Αισθητηριακό παιχνίδι

Το Αισθητηριακό παιχνίδι διεγείρει την ανάπτυξη του εγκεφάλου, δημιουργούνται νέες συνδέσεις στον εγκέφαλο επειδή λειτουργούν ενεργά και ταυτόχρονα όλες οι αισθήσεις. Το αισθητηριακό παιχνίδι μπορεί να είναι όσο απλό ή περίπλοκο θέλουμε ! Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη φαντασία, το σώμα, τη σκέψη και τις αισθήσεις τους μέσω του αισθητηριακού παιχνιδιού και της κίνησης.

Βάλαμε αφρό ξυρίσματος, διαλέξαμε το πράσινο χρώμα και ανακατέψαμε !

Σχεδιάσαμε, βλέποντας αντίστοιχα σχήματα στην επιφάνεια με τον αφρό και έπειτα, αφού τοποθετήσαμε βόλους με αριθμούς μέσα , ψάξαμε να τους βρούμε, τους μετρήσαμε και τους τοποθετήσαμε στη σωστή σειρά! Και κάπως έτσι συνδυάσαμε το αισθητηριακό αυτό παιχνίδι με τη γεωμετρία και τα μαθηματικά!

Ομολογούμε το διασκεδάσαμε ιδιαίτερα!

Δραστηριότητα Λεπτής Κινητικότητας με το Προβατάκι Μας !

Η καλλιέργεια της λεπτής κινητικότητας αποβλέπει στην ανάπτυξη της δύναμης και της επιδεξιότητας των
χεριών, το συντονισμό τους, το συντονισμό ματιών και χεριών με σκοπό να μπορεί το παιδί να ανταποκριθεί
στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος στη λήψη, την περιεργασία, τη γραφή κλπ.
Παράλληλα αναπτύσσονται και καλλιεργούνται γενικότερα νοητικές ικανότητες, όπως είναι η αντίληψη, η
συγκέντρωση της προσοχής κ. ά.

Μια απλή και ευχάριστη δραστηριότητα που υλοποιήσαμε σήμερα είναι η εξής:

(το προβατάκι το Πάσχα το παίρνουμε αγκαλιά σύμφωνα με τον υπέροχο μικρό μας μαθητή!)

Εκδήλωση για την Ειρήνη Τριανταφύλλου

Πολύ όμορφες δράσεις έγιναν χθες, την  Πέμπτη 11/04/2024 στα εγκαίνια των γηπέδων που δώρισε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου η Ειρήνη Τριανταφύλλου, με τη συμμετοχή του Ειδικού Νηπιαγωγείου Μεσολογγίου και του Δημητρούκειου Ειδικού Δημοτικού Μεσολογγίου.

Η Ειρήνη έχει δωρίσει σε όλα τα σχολεία του Μεσολογγίου και όχι μόνο, γήπεδα και άλλες αθλητικές υποδομές προκειμένου να μπορούν όλα τα παιδιά να χαίρονται και να τις απολαμβάνουν. Τα δώρα της η Ειρήνη τα είχε στείλει στο 2ο Δημοτικό εδώ και μερικούς μήνες, όμως σήμερα οι μικροί μαθητές διοργάνωσαν εκδηλώσεις για να την ευχαριστήσουν.

Οι εκδηλώσεις έγιναν παρουσία εκπροσώπων του Δήμου Μεσολογγίου, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, φορέων και συλλόγων της πόλης καθώς και γονιών και εκπαιδευτικών.  Παρόντες ήταν και οι γονείς της Ειρήνης, Δημήτρης Τριανταφύλλου και Ελένη Πλακίδα που χάρηκαν με την χαρά των παιδιών του 2ου Δημοτικού.

