα συμβολίζει την ανακύκλωση….
Δε θα μπορούσαμε φυσικά να μην παραλάβουμε τα βραβεία μας για τη συμμετοχή μας στην ανακύκλωση του σχολείου και να γίνουμε οι σούπερ ήρωες της ανακύκλωσης!!! Από εδώ και στο εξής πορευόμαστε με το σύνθημά μας
1, 2, 3 ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΕ!!!
3ος Θεματικός κύκλος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία
ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ
Μπήκαμε στην ενότητα μικροί μετεωρολόγοι. Γνωρίσαμε τα φαινόμενα του καιρού, τα παρατηρήσαμε, τα καταγράψαμε και μάθαμε τι εργαλεία χρησιμοποιούν οι επιστήμονες για να κάνουν πρόγνωση του καιρού.
Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τα 4 σημεία του ορίζοντα. Βορράς, Νότος, Ανατολή και Δύση. Παίξαμε παιχνίδια προσανατολισμού και φτιάξαμε τις δικές μας πυξίδες!!
Στη συνέχεια, γνωρίσαμε ένα ακόμα εργαλείο που μας δείχνει τη θερμοκρασία, πόσο ζέστη ή κρύο έχει μαθαίνοντας την έννοια του ζεστού, του κρύου και του χλιαρού. Φτιάξαμε και τα δικά μας θερμόμετρα που θα μας δείχνουν κάθε μέρα τη θερμοκρασία που θέλουμε!
Μαθαίνοντας για τον καιρό δημιουργήσαμε τους δικούς μας αρκουδοκαιρούς για να μπορούμε κάθε μέρα να δείχνουμε και να φτιάχνουμε μόνοι μας τον καιρό.
Τέλος, παρατηρήσαμε το φαινόμενο της βροχής φτιάχνοντας ένα βροχόμετρο και μετρώντας τη βροχή τη μέρα που έβρεχε…
4ος Θεματικός κύκλος
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική ενσυναίσθηση & ευθύνη
Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα
Νηπίων Παιδεία: “Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία”
Ξεκινήσαμε το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων με το δέσιμο της ομάδας και με διάφορα κινητικά παιχνίδια μέσα στην τάξη. Στη συνέχεια, φτιάξαμε όλοι το λουλούδι μας με τη φωτογραφία μας στο κέντρο και στα πέταλα του λουλουδιού ζωγραφίσαμε ο καθένας το αγαπημένο του παιχνίδι, χρώμα, ζωάκι και φίλο. Έτσι, δημιουργήθηκε ο δικός μας όμορφος κήπος με λουλούδια.
Γνωρίσαμε τα συναισθήματα όπως χαρά, λύπη, θυμό, τρόμο… και τα φτιάξαμε με πλαστελίνες.
Παρουσίαση κοινωνικής ιστορίας με 10 τρόπους διαχείρισης συναισθημάτων. Τι κάνω για να νιώσω καλά;
Δημιουργία ομαδικής εργασίας – πίνακα διπλής εισόδου για την επιλογή τρόπου διαχείρισης συναισθήματος
Ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού “Σοφία, η αγελαδίτσα η τραγουδίστρια”. Συζητάμε το θέμα της αποδοχής, της απόρριψης και της διαφορετικότητας. Τα παιδιά ζωγραφίζουν λύσεις για την αγελαδίτσα και τα συναισθήματα που είχε μέσα στην ιστορία.
Φτιάξαμε το ρολό των συναισθημάτων. Από ρολό χαρτί υγείας ζωγραφίσαμε τα συναισθήματα δημιουργώντας διαφορετικά πρόσωπα κάθε φορά. Για παράδειγμα, θυμωμένα μάτια, χαμόγελο, συνοφρυωμένα φρύδια και άλλα..
Δημιουργήσαμε ένα πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης μας και σε κάθε τουβλάκι γράψαμε και κολλήσαμε χαρτάκι με τα ονόματά μας. Παίξαμε με τον πύργο προσπαθώντας να αφαιρέσουμε κάθε φορά ένα τουβλάκι, χωρίς να πέσει ο πύργος.
Μιλήσαμε για τη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα του καθενός και πως όλοι μαζί φτιάχνουμε μία ομάδα πολύ δυνατή που δεν μπορεί να τη χωρίσει κανείς. Σύνθημά μας ” ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΟΛΑ ΤΑ ΜΠΟΡΕΙ.
Όλοι μας αποτελούμε κομμάτια ενός παζλ και ενώνοντάς τα σχηματίζεται μία καρδιά.
Ομαδική κατασκευή: Η κουρτίνα της αγάπης.
Φτιάξαμε όλοι μας από μία καρδιά και γράψαμε από ένα μήνυμα αγάπης για τους φίλους μας, για τους γονείς μας και όλο τον κόσμο.
Η ταυτότητά μου!
Με αφορμή την αφήγηση του παραμυθιού “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας” συζητήσαμε φτιάξαμε τους δικούς μας έλμερ
αλλά και τις δικές μας ταυτότητες γιατί όλοι μας είμαστε μοναδικοί και διαφορετικοί και αφήνουμε όλοι στο τέλος το δικό μας αποτύπωμα.