3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Μικροί μετεωρολόγοι στο νηπιαγωγείο”

Στα πλαίσια της υλοποίησης του τρίτου εργαστηρίου δεξιοτήτων από την θεματική υποενότητα STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική ασχοληθήκαμε με το θέμα των καιρικών φαινομένων με επέκταση στον κύκλο του νερού, διενεργώντας διάφορα πειράματα με βασικό στοιχείο το νερό.

1η Δραστηριότητα

Με αφορμή τον πίνακα αναφοράς με τα καιρικά φαινόμενα τον οποίο συμπληρώνουμε καθημερινά, παρατηρήσαμε στον προαύλιο χώρο τις αλλαγές του καιρού και καταγράψαμε τις πληροφορίες. Παρακολουθήσαμε δελτία καιρού και τα παιδιά πήραν το ρόλο του μετεωρολόγου. Καταγράψαμε για λίγες μέρες τα καιρικά φαινόμενα της περιοχής μας και είδαμε μετεωρολογικούς χάρτες στο διαδίκτυο. Έπειτα συζητήσαμε για τις επιδράσεις των αλλαγών του καιρού στην καθημερινότητά μας και στις διάφορες πτυχές της ζωής των ανθρώπων, όπως στις αγροτικές καλλιέργειες.

2η Δραστηριότητα

Παρακολουθήσαμε βίντεο και συλλέξαμε πληροφορίες για τον κύκλο του νερού από το διαδίκτυο και από βιβλία και τα παιδιά κατασκεύασαν τη δική του σταγόνα και τα βασικά στοιχεία του κύκλου του νερού και με την κατάλληλη μουσική δραματοποίησαν το ταξίδι των σταγόνων.

261033367 373719281171045 917010740887310246 n  DSC02530  DSC02531  260099189 459352352411302 299011770701799059 n  260441435 448588773308882 5335397648343118316 n  260504602 431728035149088 1330861377778926162 nDSC02532  DSC02536

3η Δραστηριότητα

Κατασκευάσαμε μία μεγάλη ομαδική εργασία που αναπαριστά τον κύκλο του νερού με ζωγραφική και κολλάζ και χρησιμοποιήσαμε το κατάλληλο λεξιλόγιο.

DSC02542 DSC02544 DSC02545 DSC02557

4η Δραστηριότητα

Υλοποιήσαμε πείραμα σχετικά με την τήξη και πήξη του νερού και τις 3 μορφές του νερού, δηλαδή αέριο, υγρό και στερεό και αποσαφηνίσαμε τις έννοιες. Έγινε και ο ανάλογος συσχετισμός με τις μορφές του νερού στον κύκλο του νερού.

260347970 6523979571006743 4392549357609555034 n 260727740 977837923089805 5984216625848136492 n 260864584 388391046378291 2969534846735226884 n

5η Δραστηριότητα

Στολίσαμε ένα παράθυρο της τάξης με τις δημιουργίες μας

DSC02561

6η Δραστηριότητα

Υλοποιήσαμε πείραμα σχετικά με την βύθιση και την επίπλευση αντικειμένων στο νερό. Κάναμε τις ανάλογες υποθέσεις αρχικά, πραγματοποιήσαμε τη ρίξη αντικειμένων σε μεγάλη λεκάνη με νερό και στο τέλος καταγράψαμε τα αποτελέσματά μας.

7η Δραστηριότητα

Υλοποιήσαμε πείραμα σχετικά με την διάλυση και ανάμιξη αντικειμένων στο νερό. Ανακατέψαμε διάφορα υλικά, υγρά και στερεά και παρατηρήσαμε τα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας πάντα το κατάλληλο λεξιλόγιο.

Τα ζώα των πάγων

Μέσα στις χειμωνιάτικες θερμοκρασίες τα παιδιά θέλησαν να γνωρίσουν τον κόσμο της Αρκτικής και της Ανταρκτικής κι έτσι γνωρίσαμε και τα ζώα που ζουν σε αυτές τις περιοχές, μέσα από βιβλία, εικόνες και περιήγηση στο διαδίκτυο.

Είχαμε την ευκαιρία για παιχνίδι ρόλων…..