Όσες φορές κι αν περπατήσω, καινούρια πράγματα θα γνωρίσω ! Vol 3

Στο κλείσιμο της δράσης μας, μαζί με το Ειδικό Δημοτικό Μεσολογγίου κάναμε έναν υπέροχο περίπατο στην γειτονιά μας και τριγύρω ! Με ασφάλεια πάντα, περπατήσαμε στον Ποδηλατόδρομο και στον  Περιφερειακό Δρόμο Μεσολογγίου, εφαρμόζοντας τους κανόνες και τις σωστές πρακτικές για την ασφαλή μετακίνηση των πεζών. Θαυμάσαμε τα υπέροχα φυσικά τοπία, επισκεφθήκαμε τους φούρνους της γειτονιάς μας, τα καφέ και τα υπέροχα ανθισμένα πάρκα, βρεθήκαμε με φίλους μας από διπλανά σχολεία και απολαύσαμε το πανέμορφο λιμάνι μας!

Περάσαμε όλοι πολύ ωραία και το χαρήκαμε ιδιαίτερα !

Καραγκιόζης ο Μεσολογγίτης

Είχαμε τη χαρά χθες, Τρίτη 9/04/2024 μαθητές και εκπαιδευτικοί του Ειδικού Νηπιαγωγείου Μεσολογγίου και του Δημητρούκειου Ειδικού Δημοτικού, να παρακολουθήσουμε παράσταση με τον Καραγκιόζη τον Μεσολογγίτη, από τον Σπύρο Ντόβα και την βοηθό του, τη Νάγια Ντόβα.
Ο μαθητής του γυμνασίου, που έχει τρομερή αγάπη για το θέατρο σκιών, έχει ζωγραφίσει και επιμεληθεί όλη την κατασκευή καθώς και τα κείμενα που παίζει σε κάθε παράσταση.
Χαιρόμαστε πολύ που παιδιά σαν τον Σπύρο βοηθούν στη συνέχιση της παράδοσης του θεάτρου σκιών!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΕΣΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ (ΕΚΑΒ) ΠΑΤΡΑΣ

Η αντιμετώπιση αναπάντεχων ασθενειών, κοινών τραυματισμών και δυσλειτουργιών του ανθρώπινου οργανισμού αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής.

Ενώ ένας άνθρωπος επεμβαίνει σε ένα περιστατικό με καλή θέληση και με σκοπό να βοηθήσει τον συνάνθρωπό του, η έλλειψη γνώσης οδηγεί με βεβαιότητα σε μη αναμενόμενα αποτελέσματα όπως παράταση του χρόνου ανάρρωσης ενός τραυματία ή την αδυναμία διατήρησης ενός θύματος θανατηφόρου περιστατικού, στη ζωή.

Καθώς τα ατυχήματα ποικίλουν από την ρινορραγία μέχρι και την καρδιακή ανακοπή, θα πρέπει όλοι ανεξαιρέτως να είναι έγκυρα καταρτισμένοι προκειμένου να αντιμετωπίσουν έγκαιρα ένα επείγον περιστατικό. Τέτοια περιστατικά είναι η καρδιοαναπνευστική ανακοπή, το έμφραγμα του μυοκαρδίου, η έμφραξη της αναπνευστικής οδού το κάταγμα ή η εξάρθρωση, η κρίση επιληψίας, η οξεία υποθερμία κ.α.

Το ΕΚΑΒ υλοποιεί προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης του προσωπικού του και επαγγελματιών υγείας του ευρύτερου υγειονομικού χώρου σε θέματα επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας που επικαιροποιούνται σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και τις επιστημονικές εξελίξεις, μεριμνά για την ύπαρξη μελλοντικού στελεχιακού δυναμικού, ενώ στις προτεραιότητές του σημαντική θέση κατέχει και η εκπαίδευση στελεχών φορέων και κοινωνικών ομάδων, σε θέματα παροχής πρώτων βοηθειών.

