3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Μικροί μετεωρολόγοι στο νηπιαγωγείο”
Στα πλαίσια της υλοποίησης του τρίτου εργαστηρίου δεξιοτήτων από την θεματική υποενότητα STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική ασχοληθήκαμε με το θέμα των καιρικών φαινομένων με επέκταση στον κύκλο του νερού, διενεργώντας διάφορα πειράματα με βασικό στοιχείο το νερό.
1η Δραστηριότητα
Με αφορμή τον πίνακα αναφοράς με τα καιρικά φαινόμενα τον οποίο συμπληρώνουμε καθημερινά, παρατηρήσαμε στον προαύλιο χώρο τις αλλαγές του καιρού και καταγράψαμε τις πληροφορίες. Παρακολουθήσαμε δελτία καιρού και τα παιδιά πήραν το ρόλο του μετεωρολόγου. Καταγράψαμε για λίγες μέρες τα καιρικά φαινόμενα της περιοχής μας και είδαμε μετεωρολογικούς χάρτες στο διαδίκτυο. Έπειτα συζητήσαμε για τις επιδράσεις των αλλαγών του καιρού στην καθημερινότητά μας και στις διάφορες πτυχές της ζωής των ανθρώπων, όπως στις αγροτικές καλλιέργειες.
2η Δραστηριότητα
Παρακολουθήσαμε βίντεο και συλλέξαμε πληροφορίες για τον κύκλο του νερού από το διαδίκτυο και από βιβλία και τα παιδιά κατασκεύασαν τη δική του σταγόνα και τα βασικά στοιχεία του κύκλου του νερού και με την κατάλληλη μουσική δραματοποίησαν το ταξίδι των σταγόνων.
3η Δραστηριότητα
Κατασκευάσαμε μία μεγάλη ομαδική εργασία που αναπαριστά τον κύκλο του νερού με ζωγραφική και κολλάζ και χρησιμοποιήσαμε το κατάλληλο λεξιλόγιο.
4η Δραστηριότητα
Υλοποιήσαμε πείραμα σχετικά με την τήξη και πήξη του νερού και τις 3 μορφές του νερού, δηλαδή αέριο, υγρό και στερεό και αποσαφηνίσαμε τις έννοιες. Έγινε και ο ανάλογος συσχετισμός με τις μορφές του νερού στον κύκλο του νερού.
5η Δραστηριότητα
Στολίσαμε ένα παράθυρο της τάξης με τις δημιουργίες μας
6η Δραστηριότητα
Υλοποιήσαμε πείραμα σχετικά με την βύθιση και την επίπλευση αντικειμένων στο νερό. Κάναμε τις ανάλογες υποθέσεις αρχικά, πραγματοποιήσαμε τη ρίξη αντικειμένων σε μεγάλη λεκάνη με νερό και στο τέλος καταγράψαμε τα αποτελέσματά μας.
7η Δραστηριότητα
Υλοποιήσαμε πείραμα σχετικά με την διάλυση και ανάμιξη αντικειμένων στο νερό. Ανακατέψαμε διάφορα υλικά, υγρά και στερεά και παρατηρήσαμε τα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας πάντα το κατάλληλο λεξιλόγιο.