Επίσκεψη στο Δημοτικό

Πλησιάζει το τέλος της σχολικής χρονιάς.. κάποιοι μαθητές θα μας αποχαιρετήσουν και θα ανοίξουν τα φτερά τους για το «μεγάλο» σχολείο.. Έτσι μεταβήκαμε στο Δημοτικό ώστε να γνωρίσουμε τους μαθητές , τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους χώρους του. Μας καλωσόρισε ο Διευθυντής ο κ. Μακράκης  και έπειτα μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη εκπαιδευτικός της Γ’ τάξης με τους μαθητές της, οι οποίοι μας ξενάγησαν στην σχολική βιβλιοθήκη, στην αίθουσα των υπολογιστών, στους αύλειους χώρους του σχολείου, τα γραφεία των δασκάλων και του διευθυντή , την αίθουσα εκδηλώσεων , το κυλικείο  αλλά και μια αίθουσα διδασκαλίας . Εκεί παρατηρήσαμε ομοιότητες και  διαφορές ανάμεσα στα δύο πλαίσια όπως τα θρανία, τους πίνακες, τα βιβλία κλπ. Μας έδωσαν για δώρο καλωσορίσματος το «πρώτο» μας μολύβι μαζί με ένα μπαλόνι και εμείς για να τους ευχαριστήσουμε τους κάναμε το δικό μας χειροποίητο δώρο, μια ομαδική εργασία με τις αναμνήσεις από την κοινή αυτή δράση. 

 

Βήματα για την ζωή: Πως μπορώ να μπω σε μια παρέα; Παίζουμε και φερόμαστε δίκαια (Ίσα δικαιώματα)

Σήμερα μαζί με τα παιδιά συζητήσαμε πώς μπορούμε να πλησιάσουμε άλλους, να ρωτήσουμε αν μπορούμε να συμμετέχουμε και να δείξουμε ότι θέλουμε να γίνουμε φίλοι. Παίξαμε θεατρικά παιχνίδια και αναγνωρίσαμε φράσεις και κινήσεις που διευκολύνουν τη δημιουργία φιλίας. Μάθαμε πώς να διαχειριζόμαστε τις απορρίψεις με αυτοσεβασμό. Ενισχύθηκε έτσι η ενσυναίσθηση και η σημασία του να δίνουμε και να παίρνουμε ευκαιρίες στις κοινωνικές σχέσεις. Στο δεύτερο μέρος συζητήσαμε την έννοια της δικαιοσύνης στο παιχνίδι και μάθαμε ότι όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα στη συμμετοχή. Μέσα από ρόλους και δραστηριότητες, αναγνωρίσαμε δίκαιες και άδικες συμπεριφορές και αναζητήσαμε λύσεις όταν κάποιος μένει εκτός. Τονίστηκε η σημασία της ισότητας, του σεβασμού και της συνεργασίας.

 

Μουσείο Λυχνοστάτης «Πανηγύρι με τη γύρη»

Άνοιξη! Η εποχή που η φύση «Χορεύει»! Λουλούδια και ζουζούνια πιάνονται σε αυτόν τον μαγικό χορό του κύκλου της ζωής. Μα ένα μας τράβηξε το ενδιαφέρον. Η μέλισσα που από λουλούδι σε λουλούδι πετά και προσφέρει τόσα καλά στον κόσμο μας. Και πόσες απορίες μας γεννήθηκαν παρατηρώντας την! Έτσι λοιπόν πήγαμε μια διδακτική επισκεψη με ένα εντυπωσιακό Διώροφο λεωφορείο στο μουσείο «Λυχνοστάτης» που βρίσκεται στην Χερσόνησο όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα «Πανηγύρι με τη γύρη». Μέσα διασκεδαστικές δραστηριότητες  μάθαμε για την μέλισσα, πως είναι το σώμα της, πως ζει, πώς χορεύει, τι τρώει ,τι μας προσφέρει, γιατί τι χρειαζόμαστε κλπ. Φυσικά μάθαμε και για την ωραία δουλειά του μελισσοκόμου. Πραγματικά μας άρεσε πάρα πολύ!

Βήματα για την ζωή: Τι μπορώ να κάνω όταν με πειράζουν ή με κοροϊδέυουν;

  Στο σημερινό μάθημα “Τι μπορώ να κάνω όταν με πειράζουν ή με κοροϊδεύουν;” τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν πως νιώθουν σε τέτοιες καταστάσεις. Μέσα από συζήτηση και παιχνίδια ρόλων, εξερεύνησαν τρόπους αντίδρασης, όπως να αγνοήσουν, να απομακρυνθούν ή να ζητήσουν βοήθεια. Τονίστηκε η σημασία να μιλούν με ψυχραιμία και να μην απαντούν με επιθετικότητα. Οι μαθητές ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση και την διαχείριση των συναισθημάτων. Στόχος ήταν να νιώσουν ασφαλείς και δυνατοί όταν αντιμετωπίζουν κοροϊδία.