Στα πλαίσια αυτής της εκπαιδευσης, χθες, Πέμπτη 4/4/2024 μας επισκέφθηκαν η κα Μυλωνά Κυριακή και ο κος Σταμάτης Μιχάλης και μας ενημέρωσαν πλήρως για την εμπλοκή στην αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών. Τους ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την ενδελεχή και πλήρη ενημέρωση που μας παρείχαν αλλά και για την υπομονή τους στις πολλές ερωτήσεις μας και την καλή τους διάθεση!

2 Απριλίου- Παγκόσμια ημέρα αυτισμού

αα

Η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού καθιερώθηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και με σκοπό την ενημέρωση της παγκόσμιας κοινής γνώμης για τον αυτισμό και την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ομαλή ένταξη των αυτιστικών ατόμων στην κοινωνία.

Ο αυτισμός είναι ο γενικός όρος για μια ομάδα σύνθετων διαταραχών της ανάπτυξης του εγκεφάλου η οποία οδηγεί σε ποικίλες δυσκολίες και περιορισμούς στην διαμόρφωση γνωστικών λειτουργιών, στον τρόπο επικοινωνίας και την επεξεργασία των αισθητηριακών ερεθισμάτων. Ο αυτισμός είναι μια πολύπλοκη νεύρο-ψυχιατρική διαταραχή, που εμποδίζει την ομαλή ανάπτυξη του ανθρώπου και απομονώνει τον πάσχοντα από τον υπόλοιπο κόσμο.

Το φάσμα του αυτισμού χαρακτηρίζεται, σε διαφορετικούς βαθμούς, από δυσκολία στην κοινωνική αλληλεπίδραση και την κοινωνική κατανόηση και συναισθηματική συναλλαγή, από δυσκολίες στη λεκτική και τη μη λεκτική επικοινωνία, καθώς και από επαναλαμβανόμενες, στερεότυπες συμπεριφορές και δραστηριότητες που επηρεάζουν την λειτουργικότητα του ατόμου.

Ο αυτισμός μπορεί να συνδέεται με νοητική αναπηρία, με δυσκολίες συγκέντρωσης και συντονισμού των κινήσεων και με θέματα σωματικής υγείας όπως διαταραχές στον ύπνο και γαστρεντερικές διαταραχές. Μερικά άτομα με αυτισμό παρουσιάζουν εξαιρετικές ικανότητες και διαπρέπουν στη μουσική, τα μαθηματικά ή τις τέχνες.

Ο αυτισμός φαίνεται να έχει τις ρίζες του στην πολύ πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου. Ωστόσο, τα πιο εμφανή σημάδια και συμπτώματα του αυτισμού πρωτοεμφανίζονται στην ηλικία των 2 ή 3 ετών, μπορούμε δηλαδή να πούμε με ασφάλεια ότι εκδηλώνεται πριν από την ηλικία των 3 ετών και διαρκεί για όλη τη ζωή.

Η διαμόρφωση αποτελεσματικών μεθόδων πρώιμης διάγνωσης και έγκαιρης παρέμβασης με την ακόλουθη εφαρμογή κατάλληλων ψυχολογικών, εκπαιδευτικών και θεραπευτικών προσεγγίσεων, οι οποίες θα γίνονται από νωρίς και θα έχουν συνέχεια και συνέπεια, μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση και μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, σημαντικά. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να υπάρχει αυξημένη ευαισθητοποίηση.

Σε όλες τις μορφές του αυτισμού, ακόμα και στις ήπιες, υπάρχουν κοινές και συγκεκριμένες δυσκολίες, οι οποίες πρέπει να αναγνωριστούν σωστά και να αναπτυχθούν επεμβατικές διαδικασίες. Κάποιες φορές ο αυτισμός μπορεί να συνυπάρχει με νοητική υστέρηση, αναπηρίες και άλλα ιατρικά σύνδρομα.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτισμού είναι τρία:
Διαταραχή της επικοινωνίας (δυσκολίες στην χρήση της γλώσσας και της ομιλίας, ελλειμματική κατανόηση και προβλήματα κατανόησης εννοιών, κλπ).
Διαταραχή της φαντασίας, (με εμμονική ενασχόληση με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και στερεότυπες συμπεριφορές και απουσία ευελιξίας στη σκέψη και προσαρμογής σε καταστάσεις, κλπ).
Διαταραχή της κοινωνικότητας (φτωχή κοινωνική επαφή, αλληλεπίδραση που προκαλεί σύγχυση, κλπ).