274535959 367727021570009 8232097752470104144 n  274113852 443333194157257 4324351502208834314 n  274224092 633703677858134 1750995145020947397 n  274307560 501166178022672 1441928867735474666 n  274396274 773585573605322 8346897844584311362 n  274463680 342505101222975 5591154633480545973 n  274525409 358566259276033 1312670511341549116 n

274142982 1006687410277104 5521379884419736150 n

και κατασκευάσαμε τον δικό μας κόσμο των παγόβουνων…

274069919 240612078282787 3512159095071030778 n 274100570 1221829128225082 3288840656064030720 n 274123235 409461290985071 2893009638653376706 n 274123245 505223454352333 1798934303925258581 n 274140332 1152642918824309 2561181972293462432 n 274265683 967020060871817 7226665461834331259 n

“Ήρθαν τα Χριστούγεννα κι η Πρωτοχρονιά!!!”

Με αφορμή την πιο αγαπημένη γιορτή των παιδιών διαβάσαμε διάφορα βιβλία. Αρχικά για να κατανοήσουν τα παιδιά τί γιορτάζουμε αυτές τις γιορτές που τόσο αγαπάμε, αλλά κυρίως για να μπούμε στο πνεύμα των Χριστουγέννων που εκπροσωπεί πολύ σημαντικές έννοιες και αξίες για την αγάπη, την κατανόηση, την αλληλεγγύη, τον αλληλοσεβασμό.

Φυσικά χωρίς Χριστουγεννιάτικο δέντρο δεν γίνεται!

DSC02584  DSC02583

Και βέβαια μοσχομύρισε το σχολείο μας από τους χειροποίητους κουραμπιέδες!!

DSC02596  DSC02599  DSC02602

Και του χρόνου!

274372040 288225293410979 1093886553572872212 n

6η και 7η Δραστηριότητα “Τα δικαιώματα του παιδιού”

6η Δραστηριότητα

Επισκεφθήκαμε το σπίτι του “Χαμόγελου του παιδιού” στην Ν.Ηρακλείτσα για να παραδώσουμε τα είδη πρώτης ανάγκης αλλά και παιχνίδια που είχαν συγκεντρωθεί στο νηπιαγωγείο από τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Τα παιδιά γνωρίστηκαν, συναναστράφηκαν και έπαιξαν όλα μαζί τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

7η Δραστηριότητα

Αφού συζητήσαμε και επεξεργαστήκαμε εποπτικό υλικό για τα δικαιώματα του παιδιού κατασκευάσαμε το δικό μας υλικό για να στολίσουμε την πόρτα μας και να θυμόμαστε πάντα ότι όλα τα παιδιά έχουν τα ίδια δικαιώματα.

274148202 681069909974377 4778891366863800238 n 1  274329758 325994966223208 8261331236025649772 n  274220253 3059513464270280 7306006445385359003 n  274522984 497585698449750 6631297195317483964 n  275286170 651745392761332 8413394973713986577 n

Κατασκευάσαμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι – φιδάκι με εικόνες και λέξεις από τα δικαιώματα του παιδιού με το οποίο τα παιδιά παίζουν στις ελεύθερες δραστηριότητες με μεγάλο ενδιαφέρον.

274307560 291318836266562 2322789797364134988 n  274084026 4892569314129731 4418470059359839182 n   274579870 1316124275533905 373134282428882589 n

5η Δραστηριότητα “παιχνίδια και αθλήματα ΑΜΕΑ”

Την 3η Δεκεμβρίου, ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ερατεινού μας επισκέφθηκαν ο κος.Γιώργος Παπαδόπουλος, μέλος της Εθνικής ομάδας Καλαθοσφαίρισης με αναπηρικό αμαξίδιο και badminton με αναπηρικό αμαξίδιο και ο κος. Κωνστανίνος Διαλεκτόπουλος μέλος της Εθνικής ομάδας τένις με αναπηρικό αμαξίδιο. Συζήτησαν με τα παιδιά για διάφορα θέματα και κυρίως για τα αθλήματα των ατόμων ΑΜΕΑ και έπαιξαν μαζί τους.