Ενεργός πολίτης: Επίσκεψη στην παραλία (Θάλασσα SoS χωρίς πλαστικά)

Μέσα από το εργαστήριο δεξιοτήτων «Θάλασσα S-o-S χωρίς πλαστικά» προβληματιστήκαμε για την κατάσταση των θαλασσών του πλανήτη και τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την θαλάσσια ζωή λόγο της αλόγιστης ανθρώπινης δραστηριότητας και τις συνέπειες στον άνθρωπο. Αποφασίσαμε πως θα πρέπει να συμμετέχουμε ενεργά στην λύση του προβλήματος και στον περιορισμό των σκουπιδιών. Έτσι, σε συνεργασία με τον  Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου, επισκεφθήκαμε την παραλία της Ελούντας όπου με κατάλληλο εξοπλισμό (γάντια, σακούλες κλπ.) μαζέψαμε όλα τα σκουπίδια που είχε στην άμμο ώστε αυτά να μην καταλήξουν στην θάλασσα. Ελπίζουμε η δράση αυτή να γίνει παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας.

 

Βήματα για την ζωή : Ανυπόμονος

    Στο πλαίσιο του προγράμματος «Βήματα για τη Ζωή» ασχοληθήκαμε με την κατανόηση και διαχείριση της ανυπομονησίας. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, συζητήσεις στον κύκλο και παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν το συναίσθημα της ανυπομονησίας, πώς εκφράζεται και πότε εμφανίζεται. Έγινε επεξεργασία καθημερινών καταστάσεων όπου απαιτείται αναμονή και καλλιεργήθηκε η ικανότητα να περιμένουμε τη σειρά μας. Χρησιμοποιήθηκαν εποπτικά μέσα και σχετικό εποπτικό υλικό για να ενισχυθεί η κατανόηση. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σύνδεση με πραγματικές εμπειρίες των παιδιών. Τονίστηκε ότι είναι φυσικό να νιώθουμε ανυπομονησία, αλλά μπορούμε να μάθουμε να την ελέγχουμε. Στόχος ήταν να ενισχυθεί η αυτορρύθμιση και η ενσυναίσθηση.

 

Τα Παιδία Βρέχει

Κατά την διάρκεια του εργαστηρίου Δεξιοτήτων «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική» μας δημιουργήθηκαν απορίες όπως: Πως δημιουργούνται τα σύννεφα; Τι είναι το ουράνιο τόξο; κλπ. Έτσι παρακολουθήσαμε στον χώρο του σχολείου την διαδραστική παρουσίαση φυσικών επιστημών με τίτλο «Τα παιδία βρέχει» όπου μέσα από διασκεδαστικά πειράματα μάθαμε για τις ιδιότητες του νερού και του φωτός, τον κύκλο του νερού, τα φυσικά και καιρικά φαινόμενα. Στο τέλος πετάξαμε το δικό μας μετεωρολογικό μπαλόνι με ήλιον. Πόσα πράγματα μάθαμε!

 

Βήματα για την ζωή: Τι κάνουμε όταν μας παίρνουν το παιχνίδι μας

Στο σημερινό μάθημα του προγράμματος «Βήματα για τη Ζωή» τα παιδιά ασχολήθηκαν με μία πολύ σημαντική κοινωνική δεξιότητα. Συγκεκριμένα, μιλήσαμε για το πώς να διαχειρίζονται καταστάσεις όπως όταν κάποιος τους παίρνει το παιχνίδι. Μέσα από ιστορίες και παραδείγματα τα παιδιά αναγνώρισαν τα συναισθήματά τους όταν χάνουν κάτι που αγαπούν, όπως θυμό ή λύπη και μέσα από παιχνίδια ρόλων εξερεύνησαν εναλλακτικούς τρόπους αντίδρασης, πχ. να ζητήσουν πίσω το παιχνίδι με ήρεμο τρόπο, να υπερασπιστούν το εαυτό τους, να θυμίσουν τους κανόνες, να ζητήσουν βοήθεια κλπ,  Τονίστηκε η σημασία της ψύχραιμης αντίδρασης και του σεβασμού στους άλλους. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και ενίσχυσαν τις δεξιότητες αυτορρύθμισης και επίλυσης προβλημάτων.

 

Βήματα για την ζωή: Είναι Δίκαιο;

Το μάθημα «Είναι Δίκαιο;» έχει ως στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια της δικαιοσύνης και της ισότητας στις καταστάσεις της καθημερινότητας. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες με «αυτοκόλλητα» λουλουδάκια και παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά καλούνται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους όταν θεωρούν κάτι άδικο ή δίκαιο. Συζητούν για το τι σημαίνει να είσαι δίκαιος και πώς να εκφράζεις τις ανάγκες σου με σεβασμό. Ενθαρρύνεται η ενσυναίσθηση και η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων. Το μάθημα συνδέεται με τις αξίες της φιλίας και του σεβασμού στη σχολική ζωή (όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα).

 

Βήματα για την Ζωή: Ζηλεύω

Το μάθημα «Ζηλεύω» αποσκοπεί στο να βοηθήσει τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να διαχειριστούν το συναίσθημα της ζήλιας. Μέσα από συζήτηση, αφήγηση ιστοριών και προβολή διάφορων εικόνων, τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με υγιή τρόπο. Ενισχύεται η ενσυναίσθηση, η κοινωνική αλληλεπίδραση και η αυτοεκτίμηση. Το μάθημα προάγει τη συνεργασία στην ομάδα και την κατανόηση των διαφορετικών συναισθηματικών εμπειριών. Στο τέλος, φωτοτυπήσαμε και δώσαμε σε όλα τα παιδιά εργασία για το σπίτι σε συνεργασία με τους γονείς.