Τι σημαίνει αυτιστικό φάσμα ;
Κάθε άτομο με αυτισμό είναι μοναδικό. Το φάσμα του αυτισμού είναι πολύ μεγάλο και στην μία άκρη του περιλαμβάνει την τυπική μορφή του αυτισμού, ενώ στην άλλη περιλαμβάνονται οι μορφές υψηλής λειτουργικότητας, με ενδιάμεσα διάχυτες, διάφορες αναπτυξιακές διαταραχές.

Πολλοί αυτιστικοί έχουν εξαιρετικές δεξιότητες: ακαδημαϊκές, μουσικές, κλπ. Περίπου το 40 τοις εκατό έχει πνευματικές ικανότητες που κυμαίνονται στο μέσο όρο ή ακόμα και πάνω από αυτόν. Πολλά υψηλής νοημοσύνης και λειτουργικότητας άτομα με κάποια μορφή αυτισμού δεν αποκλείεται να μην διαγιγνώσκονται ποτέ και να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα τους μόνα τους και να διαπρέπουν στην κοινωνία, χωρίς ταυτόχρονα να «στιγματίζονται».

Πράγματι, πολλά άτομα στο αυτιστικό φάσμα θα έπρεπε να είναι υπερήφανα για τις ικανότητες τους και τον ξεχωριστό τους τρόπο θέασης του κόσμου και της πραγματικότητας.

Όσο πιο πρώιμη η παρέμβαση τόσες οι πιθανότητες τα παιδιά με αυτισμό και να μην ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα, όσο ξεχωριστά κι αν είναι σε κάποιους τομείς.

Η αποστολή της ανθρωπότητας σχετικά με τον αυτισμό, θα έπρεπε να είναι η βελτίωση της ζωής των αυτιστικών, η διαμόρφωση αποτελεσματικών θεραπειών που θα αντιμετωπίζουν τις σημαντικές προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπα αυτά τα άτομα, όσον αφορά την επικοινωνία και τη σωματική υγεία, την αύξηση της αποδοχής, το σεβασμό και την υποστήριξη.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας

25η Μαρτίου ! Χρόνια Πολλά !

Απ’ όλες τις πατρίδες

Εσύ ’σαι η πιο τρανή

Ελλάδα μου ωραία,

Ελλάδα μου τρανή.

Όσοι κι αν ήρθαν χρόνοι

κι αν πέρασαν εχθροί

Εσύ πάντα θα μένεις

ορθή, πάντα ορθή!

Γιατί έχεις για παιδιά σου

τα πιο λαμπρά παιδιά

που πολεμούν γενναία

για την Ελευθεριά!

Όσες φορές κι αν περπατήσω, καινούρια πράγματα θα γνωρίσω ! Vol 2

Στη συνέχεια της δράσης μας, μαζί με το Ειδικό Δημοτικό Μεσολογγίου, φτιάξαμε ένα υγιεινό γλυκό με τα υπέροχα παιδάκια μας!

Χαρήκαμε όλοι πολύ τη διαδικασία παρασκευής του και το αποτέλεσμα !

 

Καλή Σαρακοστή !

Με ένα αποκριάτικο πάρτυ την Παρασκευή 15 Μαρτίου, μαζί με το Ειδικό Δημοτικό Μεσολογγίου, αποχαιρετήσαμε τις Απόκριες και ευχόμαστε σε όλους

Καλά Κούλουμα και Καλή Σαρακοστή !