1  2  4  DSC02571  DSC02576  DSC02581  DSC02582

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Τίτλος: “Είμαστε μια οικογένεια”

Ο πρώτος στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν να μιλήσουμε όλοι για την οικογένειά μας και κατ’ επέκταση να αντιληφθούν τα παιδιά ότι είμαστε όλοι μέλη μιας ευρύτερης οικογένειας και κοινότητας, όπου όλοι έχουν ισότιμα τα ίδια δικαιώματα. Με αφορμή την ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού, την 11η Δεκεμβρίου, αναφέρθηκε το δικαίωμα του κάθε παιδιού να έχει μια οικογένεια και στις περιπτώσεις που αυτό δεν είναι εφικτό, οφείλουν οι αρμόδιοι φορείς να του παρέχουν τα απαραίτητα ώστε να έχει μία σωστή ανάπτυξη και φροντίδα. Σε αυτό το πλαίσιο συνεργαστήκαμε με τον οργανισμό “Χαμόγελο του παιδιού”, συγκεντρώνοντας είδη πρώτης ανάγκης, τα οποία μεταφέραμε οι ίδιοι, δηλαδή τα παιδιά με τους γονείς τους στο σπίτι του “Χαμόγελου του παιδιού” στην Νέα Ηρακλείτσα Ν.Καβάλας. Τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας λόγω covid, τα παιδιά του νηπιαγωγείου γνωρίστηκαν και έπαιξαν με τα παιδιά που φιλοξενούνται εκεί και το απόλαυσαν όλοι ιδιαιτέρως.  Ο επόμενος στόχος ήταν να αντιληφθούν τα παιδιά ότι έχουν όλοι δικαίωμα στην πρόσβαση σε όλους τους τομείς της ζωής και γι’ αυτό, σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ερατεινού, καλέσαμε δύο αθλητές με αναπηρικό αμαξίδιο οι οποίοι είναι μέλη των εθνικών ομάδων στο άθλημά τους και αφού γνωριστήκαμε και συζητήσαμε. πραγματοποίησαν παιχνίδια στο προαύλειο με τα παιδιά. Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν ως εξής.

1η Δραστηριότητα: “Η οικογένειά μου”

Τα παιδιά έφεραν φωτογραφίες από την οικογένειά τους, τις παρατηρήσαμε, αναφέραμε και μετρήσαμε τα μέλη της οικογένειας και συζητήσαμε για τις σχέσεις μας και τη συμπεριφορά μεταξύ μας.

2η Δραστηριότητα: “Η οικογένειά μου με σχήματα”

Το κάθε παιδί κατεσκεύασε τα μέλη της οικογένειάς του με τεχνική κολλάζ, χρησιμοποιώντας τα σχήματα: τετράγωνο, τρίγωνο, κύκλος, ορθογώνιο.

3η Δραστηριότητα: “Είμαστε όλοι μια μεγάλη οικογένεια”

Ζητήσαμε από αλλοεθνείς και αλλόγλωσσους γονείς να φέρουν υλικό στο σχολείο που σχετίζεται με την γλώσσα και τον πολιτισμό τους, όπως χαρακτηριστικά αντικείμενα ή τραγούδια και δύο αντιπροσωπευτικές λέξεις στη γλώσσα τους. Με όλα αυτά παίξαμε, τραγουδήσαμε, χορέψαμε και τα παιδιά κατανόησαν ότι μπορούμε όλοι να διασκεδάσουμε σε όλες τις γλώσσες από όπου κι αν προέρχεται ο καθένας.

275637215 3049650858632849 3994543565312966771 n 1  275570173 506359640884327 9050754537016364120 n  277596977 948309435883956 2191676885971048620 n 277821517 3151197425151436 4802973467663589969 n  277708526 1622363468099854 9026357787712511389 n

4η Δραστηριότητα: “Χαρίζω μία ζωγραφιά”

Το κάθε παιδί ζωγράφισε μία ζωγραφιά για να την χαρίσει σε κάποιο άλλο χρησιμοποιώντας τις καρτέλες σε μία διαφορετική γλώσσα από τη μητρική του.

275610761 669993677388988 5632188488756575804 n  275737905 1291823797971293 7096647661596775646 n  275843558 499921544835923 6277516351029301090 n  275697922 662105038391692 8946992640104815698 n  275843575 1131451501000543 5833463637888411024 n

28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Με σκοπό τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 ξεκινήσαμε παρατηρώντας φωτογραφικό υλικό από το διαδίκτυο σχετικό με τον πόλεμο. Περιγράψαμε τις εικόνες και εστιάσαμε στη σημασία της διατήρησης της Ειρήνης για όλους τους λαούς λόγω των δεινών που επιφέρει ο πόλεμος.

Μιλήσαμε για τα ιστορικά γεγονότα διαβάζοντας το βιβλίο “Το έπος του ΄40” του Φίλιππου Μανδηλαρά

275395250 351404713563789 326005766324391678 n

Δημιουργήσαμε κατασκευή με τη λέξη “ΟΧΙ” εξασκώντας τη λεπτή κινητικότητα

275314237 512398510300207 4214753477707279002 n

Αφού επεξεργαστήκαμε με διάφορους τρόπους όλες τις πληροφορίες, κατασκευάσαμε τον δικό μας χειροποίητο χάρτη που απεικονίζει το ιστορικό του πολέμου, όπου αναφέρονται διάφορες λέξεις-κλειδιά σχετικές με το θέμα.

DSC02556

Κυκλοφοριακή Αγωγή

Στα πλαίσια ενός προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής με τίτλο “Κυκλοφορώ με προσοχή” συζητήσαμε για τους κανόνες ασφάλειας που ισχύουν όταν κυκλοφορούμε στους δρόμους και στα πεζοδρόμια, αλλά και γενικότερους κανόνες που αφορούν την ασφάλεια των μικρών παιδιών της νηπιακής και προνηπιακής ηλικίας όταν κυκλοφορούν σε εξωτερικούς χώρους και διαδρομές.

Αφού διαβάσαμε το παρακάτω βιβλίο και παρατηρήσαμε σήματα κυκλοφορίας δίνοντας προσοχή στο νόημά τους και στη σημασία της τήρησής τους….

274971091 275475351276151 634849172531922215 n 1

είχαμε τη χαρά να δεχθούμε επίσκεψη από δύο αστυνομικούς υπαλλήλους από το Αστυνομικό Τμήμα Χρυσούπολης, μετά από πρόσκληση που είχε γίνει από κοινού με το Δημοτικό Σχολείο Ερατεινού, ούτως ώστε να παρουσιάσουν ένα δικό τους πρόγραμμα ενημέρωσης και εκπαίδευσης παιδιών στην κυκλοφοριακή αγωγή.

DSC02 2  DSC02550 2  DSC02552 2  DSC02553 2

 

 

Τα μαγικά χρώματα του φθινοπώρου

Ήρθε το φθινόπωρο, πέφτουνε τα φύλλα…..

Ευκαιρία να παίξουμε και να δημιουργήσουμε και να γνωρίσουμε όλους τους χρωματισμούς του φθινοπώρου. Πρώτα από όλα στην αυλή μας, αφού έχουμε την τύχη να μπορούμε να το βιώσουμε με όλες μας τις αισθήσεις.

260458198 858778868139565 8800893342193809669 n  259878532 540952520287447 4072200028035516459 n

Με τα φύλλα που μαζέψαμε δημιουργήσαμε και τις φατσούλες-ζωάκια

DSC02528   DSC02529

Ζωγράφοι με τυπώματα φύλλων και στα χρώματα του φθινοπώρου

DSC02558 DSC02559 DSC02560

Στολίσαμε και τη “Φθινοπωρούλα” με τα αποξηραμένα φύλλα που συλλέξαμε από την αυλή μας

260112416 276771544417957 205877588562946685 n 260719144 972582353471566 4313691409365476320 n 261145316 615955583094373 3135176411470845641 n  275373181 300348345528750 4595878630273313233 n

Να και το νηπιαγωγείο μας, το Νηπιαγωγείο Ερατεινού κατασκευασμένο από φυσικά υλικά στα χρώματα του φθινοπώρου..

275230205 1114405776078721 7180069592567714540 n